Fitness Seller

Triple's Powerliftinglog

• Topic Starter Topic Starter
Je had gemakkelijk 3x200 kunnen doen. Waarom niet gedaan? Soms hang je wat te fel naar voren bij de liftoff van je sumo pulls. Maakt het moeilijker.

Ik probeer niet te grote stappen te maken enerzijds, ik had sowieso nog nooit 200 gesquat zonder knee-wraps,
en was ook gewoon de bedoeling om een gewicht te nemen voor 1 a 2 reps. Volgende week is het dan weer eerst deadlift 1 a 2x en squat erna 3x
Heb in mn hoofd om voor deadlift 2x220 te gaan en squat erna is altijd beetje kijken in opbouw hoe het aanvoelt, maar als het super aanvoelt kan ik wel voor 3x200 gaan idd.

Ja mijn deadlift, oorspronkelijk tilde ik conv, maar heb daar nooit filmpjes van gehad, en daar had ik heel erg dat ik erg stiff legged ging bij zware lifts,
sumo bleek me dan ineens veel beter af te gaan en dat is dan ook wanneer ik me op PL ben beginnen focussen, maar hierbij ga ik bij liftoff vaak er voorover vallen idd...
Is omdat ik het gewicht anders niet los krijg meestal... Maar het is al beter dan paar maand geleden.

Blijven oefenen op sumo's (evt speedpulls) en je kan als je een set doet van 3, na je eerste rep gewoon terug naar beneden komen en op spanning blijven dan zal je (uit mijn ervaring) minder naar voren vallen bij de volgende rep. Voor de rest vind ik dat je heel goed bezig bent :thumbs:

Blijven oefenen op sumo's (evt speedpulls) en je kan als je een set doet van 3, na je eerste rep gewoon terug naar beneden komen en op spanning blijven dan zal je (uit mijn ervaring) minder naar voren vallen bij de volgende rep. Voor de rest vind ik dat je heel goed bezig bent :thumbs:

Trager naar beneden en dan touch&go onder spanning bedoel je of?
Speed dl deed ik ook gisteren, 6x3x140, dat ging wel goed vlot gisteren, maar bij men zwaardere is het idd die spanning die belangrijkst is...
Maar heb vaak dat als ik er extreem op let dat ik niks van deftig gewicht loskrijg. En dat is klote :p

Nee, niet touch and go. Maar gewicht onder controle laten zakken, dood leggen maar je vorm blijven houden voor een seconde of 2 en dan terug omhoog trekken. Onder spanning blijven zitten in dezelfde positie dus.

Ok zal ik volgende week proberen ;)

Jullie hebben ook ervaring met bands, ben aan het denken om me er ook aan te schaffen, heb ik voldoende met rode, violette en groene?
Welke bands zijn goed voor against bij squat (geen boxsquat) of is dat niet echt aan te raden against zonder box?
Probleem is dat squat reverse bands niet echt lukt aangezien de powercage bij ons zeer smal is er vanonder schijvenpinnen zitten waar ik altijd tegen knal (vandaar dat ik altijd in halfrack squat)

Dan zal je idd geen reverse band kunnen doen. Je bestelt best een starter package. Is mini (violette), monstermini (rood), lightband (blauw). De kleuren kunnen verschillen, maar dit zijn ze normaal.

Squatten tegen bands zonder box kan evenzeer. Als je ze rond 2 dumbbells chocked dan zullen de mini's 20-25 geven op lockout, de monster mini's 30-35 en de lightbands 40-45. Hangt ook een beetje af van je lengte. Als je een average band (meestal groen bij bestelt) dan zal die 60-65 kg geven op lockout.

Zeker aan te raden !

Dan zal je idd geen reverse band kunnen doen. Je bestelt best een starter package. Is mini (violette), monstermini (rood), lightband (blauw). De kleuren kunnen verschillen, maar dit zijn ze normaal.

Squatten tegen bands zonder box kan evenzeer. Als je ze rond 2 dumbbells chocked dan zullen de mini's 20-25 geven op lockout, de monster mini's 30-35 en de lightbands 40-45. Hangt ook een beetje af van je lengte. Als je een average band (meestal groen bij bestelt) dan zal die 60-65 kg geven op lockout.

Zeker aan te raden !

Ja denk dat jij van ergens anders besteld dan, ik had op fitness-seller gekeken, leek me nog mee te vallen van prijs en dan koop ik er ondertussen nog wat ander klein spul dat ik kan gebruiken in gym (oa deftige sluitingen!)
daar is:
rode 12kg weerstand/stuk
violette 23
en groene 34

Week 3 UB1

MP
5x5x55

CGBP paused
5x5x75

Pull-ups
4x11xbw

Weighted dips
15x +20
9x +35
6x +40

BB shrugs
4x10x120

Week 3 LB1

alles beltless

squat
5x5x155

romanian dl
8x130
8x130
8x130
8x140

hack squat
3x15x61

hyperextension
3x15x +15

calve raises
3x15x160

voelde me enorm mottig door examen, maargoed toch alles kunnen doen dat gepland stond en 8x140 moet zowat een beltless pr zijn op de romanians en ging nog goed,
grip is ook beter geworden, squats zijn eigelijk al elke week beltless vpr's

je squats zijn echt sterk man

je squats zijn echt sterk man

Thx! de 5x5's gaan tot nu toe nog erg easy zonder riem behalve vandaag iets minder makkelijk maar dat was omdat ik dus nogal brakke dag had:p

Vorige keer in dit schema tot 5x5x160 geraakt, veel te laag gestart toen (of eerder gaandeweg teveel pr's verbroken waardoor ik na maandenhalf opnieuw op 70% zat:p)
Nu toch minstens tot 5x5x170 werken en al wat erbij kan op 5x5 is mooi meegenomen, indien het een bepaalde week te zwaar wordt dan bouw ik de reps iets af maar blij ik de 2.5 toevoegen

vandaag hectisch dagje, rijd naar mn mondeling examen en parkeer me aan school, bam, band kapot ineens uit het niets.. wellicht lag er iets in die plas water... Was al aan het vrezen voor zo'n typische wet van murphy dag, maar gelukkig is examen goed gegaan en dankzij de zotte regeling van mn pa en broer had ik als ik klaar was al meteen een nieuwe band dus kon ik meteen naar gym met mn broer, moest me sowieso al haasten want heb straks nog afgesproken met een maat.. Dan is je avond zowat omzeep als je met platte band staat en examen dat nog eens halfuur achter op tijd loopt

maargoed, toch training kunnen doen, assistance gewoon snel door gegaan

Week 3 UB2

Bank paused
5x5x95 easy vpr

Pushpress
5x5x65

DB row
3x15x40

BW dips
20x
20x
15x

Face pulls
3x15x50

Wel grappig dat je totaal 550 is bij een 210-132.5-230

210 + 132.5 + 230 = 572.5?

Wat haat? Ik vroeg het me gewoon af. Dacht dat ie zich misrekend had. Is ook niet echt logisch neergezet.

Totaal is toch hetgeen je op 1 dag haalt? zoals bijvoorbeeld op een meet...
Als ik in aanloop voor wedstrijd weer de 3 lifts op 1 training doe dan kan dat totaal PR er mss idd weer eens aan, anders is het voor op de wedstrijd:)
Is juist wel logisch vind ik persoonlijk, je PR's apart op verschillende trainingen is allesbehalve hetzelfde als een totaal vind ik. En iedereen die al totaalwedstrijden heeft gedaan zal het daar wel met me mee eens zijn denk ik...
Zoals je kan zien op die link is mijn beste totaal idd 550 met 210-120-220

Week 3 LB2 ME

Powerclean opw
5x50
5x60
6x70

Deadlift
10x70
5x120
5x160
(riem om)
3x200
2x220 pr
Fx250
omdat de 220 zo goed ging en een maat vorige week 250 trok wat zowat het zwaarste ooit in onze gym moet geweest zijn (ken toch niemand anders...) wou ik ook eens proberen nauurlijk:p kreeg 'em niet los, jammer maar weet zeker dat ie er tegen wedstrijd in zit!

2x220 Deadlift - YouTube

broertje ook z'n pr verbroken eerst 2x170 en dan 1x180, gaat super bij hem ook

ohja edit: daarna voor de lol eens duo-deadlift gedaan:p 250 ging easy
320 trok beetje schuin doordat hij iets minder sterk is maar was wel goed :p

Squat
10x20
10x70
5x120
3x150
(riem om)
3x180
3x200 pr gaat goede kant uit :D