MuscleMeat

Triple's Powerliftinglog

Mooie prestatie man!

Naice man! mooi record ook ;)

• Topic Starter Topic Starter
Training vandaag
had erger verwacht aangezien ik me gisteren en vandaag echt slecht begon te voelen, veel koppijn en potdichte neus, wat sinusitis wellicht weer dus (is nochtans lang geleden, had dit vroeger veel frequenter) het onbedoeld gewichtsverlies voorbije weekend was al verdacht, wist dat er wel iets zat aan te komen...
maar uiteindelijk ging het nog goed, de hoofdoefeningen volgens plan gedaan en de rest rustiger.
Hopenlijk is het 'ergste' over.

Week11 UB1

MP
10x20
5x40
5x60
3x75
3x75
3x75
3x75
3x75
vpr en evenaring 1RM ging goed, echt beter dan verwacht met dat ziek voelen

CGBP paused
10x60
5x102.5
5x102.5
5x102.5
5x102.5
5x102.5
vpr

pull ups
4x10xbw

dips
15xbw
10x +15
6x +25

bb shrugs
4x10x130

Geen weekje Deloaden na de wedstrijd?

zeer goede wedstrijd man! gefeliciteerd met je records!
ook bruut buff fysiek, gewoon big met redelijk laag vp.
zo hoop ik er ook bij te staan over een paar jaar! :D

Thx maar vet% is niet zo laag meer hoor :p

Week 11 LB1

Squat
10x20
10x70
5x120
5x150
(riem om)
3x180
3x180
3x180
3x180
3x180
damn voelde zwaar aan vandaag, niet abnormaal zeker na wedstrijd en beetje minder voelen...

Deficit sumo dl
5x70
5x70 against monstermini
5x70 against light
5x120 +
5x120 +
3x140 +
3x140 +
lekkere combo :D

Paused squats
5x70
5x100
5x120
5x120
5x140

Hypers
3x15xbw

stevig afgezien toch vandaag

Toch maar vandaag getraint ipv morgen, mn broer had vrij vandaag en ik heb morgen lang les dus win win situatie, nu wel 2 dagen rust

Week 11 UB2

Bank paused
10x20
5x60
5x80
5x100
5x115
5x115
5x115
5x115
5x115
vpr

vanaf volgende week wel wat lager in reps denk ik en iets meer stijgen in gewicht, moet toch wat proberen te gaan 'pieken'

Pushpress
5x20
5x50
5x70
3x85
3x85
3x85
vpr

Pendlay row
10x60
10x80
8x90

Dips
20x
20x
15x

Face pulls
3x15x50

DB side raises
3x15x14

Echt een k*ttraining achter de rug, had veel mooiers gepland maar zat er blijkbaar allemaal niet in vandaag

Wou op elke oefening triple'tjes maken op gewichten rond openers (en liefst erover) als laatste training met meerdere reps over die grens.
Dus bv squat 3x210 bench 3x130 deadlift 3x225 ofzo
maar mocht niet wezen vandaag :(

Squat
10x20
10x70
5x120
5x150
(riem om)
3x170
3x190
3x200 **** ging echt niet lekker, deed dit 2 maand geleden al en was vlotter...
2x205 fuuuu, 2e was alsof ik dit tegen bands squatte, zou echt niet mogen, ingerackt en verder zo gelaten

Bench paused against doubled mini's
5x20
5x50
5x70
3x90
3x100 naar gevoel best wel nog ok tot hier

bench paused
3x100
3x110
3x120
3x125 hmmmm kon beter naar gevoel, ging ook te traag

DL... wou suit proberen... damn wat was dat een ramp
20min over gedaan eer ik het aankreeg, met slip-ons zelf...
wat geklooit (vorm trekt op niks hierin, wellicht omdat ik anders de bar niet kan vastgrijpen)
tot 1x200, zag er vreselijk uit, ook traag, terwijl met pak snel zou moeten gaan
en alle reps vreselijk pijnlijk, hier gestopt
en gelukkig maar... heeft 15min ofzo geduurd eer ik het uitkreeg met hulp van aantal sterke kerels... :(

ok dus dagje dat veel bloed (uitstortingen over mn bovenbenen) zweet, en tranen (nog niet maar ga straks wel effe in een hoekje zitten huilen hierover) heeft gekost, wat een k*ttraining...

Moet goed zijn over 3 weken....

Ben je overmorgen weer vergeten! En als nog is 3x200kg raw squatten gewoon erg sterk man. En inderdaad zit er iets tussen je oren dat je makkelijk kilo's moet pakken met een suit, klote als het er dan niet uitkomt! Volgende keer beter.

Ga me gewoon eens een eigen pak kopen, dit is al een redelijk oud + ondertussen duidelijk véél te klein voor me... kon hier echt niks in aanvangen en dat uitrekken was ditmaal nog een grotere hel dan het aankrijgen, dat wil je ook niet op een wedstrijd natuurlijk...

I.v.m. vorige UB-training: zorg wel voor min of meer een balans tussen push-en pull-oefeningen, he. Je doet 5x5 voor Bench, 3x3 PP, paar setjes Dips en eigenlijk maar 2 werksetjes Rows (en ook nog wat Face Pulls).

I.v.m. vorige UB-training: zorg wel voor min of meer een balans tussen push-en pull-oefeningen, he. Je doet 5x5 voor Bench, 3x3 PP, paar setjes Dips en eigenlijk maar 2 werksetjes Rows (en ook nog wat Face Pulls).

Niet heel abnormaal. Hij doet zware benches, cgbp, pp en mp's die zowat het meeste carryover hebben voor hem naar zijn competitie lift. Daarnast doet hij 2x per week 1 row oefening. Is bij wsb ook vaak zo. Ik prefereer ook meerdere lat oefeningen te doen, maar da's ieder z'n ding.

Ivm je k*ttraining: verwondert me amper. Je bent al constant dikke pr's aan't maken en dan nog eens een wedstrijd erin. En nu zonder rust weer verder en terug op alle 3 lifts een max triple willen doen. Wat verwacht je? Je bent ook maar een mens ;)

Nja snap wel wat je wil zeggen, maar de 2 hoofdoefeningen zijn op die dag gewoon bp en pp,
daarnaast is de assistance gewoon wat pompen op hogere reps voor doorbloeding en is dat sowieso niet te hoog in gewicht, als je het zo bekijkt is mn assistance wel in balans...
Zelfde verhaal op UB1, doe ik ook 4-5 setjes pull ups en shrugs ja maarja shrugs moet je hier eigelijk al niet teveel bijtellen zelf:p
tov 2 hoofdoefeningen push + dips bij assists...

Geloof dat hierover ook wel iets staat in het topic van het schema...

---------- Post toegevoegd Sat 17 Mar 2012 om 18:27 ----------

Ivm je k*ttraining: verwondert me amper. Je bent al constant dikke pr's aan't maken en dan nog eens een wedstrijd erin. En nu zonder rust weer verder en terug op alle 3 lifts een max triple willen doen. Wat verwacht je? Je bent ook maar een mens ;)

Nja feit... maar had verwacht mooi door te kunnen trainen oa omdat het geen fullmeet was, ook omdat ik het ook meer zag als 'testwedstrijd'...
Maar had mss idd beter voor en/of na de wedstrijd wat rust genomen. Iets teveel verwacht wellicht...

Wat denk jij? De komende 2 PL-trainingen (dus volgend weekend en het weekend daarna) zijn sowieso slechts paar singles tot maximaal openers, dus dat zou wel ok moeten zijn, maar de trainingen in de week dan toch zeker deze week wat rustiger aandoen?

Laatst bewerkt:
Niet heel abnormaal. Hij doet zware benches, cgbp, pp en mp's die zowat het meeste carryover hebben voor hem naar zijn competitie lift. Daarnast doet hij 2x per week 1 row oefening. Is bij wsb ook vaak zo. Ik prefereer ook meerdere lat oefeningen te doen, maar da's ieder z'n ding

Kan goed zijn dat dat het meeste carry-over heeft naar z'n Bench, maar als je jaren aan een stuk een pak meer gaat 'pushen' dan je 'pult', gaan je schouders dat toch niet zo aangenaam vinden.

Weet trouwens niet of Mr. Triple Aces dat doet, viel mij gewoon op bij vorige training. Zeg helemaal niet dat dat een algemene trends is in z'n workouts.

Kan goed zijn dat dat het meeste carry-over heeft naar z'n Bench, maar als je jaren aan een stuk een pak meer gaat 'pushen' dan je 'pult', gaan je schouders dat toch niet zo aangenaam vinden.

Weet trouwens niet of Mr. Triple Aces dat doet, viel mij gewoon op bij vorige training. Zeg helemaal niet dat dat een algemene trends is in z'n workouts.

Het is wel degelijk nu al zo'n tijdje dat trainingen er steeds zo uitzien, en je hebt wellicht wel gelijk hoor...
Ga na mn wedstrijd, dus over 3 weken, een wat aangepastere UB/LB doen en zal hiermee rekening houden ;)

Je moet je huiswerk leren doen, knapperd.

---------- Post toegevoegd Sat 17 Mar 2012 om 19:01 ----------

Jeroen, wanneer is je wedstrijd?

Ik zou 2 weken voor je wedstrijd opwerken naar een goeie opener en dan nog 1 week semi deload trainen vb squats rond 150-160 kg, deadlift ook, bench rond de 100 en dan 5 dagen tot een week niks doen, tenzij heel heel lichte bloodflow stuff, zoals bands/machine werk.

Jeroen, wanneer is je wedstrijd?

Ik zou 2 weken voor je wedstrijd opwerken naar een goeie opener en dan nog 1 week semi deload trainen vb squats rond 150-160 kg, deadlift ook, bench rond de 100 en dan 5 dagen tot een week niks doen, tenzij heel heel lichte bloodflow stuff, zoals bands/machine werk.

7 april is de wedstrijd,

wat ik gepland had normaal: (nu was week11)

week 12
UB1 => MP:5x3x77.5 en CGBP: 5x5x105 + ass.
LB1 => SQ: 5x3x182.5 + lichte sumo deads (variant) + ass.
UB2 => BP: 5x3x117.5 en PP: 3x3x87.5 + ass.
PL-training => op alledrie lifts 3tal singles dicht tegen en op opener

week 13
UB1 => MP:5x3x80 en CGBP: 5x3x110 + ass.
LB1 => SQ: 5x3x185 + lichte sumo deads (variant) + ass.
UB2 => BP: 5x3x120 en PP: 3x3x90 + ass.
PL-training (1 week out)=> op alledrie lifts 1 single op geplande opener

week 14 enkel maandag en dinsdag (of woensdag) lichte squats en benches paar setjes 3x60% voor spanning erop te houden + idd wat doorbloedings werk, geen deadlifts meer

met andere woorden: komende 2 weken ging ik gwn verder op mn lineaire progressie bouwen en dan 1 week echte deload voor wedstrijd

Dussss... wellicht best om komende week wat gas terug te nemen?

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven