Fitness Seller

Trainingslog Bzar

Gebruik je wel magnesium? Als het niet mag in je gym kun je ook wc papier om de bar rollen. Als je dat spul niet bij de hand hebt zou ik in ieder geval een handdoekje bij de hand houden om je handen en bar droog mee te houden.

Die setjes van 15 is misschien is leuk voor een repout, maar zou je toch niet eens wat lager in reps gaan. (en als je het aandurft misschien ietsjes zwaarder) Dat zal je vorm, je gains en je gains ook ten goede komen. Veel mensen verkloten hun techniek door high rep deadliften, vaak met pussyweights.

Als je grip wil trainen zou ik zolang je het volhoud pronated grip gebruiken en afentoe de baar eens wat langer vasthouden (static holds) kan ook geen kwaad. ;)

ik telkens last van te weinig grip waardoor de stang zowat uit m'n handen gleed. Na navraag te hebben gedaan naar hoe dit opgelost kon worden werd verteld dat het gewoon een kwestie is van geduld. Naar mate je vaker deadlift zou dit probleem vanzelf verdwijnen. Andere oplossingen waren er niet.
Je kunt toch ook gewoon wat met grippers trainen, heb je veel eelt op je handen? Goede training verder, dikke front raise.

• Topic Starter Topic Starter
Gebruik je wel magnesium? Als het niet mag in je gym kun je ook wc papier om de bar rollen. Als je dat spul niet bij de hand hebt zou ik in ieder geval een handdoekje bij de hand houden om je handen en bar droog mee te houden.

Die setjes van 15 is misschien is leuk voor een repout, maar zou je toch niet eens wat lager in reps gaan. (en als je het aandurft misschien ietsjes zwaarder) Dat zal je vorm, je gains en je gains ook ten goede komen. Veel mensen verkloten hun techniek door high rep deadliften, vaak met pussyweights.

Als je grip wil trainen zou ik zolang je het volhoud pronated grip gebruiken en afentoe de baar eens wat langer vasthouden (static holds) kan ook geen kwaad. ;)
Ik mag denk ik wel magnesium gebruiken. Misschien dat ik dat in de loop van dit jaar eens moet aanschaffen! Nu gebruik ik inderdaad een handdoek om mijn handen en stang droog te houden. WC-papier is ook een goed idee, dan neem ik gewoon een pakje zakdoekjes mee. Lekker makkelijk!;)

Het doen van 15 reps/set werd me aangeraden omdat ik zo hard ging met deadliften en squatten. Na deze week neem ik een weekje rust en begin ik met 12 reps/set bij squatten en deadliften en ga ik bij de rest van de oefeningen 10 reps/set doen.

Ik heb ook van die knijpertjes, is dat ook een goed middel om je polsen mee te trainen? Bedankt voor al je adviezen hee!:rolleyes:

Je kunt toch ook gewoon wat met grippers trainen, heb je veel eelt op je handen? Goede training verder, dikke front raise.
Wat zijn grippers precies? Jaa, ik heb vrij veel eelt op m'n handen en jij? Thanks, ;)

De training begon lekker. Ik werd alleen een beetje afgeleid waardoor de training (erg) uitliep en dus een oefening heb moeten weglaten. Bij het verzwaren met m'n dips merk ik wel dat m'n zwaartepunt verandert! De Standing Calfs waren na de 9e rep kwalitatief erg slecht. Volgende keer even goed opletten daarbij. Heel erg blij ben ik met m'n squats. Deze is heel erg, maar dan ook héél erg boven verwachting.:thumbup:

Dag 1/Week 6 (11-02-'08) (Combinatie A5)
Squat 15x50, 15x70, 15x105
Leg Press 12x140, 12x210
Leg Curl 12x25, 10x50PR (PR oud = 9x50)
Standing Calfs 12x55, 9x110PR (PR oud = 12x105)
Bench Press 12x50, 10x80
Incline dumbbell Press 9x30PR, 12x20 (PR oud = 6x30)
Incline Bench Press 10x60, 12x40
Dips 12x0PR, 12x10PR (PR oud = 12x-10)
Kickback 12x10PR, 12x11PR (PR oud = 12x9)
Reverse Dips 12x35PR, 11x37,5PR (PR oud = 12x32,5)

Laatst bewerkt:
Heel veel rood, lekker man! Mooie bench en squat.
Wat zijn reverse dips?

Wat zijn grippers precies? Jaa, ik heb vrij veel eelt op m'n handen en jij? Thanks, ;)
Grippers zijn van die dingen die je dichtknijpt om je gripkracht te verbeteren, zo iets:
071012_coc.jpg

Grip lijkt me nog een stuk belangrijker dan eelt bij het deadliften. Die leg curls van jou zijn trouwens echt amazing, dips gaan ook goed zo te zien...wat een k*tmoment weer toen ik gisteren ineens onder in het diprek stond, bouw het rustig op een ga niet dippen met spierpijn.:D

Ik ben erg blij met m'n deadlift. Ontevreden ben ik over de BOR's.

Dag 2/Week 6 (12-02-'08) (Combinatie B6)
T-bar Row 12x20, 10x60
Chins 12x-20, 11x-10PR (PR oud = 7x-10)
Bend Over Row 12x40, 7x80PR (PR oud = 12x75)
Deadlift 15x50, 15x75, 15x105PR (PR oud = 15x100)
Barbell Front Raise 12x20, 12x30PR (PR oud = 10x30)
Lateral Raise 12x50, 12x77PR (PR oud = 9x77)
Dumbbell Side Raise 9x11, 12x8
Overhead Press 12x85PR, 12x55 (PR oud = 11x85)
Dumbbell Incline Curl 12x8, 12x11PR (PR oud = 9x11)
Cable Curl 11x30PR, 12x20 (PR oud = 9x30)
Barbell Curl 6x35, 12x20

:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Heel veel rood, lekker man! Mooie bench en squat.
Wat zijn reverse dips?
Thanks! Reverse Dips worden ook wel Dips Behind The Back genoemd.
arnold-dips.gif

Op m'n bovenbeen leg ik dan altijd wat gewichten.

Grippers zijn van die dingen die je dichtknijpt om je gripkracht te verbeteren, zo iets:
071012_coc.jpg

Grip lijkt me nog een stuk belangrijker dan eelt bij het deadliften. Die leg curls van jou zijn trouwens echt amazing, dips gaan ook goed zo te zien...wat een k*tmoment weer toen ik gisteren ineens onder in het diprek stond, bouw het rustig op een ga niet dippen met spierpijn.:D
Bedankt man!
Bedoel je dat ik of jij het dippen rustig moet opbouwen?:rolleyes:

Nette training man, er zit echt werkelijk geen mindere training tussen bij jou he. :P

Die grippers zijn goed om je crushing grip te trainen, maar zullen verder niet veel doen voor je supporting grip die je gebruikt bij deadlifts, BORs etc.

Nette training man, er zit echt werkelijk geen mindere training tussen bij jou he. :P

Die grippers zijn goed om je crushing grip te trainen, maar zullen verder niet veel doen voor je supporting grip die je gebruikt bij deadlifts, BORs etc.
Wrist curls wel?

Nee, wristcurls en c**ks zullen je geen monstergrip bezorgen hoor.

Simpele en effectieve methode is gewoon static holds doen. Probeer maar is een volgeladen bar een tijdje vast te houden met bovenhandse greep. Gewoon rack zo stellen dat je hem maar een paar cm hoeft te liften en dan je grenzen verleggen op tijd en gewicht.

Bedankt jongens!
@Zipper: ik heb het topic bekeken en een pdf-file gedownload. Het was erg handig! Er stonden oefeningen in die ik niet kende. Bijvoorbeeld stilstaan met 2 zware dumbbells in je hand en dat zo lang mogelijk!;) Het schudde me wel even wakker van hoe belangrijk grip wel niet is! Dit heb ik dus ook gelijk gedaan bij de afgelopen training.

Geloof het of geloof het niet, maar deze training ging echt super! Ik ben nu in de 6e week en heb nog steeds het gevoel dat ik immortal ben! Die dumbbell Press en de Squats zijn toch zeker het toppunt.

Dag 4/Week 6 (14-02-'08) (Combinatie A6)
Squats 15x55, 15x75, 15x110PR (PR oud = 12x110)
Leg Press 12x220, 12x110
Leg Curl 15x20, 12x50PR (PR oud = 10x50)
Bench Press 12x50, 10x80
dumbbell Press 12x30PR, 8x32PR (PR oud = 6x30)
Chest Press 8x91, 12x57
Fly's 12x15 (voelde slecht aan!)
Lying Triceps Extensions 12x25, 9x35
Kickback 12x8, 12x12PR (PR oud = 12x11)
Triceps Push Down 12x20, 9x40
Standing Calfs 12x60, 12x80

Die Fly's voelden niet lekker omdat ik iedere keer een tikje voelde in m'n armen bij m'n borst.

Ik had me een beetje vergist in de tijd waardoor ik iets minder oefeningen deed dan gewoonlijk. Dit terwijl ik nog ruim de tijd had.:p

Dag 5/Week 6 (15-02-'08) (Combinatie B1)
BOR's 15x40, 12x60, 12x80PR(PR oud = 7x80)
Compound Row, 12x57, 12x91PR(PR oud = 11x91)
Chins 12x-30, 5x-10
Deadlift 15x55, 15x75, 14x110PR(PR oud = 15x105)
dumbbell Side Raise 12x8, 12x10PR(PR oud = 11x10)
Overhead Press 12x60, 12x90PR(PR oud = 12x85)
Shoulder Press 3x22, 12x14
Barbell Curl 12x25, 11x35PR(PR oud = 10x35)
Concentration Curl 12x10, 10x15PR(PR oud = 8x15)

Nu neem ik een weekje rust waarin ik me beperk tot cardio en buikspieroefeningen. Na die week breng ik het aantal reps/set terug tot 10! Wel vet, dan zou ik in principe door kunnen naar 85kg met de Bench Press.

Nette trainingen weer :thumbs:

Lekkere gewichten man, maar waarom zak je niet gewoon door naar de 8 reps per oefening. Ik neem aan dat je techniek nu ook wel goed is. Bij de 8 reps zullen je gains nog beter worden man;)

Mooi man die deadlift en bor!

Thanks man!:eyes:
Lekkere gewichten man, maar waarom zak je niet gewoon door naar de 8 reps per oefening. Ik neem aan dat je techniek nu ook wel goed is. Bij de 8 reps zullen je gains nog beter worden man;)
Ik wacht er nog héél eventjes mee. Het feit dat m'n ouders beide fysiotherapeuten zijn geeft al aan dat ze er geen voorstander van zouden zijn als ik het aantal herhalingen verder terugbreng. Ze zullen er niet achterkomen, maar als ik met 8 reps/set een blessure oploop heb ik wel iets uit te leggen.:tanden:
Mooi man die deadlift en bor!
Hardstikke bedankt!:klink:*

Ga er even vanuit dat dat 2 eiwitshakies zijn!*

Laatst bewerkt:
15x110 damn, loopt je leg press dan niet wat achter? Kan ook zijn dat ik helemaal uit verhouding ben, die leg curls zijn ook insane.

Alweer 7 van de 9 oefeningen een PR, netjes! Misschien ga je straks nog harder op die 10 reps. :D

15x110 damn, loopt je leg press dan niet wat achter? Kan ook zijn dat ik helemaal uit verhouding ben, die leg curls zijn ook insane.

Leg press vind ik zelf niet echt te vergelijken. Op een leg press heb ik al moeite met 85 en op een andere ging 260 nog vlot. :p

Terug
Naar boven