XXL Nutrition

Triple's Powerliftinglog

• Topic Starter Topic Starter
Je kan evt een dumbbell stang meepakken naar je gym voor zwaarde db rows. In de commerciele gyms bij ons gaan ze ook maar tot 40 kg en daar kan je niet heel veel mee.

Meestal doe ik meadows row om zwaarder te gaan, is zowat dezelfde beweging, maar aangezien ik me vandaag wat moe voelde (ook examens he) wat ingehouden,
wat achteraf gezien niet echt nodig was anders gingen dips op uithouding ook wel minder zijn, maarja, maakt niet echt uit nu.

Je log doorgelezen en erg leuk. Mooi dat je ook een deftig fysiek weet te koppelen aan kracht en dat je mijn schema gebruikt makes me proud.

Je log doorgelezen en erg leuk. Mooi dat je ook een deftig fysiek weet te koppelen aan kracht en dat je mijn schema gebruikt makes me proud.

Thx Gijs, het opbouwen van m'n fysiek ging sinds ik krachtgericht train alleen maar beter en beter, dus blijkt dat dit gewoon werkt voor me (en ben zeker voor vele anderen ook).

Ik heb op dat ander forum al een iets langer lopende log (sinds eind augustus, dan was ik ook begonnen aan 1 stuk voor te bereiden) mocht je geïntresseerd zijn wil ik je gerust in pm linkje sturen.
In die periode heb ik op je schema wel erg mooie krachtwinst gemaakt vind ik zelf.

Heb wel nog een aantal vraagjes. Heb je de kleine aanpassingen gezien die ik gemaakt heb? (In het rood op pg 3 in dit log) Wat is jouw mening hierover?
Ok, niet ok, betere alternatieven...?

En laatst zei iemand me dat hack squat eigelijk met barbell is, een deadlift, maar met de barbell achter de kuiten, zoals hier:

http://www.youtube.com/watch?v=CCDFdNqg0I4

Maar ik had hiervan nog nooit gehoord en ging ervan uit dat je bedoelde in een hack squat toestel zoiets leg-press achtig, dus weet ik niet of ik het juist had of niet?

Had de aanpassingen gezien en zijn vooral vanwege je mogelijkheden in de gym zag ik. is niks mis mee. De hacksquat bedoel ik idd de machine en niet de barbell versie anders had ik dat specifiek omschreven.

Had de aanpassingen gezien en zijn vooral vanwege je mogelijkheden in de gym zag ik. is niks mis mee. De hacksquat bedoel ik idd de machine en niet de barbell versie anders had ik dat specifiek omschreven.

Ok duidelijk, bedankt! Dan blijf ik die zo verder doen ;)

Week 2 LB2 ME

Overhead squat
5x20
5x40
5x40

is terug wat wennen na even niet meer gedaan te hebben

Squat
10x20
10x70
5x120
3x150
(riem om)
3x180
2x200 wrapless PR en kan wel nog beetje bij :D

Deadlift
10x70
5x120
5x160
(riem om)
3x190
3x210 pr

Speed DL
6x3x140
snelheid zat eens echt goed

Leg curl
15x50
15x70
15x90

lekker getraind dus! :D

fuark je squat gaat hard! nog 5 kilo en we zitten belt only gelijk :D

fuark je squat gaat hard! nog 5 kilo en we zitten belt only gelijk :D

Hehe thx! normaal eerste weekend van februari ga ik eens voor een PR, heb dan na de examenperiode nog eens afgesproken met buddies in hun homegym...
En dat staat altijd gelijk aan extra hard gaan he :D

Als je die progressie nog even kunt houden... :eek:

Zieke progressie. Misschien word jij de belgische hoop voor powerlifting in deze bange dagen? :o

Zieke progressie. Misschien word jij de belgische hoop voor powerlifting in deze bange dagen? :o

Ik ken genoeg sterke mensen (waarvan jij er ook kent) die op hetzelfde niveau zitten.

ontopic: ik lees je log af en toe en je bent verdomd sterk bezig:) Jij lift in bdfpf zeker, wanneer is je eerst volgende wedstrijd?

Haha :p lijkt mss als zieke progressie maar dit is gewoon met kleine stapjes steeds dichter wrapless naar pr met wraps toe groeien,
wat ook geen probleem zou mogen zijn aangezien ik van bv. Ziyed al mogen horen heb dat ik m'n wraps vééls te los laat... :p

En buiten dat ben ik ook nog niet erg lang bezig, dus progressie zal sowieso wel op bepaald moment trager gaan als nu he... Maak mezelf geen illusies op dat vlak.

Btw, dan iets gehoord van die maat van me?

Ik ken genoeg sterke mensen (waarvan jij er ook kent) die op hetzelfde niveau zitten.

ontopic: ik lees je log af en toe en je bent verdomd sterk bezig:) Jij lift in bdfpf zeker, wanneer is je eerst volgende wedstrijd?

Er zijn idd nog heel wat jonges goed bezig, in onze federatie Indra bijvoorbeeld, is voor de nederlanders beetje een type als Pardeep Kailey vind ik persoonlijk,
zelfde gewichtcategorie en zet heel mooie squat en deadlift neer en heeft zéker nog een mooie toekomst voor zich gezien hij ook nog erg jong is.

Thx, zit idd aangesloten bij BDFPF, 2 eerstvolgende wedstrijden doe ik allebei mee, 11 maart in Vosselaar en 7 april in Merksem,
al neem ik die eerste beetje mee als 'training' gezien ik van het BK raw totaal 7 april zowat het hoofddoel van het jaar wil maken :)
Maar weet sowieso al dat ik me 11 maart ook moeilijk ga kunnen inhouden :p
Ben jij trouwens van in de buurt van Gent of vergis ik me? Zoja waar train je?

Er zijn idd nog heel wat jonges goed bezig, in onze federatie Indra bijvoorbeeld, is voor de nederlanders beetje een type als Pardeep Kailey vind ik persoonlijk,
zelfde gewichtcategorie en zet heel mooie squat en deadlift neer en heeft zéker nog een mooie toekomst voor zich gezien hij ook nog erg jong is.

Thx, zit idd aangesloten bij BDFPF, 2 eerstvolgende wedstrijden doe ik allebei mee, 11 maart in Vosselaar en 7 april in Merksem,
al neem ik die eerste beetje mee als 'training' gezien ik van het BK raw totaal 7 april zowat het hoofddoel van het jaar wil maken :)
Maar weet sowieso al dat ik me 11 maart ook moeilijk ga kunnen inhouden :p
Ben jij trouwens van in de buurt van Gent of vergis ik me? Zoja waar train je?

Ik ga die twee wedstrijd hoogstwaarschijnlijk ook meedoen, eens kijken hoe bdfpf me bevalt;) Ik ben van Brakel (Oost-Vlaanderen) maar ik train meestal in industrial gym in Leuven omdat ik in Leuven studeer.

hey triple, net gezien dat je hier ook een log hebt.

Ik ga die twee wedstrijd hoogstwaarschijnlijk ook meedoen, eens kijken hoe bdfpf me bevalt;) Ik ben van Brakel (Oost-Vlaanderen) maar ik train meestal in industrial gym in Leuven omdat ik in Leuven studeer.

Super man, mij beviel het wel, maar heb dan ook nog geen ervaring in andere federaties, was men eerste wedstrijd.
Dan zien we elkaar dan allesinds ;)

filmpje van vandaag:

http://www.youtube.com/watch?v=pwkQDhu5Y_o&feature=youtu.be

---------- Post toegevoegd Sat 14 Jan 2012 om 20:14 ----------

hey triple, net gezien dat je hier ook een log hebt.

Jup ben hier ook beginnen loggen sinds kort! :)

Gaat goed, zit zeker nog meer in.
Squats zijn flink diep ook man.

Bazige traning man, na een zware set Squat nog een PR op de deadlift

heel netjes. Born to squat lijkt het wel.

Gaat goed, zit zeker nog meer in.
Squats zijn flink diep ook man.

Bazige traning man, na een zware set Squat nog een PR op de deadlift

heel netjes. Born to squat lijkt het wel.

Thx allemaal,

nja squat is wel by far m'n favoriete oefening, het hoofddoel is en blijft dan ook echt een massive squat ooit :)

Dat deadlift pr is eigelijk eerder een vpr, had dat beter zo getypt, gezien ik wel al singles 220 en 230 op training getrokken heb en die jammerlijk afgekeurde 240 op wedstrijd....
Maar zie tegenwoordig alle deadlifts in mn eigen gym boven de 200 al als nice want voordien gingen die erg moeilijk van de grond (lees: gingen niet van de grond)
en die 220 en 230 waren in homegym van een vriend waar het toch altijd wat vlotter lijkt...
Dus is toch telkens een beetje mentale barriere, want dat sukkelen met lift-off is klote, heb nog nooit gehad dat ik een deadlift in het midden of in lockout fail :p

Je had gemakkelijk 3x200 kunnen doen. Waarom niet gedaan? Soms hang je wat te fel naar voren bij de liftoff van je sumo pulls. Maakt het moeilijker.

Terug
Naar boven