MuscleMeat

Triple's Powerliftinglog

Gisteren:
http://www.youtube.com/watch?v=B3XVujgAoAw&list=UUapdNo4jMLus6PKwzU8_mlA&index=1&feature=plcp

zie nu wel duidelijk wat het gevoel bevestigde, bij squat gaven de banden niet echt gelijk spanning, de rechter leek losser en is het dus ook zo te zien, komt net los onderin.
Volgens mij is het doordat ik die mss zal gebruikt hebben dag ervoor bij de db presses?
Hoe los je zoiets op in opstelling?

Moet je eens goed kijken naar hoe je ze choked, als je links minder band hebt gebruikt daarvoor is het logisch dat die wat losser hangt dan rechts.

• Topic Starter Topic Starter
Moet je eens goed kijken naar hoe je ze choked, als je links minder band hebt gebruikt daarvoor is het logisch dat die wat losser hangt dan rechts.

Nja dat dacht ik ook, in begin met lege stang voelde ik het meteen en heb ik daar paar keer wat aan geprobeerd te veranderen maar wou niet echt baten...

Je kan ze double choken, dan zijn ze beneden niet los en kijken hoe hard je één band aanspant en dan probeer je ongeveer hetzelfde te doen met de andere band. Je valt op beide deadlines ook naar voren, zowel bij sumo als conventioneel. De kont schiet altijd eerst omhoog en zo komen de schouders voor de barbell...

Je kan ze double choken, dan zijn ze beneden niet los en kijken hoe hard je één band aanspant en dan probeer je ongeveer hetzelfde te doen met de andere band. Je valt op beide deadlines ook naar voren, zowel bij sumo als conventioneel. De kont schiet altijd eerst omhoog en zo komen de schouders voor de barbell...

ja heb het hem ook gelogd op bn :p ik denk ook wel dat die banden je veel naar voor trekken als ze voor je baar zitten, mss wat meer naar achteren plaatsen...
en shouders achter de baar steken bij deadlift, daar heb ik het soms ook moeilijk mee xd

Dat van deadlift werk ik al aantal maand op.. Probeer er altijd op te letten, maar helemaal uitschakelen lukt nog niet bij zwaardere gewichten. Jammer genoeg.
Maar is allesinds al veel verbeterd tov aantal maand terug vind ik persoonlijk.

ja heb het hem ook gelogd op bn :p ik denk ook wel dat die banden je veel naar voor trekken als ze voor je baar zitten, mss wat meer naar achteren plaatsen...
en shouders achter de baar steken bij deadlift, daar heb ik het soms ook moeilijk mee xd

Banden me veel naar voor trekken? Weet niet wat je bedoeld, maar banden waren (buiten die kleine ongelijkheid in spanning) ideaal opgezet voor squat denk ik?

Tuurlijk zal je het niet weggewerkt krijgen als je het speedwerk zo zwaar blijft doen...heb ik al eerder gezegd.

Kan ook gewoon zijn dat je kont omhoog schiet omdat je lichaamsbouw zo gewoonweg sterker is... Magnusson bv deadlift ook bijna stifflegged in verhouding tot sommigge deadlifters

(Ik heb ff geen filmpjes van je gezien, just sayin')

Is gewoon techniek failure en daardoor fail je ook lockouts. Heeft niet te maken met lichaamsbouw.

Techniek op die conv rev band deads is ook niet echt goed, hoewel dat nu niet echt tot uiting komt vanwege het lage gewicht. Dat je op speed lift betekent niet dat je het van de grond los moet rukken, je lift veel te gehaast daar en je set up is niet goed. Meer met je schouders over de bar beginnen en de stang dichterbij je houden.

Bij sumo geef je te snel op om je houding te houden. Eventueel andere manier doen om je spanning te bouwen.
Wat ik doe:
-heupen hoog, benen gestrekt
-stang pakken
-adem pakken
-naar achter in positie gaan zitten en echt naar achter hangen (voor me gevoel)
-dan nog extra adem pakken
-omhoog kijken naar het plafond
-liften en echt boven alles borst omhoog houden

Is gewoon techniek failure en daardoor fail je ook lockouts. Heeft niet te maken met lichaamsbouw.

Techniek op die conv rev band deads is ook niet echt goed, hoewel dat nu niet echt tot uiting komt vanwege het lage gewicht. Dat je op speed lift betekent niet dat je het van de grond los moet rukken, je lift veel te gehaast daar en je set up is niet goed. Meer met je schouders over de bar beginnen en de stang dichterbij je houden.

Bij sumo geef je te snel op om je houding te houden. Eventueel andere manier doen om je spanning te bouwen.
Wat ik doe:
-heupen hoog, benen gestrekt
-stang pakken
-adem pakken
-naar achter in positie gaan zitten en echt naar achter hangen (voor me gevoel)
-dan nog extra adem pakken
-omhoog kijken naar het plafond
-liften en echt boven alles borst omhoog houden

Je bedoeld dat ik liftoffs fail door techniek fail?
Moet ik zaterdag nog eens proberen conv zwaar te gaan zodat je daar uitvoering kan beoordelen en zo kan zien waar meeste uit te halen is?
Naar mijn gevoel is bij zware gewichten de uitvoering nog minder dan bij deze speed pulls conv.. Dus heeft het dan wel nut om te kijken wat ik best doe? Naar jou mening..

Je tips voor sumo ga ik zeker eens proberen, heb grip nu ook volledig op knurling gepakt zoals je zei, voelt toch idd ook iets beter.
Maar dat naar achter zitten en vooral dat hangen had ik het idee dat dat vooral voor in suit was, ga dat dus zeker proberen, maar mag toch ook niet te diep gaan hangen he?
Hoor zo vaak "don't squat the weight up"

Tuurlijk zal je het niet weggewerkt krijgen als je het speedwerk zo zwaar blijft doen...heb ik al eerder gezegd.

Zal speed sets lichter gaan doen, maar dit was gewoon totaal niet zwaar naar gevoel, vandaar af en toe wat verhoogd en buiten paar reps zat speed er toch goed genoeg in denk ik...

---------- Post toegevoegd Mon 13 Feb 2012 om 19:44 ----------

Training: Week 7 UB1

MP
10x30
5x55
5x5x65
zit hier op vpr, dus vanaf volgende week...

CGBP
10x40
5x5x85

Pull ups
5x11x

Dips
15x bw+15
10x bw+30
6x bw+45

BB shrugs
4x10x140

Je bedoeld dat ik liftoffs fail door techniek fail?
Dat komt vaak voor bij sumo maar dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat je bij max pulls je vorm afneemt waardoor je wanneer die wel los komt bovenin een onnodige strain krijgt of fail.

Moet ik zaterdag nog eens proberen conv zwaar te gaan zodat je daar uitvoering kan beoordelen en zo kan zien waar meeste uit te halen is?
Naar mijn gevoel is bij zware gewichten de uitvoering nog minder dan bij deze speed pulls conv.. Dus heeft het dan wel nut om te kijken wat ik best doe? Naar jou mening..

Aan deze pulls zie ik al wel wat er fout gaat bij zware pulls. Je set-up kan gewoon beter.

Je tips voor sumo ga ik zeker eens proberen, heb grip nu ook volledig op knurling gepakt zoals je zei, voelt toch idd ook iets beter.
Maar dat naar achter zitten en vooral dat hangen had ik het idee dat dat vooral voor in suit was, ga dat dus zeker proberen, maar mag toch ook niet te diep gaan hangen he?
Hoor zo vaak "don't squat the weight up"

nee niet te diep, maar precies daar waar je de goede spanning hebt en je heupen daar houden en dus je rug in dezelfde hoek houden.. Als je je liftoff gewoon goed blijft uitvoeren en altijd hetzelfde wordt het vanzelf sterker.

Dat komt vaak voor bij sumo maar dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat je bij max pulls je vorm afneemt waardoor je wanneer die wel los komt bovenin een onnodige strain krijgt of fail.

Aja ok, maar dat heb ik nog nooit gehad, vandaar dat ik dacht dat je je mistypt had ofzo.. Heb altijd liftoff fail...

Aan deze pulls zie ik al wel wat er fout gaat bij zware pulls. Je set-up kan gewoon beter.

Heeft het dan wel nut volgens jou om te gaan kijken voor conv voor zware pulls? Naar mijn gevoel is techniek (nog) slechter dan bij sumo bij zware...

nee niet te diep, maar precies daar waar je de goede spanning hebt en je heupen daar houden en dus je rug in dezelfde hoek houden.. Als je je liftoff gewoon goed blijft uitvoeren en altijd hetzelfde wordt het vanzelf sterker.

Hmm ok... Dus gaan uitzoeken welke diepte dat wordt bij mij! ;)
Thx voor hulp

vandaag wat aanpassingen gedaan, ipv romanians heb ik een heleboel setjes 3tjes gedaan met licht gewicht deadlift, vooral conv setjes, ook enkele sumo met de tips van Ziyed..
Tips zijn wel goed uit te voeren (op dit gewicht), behalve dat naar plafond kijken, kan echt niet omhoog kijken tijdens deadlift...
Best wel frustrerend ook, voelt aan alsof ik superslap ben met goede uitvoering want was soms echt lastig (terwijl alle sets maar op 120 waren :()
Maargoed, hopelijk baat het toch wat... Voel me allesinds momenteel pak sterker als ik mn eigen ding doe.

De training dus:

Week 7 LB1

Squats beltless
10x20
10x70
5x130
5x5x165 vpr
de squats gingen wel super weer

Deadlift (vooral conv maar ook enkele sumo setjes)
10tal x3x120

Hyperextension against light band
3x15x bw+10kg schijf

zou je kin meer tucken bij de conv deadlifts

Bij sumo: je start té laag met de heupen, dit wordt bij de liftoff dan weer gecompenseerd met het naar voor vallen. DUS: volgende keer starten met heupen wat hoger.

Bij conv: je staat volgens mij wat breed. Dus iets smaller gaan staan, zo kan je je grip ook dichter brengen. Ook hier vind ik dat je heupen nogal laag staan bij de start, wat zorgt voor hetzelfde verhaal. Persoonlijk zou ik ook oefenen op mixed grip, zoals je op de wedstrijd zou doen.

Conv sta je naar mijn mening niet te breed, wel mixed grip gaan doen idd. En zonder schoenen gaan liften. Bij conv misschien iets hoger beginnen met je heupen, afhankelijk of je op je quads of lowerback tilt

Conv sta je naar mijn mening niet te breed, wel mixed grip gaan doen idd. En zonder schoenen gaan liften. Bij conv misschien iets hoger beginnen met je heupen, afhankelijk of je op je quads of lowerback tilt

quads? Je tilt niet veel met je quads, eerder hams, glutes en lowerback.

quads? Je tilt niet veel met je quads, eerder hams, glutes en lowerback.

ga jij maar eens raw conv liften terwijl je net zo diep zit als Triple daar zit, dan ga je meer de nadruk leggen op je quads. Ik lift vrij hoog, en leg daarmee de nadruk op mn lowerback. Same shit als met squatten, je kan squatten met meer lowerback of met meer quads. hangt dr precies af hoe je lichaam in elkaar steekt

Maarja, wat weet ik dr van, ik kan toch totaal niet deadliften

Bij sumo: je start té laag met de heupen, dit wordt bij de liftoff dan weer gecompenseerd met het naar voor vallen. DUS: volgende keer starten met heupen wat hoger.

Hier ben ik het dus niet mee eens. Bij de liftoff moet je rug bijna verticaal staan (dus je heupen moet wel laag) hoe meer je met je benen trapt hoe beter.

Hier ben ik het dus niet mee eens. Bij de liftoff moet je rug bijna verticaal staan (dus je heupen moet wel laag) hoe meer je met je benen trapt hoe beter.

Zo laag is onmogelijk spanning te zetten en in een goede hefboom uit te komen. Dat zie je ook bij het lostrekken dat het bovenlichaam eerst iets naar voren kantelt om naar een sterke houding te gaan.
Schouders achter de halter kan anatomisch gewoon niet bij een deadlift.

Maar conv deadlift heeft echt weinig met quads te maken, zelfs niet als je zo diep zit.

Nu ik nog eens die conv zie lijkt voetenstand ook iets aan de brede kant.

Terug
Naar boven