MuscleMeat

Triple's Powerliftinglog

• Topic Starter Topic Starter
Serieus? Dan gaan ze er wel wat vaart mogen achter zetten, zouden ze beter wat vroeger beginnen

Idd vond ik ook, want bv in november fullmeet begon ook om 13u en waren we in totaal met een 25-30 ofzo denk ik en duurde het tot 7u half 8 ofzo... Dussssss
Vooral opwarmen wordt druk boeltje zo lijkt het... En lange tijd tussen beurten lijkt me ook niet echt leuk...

Nice mp's weer worden steeds beter, gwn weer 72.5kg proberen next week, dan lukt de 5x5 wel, en succes zondag!

Thx man!
Maar ga op mn oefeningen wel blijven verhogen met 2.5, maar dan bv 5x3, dan ga ik zo ook wel voorbij mn oud pr van 75 en kan ik als vooruitgang goed meezit mss tot 3 of 5x3x80 raken, dus volgende week 5x3x75 gepland op MP, is zowieso al stevige verbetering.

Denk trouwens dat ik vanaf nu op squat ook naar 5x3 afbouw maar er wel wat hogere gewichten opgooi en met riem...

Woot daarnet gehoord dat het zondag met 80 deelnemers zal zijn wtf, wordt drukke, trage wedstrijd wellicht...
Er wordt eens niet gesquat en iedereen kan meedoen :roflol:

damn... 80x1 minuut x 3 lifts = 240 minuten + dan nog de tijd voor het wisselen van de weights, warming up, geblaat tussendoor = een goed gevulde dag :o

Ik zou me alvast ziek melden voor maandag, grote kans dat je dan nog bezig bent...

beter gewoon lekker in je eigen gym gaan maxxen met wat maten inderdaad

Idd vond ik ook, want bv in november fullmeet begon ook om 13u en waren we in totaal met een 25-30 ofzo denk ik en duurde het tot 7u half 8 ofzo... Dussssss
Vooral opwarmen wordt druk boeltje zo lijkt het... En lange tijd tussen beurten lijkt me ook niet echt leuk...

Thx man!
Maar ga op mn oefeningen wel blijven verhogen met 2.5, maar dan bv 5x3, dan ga ik zo ook wel voorbij mn oud pr van 75 en kan ik als vooruitgang goed meezit mss tot 3 of 5x3x80 raken, dus volgende week 5x3x75 gepland op MP, is zowieso al stevige verbetering.

Denk trouwens dat ik vanaf nu op squat ook naar 5x3 afbouw maar er wel wat hogere gewichten opgooi en met riem...

Klint als een goed plan! je mp zal heel snel sterk worden! i can feel it!

Klint als een goed plan! je mp zal heel snel sterk worden! i can feel it!

Sterk nu ook niet, maar hopelijk wordt die toch wel wat deftig:p die 75 was maar matig tegenover de rest!!
Komende maand zullen we wel steeds beetje bij beetje te weten komen wat de progressie is op alle lifts...

Week 10 LB1 (deload behalve de squats)

Squat
10x20
10x70
5x120
5x150
(riem om)
5x175
5x175
5x175
5x175
5x175
vpr

hehe best grappig kwam naar gym met gedachten van 5x3 te doen op dit gewicht maar na 3e rep van 1e set voelde het echt te makkelijk, paar tellen staan denken en overleggen met mn broer met gewicht nog op me, maar beslissing was snel gemaakt, gewoon verder doen

de rest wel superlicht gehouden

sumo dead
5x70
3x120
3x120
3x120
3x120

hypers bw
3x15x

Wtf sick. Ben benieuwd hoe lang die lineaire progress nog aanhoudt.

De trainingswetmatigheden die voor ons, gewone stervelingen gelden, hebben geen invloed op jeroen :p

De trainingswetmatigheden die voor ons, gewone stervelingen gelden, hebben geen invloed op jeroen :p

Of veel mensen denken te snel dat ze al heel erg advanced zijn en geen progressie meer kan boeken door lineair te verhogen. :)

Of veel mensen denken te snel dat ze al heel erg advanced zijn en geen progressie meer kan boeken door lineair te verhogen. :)

Dit inderdaad. Lineaire progressie werkt ook voor veel elite lifters nog steeds. Zijn zoveel powerlifters van elk denkbaar niveau die tussen wedstrijden door gewoon een schemaatje van lineaire progressie draaien. Veel mensen stappen er veel te vroeg van af, als ze eens één of twee mindere trainingen hebben.
Terwijl het eigenlijk zo simpel is.

Ben hier ook redelijk van overtuigd, voor mezelf werkt het super maar ook voor mensen die al veel verder staan, al die russen trainen toch ook min of meer zo? Wel met veel hogere frequentie dan...

Denk (maar ik weet er het fijne niet van) dat er zo goed als geen IPF-top lifters zijn die the WSB-method gebruiken (correct me if I'm wrong) (en waarmee ik niet wil zeggen dat het een slechte manier van trainen is, zijn ook genoeg sterke gasten die wel zo trainen)

Veel IPF-lifters laten zich niet beperken tot één bepaald schema, en nemen allerlei principes mee in hun trainingen. Je kan bepaalde ideeën van WSB meenemen (ME, DE) maar toch ook volgens lineaire progressie trainen. De meeste elite lifters hebben natuurlijk een trainer die hun schema's speciaal voor hen uitschrijft. Die oostblokschema's hebben inderdaad vaak elementen van lineaire progressie in zich, en vooral "off season" is het niet onverstandig om gewoon massa en kracht te bouwen dmv lineaire progressie naar een eerstvolgende wedstrijd toe. Dus over een week of tien/twaalf tijd oid steeds lager in reps en sets en hoger in gewicht naarmate de wedstrijd dichterbij komt. Een methodie die zo simpel is, iedereen kan het voor zichzelf uitschrijven, en in 95% van de gevallen gegarandeerd succesvol.

Jup.
Dave Tate beschrijft het ook leuk in phase 1 van zijn Iron Evolution

Zelf ben ik nu even aan het aankloten met WSB, gewoon omdat het eens wat anders is :p

Ik dacht dat WSB'ers niet geloofden in lineaire progressie? :p

Slaat nergens op lieve willem. Ik doe soms ook in week1 in 5x5, week 2 4x4 en week3 3x3 op bv close grip bench en iedere week steek ik 10 kg bij en dat levert me progress op. Dit kan ook helemaal in een wsb schema.

Slaat nergens op lieve willem. Ik doe soms ook in week1 in 5x5, week 2 4x4 en week3 3x3 op bv close grip bench en iedere week steek ik 10 kg bij en dat levert me progress op. Dit kan ook helemaal in een wsb schema.

Haha, ben u ook maar aan het kloten. :p Kan mij wel levendig herinneren dat Rustyzipper letterlijk heeft gezegd: alles wat gebaseerd is op lineaire progressie is crap (weet wel de context niet meer 100%). Jullie zijn zowat de WSB-brigade hier op DBB. Af en toe een beetje dollen moet kunnen, he. ;)

Terug
Naar boven