MuscleMeat

They's log!

• Topic Starter Topic Starter
Doet me heel erg denken aan pullovers. Die voelde ik altijd het hardst in mijn triceps. Ik deed deze nu enkelhandig staand. Maarja, kan altijd variëren natuurlijk ;).

Ik wilde vandaag een dagje cardio gaan doen maar damn!! mijn kuiten doen zeer van die calve raises van gister. Kan amper rechtopstaan :o.

DB Pullovers zijn wel heel anders vind ik. Die voel ik toch ook echt voornamelijk in mijn borst en een beetje in mijn rug.

Voer je pullovers wel goed uit? Op deze manier:
http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/DBPullover.html

Alleen lig ik gewoon 'normaal' op het bankje bij pullovers.

Calve raises kunnen inderdaad echt hevige spierpijn geven :). Lekker toch ;).

DB Pullovers zijn wel heel anders vind ik. Die voel ik toch ook echt voornamelijk in mijn borst en een beetje in mijn rug.

Voer je pullovers wel goed uit? Op deze manier:
http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/DBPullover.html

Alleen lig ik gewoon 'normaal' op het bankje bij pullovers.

Calve raises kunnen inderdaad echt hevige spierpijn geven :). Lekker toch ;).
Ik deed ze voornamelijk vanuit mijn armen (triceps), niet op de goede manier dus. Kijken welke ik maandag eens ga pakken voor de triceps.

En ik heb gewoon nog steeds spierpijn in mijn kuiten, wtf.

Gotver, ik baal wel dat ik tot zondag niet kan trainen.

Laatst bewerkt:
Ik deed ze voornamelijk vanuit mijn armen (triceps), niet op de goede manier dus. Kijken welke ik maandag eens ga pakken voor de triceps.

En ik heb gewoon nog steeds spierpijn in mijn kuiten, wtf.

Gotver, ik baal wel dat ik tot zondag niet kan trainen.

Die spierpijn in je kuiten wordt wel minder als je vaker calve raises doet :).
Lijkt me ook heel vervelend als je niet kan trainen omdat de gym dicht is.

Die spierpijn in je kuiten wordt wel minder als je vaker calve raises doet :).
Lijkt me ook heel vervelend als je niet kan trainen omdat de gym dicht is.
Kon toch nog trainen vrijdag :D, sportschool was nog een halfuur open en ik heb nog net ff dit kunnen doen:

Deadlift
10 x 58 kg
8 x 68 kg
8 x 88 kg
8 x 88 kg
8 x 88 kg
7 x 88 kg

BOR's
vergeten bij te houden, 3 setjes redelijk gewicht

Db row
10 x 26 kg
10 x 26 kg
10 x 26 kg

Vandaag weer redelijk normaal kunnen trainen.

Squat
10 x stang
6 x 60 kg
8 x 70 kg
5 x 75 kg
6 x 75 kg
5 x 75 kg

Military press
10 x 38 kg
6 x 43 kg
6 x 45,5 kg
5 x 45,5 kg
4 x 45,5 kg

Upright rows
15 x 28 kg
10 x 33 kg
5 x 38 kg (stekende pijn in onderarmen ben gekapt)

Lateral raises
10 x 12 kg
7 x 12 kg

Smith Bb shrugs
10 x 70 kg
4 x 90 kg
8 x 70 kg (grip wordt minder)
8 x 70 kg

Calve raises
20 x 70 kg
15 x 90 kg
15 x 90 kg

Rear delt rows
Gym ging dicht :mad:

Goed getraind. Lekker veel gedaan :).

Goed getraind. Lekker veel gedaan :).
Klopt :D. In tegenstelling tot vandaag:

Db press
12 x 16 kg warmup
7 x 26 kg
6 x 26 kg
7 x 26 kg
6 x 24 kg
10 x 20 kg

Incline db flyes
8 x 14 kg
9 x 14 kg
7 x 14 kg
8 x 14 kg
7 x 14 kg

V-rope pushdown
Dropset 30-5 kg
Dropset 27,5-5 kg

Db tricep extensions
7 x 8 kg (armen konden gewoon niet meer!)

Lijkt een beetje magertjes, maar mijn borst en triceps waren op 1 of andere manier helemaal op vandaag. Voelde me toch helemaal voldaan. Kreeg m'n shirt na afloop niet eens normaal uit dus dan zit t wel goed.

Gisteravond cardio gedaan, 8 km hardgelopen omdat het kon :D. Eindelijk het ijs weg. Kreeg op de helft wel flink last van mijn benen, waren het niet meer gewend na 5 weken geen cardio.

Vanavond upperbody doen in de vorm van compounds (prioriteit rug + schouders en eventueel biceps + onderarmen). Daarna nog 30 min cardio.

Laatst bewerkt:
Vanavond wat upperbody getraind.

Military press
12 x 28 kg warmup
8 x 43 kg
4 x 45,5 kg
5,5 x 43 kg
6 x 43 kg
4 x 43 kg

Db lateral raise
12 x 12 kg
8 x 14 kg
7 x 14 kg
7 x 14 kg
10 x 12 kg

Rear delt rows (strict)
7 x 16 kg
7 x 16 kg

Bb rows
12 x 48 kg
6 x 68 kg
6 x 68 kg
7 x 68 kg
8 x 68 kg

Db rows
R 10 x 26 kg l 6 x 26 kg
R 10 x 26 l 7 x 26 kg

Conc curls
R 10 x 14 l 8 x 14 kg
R 7 x 14 kg l 6 x 14 kg

Db Hammer curls
6 x 12 kg
6 x 12 kg
6 x 12 kg

Laatst bewerkt:
10 Jan

Db press
12 x 18 kg
11 x 24 kg
8 x 24 kg
7 x 24 kg
6 x 24 kg
6 x 24 kg

Db Inc flyes
10 x 12 kg
9 x 14 kg
8 x 14 kg
7,5 x 14 kg
7 x 14 kg

Pullovers
12 x 18 kg
12 x 20 kg
8 x 22 kg

V-Rope pushdown (dropset)
25 -> 7,5 kg
25 -> 10 kg

Single hand Tricep extensions
9 x 7 kg
5 x 8 kg

Opmerkingen
Viel een beetje tegen deze training. Had dit weekend weer teveel gezopen en te weinig slaap gehad :mad:, merkte het in mijn trainingen. Jammer dat ik gewoon de hele week mezelf perfect aan mijn schema kan houden en qua voeding goed zit, en dan op zaterdagavond dan verneuk ik het.

Toch wel lekker getraind hoor. Vind je het zo moeilijk om geen alcohol te drinken?

Toch wel lekker getraind hoor. Vind je het zo moeilijk om geen alcohol te drinken?
Heb het vanaf mei 2009 vol kunnen houden tot vorige maand, wordt wel steeds lastiger nu. Ben er weer mee begonnen rond de feestdagen :(.

Gelukkig heb ik het wel een beetje kunnen compenseren met vrijdag 6 km hardlopen, zaterdag een uur squashen en gistermiddag 10 km hardlopen. Eigenlijk houdt ik me altijd aan mijn schema, alleen zaterdagnacht niet.

Pullovers gingen vandaag trouwens beter dan eerst. Ik pakte ze voorheen altijd meer met de focus richting mijn armen. Nu probeerde ik het vanuit mijn borst, en dat voelde ineens heel anders, op een goede manier natuurlijk ;).

Laatst bewerkt:
Heb het vanaf mei 2009 vol kunnen houden tot vorige maand, wordt wel steeds lastiger nu. Ben er weer mee begonnen rond de feestdagen :(.

Gelukkig heb ik het wel een beetje kunnen compenseren met vrijdag 6 km hardlopen, zaterdag een uur squashen en gistermiddag 10 km hardlopen. Eigenlijk houdt ik me altijd aan mijn schema, alleen zaterdagnacht niet.

Pullovers gingen vandaag trouwens beter dan eerst. Ik pakte ze voorheen altijd meer met de focus richting mijn armen. Nu probeerde ik het vanuit mijn borst, en dat voelde ineens heel anders, op een goede manier natuurlijk ;).

Als je het echt ontspannend/leuk vindt om op zaterdagavond wat te drinken zou ik het niet laten. Als je je verder gewoon echt strict aan alles houdt hou je het misschien juist wel langer vol door jezelf soms iets te gunnen. Maar je moet daar gewoon een goede balans in vinden denk ik.

Bij pullovers is het volgens mij (zo ervaar ik het) belangrijk om je armen al gestrekt te hebben voordat je de DB over je borst trekt zegmaar. Dan voel ik het echt super in mijn borst. Ik kan me zo voorstellen dat als je de DB met gebogen armen over je borst trekt en ze dan strekt dat je het inderdaad meer in je triceps voelt.

Jij ook flink gebikkeld met die cardio haha. Goed hoor :).

Als je het echt ontspannend/leuk vindt om op zaterdagavond wat te drinken zou ik het niet laten. Als je je verder gewoon echt strict aan alles houdt hou je het misschien juist wel langer vol door jezelf soms iets te gunnen. Maar je moet daar gewoon een goede balans in vinden denk ik.
Klopt, ik moet gewoon proberen max 4-5 biertjes te drinken op een avond. Iets wat me altijd is gelukt. Maar op 1 of andere manier lukt het nu niet. Niet dat ik er 20 drink ofzo, maar meestal rond de 12.

Bij pullovers is het volgens mij (zo ervaar ik het) belangrijk om je armen al gestrekt te hebben voordat je de DB over je borst trekt zegmaar. Dan voel ik het echt super in mijn borst. Ik kan me zo voorstellen dat als je de DB met gebogen armen over je borst trekt en ze dan strekt dat je het inderdaad meer in je triceps voelt.
Zo deed ik ze inderdaad, en ik voelde het heel goed.

Jij ook flink gebikkeld met die cardio haha. Goed hoor :).
Haha zeker ik ga ervoor! Net weer 5 km hardgelopen.

Klopt, ik moet gewoon proberen max 4-5 biertjes te drinken op een avond. Iets wat me altijd is gelukt. Maar op 1 of andere manier lukt het nu niet. Niet dat ik er 20 drink ofzo, maar meestal rond de 12.

Zo deed ik ze inderdaad, en ik voelde het heel goed.

Haha zeker ik ga ervoor! Net weer 5 km hardgelopen.

Damn, 12 bier haha. Lang geleden dat ik dat gedronken heb!
Toen ik jonger was (van mijn 14e tot mijn 18e ongeveer) dronk ik wel behoorlijk, zeker met uitgaan en feestjes. Toen was dat voor mij ook normaal.

Tegenwoordig drink ik heel soms gewoon zelf een drankje (meestal bacardi/cola light bijvoorbeeld). Of als ik met vrienden ergens zit drink ik 3-4 drankjes max. Bijna altijd sterke drank gemixt met cola light.

Maar ik denk dat ik gemiddeld maximaal 4 tot 8 drankjes per maand drink. Nu ik fanatiek cut eigenlijk helemaal niks. In de zomer iets meer, maar nooit meer veel.

Lekker man die cardio. Gaat wel goedkomen met jou! :).

Hoop het ;). Maar zit op de goede weg. Ik blijf eigenlijk hetzelfde eten, maar dan minimaal 3 keer 30 min cardio (hardlopen hoge intensiteit) per week erbij.

Training 12 januari

Deadlift
13 x 68 kg
8 x 78 kg
8 x 88 kg
6 x 88 kg

Bor
12 x 48 kg
11 x 58 kg
12 x 58 kg
8 x 63 kg
8 x 63 kg
13 x 48 kg

Lat pulldown (had nog spierpijn aan de borst van maandag dus wat lichter gepakt)
10 x 55 kg
10 x 55 kg
10 x 55 kg

Conc curls
7 x 14 kg
7 x 14 kg
6 x 14 kg

Hammer curls
6 x 14 kg
5 x 14 kg
6 x 14 kg

13 januari

Cardio
6 km hardgelopen (paar intervallen naar sprintsnelheid)

14 januari

Squat
10 x stang
8 x 60 kg
6 x 70 kg
5 x 75 kg
4 x 80 kg
3 x 80 kg
5 x 75 kg
7 x 70 kg
6 x 70 kg

Bb calve raises
12 x 90 kg
10 x 100 kg
10 x 110 kg
10 x 110 kg

Military Press
6 x 38 kg
5 x 48 kg
4 x 48 kg
6 x 43 kg
5 x 43 kg

DB Lateral raises
10 x 12 kg
9 x 12 kg
8 x 12 kg

Seated Bent-over Lateral raises (nieuwe oefening)
15 x 6 kg
12 x 8 kg
10 x 10 kg

Opmerkingen
Ging lekker, veel sets op de squat gepakt (eindelijk eens 80 aangetikt ;)) dus leg press maar overgeslagen. Vind die sowieso niet echt leuk om te doen, en squat moet hoger. Verder rear delt rows vervangen door bent over lat raises en die voelen veel beter voor mijn achterkant schouders.

Laatst bewerkt:
Bent over Lateral Raises zijn inderdaad lekker! Doe ze zelf ook, maar dan staand en voorovergebogen. Als je die goed uitvoert voel je ze precies waar het hoort, achterkant van je schouders.
Sinds ik die oefening elke week doe zijn mijn schouders zeker vooruitgegaan.

Lekker bezig They! Hardlopen gaat je ook goed af zo te zien!

Bent over Lateral Raises zijn inderdaad lekker! Doe ze zelf ook, maar dan staand en voorovergebogen. Als je die goed uitvoert voel je ze precies waar het hoort, achterkant van je schouders.
Sinds ik die oefening elke week doe zijn mijn schouders zeker vooruitgegaan.
Damn ik voel mijn schouders echt veel beter dan die rear delt rows, niet normaal. Dacht dat ik wel spierpjin zou hebben na die oefening maar ik heb nergens last van :D.

Lekker bezig They! Hardlopen gaat je ook goed af zo te zien!
Zeker, vooral nu het weer wat beter is, is het echt heerlijk om te doen.

Terug
Naar boven