AndroidHealthClinic

Triple's Powerliftinglog

• Topic Starter Topic Starter
:D, je moet je nu ok niet vastpinnen aan die 20 kg (hulp), ik vond persoonlijk dat 60 kg teveel was. zelf beetje aanvoelen waar je het meest baat bij hebt. Overkill is nooit goed.

Uhu, die paarse hebben weerstand van 23kg elk staat er op site, dus zou kleine 50kg moeten zijn, maar nu examens gedaan zijn kan ik in weekend weer vaker bij maat met homegym trainen, daar kan ik die vangers wel hoger zetten, dus dan lijken me die paarse wel goed, als ze op een hoogte hangen waar ze vanaf knie loskomen dan gaan ze onderin ook nooit geen 50kg meer geven he?

En voor bijvoorbeeld reverse bands squat is deze dan ook goed lijkt me? Dan kan ie wel gwn bovenin vast wellicht?

Dat zal ook aan andere factoren gelegen hebben. Het oorspronkelijk doel van speedpulls is dat je 1. explosief leert zijn en gewoon wordt om doorheen de weerstand van bands en chains te trekken en 2. je constant aan je techniek kan werken, ook omdat het voor deadlifts meestal maar rond de 50% van je 1RM ligt.

Als je eerst een max triple doet, dan ben je totaal voorvermoeid en zal het dus verloren moeite zijn speedpulls te doen met als doel je techniek bij te schaven.

Na heavy weights kan je juist keihard knallen met lichte gewichten. Als je na 1 max triple niet meer kan presteren is er imo wat mis met je recovery.

Ben je trouwens bekend met dit schema: http://tsampa.org/training/scripts/coan_phillipi_deadlift/

hierin doe je alleen maar speedpulls na een zwaarder set. volgens mij ben je een echte WSB volger of niet? :D

Na heavy weights kan je juist keihard knallen met lichte gewichten. Als je na 1 max triple niet meer kan presteren is er imo wat mis met je recovery.

Ben je trouwens bekend met dit schema: http://tsampa.org/training/scripts/coan_phillipi_deadlift/

hierin doe je alleen maar speedpulls na een zwaarder set. volgens mij ben je een echte WSB volger of niet? :D

Ja idd WSB. Tuurlijk zullen de gewichten licht voelen na zwaardere sets. Maar na zware sets, ben je goed vermoeid en dan is het niet het juiste moment om aan je techniek te gaan werken. Spreekt voor zich denk ik.

Ja idd WSB. Tuurlijk zullen de gewichten licht voelen na zwaardere sets. Maar na zware sets, ben je goed vermoeid en dan is het niet het juiste moment om aan je techniek te gaan werken. Spreekt voor zich denk ik.

hier is maar 1 antwoord voor, quit bitchin' and get your shit done

no offence, maar just my 2 cents

Speedpulls zijn oorspronkelijk gezien een element van WSB, evenals het gebruik van bands. Voor zover ik geïnformeerd ben, ken jij nagenoeg niets van WSB. Ik probeer Jeroen alleen maar te helpen.

My 2 cents

Idd, ken niet zo veel van WSB, ben meer van het balls-to-the-walls manier van trainen, waar ik meer op doelde is dat t gewoon kan, t lichaam kan veel meer aan dan de meesten denken

Ieder z'n manier, maar aangezien jeroen speedpulls uitprobeert en experimenteert met bands kan ik evengoed wat gaan toelichten. Meer is het niet.

Er zijn verschillende 'programma's/training-templates' waarbij er 'speed'work wordt gedaan na de zware sets, en ik kon me wel vinden in het redenering.

Maar het is gewoon anders als speedwork op een aparte DE dag natuurlijk.

Zelf ga ik me binnenkort (na de examens) eens deftig verdiepen in WSB, en kijken wat ik ervan ga toepassen op mijn trainignsmanier, want op mijn huidige manier (elke training zwaar gaan) trekt mijn lichaam precies niet goed :o

Je bent allesinds bedankt voor je info Hervé, idd zeker nu ik bands wat wil gaan invoeren, maar die speed pulls heb ik nu toch dikke 2 maand gedaan na mn zware triple en nooit hinder van ondervonden,
ik neem men tijd tot ik terug ok ben en dan begin ik eraan, zoals BBosman zegt, soms kan het lichaam best wel wat aan,
en dit is nu niet echt een van de dingen waar ik zelf aan zou twijfelen dat het lichaam het aankan, voelt zelf best goed steeds, uitvoering is beter als bij de zware set,
die in die periode toch ook al stuk verbeterd is hoewel zeker nog niet optimaal (voorover gaan hangen bij liftoff)
Maar ik begrijp best dat jij dit vanuit WSB oogpunt bekijkt met puur DE en ME dagen, maar zo zit dit schema niet ineen, is vooral RE en voor LB ook zwaardere sets,
met als extra inbreng die speed pulls als assistance dus, om de deadlift toch ook wat extra aan te pakken op die manier... Niks meer, niks minder...

njah als je weights tussen de 50-60% gaat gebruiken voor singles/doubles/triples hoef je naar mijn idee echt geen vorm te verliezen. dat zijn echt insignificant weights die je zelfs koud nog met prima speed + vorm nog moet kunnen pullen. just my 1 euro

wel heb dat schema gevolgd, vind ook niet echt dat het SPEED setjes zijn hoor maar eerder helpen je werkcapaciteit te verhogen. dit schema is eigenlijk werken werken werken, nothing fancy. imo ben je niet echt explosief meer na het ME werk. een wetenschappelijk uitleg heb ik er niet voor:D
maar schema werkt wel daar niet van;)

wel heb dat schema gevolgd, vind ook niet echt dat het SPEED setjes zijn hoor maar eerder helpen je werkcapaciteit te verhogen. dit schema is eigenlijk werken werken werken, nothing fancy. imo ben je niet echt explosief meer na het ME werk. een wetenschappelijk uitleg heb ik er niet voor:D
maar schema werkt wel daar niet van;)

true, percentages zijn wat hoger dan bij wsb... ;)

maar goed, ik ben niet overtuigd dat je met insignificant weights minder explosief bent na een paar heavy setjes. moet je voor de grap eens jumps doen voor en na een max effort squat. youll be one mawfukking explosive mawfukker jumpin over 7 caravans op elkaar.

Ik zeg niet minder explosief, maar na max effort werk zal je techniek sowieso minder goed zijn, en daar dienen speedpulls ook voor de helft voor.

Maar als TA ze wil doen om z'n workload te verhogen(ipv eerder als techniekwerk), zoals possessed aangeeft, dan mag hij ze van mij part doen na 3 sets van 30 reps op 100 kg oly squats in superset met 50 pullups, gevolgd door een sprintje van 5 km met een farmers van 50 kg in iedere hand. :D He'll be doin just fine

Ik zeg niet minder explosief, maar na max effort werk zal je techniek sowieso minder goed zijn, en daar dienen speedpulls ook voor de helft voor.

oke. niet minder explosief, daar zijn we het gelukkig over eens.

maar goed, het dikgedrukte ben ik het echt niet mee eens. als je na max effort opeens problemen met je vorm hebt op 50-60% weights... njah, daar kan ik gewoon met men hoofd niet bij. dat ligt dan echt aan je benadering van die sets of je tempo, als je nog hijgend voor die bar staat en weer wil gaan pullen kan ik me er wel wat bij voorstellen... but still... 50-60%...

lets agree to disagree, want jij ervaart het kennelijk heel anders dus dan is het ook niet mogelijk je te overtuigen. plus ik praat vanuit een raw lifters perspectief, misschien dat het voor de geared boys anders is.

Problemen met de techniek is niet de juiste benadering, maar het zal wel moeilijker zijn om je techniek beter te maken na al die vermoeiing. Is niet echt anders voor raw of geared.

Okay, let's agree to disagree.

Problemen met de techniek is niet de juiste benadering, maar het zal wel moeilijker zijn om je techniek beter te maken na al die vermoeiing. Is niet echt anders voor raw of geared.

Okay, let's agree to disagree.

Moet hier toch even een praktijkvoorbeeldje geven, toen ik net met Robert ging trainen trok hij mijn 2u - 2.5u trainingen ook niet, en om vervolgends ook bij de laatste sets gewoon all-out te kunnen gaan, misselijk, kotsen, ziek zwak en misselijk. maar na een paar weken is zn lichaam dr gewoon aan gewend. Nogmaals, beetje pushen kan je lichaam ontzettend veel hebben.

But, lets agree to disagree ;)

Moet hier toch even een praktijkvoorbeeldje geven, toen ik net met Robert ging trainen trok hij mijn 2u - 2.5u trainingen ook niet, en om vervolgends ook bij de laatste sets gewoon all-out te kunnen gaan, misselijk, kotsen, ziek zwak en misselijk. maar na een paar weken is zn lichaam dr gewoon aan gewend. Nogmaals, beetje pushen kan je lichaam ontzettend veel hebben.

But, lets agree to disagree ;)

Good boy, zover zijn we allemaal wel al. Als je workload stijgt, dan kan je op termijn meer aan. Maar je loopt hier een beetje achter op de zaak. Het gaat hier oorspronkelijk om het nut van speedpulls en de overdracht naar explosiviteit en techniek.

Ok iedereen heeft z'n punt hier wel gemaakt denk ik..? :p

Niet dat ik het onintressant vind ;) kan me in veel argumenten vinden, daarom dat ik het ook gewoon combineer(de) en zal blijven combineren...

dus dan nog maar eens trainingkje posten
vandaag w4 LB3 recovery thuis

full frontsquats oly grip, eerste rep clean
4x10x20
4x10x30
4x10x50

Doe jij trouwens iets voor je flexibiliteit voor je oly front squats? ik krijg dus echt niet mn handen goed genoeg op hun plek

Terug
Naar boven