- Waardering
- 4.991
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 64kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Die 500 is idd niet voor mannen maar vanwege ons beginnersniveau wouden ze ons het niet aandoen om de kilometer als test te nemen
Ik heb hem een 5tal weken geleden wel eens op training gereden, net onder de 1m20, toen nog met 52x16, veel te klein daarvoor.
Ik heb al kleine investering gedaan in losse rollen en een cadansmetertje voor op mn antieken wegfiets en train op die manier op een heel klein verzet ook sprintjes. Kan even tot 155 RPM voor ik eraf zou vliegenbedoeling is dat naar 180-190 te leren opbouwen heb ik begrepen
![]()
) blijven zal ook wonderen doen voor je tijd. Cadans had je zelf al gezien
. Wel mooi om te zien dat je dit na 2 maanden al doet trouwens.Heb net filmpje gezien, kan veel tijd vanaf zonder dat je echt sterker hoeft te worden.
Naar mijn bescheiden mening blijf je in je aanloop bocht veel te lang hoog zitten (Je pakt eigenlijk bijna geen gravity kick omdat je zo hoog blijft) waardoor je niet de zwiep uit de bocht krijgt, ik zou vanaf het punt waar je ff achter de paal zit vanuit dit camerpunt naar beneden gassen, wat netter aan de zwarte lijn (zie net dat die wit is) blijven zal ook wonderen doen voor je tijd. Cadans had je zelf al gezien
. Wel mooi om te zien dat je dit na 2 maanden al doet trouwens.
Ffkes tussendoor weet jij hoe Simon vogelaere het doet?
Er wordt hier veel abracadabra besproken de laatste tijd.
Veel succes daarmee ook man, en dat je maar een fantastisch 2015 mag hebben!
Waar bedoel je precies (er zijn nogal veel palen) want dit is zoals wij het geleerd zijn gewoon hoe je je aanloop hoort te rijden? (afhankelijk van voorkeur, sommige rijden thv aankomstlijn nog naast balustrade, anderen kruisen daar al blauw)
zie: http://upupup.aboc.com.au/the-book/07-racing/sprint/flying-200/the-path-to-take
Ik ken deze baan niet echt maar ik zou op elke baan ongeveer op het steilste stuk 'naar beneden vallen' om met een zo hoog mogelijke snelheid die bocht uit te komen en dan die snelheid vast proberen te houden voor een ronde. Nu lijkt het alsof je accelereert op het vlakke stuk naar de finish toe en dat is een stuk zwaarder. Ik ken deze baan niet maar als hun zeggen dat dit de beste route is dan zou dat kunnen.
Dat slingeren gaat er vanzelf uit en daar haal je nogal wat tienden mee op, halve meter boven de rode lijn is wel wat extra metertjes ja, afgezien van de energie die in het slingeren zit.
Ik zie net dat je een 250m velodrome laat zien, ik moet je eerlijk zeggen dat ik daar hetzelfde reed als op de 200m.
Ik ken deze baan niet echt maar ik zou op elke baan ongeveer op het steilste stuk 'naar beneden vallen' om met een zo hoog mogelijke snelheid die bocht uit te komen en dan die snelheid vast proberen te houden voor een ronde. Nu lijkt het alsof je accelereert op het vlakke stuk naar de finish toe en dat is een stuk zwaarder. Ik ken deze baan niet maar als hun zeggen dat dit de beste route is dan zou dat kunnen.
Dat slingeren gaat er vanzelf uit en daar haal je nogal wat tienden mee op, halve meter boven de rode lijn is wel wat extra metertjes ja, afgezien van de energie die in het slingeren zit.
Ik zie net dat je een 250m velodrome laat zien, ik moet je eerlijk zeggen dat ik daar hetzelfde reed als op de 200m.
Knap Jeroen, dat je dit op korte tijd al doet zonder enige ervaring. Diepere positie en hogere cadans zullen idd al heel wat doen, maar dat vergt natuurlijk tijd. Very nice, Keep it up!

Waar ik train is ook een 250m piste, dus de tijd gaat pas in vanaf de witte lijn in 1e bocht, tot de finish, als je in de laatste bocht van je voorlaatste rond al duikt zit je ver voor de tijd ingaat al op maximale snelheid en dat zou alleen maar resulteren in meer verval tegen einde.
Door op de laatste rechte lijn van je laatste aanloopronde lichtjes diagonaal te duiken heb je de snelheid van het afdalen uit volledige bocht + daal je ook licht af op rechte stuk tot en met startlijn 200, waar je pas op of zelf nog net niet op max snelheid hoort te zijn.
http://www.youtube.com/watch?v=03OcyB4CA_U&list=PLzD_jYG0jgxGyX7gt1Mu_tnZ3FhGgKn1Y&index=1
hier zie je ook (250m piste) dat ze de aankomstlijn voor hun laatste ronde allemaal tussen blauw en balustrade kruisen.
---------- Toegevoegd om 23:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:01 ----------
Thanks! Hopelijk krijg ik die tijd![]()

Volgende (definitieve) selectie zal wel hardcore zijn, toch alles geven!