Fitness Seller

Triple's Powerliftinglog

Heb je geen interesse in gear? (lees squatsuit, niet roids)

• Topic Starter Topic Starter
begint een sterke no-no-no squat te worden inderdaad

Thx
Wat bedoel je no belt, no wraps? :p

Heb je geen interesse in gear? (lees squatsuit, niet roids)

Jup, ga na m'n examens eens kijken om squatpak over te nemen van Othon, weet juist niet of ik erin ga raken, is een titan centurion (of super centurion weet niet meer juist) maatje 40
Heb eens een titan pak geprobeerd van iemand dat was 42 en raakte ik niet in.. Maar had moeten proberen met slip-ons of plastic zakken en met straps ergens aanhangen,
maar was toen nog 100% gear-noob (is nog niet zo lang geleden, niet dat ik nu veel verder sta op dat vlak:p)
Dusja als die van Othon niet lukt dan probeer ik die nog eens met plastic zakken etc, en als die niet lukt dan ga ik eens naar Tino van nrg-center om wat te passen denk ik...
Want wil op de eqquiped wedstrijden in najaar wel meedoen in suit en shirt tegen dan.

Waarom van iemand overkopen? Je kan beter een nieuwe bestellen naar je maat, dan ziet ie meteen goed strak.

Waarom van iemand overkopen? Je kan beter een nieuwe bestellen naar je maat, dan ziet ie meteen goed strak.

Pas zulke dingen liever eerst eens, als je zo'n pak van 120-130 euro bestelt op internetsite en je raakt er niet in of zit te los...

En Othon zei dat hij maar aantal keer heeft gebruikt, dus als het goed zit...

Hoe doe jij dat mss?

Ik heb van Metal besteld. Maten komen goed overéén met de size sharts.

Heb resistance bands binnen! De rode, violette en groene van fitness-seller

Ga ze morgen eens gebruiken, zeker voor de speed deadlifts, en mss voor een ME oefening ook,
zou ze straks al willen gebruiken voor de UB2, maar weet niet echt hoe dat in te passen in de training aangezien het op bench 5x5 is met vaste stapjes opwerken,
dus denk dat ik maar gewoon geduldig zal afwachten tot morgen ;)

Je kan dumbbell presses doen met een mini achter je rug.

Je kan dumbbell presses doen met een mini achter je rug.

Heb het eens geprobeerd ;) ging best wel goed, thx

Week 4 UB2

Bankdrukken paused
5x5x97.5
ging super, ga die 5x5x105 zeker halen normaal

Pushpress
5x5x67.5
vlotjes

Dan even iets nieuw om de bandjes eens te testen
Plat DB press met rode band onder rugleuning
8x26 + rode band
8x32 +
8x36 +
6x40 +
lekker, je voelt wel dat de lockout wat harder is, maar volgens mij beter met sterkere band

Meadows row (gewicht is schijven) L & R
20x40
15x55
10x70

BW dips
20x
20x
19x

Face pulls
3x15x50

DB side raises
3x15x12

toch wel redelijk op na die dips

Zo vandaag weer de lekkere ME training, met dus eens experimenteren met de bands, wel klote, heb er al 1 omzeep geholpen :s hoop dat het niet aan de kwaliteit ligt maar aan de manier waarop ik ze gebruikt heb... Als het het laatste is bestel ik meteen gewoon een nieuwe, was de rode de goedkoopste dus cva nog...

Maargoed dus training

eerst OH squat als w-u

5x20
5x40
5x50

Squat tegen bands
eerst geprobeerd de paarse eraan te hangen, deze zouden goed moeten zijn voor squats tegen, maar was raar om uit te stappen, dus besloten om eerst redelijk licht te doen met rode, dat voelde wat beter aan om uit te stappen
de paarse zouden per stuk 23kg geven, de rode 12kg weerstand

10x20 + langs elke kant rode band
5x70 +
5x110 +
3x140 +
(riem om)
2x160 +
2x180 +
voelde goed, maar volgende keer toch proberen tegen de paarse ;)

Deadlift reversed bands gedaan in het rack, barbell hing wel niet los bovenin omdat het een kloterack is, zijn maar 5 posities voor de vangers en die zijn onderin natuurlijk, dus band moest helemaal bovenin vast hangen, hiervoor de paarse genomen omdat groene bovenin nog teveel gingen geven volgens mij
70kg lag op de grond, 60 mss ook maar niet geprobeerd

5x120 -langs elke kant paarse band
3x170 -
(riem om)
3x220 -
3x250 -
3x260 -
wel vet om te doen, mijn broer ging hier ook super op, 3x220 deed hij

Dan speed deadlifts en ondanks dat ik van Hervee de raad had gekregen om sumo niet op die manier te doen toch gedaan... nl op deze manier
Gijs 270 kg + average band deadlift - YouTube

maar met een rooie en dus sumo... geen goed idee, bij laatste setje van mn broer is ie kapot geschoten, klote!!!

maar ok dus de eerste setjes tegen de rooie band
3x70 +
3x110 +
3x120 +
3x140 +
3x140 +

vond het wel een super oefening tegen die band en speed zat supergoed... alleen jammer dat de manier waarop niet echt goed was:p volgende keer beetje knutselen in rack dat we het zo oplossen en maar eens een nieuwe rooie bestellen... (en niet meer gebruiken voor deadlifts...)

:D nooit op de hollandse manier doen. Heb je altijd meer kans dat het fout loopt !

Beste is ofwel zoals ik je heb doorgestuurd in dat filmpje ofwel gewoon een band over de barbell en dan een plate erop.

Het heeft weinig nut om speedpulls te doen na een max triple

Het heeft weinig nut om speedpulls te doen na een max triple

Ik vind juist persoonlijk van wel, maakt het op deze manier een volwaardige deadlift training, heb wel mn 5x5 squats en zware squats wat het schema redelijk volledig maakt voor squats, maar voor deadlift staat in het schema normaal enkel de max op zaterdag, door dit toe te voegen heb ik toch het gevoel wa meer werk in mn deadlift te steken ook...
Heeft me toch goed geholpen vorige keer vond ik, van eind augustus tot eind oktober ong gedaan op deze manier de zaterdag training en deadlift is toch van 200 naar 230 gegaan in die 2 maand...

Dat zal ook aan andere factoren gelegen hebben. Het oorspronkelijk doel van speedpulls is dat je 1. explosief leert zijn en gewoon wordt om doorheen de weerstand van bands en chains te trekken en 2. je constant aan je techniek kan werken, ook omdat het voor deadlifts meestal maar rond de 50% van je 1RM ligt.

Als je eerst een max triple doet, dan ben je totaal voorvermoeid en zal het dus verloren moeite zijn speedpulls te doen met als doel je techniek bij te schaven.

Wat jij hier deed/doet is je speedpulls wat zwaarder maken en ze relatief laat in je training doen. Op die manier worden het eerder gewone assistance sets en verlies je de waarde die ze kunnen hebben als zijnde speedpulls.

goeie squat!

idd, reverse band kan vlug een ego oefening worden, maw teveel hulp onderin vind ik persoonlijk. ook set up niet ideaal (zoals je aangaf) dat je ze hoog hangt, ok je kan niet anders, maar je moet ze daarom nog niet choken :D
Ik probeer dat ze iets van +/-20 kg meehelpen en rond kniehoogte geen hulp meer geven;)

Dat zal ook aan andere factoren gelegen hebben. Het oorspronkelijk doel van speedpulls is dat je 1. explosief leert zijn en gewoon wordt om doorheen de weerstand van bands en chains te trekken en 2. je constant aan je techniek kan werken, ook omdat het voor deadlifts meestal maar rond de 50% van je 1RM ligt.

Als je eerst een max triple doet, dan ben je totaal voorvermoeid en zal het dus verloren moeite zijn speedpulls te doen met als doel je techniek bij te schaven.

Wat jij hier deed/doet is je speedpulls wat zwaarder maken en ze relatief laat in je training doen. Op die manier worden het eerder gewone assistance sets en verlies je de waarde die ze kunnen hebben als zijnde speedpulls.

Ja maar kzie het dan ook gewoon als goede assistance oefening voor mn deadlift he, geef ik ook aan dat ik het met deze erbij zie als een volwaardige deadlifttraining, werk niet met specifieke DE/ME dagen, dus zie niet in hoe ik het beter zou kunnen invullen...

goeie squat!

idd, reverse band kan vlug een ego oefening worden, maw teveel hulp onderin vind ik persoonlijk. ook set up niet ideaal (zoals je aangaf) dat je ze hoog hangt, ok je kan niet anders, maar je moet ze daarom nog niet choken :D
Ik probeer dat ze iets van +/-20 kg meehelpen en rond kniehoogte geen hulp meer geven;)

Ja die reverse band dat klopt wel, is idd even ego, wel eens fijn:p maar zal ook niet altijd zo zijn, ga proberen wekelijks 1 oefening eruit te pikken en die met bands doen (reversed of against ook wisselend) om zo ook steeds een oefening gewoon vrij te doen, is zonder banden makkelijker voor mij om in te schatten hoe zwaar iets is, nu was het steeds puur opwerken omdat dit eerste keer was.

Hoe kon ik de band nog anders vastmaken bovenin dan? (je gaat wellicht zo iets heel simpel zeggen waarop er van mijn kant dan een "aaaaaaaahjaaa, totaal niet aan gedacht" komt:p)

en 20kg onderin dat is dan gewoon dat de barbell leeg nog net boven grond zweeft? nu bij 70 zat ie op de grond, had beter eens getest dus idd met welk gewicht ie net los kwam...

aah, had niet gezien dat het aan bovenkant rack was, ik steek gewoon die safety pin door de band, maar blijkbaar geen optie voor u

gewoon die safety pin door de band steken simpel toch :D

Ja maar die hebben enkel 5 standen onderin he... Had ik ze naar boven kunnen doen dan had ik dat idd ook zo gebruikt, dat hij loshangt vanaf knie en dan hoefde ik idd niet te choken... maar aan bovenste balk van rack kan ik toch niet anders toch?

---------- Post toegevoegd Sat 28 Jan 2012 om 19:55 ----------

aah, had niet gezien dat het aan bovenkant rack was, ik steek gewoon die safety pin door de band, maar blijkbaar geen optie voor u

hehe idd :p

Ja maar die hebben enkel 5 standen onderin he... Had ik ze naar boven kunnen doen dan had ik dat idd ook zo gebruikt, dat hij loshangt vanaf knie en dan hoefde ik idd niet te choken... maar aan bovenste balk van rack kan ik toch niet anders toch?

---------- Post toegevoegd Sat 28 Jan 2012 om 19:55 ----------

hehe idd :p

:D, je moet je nu ok niet vastpinnen aan die 20 kg (hulp), ik vond persoonlijk dat 60 kg teveel was. zelf beetje aanvoelen waar je het meest baat bij hebt. Overkill is nooit goed.

Terug
Naar boven