Fitness Seller

Triple's Powerliftinglog

Ni overdrijven eh cuylle:p

mijn totaal mag nog flink omhoog, bench en squat gaan momenteel wel lekker (squat stijgt altijd wel wat:p maar bench nu eindelijk ook weer laatste maanden ben ik blij om)
maar deadlift is toch beetje sukkelen... Mag gerust wat bij

Thx Gokhann! ;)

ja tuurlijk dat er nog bij moet, altijd trouwens, maar ik bedoel, zoals Gokhann zegt, welke van de 3 is je zwakkere lift.. je bent goed op alle 3 xd

pfff je squat en bench zijn echt ****ing sterk, deadlift blijft jammergenoeg wat achter (gaat wat richting Tymboo? ;)) hoezo is je DL zo ''laag'' dan?

• Topic Starter Topic Starter
pfff je squat en bench zijn echt ****ing sterk, deadlift blijft jammergenoeg wat achter (gaat wat richting Tymboo? ;)) hoezo is je DL zo ''laag'' dan?

Bwaa richting tymboo.. I wish:p nog laaaaang niet.
Squat en bench gaan gewoon steeds in stapjes vooruit, dat resulteert dan tot af en toe eens een mooi pr om de maand-2maand ofzo, maar deadlift tjah...
Daar is 1 mn uitvoering nog wat achter op die van squat en bench mss
en 2 ik vind het gewoon makkelijkere oefeningen om eens meer gewicht op te gooien dan vorige keer en te attempten, fail je, dan fail je, maakt niet zoveel uit, maar deadlift, als het 2.5 kg teveel is (bij wijze van spreken) dan trek ik hem gewoon niet los... Sucks man ;)

Lekker smooth, man.

Bwaa richting tymboo.. I wish:p nog laaaaang niet.
Squat en bench gaan gewoon steeds in stapjes vooruit, dat resulteert dan tot af en toe eens een mooi pr om de maand-2maand ofzo, maar deadlift tjah...
Daar is 1 mn uitvoering nog wat achter op die van squat en bench mss
en 2 ik vind het gewoon makkelijkere oefeningen om eens meer gewicht op te gooien dan vorige keer en te attempten, fail je, dan fail je, maakt niet zoveel uit, maar deadlift, als het 2.5 kg teveel is (bij wijze van spreken) dan trek ik hem gewoon niet los... Sucks man ;)

zelfde als mij met bench ongeveer dus :P veels te vaak proberen te maxen, met DL max ik amper 1x per maand, en progressie is dik, same met squat... Maar met bank failde ik bijna iedere training wel een paar x, en 0,0 progressie. Misschien lekker submax setjes draaien dan komt de progressie en techniek wel :D

Nooit jezelff met anderen vergelijken, en al helemaal niet met mij ;)
Jullie zijn nog jong man. Tegen de tijd dat jullie 27 zijn squatten jullie allemaal 300+, deadliften 350+ en benchen 200+. Ik heb nog maar 1 van die doelen behaald ;)

zelfde als mij met bench ongeveer dus :P veels te vaak proberen te maxen, met DL max ik amper 1x per maand, en progressie is dik, same met squat... Maar met bank failde ik bijna iedere training wel een paar x, en 0,0 progressie. Misschien lekker submax setjes draaien dan komt de progressie en techniek wel :D

Tjah maxen... Volume draaien voor deadlift vind ik persoonlijk allesbehalve lekker (heb het gehad in sheiko en vond dat de minst leuke trainingen)
Op bench en squat gaat dat veel beter voor me.
Submax is wat ik nu doe sinds vorige week ook en ga dat komende tijd zo blijven doen, ging idd vaak tot het uiterste, maar eerder op doubles en triples, en als ik een fail had is het altijd op liftoff... Dus lijkt me andere belasting op czs dan een epic strain in mdden van lift bijvoorbeeld...

Maar zijn gewoon totaal andere lifts voor me, totaal andere bewegingen en totaal andere methodes om die hogerop te krijgen...
Bench en squat blijkt volume en frequentie te werken, deadlift weet ik nog niet wat werkt voor me..

deadlift maak ik ook geen volume op, VERSCHRIKKELIJK :o altijd lekker opwerken, bv 5x120 5x170 3x200 3x220 en dan kappen, of 3x3x220, doe nooit meer dan 3 setjes op een gewicht, deadlift vind ik super lekker gaan met 1 top set of met rampen

intense bench ubermensch

Simpel. Deadlift gaat minder goed dan bench en squat.

1) Het gebeurt praktisch nooit dat alle 3 lifts te samen sterk vooruitgaan(tenzij je mss pas bent beginnen trainen). Als er 2 van de 3 vooruitgaan en op zijn beurt ook weer de derde, dan mag je tevreden zijn.

2) Je doet al vaak ongeveer hetzelfde voor deadlifts en je merkt weinig verbetering. Je kan geen nieuwe resultaten verwachten als je geen nieuwe dingen probeert. Wat minder close tegen je max deadliften en gewoon solid sets maken van 5'jes of 3'jes. Je kan eventueel bands toevoegen. Variatie is altijd goed.

3) Je liftoff is zwak. Doe dan wat meer deficit werk. Dit kan je zowel sumo als conventional doen. Zal je zeker ten goede komen.

Succes

volume maken op men frontsquats heeft mijn lift off voor de DL ook beter gemaakt. (ben conventional DL)

ook eens switchen van stance, als je sumo puller bent eens een cycle conventional trekken, en vice versa. veel mogelijkheden;)

voor de rest gaat het goed keep it up, toch wel beetje jaloers op je squat gaat vlot en mooie techniek. ;)

Hij bedoelt waarschijnlijk dat je het mis hebt...
Genoeg pl'ers die verhoudingsgewijs een veel sterkere deadlift hebben dan hun bench of zelfs squat. Het is in elk geval niet zo dat bij pl'ers de pull over het algemeen slechter zou zijn dan de andere twee lifts, daar is voorzover ik weet geen statistisch bewijs van.
En de reden dat die squat dan soms hoger ligt dan de deadlift is omdat er over het algemeen veel meer extra kilo's uit een squatpak te halen vallen dan uit een dl pak (zeker bij een conventional dl).

Hij bedoelt waarschijnlijk dat je het mis hebt...
Genoeg pl'ers die verhoudingsgewijs een veel sterkere deadlift hebben dan hun bench of zelfs squat. Het is in elk geval niet zo dat bij pl'ers de pull over het algemeen slechter zou zijn dan de andere twee lifts, daar is voorzover ik weet geen statistisch bewijs van.
En de reden dat die squat dan soms hoger ligt dan de deadlift is omdat er over het algemeen veel meer extra kilo's uit een squatpak te halen vallen dan uit een dl pak (zeker bij een conventional dl).

ahzo ok :p

Thx voor de tips iedereen.

Ik doe nu idd wel al vaak redelijk het zelfde maar of er progressie is merk ik niet op trainingen, maar wel op wedstrijden denk ik. Dus daarover is nog niet zo veel over te zeggen. Voor vorige wedstrijd had ik exact zelfde verhaal, wekenlang rond de 200 altijd mooi en vaak double of triple kunnen maken maar geen liftoff op 220, uiteindelijk trek ik op wedstrijd wel 240, ookal was ie afgekeurd...
Als het nu hetzelfde verhaal is, in zelfde verhoudingen hoor je me niet klagen...

Vorige week bv trouwens heb ik veel triples gedaan dus...

@Chreiz: tja dat weet ik nu dus nog niet echt.. Niet heel veel denk ik...
Nice to meet you trouwens ;) zelfde geldt voor de andere dbb'ers, toffe kerels allemaal ;)

Vandaag Week 9 UB1

MP
10x20
5x50
5x5x70 vpr en nader nu echt dicht mn 'pr' van 75

CGBP paused
10x60
5x5x95 vpr speed was lekker, gaat echt te makkelijk, volgende week 100 erop

Pull-ups
10x bw+10
10x bw+10
10x bw+10
8x bw+10

Dips
15x bw+20
8x bw+40
6x bw+45

BB Shrugs
4x10x120

NK PL van gisteren geeft echt motivatie om zelf zwaaaaaar te gaan knallen komende wedstrijden, mentaal ben ik er dus helemaal klaar voor!!!
Aantal supersterke lifts gezien en mooie wedstrijden, I was impressed

Terug
Naar boven