AndroidHealthClinic

Trainen + blijven afvallen + ondergewicht...

Krimpie

Advanced Bodybuilder
Waardering
79
Hoi hoi,

Enige tijd geleden heb op dit forum een account aangemaakt.
Destijds maakte ik al melding van het feit dat ik relatief veel afgevallen was.

Destijds was ik ook al op de hoogte van het feit dat ik op het randje van ondergewicht i.p.v. overgewicht balanceerde.

Mede hierdoor, plus het feit dat ik door het snelle afvallen veel spierverlies heb gekregen, was het dus mijn plan om op thuisbasis aan krachttraining te gaan doen.
Dit plan ben ik destijds met volle moed gestart, en doe dit nog steeds met veel plezier.

Qua resultaten wat betreft spierherstel/opbouw heb ik ook totaal niets te klagen, aangezien dit betere resultaten oplevert dan ik ooit had durven verwachten.

Alleen had ik de hoop dat met die training, mijn gewicht weer wat omhoog zou gaan, richting de gezondere kant i.p.v. ondergewicht.
Niets is minder waar helaas, aangezien ik nu volgens een BMI berekening toch echt op ondergewicht ben gekomen.

Wat me overigens ook is opgevallen, is nu, na een weekje vakantie, lekker eten e.d., mijn buikomtrek gemiddeld met 2 cm. verminderd is.
Ik had echt verwacht dat ik door het eten/drinken toch echt zou aankomen, maar juist het tegendeel is gebeurd.

Ik houd me dus momenteel ook totaal niet aan een afvaldieet/schema, dus ook daar kan het niet aan liggen.

Al met al een beetje een rommelig verhaal, maar ik weet nu even niet precies meer wat ik nu nog moet doen om weer de goede kant op te gaan.
De resultaten van afgelopen tijd botsen nogal met elkaar:

Wat gedaan:
- Meer eten dan voorheen (ook ongezonder eten)
- Geen dieet/afval schema
- Wat meer alcohol inname tijdens vakantie
- Dagelijks krachttraining op thuisbasis

Positief resultaat:
- Spieren komen weer ''flink'' terug
- Buikomtrek verminderd met 2 cm. (90 cm -> 87/88 cm)

Negatief resultaat:
- Gewicht blijft zakken (daardoor nu ondergewicht)

Wie o wie heeft nog tips?

Huidige stats:
- Leeftijd: 33
- Lengte: 200 cm.
- Gewicht: 74 kg. (was voorheen 150 kg.)
- BMI: 18.5 - 19 afhankelijk van waar ik het laat berekenen
- Buikomtrek: 87/88 cm.
- Vetpercentage: onbekend

Meer eten, stel een voedingsschemasamen en laat dat hier nakijken.

Waarschijnlijk eet je gewoon niet meer veel en val je daardoor nog steeds af. Of je sport nu overdreven veel.

Dus eigenlijk gewoon super veel gaan eten. Begin eens met 3000 kcal op een dag, en kijk of je dan ook meer in spier aankomt. Verhoog of verlaag dit aan de hand van je spiegel en de weegschaal.

• Topic Starter Topic Starter
Waarschijnlijk eet je gewoon niet meer veel en val je daardoor nog steeds af. Of je sport nu overdreven veel.

Dus eigenlijk gewoon super veel gaan eten. Begin eens met 3000 kcal op een dag, en kijk of je dan ook meer in spier aankomt. Verhoog of verlaag dit aan de hand van je spiegel en de weegschaal.

Ik neem momenteel al ruim meer in dan ik gewend ben.

Afgelopen week een vakantietripje gehad waar ik flink gegeten/gedronken heb om daarna thuis op de weegschaal te zien dat ik ipv aangekomen, afgevallen ben inclusief 2 cm. buikomtrek minder.

Ik neem momenteel al ruim meer in dan ik gewend ben.

Afgelopen week een vakantietripje gehad waar ik flink gegeten/gedronken heb om daarna thuis op de weegschaal te zien dat ik ipv aangekomen, afgevallen ben inclusief 2 cm. buikomtrek minder.

Je eet op vakantie natuurlijk ook heel anders dan je thuis doet. Schrijf voor jezelf eens op papier wat je eet. Post dat hier op het forum, dan kunnen we je verder helpen ;)

74 kg bij 2 meter :eek:

Doe eens posten wat je allemaal eet op een dag :)

• Topic Starter Topic Starter
74 kg bij 2 meter :eek:

Doe eens posten wat je allemaal eet op een dag :)

Ik houd geen schema bij, maar dit is ongeveer wat ik dagelijks binnen krijg:

Ochtend:
- 3-4 sneetjes brood met kaas
- 1 appel of sinaasappel
- 1 gekookt eitje
- glas water of melk
- Whey shake

Tussendoor:
- Fruit of 2 sneetjes peper/ontbijtkoek
- water of melk

Middag:
- 4 sneetjes brood met ham en/of kaas
- banaan
- gemengde salade
- water

Tussendoor:
- fruit en/of salade
- water

Avond:
- aardappels + vlees + groenten
- kwark
- water of melk

Tussendoor:
- water
- snack (chips of nootjes)

Voor / na trainen:
- BCAA (voor)
- EAS (voor + na)
- Mega Grow (na)
- Whey shake (na)

Om de paar dagen ook nog Unleash! voor de training extra.

Het is geen goed voedingsschema, maar door de vele verschillende reacties op de diverse voedingsschema's die men laat zien op de diverse fora, blijkt wel dat iedereen er een andere mening over heeft, dus is het moeilijk om een goed schema te maken, aldus mijn mening.

Wat me overigens wel opvalt is, dat enige tijd geleden ik flink bezig was met afvallen, en ik daardoor minder (onder onderhoud) aan het eten was, maar dat ik nu juist niet meer actief aan het afvallen ben, meer eet dan voorheen, maar ik nu harder afval als destijds.....

Al met al ben ik nu totaal het overzicht kwijt.

NB: ik heb verder geen baan, ben namelijk 100% arbeidsongeschikt, vandaar dat ik misschien minder inneem dan iemand met een fulltime baan.
Plus mijn vetpercentage zou volgens de berekeningen nog te hoog zijn. (19.5 %)

Laatst bewerkt:
je bent een lange kerel en misschien heb je een snel metabolisme.
Zo zit je onderhoud snel op de 3000kcal.
met sporten en allerdaagse dingen komen nog eens 1000 kcal erbij.
je verbruikt veel energie denk ik.

zet het schema wat je hier neerzet, eens in een voedingsberekeningprogramma (voedingscentrum). zo zie je precies wat je binnen krijgt en het totaal aan kcal per dag.

weet je zeker dat je zoveel als ontbijt neemt? een glas water/melk en een whey shake zou dus op 600 ml vocht moeten neekomen. dan die boterhammen en het fruit nog.. klopt dit wel?

Alleerst, dat had ik nog niet gezegd, super dat je zoveel bent afgevallen. Vind het echt een hele prestatie.

Maar waarschijnlijk ben je wel heel veel spier kwijt geraakt.
Je doel moet nu eigenlijk zijn: meer spier opbouwen.

Daarom moet je eigenlijk iets meer eten dan die2500 kcal die vaak wordt aangegeven.
Probeer een schema voor jezelf te maken.

Kies eerst eens 3000 kcal. Doe hier wat 3 x in de week of 4x keer in de week bodybuilding naast, en je zal waarschijnlijk een stukje groeien. Doe je dit niet, dan zal je meer kcal moeten toevoegen.
Kijken hoeveel je nodig hebt is eigenlijk een gemakkelijk maar langdurig proces.
Val je af, dan voeg je meer toe. KOm je aan dan is het goed. Kom je niet aan en val je niet af, dan vog je nog iets meer toe.

Succes.

Terug
Naar boven