XXL Nutrition

Triple's Powerliftinglog

Echt iedereen is ook gewoon ziek nu de herfst weer is begonnen.
Neem je eigenlijk supps?
Goeie training man.

• Topic Starter Topic Starter
Echt iedereen is ook gewoon ziek nu de herfst weer is begonnen.
Neem je eigenlijk supps?
Goeie training man.

Ja rotweer man, geen wonder dat een mens ziek wordt...

Jup, de basics, whey + creatine en verder s'ochtens wat multivit & omega3.

Wat is jouw mening trouwens over het shirt Tymen als echte bankdrukker?
Had na zaterdag (net als Ziyed me zei) ook het gevoel van **** it, het is nog lang niet goed genoeg, shirt pas houden voor volgende wedstrijd ofzo, deze komt te vroeg.
Maar anderzijds wil ik het wel nog een kans geven want als het mss beter zit nu en kan vorm beter houden lukt het mss weer stukken beter. (Had na eerste training erin nochtans een super voorgevoel)
En kan ik gewoon veel kg's extra pakken op het banken voor m'n totaal...

Je ziet bij het bankdrukken dat je ook nog behoorlijk uit de lijn drukt. Probeer als je hem aangegeven krijgt (sowieso niet te veel aan laten geven, dus zelf meetillen) om het halter al meteen onder spanning te zitten en met volledig gestrekte armen te beginnen, dan erin zakken en die lijn aan blijven houden waarin je het meeste spanning voelt.

Ik vergelijk het weleens met magneten, als je 2 magneten tegen elkaar aan wil duwen, krijg je de meeste weerstand als je ze recht naar elkaar toe duwt, maar ook meteen de meeste opwaarste kracht, zodra je uit die lijn gaat lukt het makkelijker maar heb je ook geen opwaartste kracht.

Het ziet er nu gewoon nog onwennig uit... zoals ik vorige keer zei kun je proberen het shirt meteen aan te trekken, maak het shirt ook nat rond je schouders hierdoor kun je soms iets makkelijker zakken. En houd daarna vooral die lijn, het geeft niet als het zakken dan wat langer duurt als je er maar steeds iets verder in zakt.

En over wel of niet gebruiken op je wedstrijd: je kunt het nog eens proberen en mischien gaat het nu heel makkelijk, maar anders zou ik het niet aandurven. Het probleem is dat je niet te laag kunt openen omdat je anders sowieso niet op je borst komt en daardoor is de kans dus groter dat je bomt als het niet lekker gaat.

Ik ben nu al 4 weken met mijn super katana bezig en kom nu pas bijna op mijn borst...

Joost geeft goede tips inderdaad.
Ik zou 'm ook niet meer aantrekken voor deze wedstrijd. Je kan het natuurlijk nog een keer proberen, zolang het je reguliere training niet in de weg zit. Maar ik denk dat de kans klein is dat het dan ineens wel goed gaat, je hebt nog maar een week of twee he. Normaal gesproken zou je deze week of misschien volgende week je zwaarste wedstrijdtraining hebben, en nu zit je nog niet eens goed in je shirt...
Trek er langere tijd voor uit. Ik begrijp dat dit een hele belangrijke wedstrijd is, in verband met de limiet die je wilt halen, maar er komen nog meer wedstrijden. Ik ben niet exact op de hoogte van je wedstrijdkalender dit jaar, maar er komen vast nog meer belangrijke meets aan. In je andere shirt weet je in elk geval zeker dat je wel kunt drukken en je zegt zelf ook dat je denkt nog meer te kunnen halen uit dit shirt. Ik zou zeggen: niet twijfelen dus.

Ok, duidelijke tips beide..

Het heeft idd meer tijd nodig wellicht, maar Joost, ik begrijp heel goed wat je wil zeggen, maar kan me gewoon helemaal niet goed klaar leggen in die katana, waardoor uittillen vaak al niet goed gaat en ik halter niet lang kan houden.. Heb ik met de F6 totaal niet.
En ik hoopte dat met de sleeves wat extra op te rekken dat dat beter zou zijn.
Vandaag train ik normaal niet, dus zit niet echt reguliere training in de weg. Zal zien of ik er raak en als het nog steeds niet beter gaat laat ik het voor een volgende wedstrijd en begin ik er idd pak vroeger aan.

Het probleem is alleen dat er voor 2012 geen fullmeets meer op het programma staan bij de VGPF.. Eerstvolgende is 2 februari en ik weet niet of dat op tijd is dan voor inschrijving etc.
Wat ik wel gedaan heb is eens gekeken naar wedstrijdkalenders van de buurlanden en heb een open wedstrijd in Lens (FR) gevonden 2 december in geval van nood.
Hiervoor een mailtje gestuurd of je als buitenlander mee mag doen, maar nog geen antwoord helaas.

:D toch gaan benchen vandaag en geen spijt van :p sleeves oprekken heeft geholpen, wat een wereld van verschil ;) kan nu tenminste goed liggen, goed uitpakken en in goede lijn zakken.
Ook geen boards gebruikt, heb de indruk dat ik dan laatste cm's teveel probeer dat board te raken en al lijn verlies, nu gewoon zoals Joost zegt, heel vroeg shirt aan, in de lijn houden waar meeste spanning zit, daar met geduld gewoon blijven zakken en ben met licht gewicht begonnen.
Ging verbazingwekkend goed :p lockouts wel traag maar denk dat daar vermoeidheid wat speelt, door ziek te zijn wellicht wat slechter herstel van gisteren, voelde het al in warm-ups ook.
En zwaarste beurt week voor vorige wedstrijd met 170 was ook vreselijk traag terwijl op wedstrijd 180 vloog, maak me dus geen zorgen. Heb der weer een goeie kijk op :D

20.2

Bench
10x20
5x50
5x70
3x90
3x110
(shirt aan)
2x120
2x140
2x160
2x170 laatste er al op na heel geduldig en traag zakken wuut
1x180
1x180
1x185 pr

Sumo dl met pauze aan knie
5x70
5x70
3x120
3x160
3x160
3x185
3x185
3x185
3x185

face pulls
3x10x

al deads van training morgen gedaan ook, had men bus gemist :p

filmpje zet ik der morgen wel op, niet te laat gaan slapen weer met die keelontsteking

Laatst bewerkt:
tot hoever van borst geraakt me shirt?

goeie training man

Nice! Ging de 185 nog easy?

:roflol: zien we wel 13okt

thx

Nee. Maar op wedstrijd zal dat wel zo zijn, mis nu gwn nog frisheid en dus explosiviteit. Lijkt erg zware beurt maar beweegt gwn niet zo snel, voelt niet all-out, ziet er wel zo uit.

http://www.youtube.com/watch?v=mfj_NZ4GUSI&list=UUapdNo4jMLus6PKwzU8_mlA&index=1&feature=plcp

Haha ik neem mijn vorige comment helemaal terug.

Mooie beurt man

Haha ik neem mijn vorige comment helemaal terug.

Verschiet er zelf ook van hoor T :D
Maar kan nu gewoon tenminste goed liggen, spanning zetten, degelijk uitpakken, wereld van verschil, zaterdag kon ik halter amper stilhouden en polsen goedhouden door ****ed up positie.
Door oprekken kan ik sleeves nu wat hoger trekken waardoor schouders niet zo slecht zitten, voelt echt stuk beter.

Ga morgen wel voor zekerheid nog opener doen in F6, heb ik maar 2 beurtjes voor nodig normaal, en die neem ik dan voor zekerheid ook mee naar BK,
stel dat ik in warm-up voel dat het alsnog niet goedkomt met de katana heb ik nog altijd back-up.

Thx Bart!

20.3

Squat
5x70
5x70
5x120
3x160
3x160
(riem om)
2x190
2x190
2x190
2x190
2x190

Bench paused
10x20
5x50
5x70
3x90
3x110
3x110
2x125
2x125
2x125
2x125
2x125

Pendlay row
5x5x70

Face pull
5x10x

Hyperex
5x10x

Complete paupertraining vandaag, gare fail op 270, zakte goed maar ging omhoog en teveel op hielen, bar gwn van rug gegooit.... Gewoon gestopt daarna.

Was haast niemand in de gym maar mn broer en z'n maat kwamen voor eerst mee. Voor zo'n trainingen heb je dus echt 1-2 mensen nodig die weten wat ze moeten doen en hoe ze je kunnen helpen.

Kon me totaal niet focussen doordat ik alles zelf mocht doen (ze kunnen niet eens medium banderen..) en omdat ik me meer met hun moest bezig houden als met mn eigen...

Morgen gewoon opnieuw bij mensen die der wel wat van kennen.

balen van die training, maar hun kunnen er ook niet aandoen dat jullie niet op elkaar zijn ingespeeld / ze niet kunnen banderen. :p

Kweenie hoor, maar ik bandeer altijd zelf...

Kweenie hoor, maar ik bandeer altijd zelf...

Heb ik nu zelf ook gedaan, scheelt wel een slagje, maar daar zal het niet aan gelegen hebben, zat al ver voorbij het punt waar je normaal zou missen, verloor gewoon evenwicht.
Kon me gewoon totaal niet focussen en was behoorlijk pissig van die fail dus doorgaan leek me beter van niet.

---------- Post toegevoegd Fri 28 Sep 2012 om 21:55 ----------

balen van die training, maar hun kunnen er ook niet aandoen dat jullie niet op elkaar zijn ingespeeld / ze niet kunnen banderen. :p

en heb hem al supervaak willen leren banderen maar om een of andere onbegrijpelijke reden bakt hij er helemaal niks van. :p

Terug
Naar boven