MuscleMeat

Triple's Powerliftinglog

Kreeg in de gym waar ik nu train, met dus veel gewichtheffers ook al het advies om af en toe 'pulls' te doen ipv deadlifts, alleen is dat dan heel traag en onder spanning tot kniehoogte en dan explosief..
Maar jij geeft voorkeur aan volledige beweging traag?

Niet de voorkeur, Wissel het af, zoals wij het bv doen is 1x gewoon deadliften, 1x snatch grip 3s up en 1x deficit deadlift 5s up 5s down. En bij alle deadlifts of 3s zakken onder spanning ipv laten vallen

In mijn geval conv... maar ik denk dat het hetzelfde effect heeft op zijn sumo, mijn sumo ligt 25kg achter op mijn conv, dus heb daar al tijdje geen tijd meer in gestoken

---------- Post toegevoegd Tue 26 Jun 2012 om 23:01 ----------

Kreeg in de gym waar ik nu train, met dus veel gewichtheffers ook al het advies om af en toe 'pulls' te doen ipv deadlifts, alleen is dat dan heel traag en onder spanning tot kniehoogte en dan explosief..
Maar jij geeft voorkeur aan volledige beweging traag?

Nou wat jij zegt kan ook... alleen zou ik de neergaande beweging dan wel volledig traag doen.

---------- Post toegevoegd Tue 26 Jun 2012 om 23:02 ----------

Niet de voorkeur, Wissel het af, zoals wij het bv doen is 1x gewoon deadliften, 1x snatch grip 3s up en 1x deficit deadlift 5s up 5s down. En bij alle deadlifts of 3s zakken onder spanning ipv laten vallen

Ja precies dit... alleen dan ook RUSTIG NEERLEGGEN BART

• Topic Starter Topic Starter

Gewoon sumo doe ik dus raw of in pak oefenen de vrijdag, deficit doe ik sumo liever niet meer omdat ik er last van krijg op mn lies,
maar doe het wel nog op m'n lichtste dag conventioneel deficit, zal die dan ook in dat tempo eens gaan proberen.
Snatch grip pulls traag zal ik dan om de week wisselen met de sumo met pauze op kniehoogte, want vind net wel dat die ook mn raw precies goed verbeterd.

Dit heeft niks met traag zakken of rug versterken te maken. Je zit gewoon met je heupen veel te hoog. Kwestie van jezelf beter erin trekken en je borst/schouders hoger optrekken.

Dit heeft niks met traag zakken of rug versterken te maken. Je zit gewoon met je heupen veel te hoog. Kwestie van jezelf beter erin trekken en je borst/schouders hoger optrekken.

Ok Ziyed, had het gevoel dat ik dat op laatste training in pak beter deed (kleine 2 maand geleden) toen trok ik ook vrij makkelijk en zonder problemen bovenin 2x240. Toen had ik het 3x aangehad denk ik.
Nu ging het weer voor geen meter, eerste keer weer... Kan het zijn dat het makkelijker is om betere startpositie te hebben met slip-ons nog in? Want lijkt toch zo...
Maar aangezien het op wedstrijd uiteraard zonder moet is het dan toch beter oefenen zonder lijkt me.
Ga weer zoals eerste keer bij jou gewoon veel setjes van 2 maken met lagere gewichten, oefenen op startpositie er beter in krijgen....

Allesinds bedankt voor de hulp weer. (iedereen trouwens ;))

Waarom pak in gaan als je een RAW wedstrijd hebt? :s

Zonder slip-ons bedoelt ie natuurlijk

Waarom pak in gaan als je een RAW wedstrijd hebt? :s

Raw wedstrijd?

Ik zeg dat met slip-ons (beenglijders) nog onder de broeksppen van het pak het makkelijker voelt om in positie te komen dan met pak direct op huid...
En die beenglijders mag je natuurlijk niet in. Dat bedoelde ik... Wat Tymen zegt dus =>

Zonder slip-ons bedoelt ie natuurlijk

Hij haalt nu toch al 2.5 kg uit z'n suit :D

En ja als het zo verder gaat kan ik beter raw deadliften ja, dat klopt...

9.2

squat
5x70
5x70
5x120
5x120
3x160
(riem om)
3x190
3x190
3x190
3x195
3x195
3x195

Bench paused
10x20
10x50
5x80
5x100
5x115
5x125
5x125
5x125
5x125
5x125
vpr

sq en bench viel zwaar vandaag, zal wel wat door deadlift zijn ook, plus de vreselijke hitte in gym vandaag
de rest lichtjes gedaan

pendlay row
5x70
5x90
5x90
5x90
5x90
5x100

Band facepulls (mini) + reverse hyper (bw) superset
5x15x + 5x10x

9.3 in cuylleke z'n gym deze middag

Squat

10x40
5x70
5x70
5x120
5x120
3x160
(pak aan)
3x170
3x200
(wraps)
2x225
1x250
1x265
1x280 pr

redelijk zwaar toch, maar voelde wel lekker, komende 2 weken afwisselend raw/ met wraps en wat meer aandacht op deadlift dan, squat gaat wel lekker zo.

Bench
10x40
8x70
5x90
3x110
1x130
(shirt aan)
2x150 5tal cm boven borst
1x165 1cm net niet
1x175 pr
1x180 pr

Schrok erg hard dat ik 150 niet kon touchen en nog harder dat ik 165 net niet kon touchen, is ook wel eerste keer in dat pak. Zit duidelijk goed voor dit BW of moet weer wat opgerokken worden. Gingen wel allemaal niet echt hard omhoog, in tegendeel, bij de 180 neergaande beweging dus op wedstrijd zou deze afgekeurd zijn, de 175 was ook niet helemaal zuiver moet ik nog eens bekijken. Beetje 'teleurgesteld' daarvan dus. Maar zijn ook k*t barbells en benches daar om te bankdrukken imo. Géén knurl op die halters (letterlijk) en nogal lage uitpak. Maar wellicht ook gewoon nog moe van 5x5 woensdag.

Face pulls
3x15

Hyperex. + leg curl superset
3x15xbw + 3x10x

triceps pushdown
3x10x

Laatst bewerkt:
Eerste ker in nieuw bench pak is altijd een b*ch he ;)

Eerste ker in nieuw bench pak is altijd een b*ch he ;)

Is geen nieuw hoor:p is die f6 nog steeds maar voelde pak strakker dan 2-2.5maand terug, was helaas te slap vandaag om er optimaal gebruik van te kunnen maken blijkbaar, ging allemaal nogal traag bovenin, mss ook omdat ik ze moeilijker op borst kreeg weet het niet..

je bent als het goed is wel aangekomen ;)

Evt meer close grip of lockout werk doen, en op je ademhaling letten

Ging idd komende periode sowieso weer vaker benchen tegen bands, lockout was voordien nooit een probleem.. Ademhaling weet ik niet of het goed is? Adem pakken voor start en eigelijk tot bijna einde vasthouden?

Heb het laatst zo geleerd:
halve adem in
zakken onder spanning
pauzeren op de borst
uit spanning weg drukken
als je meer op kracht moet drukken en het pak minder helpt uit gaan blazen

9.4 licht

Frontsquat
5x70
5x100
3x120
3x120
3x120
3x120

CGBP paused
10x20
5x60
3x90
3x100
3x100
3x100
3x100

Conv deficit deadlift
5x70
3x120
3x120
3x120
3x120

Pull-ups
10x
10x
10x

Triceps pushdown
10x
10x
10x

Hyper
5x10x

nice man! 280kg squat is behoorlijk sterk, en dat op je 22ste, zonder heavyweight te zijn.
300 dit jaar nog?

Terug
Naar boven