XXL Nutrition

Triple's Powerliftinglog

ga jij maar eens raw conv liften terwijl je net zo diep zit als Triple daar zit, dan ga je meer de nadruk leggen op je quads. Ik lift vrij hoog, en leg daarmee de nadruk op mn lowerback. Same shit als met squatten, je kan squatten met meer lowerback of met meer quads. hangt dr precies af hoe je lichaam in elkaar steekt

Maarja, wat weet ik dr van, ik kan toch totaal niet deadliften

Kijk naar Eddine's post. Helemaal wat ik bedoel. Daarbij helpt het zoeken van vals medenlijden je ook echt geen centimeter vooruit.

Bosman, je kan best deadliften, maar je commentaar slaat nergens op. Niemand lift op zn quads en niemand lift op zn lowerback, zoals jij het zegt. De één start misschien vanaf een wat lagere positie dan de ander, maar dat heeft weinig tot geen invloed op de mate van activatie van één bepaalde spier of spiergroep. Het is de techniek of specifieker het falen daarvan die bepaalt welke spieren de meest corrigerende werking hebben en het dus het zwaarst te verduren krijgen.
En waarom zou je in speed sets als deze mixed grip liften? Ik zou altijd pronated liften totdat je grip faalt, en dan pas mixed grip. In je werksets lift je mixed grip, en dat zijn de sets die in de voorbereiding naar een wedstrijd belangrijk zijn.
Verder ben ik het eens met Hervee.

Je kan grip altijd laten variëren, dat is juist. Maar ik zou het eerder doen als je techniek geperfectioneerd is. Zodat je in de oefenfase meer kan bouwen aan hoe je op de wedstrijd zou liften. Maar dat is voor persoonlijke interpretatie vatbaar.

Als ik diep zit voel ik t meer in mn quads, als ik hoger zit meer in mn lowback? Maar zal mijn lichaam wel zijn

Bosman, je kan best deadliften, maar je commentaar slaat nergens op. Niemand lift op zn quads en niemand lift op zn lowerback, zoals jij het zegt. De één start misschien vanaf een wat lagere positie dan de ander, maar dat heeft weinig tot geen invloed op de mate van activatie van één bepaalde spier of spiergroep. Het is de techniek of specifieker het falen daarvan die bepaalt welke spieren de meest corrigerende werking hebben en het dus het zwaarst te verduren krijgen.
En waarom zou je in speed sets als deze mixed grip liften? Ik zou altijd pronated liften totdat je grip faalt, en dan pas mixed grip. In je werksets lift je mixed grip, en dat zijn de sets die in de voorbereiding naar een wedstrijd belangrijk zijn.
Verder ben ik het eens met Hervee.

Niet super relevant, maar wat betreft pronated tot je grip bijna faalt. Ik zag Andrey Belyaev in zn warm up in een meet alles mixed liften met straps tot zn zwaardere sets. Eigenlijk pak ik normaal na 120 ook altijd gelijk mixed tenzij ik zin heb om eens pronated wat sets te doen.

Ja, op zich maakt t ook geen reet uit of je t mixed grip of pronated doet natuurlijk, wat je zelf fijn vindt. Zou me er niet druk om maken verder.

---------- Post toegevoegd Thu 16 Feb 2012 om 00:27 ----------

Als ik diep zit voel ik t meer in mn quads, als ik hoger zit meer in mn lowback? Maar zal mijn lichaam wel zijn

De mate waarin jij een bepaalde spiergroep "voelt", bepaalt niet zozeer de mate van activatie van die spiergroep.
Maar maakt verder ook niet uit, het gaat om het hanteren van de juiste techniek, dat kan door dieper te zitten of juist niet, maar net afhankelijk van je bouw en je manier van liften. Ik vind de form van TS steeds beter worden, alhoewel het bij deze lage gewichten natuurlijk nog niet echt te vergelijken is met een max attempt. Maar het is verstandig om vaker eens terug te gaan in gewicht en je techniek te checken/verbeteren. Zou ik ook eens moeten doen ;)

• Topic Starter Topic Starter
Ok thx iedereen..

Conv dus iets smallere voetenstand.
Heupen hoger idd, dat voelde ik zelf ook bij deze sets dat het niet goed voelde, dit waren zowat eerste en heb telkens wat gevarieerd in hoogte van startpositie om beste voor me te proberen vinden, helaas heeft batterij van camera het niet zolang getrokken... Volgende week zelfde en zorg ik dat al mn setjes te zien zijn.
Want idd zoals tymboo zegt, eens terug gaan naar lagere gewichten om vorm erin te drillen kan zeker goed doen, had de tip gekregen van Eddine om dat ipv men romanians de doen op deze dag, op de LB2 dag werk ik dan wel op naar submax sumo en hopelijk wordt daar na tijdje techniekverbetering merkbaar...

Over grip, die set was eigelijk ook enige die ik pronated pakte, de rest mixed, idd om gewoon uitvoering te doen zoals wedstrijd.

Vandaag ipv morgen getraind, komt beter uit met school, morgen later les

Week 7 UB2

Bank paused
15x20
10x50
5x80
5x5x105 vpr en ging nice, vanaf 2e set op film ook

Pushpress
10x20
5x50
5x5x75

DB bench against band (zwarte monstermini)
10x28
..x32 k*tsetje, band kroop over elleboog, gestopt
8x36
6x40 damn heavy

Pendlay row
20x50
15x60
10x75

Dips
15x
15x
12x
damn op deze training deed ik vaak setjes van 20+ tot zelf 30 maar met de db bench erbij ben ik redelijk gesloopt

Face pulls
3x15x50

DB side raises
3x15x12

feels good!
bench tot 5x5x110 gaan doen, gaat lukken = zalig

mooie paused bench!

Aan je maat die achter je staat aangeven dat ie m krachtiger uitpakt en ook mee naar voren brengt, zodat je zelf zo weinig mogelijk hoeft te doen en je schouderbladen in het bankje kan blijven drukken. Ik weet niet wat voor haken er op dat bankje zitten, maar probeer de halter niet te veel omhoog te brengen bij het unracken, maar alleen naar voren. Als je J-hooks hebt met een hoge "J" is dit lastig.
Makkelijke presses trouwens. Zie alleen het nut van die db presses vs bands niet zo in, en lijkt me ook een beetje tricky op deze manier.

Edit: zie de haken, probeer m zoveel mogelijk eroverheen naar voren te schuiven en dus zo min mogelijk omhoog.

Laatst bewerkt:
Aan je maat die achter je staat aangeven dat ie m krachtiger uitpakt en ook mee naar voren brengt, zodat je zelf zo weinig mogelijk hoeft te doen en je schouderbladen in het bankje kan blijven drukken. Ik weet niet wat voor haken er op dat bankje zitten, maar probeer de halter niet te veel omhoog te brengen bij het unracken, maar alleen naar voren. Als je J-hooks hebt met een hoge "J" is dit lastig.
Makkelijke presses trouwens. Zie alleen het nut van die db presses vs bands niet zo in, en lijkt me ook een beetje tricky op deze manier.

Hoogte van de haken valt wel mee, maar ga zeggen aan de spotter (dit is mn broer trouwens maar dat terzijde:p) om dan idd krachtiger uit te pakken, thx voor tip.
Wat ik hoorde van de spotter toen ik laatst shirted benchte, is dat ik bij uitracken eigelijk redelijk hard naar achter duw en dat hij echt zn best moest doen om veilig boven mn borst te brengen,
dus mss gaat het daar ook wat fout gezien je zegt dat ik de halter enkel naar voor moet brengen?

En met db's tegen band vind ik persoonlijk wel juist erg lekker aanvoelen in de lockout, maar je mag zeker niet tot absolute fail gaan, dan is het idd tricky,
als je redelijk op bent en je zit aan punt dat banden té hard beginnen te spannen voor je dan kan je ze moeilijk houden,
maar met deze band lukt dat voor mij best wel ok, voor mn broer moet ik de lichtere mini nemen want hij had dit vandaag wel. Ik hou ook op als ik voel dat volgende niet meer safe zouden zijn.

Ja, had mn post al ge-edit, zag de haken. Nog iets: laat je broer de halter het liefst met gestrekte armen aangeven. Dus niet in een halve bicep curl pose, zo kan hij veel minder kracht zetten. Laat m desnoods op een verhoging oid staan als het niet anders kan. Hierdoor kan hij meer boven je hangen en in een soort deadlift de halter aangeven. Een goede spotter is, zeker als je in gear gaat werken, heel erg belangrijk! Met een shirt aan unracken is inderdaad vreemd, je ligt in een onnatuurlijke positie voor het shirt als je je armen zover naar achter moet brengen. Zorg er dus voor dat je spotter sterk genoeg is om het gewicht zo'n beetje in zn eentje te unracken, en laat m t gewicht ook niet ineens los laten als de halter boven de borst is. Laat m dit rustig, geleidelijk doen.
Ik zou je trouwens nog wel wat tips kunnen geven wat betreft je arch, als je dat wilt.

Ja, had mn post al ge-edit, zag de haken. Nog iets: laat je broer de halter het liefst met gestrekte armen aangeven. Dus niet in een halve bicep curl pose, zo kan hij veel minder kracht zetten. Laat m desnoods op een verhoging oid staan als het niet anders kan. Hierdoor kan hij meer boven je hangen en in een soort deadlift de halter aangeven. Een goede spotter is, zeker als je in gear gaat werken, heel erg belangrijk! Met een shirt aan unracken is inderdaad vreemd, je ligt in een onnatuurlijke positie voor het shirt als je je armen zover naar achter moet brengen. Zorg er dus voor dat je spotter sterk genoeg is om het gewicht zo'n beetje in zn eentje te unracken, en laat m t gewicht ook niet ineens los laten als de halter boven de borst is. Laat m dit rustig, geleidelijk doen.
Ik zou je trouwens nog wel wat tips kunnen geven wat betreft je arch, als je dat wilt.

Mag je gerust doen, ik ben nog aan het leren dus probeer meeste wel...
Maar weet nog dat je je afvroeg of ik überhaupt wel arch :)

Tis wel een ongelofelijk k*tbankje waar je op douwt trouwens, met zo'n apart hoofd gedeelte erop. Lig je net met je kop in die richel, das ook drie keer niks. Geen andere (betere) bankjes daarzo?
Afijn. Er zijn verschillende manieren om de set up te maken voor een arch natuurlijk. Sommigen zetten hun voeten op de bank, trekken hun kont omhoog, rug hol en zetten dan hun voeten en kont neer. Zelf doe ik het meer op de "Tate-manier". Je gaat gewoon plat liggen, maar met je hoofd verder naar achter dan je nu doet, op de rand van het bankje of zelfs erover. Je zet je voeten en je kont nu neer op de plek waarop ze blijven staan tijdens de press. Ik zou je voeten iets wijder uit elkaar en (vooral) wat meer naar achter toe zetten, op een manier waarop je nog net de voeten plat op de grond kan houden als je je arch gemaakt hebt, waardoor je nog meer spanning op kan bouwen. Nu trek je je bovenlichaam naar voren (je kont blijft dus liggen waar ie ligt!) totdat je met je ogen recht onder de halter ligt, en het bijna ongemakkelijk begint te voelen. Druk je schouderbladen en je hoofd stevig in de bank en zet bewust spanning over je hele lichaam, ook op bijvoorbeeld kuiten, hams, etc. Je kan nu bijna niet meer van je plaats komen als het goed is. Dan pas unracken.

Ga het volgende week eens volgens die stappen proberen thx ;)
maar is wel enige bankje idd... Af en toe ga ik eens bij vrienden maar deze is dicht bij de deur dus daar ga ik zowat 95% van de trainingen...

Week 7 LB2 ME @HoG

Deadlift
10x60
10x100
5x140
(riem om)
3x180
3x190
3x200
3x210
2x220
2x230 vpr

Squat
10x20
10x60
5x100
5x140
5x170
(riem om)
3x190
3x205 vpr

ondanks de degelijke cijfers voelde het aan als een slechte dag, ging allemaal maar traag.
Toch had ik geen zin om me in te houden, wel goed op techniek gelet bij deadlift, maar blijft er toch wat in zitten dat voorover leunen,
heupen wel in hogere positie gehouden bij start en voeten meer naar buiten laten wijzen. 240 uiteindelijk niet durven proberen, 3 weken na elkaar failen zo te belachelijk zijn en ook niet echt goed.
Wel blij dat de 230 mooi ging, 220 hadden er wel 3 weer ingezeten (230 mss ook zelf) maar grip deed raar vandaag, barbell drukte erg hard in vingers.
Squat was epic zwaar. 205 zal wel goede opener zijn 7 april denk ik, tenzij ik nog stukje verbeter.

Speed pulls zo gelaten, was op na de squat.

Damn, 3x 205 :o
205 opener: ga je suited of niet?

205 opener? doe je geen wraps aan op je meet? 240 met wraps bro :D

Damn, 3x 205 :o
205 opener: ga je suited of niet?

205 opener? doe je geen wraps aan op je meet? 240 met wraps bro :D

Ja denk voorlopig aan 205, maar is nog 7 weken hoor, is die wedstrijd van 7 april, 11 maart is enkel bank + deadlift.

En beide zijn raw wedstrijden, dus no suits, ook geen kneewraps, enkel riem polswraps en hopelijk mn kneesleeves als ze dat herkennen :p

Voor 11 maart moet ik nog beetje kijken, deadlift is altijd wat tricky dus liefst safe starten, wellicht 220.
Bank ga ik komende 2 weken uitpluizen. Ga vanaf nu mn zaterdagse trainingen weer 'wedstrijd-aanloop' aanpakken, dus volgende week aantal single'tjes rond openers bank - deadlift - squat.
Maar denk met die vlotte 5x5x105 bench dat 120 a 125 goede opener kan zijn, we zien wel wat komende 2 weken brengen ;)

Terug
Naar boven