AndroidHealthClinic

Triple's Powerliftinglog

• Topic Starter Topic Starter
Misschien dat het eerder mentaal was? Kracht heb je echt zat :)

Reden dat ik niet heb meegedaan was persoonlijk en ligt zeker niet aan de BDFPF. In vergelijking met de nabba vind ik BDFPF toch een stukje beter.

Hmmm nja, weet het niet, 220 voelde heel goed, dus mentaal zat met die beurt zeker goed, en 225.5 voelde ook goed bij het uitpakken en uitstappen dusja...
Weet het niet echt... Maar was wel enorm duizelig na die misser...

No problem man ;) als je toch nog eens wil meedoen, de volgende nationale wedstrijden zijn squat+powerlifting equipped ergens in sept/okt (datum staat nog niet vast) en bench+deadlift equipped 24 nov

---------- Post toegevoegd Sun 8 Apr 2012 om 12:59 ----------

Thx man

Vandaag wat fullbody gedeload, alles licht en 5x10x

Squat
Romanian DL
Leg curl
Hyperextension
Lat pulldown
Incline BP
DB bench press
Face pulls
Staand DB shoulder press
Face pulls
Pull-ups (5x wide + 5x hammer grip)
Hyperextensions

helemaal kapot van zaterdag, vooral onderrugspieren zitten helemaal stram
maar ook hamstrings en glutes, en vandaag bleek dus ook dat borstspieren, schouders en bovenrug behoorlijk afgemat waren...

Donderdag bij Ziyed gaan leren in pak squatten en deadliften! ;)

Diep genoeg? :p

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

---------- Post toegevoegd Mon 9 Apr 2012 om 18:53 ----------

247.5 DL pr

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Onder par: je tepel onder je knieschijf

Die diepte is echt achterlijk... Extreem. Knap dat je dat uberhaupt kan zonder voorover te klappen of iets dergelijks.
Niet eens gewichthefschoenen aan ook zie ik.

Damn, dat is echt insane diep. Ben je van nature zo lenig of is dat met veel stretchen gekomen?

In pak squatten en deadliften!! Vraag me af wat daar uit gaat komen.

flexibiliteit heb je misschien nog overgehouden van je atletiek carrière? doe je nog iets om het te behouden?

Hehe :p vond deze ook wel heerlijk om te zien alleen klote dat ik die niet haalde, andere waren net zo diep weet ik zeker dus ligt niet aan dieper als anders gaan ofzo...

@Willem, ik deed van mn 15e tot 18e ong. atletiek, 200 en 400m sprint en heb toen (vooral) in beginperiode mezelf veel gedrillt op strechen, thuis dagelijks, vooral hamstrings quads adductoren en kuiten, vooral om blessures te voorkomen, hamstring-spierscheuren komen nl. veel voor bij sprinters en dacht dat zo wat te voorkomen...

Ondertussen is die lenigheid wel serieus verminderd tegenover toen, maar wel nog steeds ok, nu kan ik bv een hamstringstretch wel nog makkelijk met handen plat op grond, toen kon ik met borst mn knieën raken... :p

@Starter
doe niet echt veel meer om dat te onderhouden, althans niet even fanatiek als toen, stretch wel nog af en toe, maar eerder gwn als ik er goesting in heb

@Gokhann
ben ook wel benieuwd, maar ga donderdag nog niet extreem gaan, heb echt nood aan weekje 'rust' want ben echt helemaal stram
wil vooral veel leren voor uitvoering, is wel fijn dat ik dus eens bij Ziyed mag gaan daarvoor :)

Laatst bewerkt:
Weer fullbody deloadje gedaan vandaag

Wat extra opgewarmt (heupen, onderrug en hams)
abductor toestel 3x20x
hypers 3x20x

Squat
5x70
5x70
5x100
5x100
5x120
5x120
5x120
5x120

Sumo DL
5x70
5x120
5x120
5x120
5x120
5x120

Leg curl
3x20x

Bench paused
10x60
5x90
5x90
5x90
5x90
5x90

Pull-ups
10x
10x
10x

DB shrugs
3x15x40

Face pulls
3x15x50

Alles voelt weer wat in leven...

http://www.youtube.com/watch?v=uYfg...DvjVQa1PpcFOE2nsl1KjuMrjxVt-SzU8HcSXn2lZdy24=

mn broer deed ook mee voor zn 2e wedstrijd ;)
ben toch best fier op wat hij gepresteerd heeft dus hier ook maar even plaatsen :)

19jaar (over week wel 20 dus was laatste wedstrijd als T3) ingewogen op 83kg ong (omdat hij in -82.5 te grote concurrent had:p)
sq 150 bp 105 dl 200

squat was zn pr 140 in training 2 maand geleden, en ging niet zo super laatste weken dus echt zichzelf mooi overtroffen, bench zit hij al tijdje te 'sukkelen' met het missen van 110
en deadlift heeft hij z'n eigen manier gevonden om geen rode lampen te krijgen voor hitchen wat hij anders doet :p
techniek is zeker nog niet perfect...
Vorige wedstrijd deed hij 107.5 op bench en 190 op deadlift, 205 afgekeurd voor hitchen

Traint nu 1jaar, maar pas sinds 1 januari zelfde trainingen als mij, daarvoor eerder gewone BB-split, 1 januari was zn beste 130-100-170 geloof ik...

diepte is niet echt twijfelachtig haha
heb je geen loep of slomo voor nodig :P

Hoeveel mensen in jouw vriendenkring doen wel niet aan powerlifting? :rolleyes:

Sterke broer ook. Deadlift is wel sterk! ('loopt wat voor' op squat)

Rare stance ook op die sumo dl, zo smal.
Wel sterk natuurlijk man.

Ja is wel nog wat werk aan z'n techniek.. Is niet zo makkelijk om aan te passen, nu zou ideaal zijn aangezien er pas in oktober ofzo weer nationale wedstrijden zijn maar beslist ie toch wel om even een periode "voor massa" te willen trainen met zn vorige trainingsmaatje...:duh: (die overigens in januari ook een maand meedeed maar dan gequit is...)
Damn hoevaak ik dat al niet gehoord heb, "voor massa trainen"...
Achja moet hij weten, alleen wel jammer want zit zeker wel wat in, en was wel best trots dat ik hem zowat 'begeleid' heb... Hopelijk komt ie snel weer aan het powerliften...

Maar ik had toen ik 200 dl haalde ook pas een 155 squat hoor, squat is dan gwn sneller gevorderd als deadlift

Ik denk dat je broer met wat meer behoud spanning zou mogen zakken tijdens de benchpress

Vandaag bij Ziyed geweest om voor eerst te oefenen in mn squatpak, ging goed, blij dat ik geweest ben heb veel kunnen leren van hem ;) relatief easy bench pr'tje ook gedrukt in shirt

Squat
weet opwarmsets niet helemaal meer maar heb 2 setjes met 60 raw gedaan en dan meteen in volledig pak met beenglijders nog aan om pak goed op zn plek te krijgen.
Vanaf 1x190 beenglijders eruit en damn dan voel je de spanning van het pak echt enorm op je benen:p
1x210 met wraps
1x220
1x230 redelijk op diepte
1x240 met raar knikje waardoor Ziyed me even moest vastpakken, wel ook op diepte denk ik

http://www.youtube.com/watch?v=2r-BEsuDjlw&list=UUapdNo4jMLus6PKwzU8_mlA&index=1&feature=plcp

Zakken ging ditmaal erg goed, véél beter als toen in het ander pak, met wraps zag het er ook allemaal nog net iets beter uit, vanaf nu wekelijks op oefenen op vrijdag, samn met deadlift in pak

Bench
10x20
10x60
5x60
5x90
3x110
shirt aan
3x130 niet geraakt
2x140 niet geraakt
1x150 goed getouched
1x160
1x167.5 PR

http://www.youtube.com/watch?v=e7vZP9L2fuk&feature=youtu.be

Deadlift

2x10x60
pak aan, beenglijder hele tijd aan gehouden
dan denk ik allemaal triple'tjes op
3x120
3x160
3x160
3x190
3x210
1x210
1x210

Ok. Damn dit was moeilijk, stang vastgrijpen moest echt met helemaal met gestrekte benen en dan zo ver mogelijk naar onderen zakken, enorm moeilijk en pijnlijk, helemaal bij de 2e 160 toen ik met riem om probeerde, toen werden niet enkel benen omzeep geknepen maar ook het vetlaagje over lower abs :p
Hier is vooral letten op bovenrug goed archen omdat ik die wat liet bollen als ik niet goed bij de stang kwam, als ik hem dan wel goed had ging ie vaak in midden van lift terug licht bollen dus dat maakte het wat lastiger...

Best wel blij met hoe het ging, veel goede uitleg gehad en nu is het dus wekelijks zelf oefenen en steeds beetje meer proberen, zou allemaal wel moeten lukken, heb er goed oog op :)

Terug
Naar boven