XXL Nutrition

Triple's Powerliftinglog

Succes daar Jeroen!

goede lift man die 302,5 !

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.443
Terug van Praag gisterenavond laat dus nu maar eens verslagje, heb niet echt handige telefoon voor op internet ofzo vandaar.

Was jullie wellicht wel duidelijk dat het niet echt m'n beste wedstrijd was, toch niet helemaal ontevreden. Lichtjes teleurgesteld natuurlijk wel van de squat en vooral deadlift, die ging totaal mis. Teleurgesteld maar allesinds niet teneergeslagen want motivatie is skyhigh voor een volgende, en er dan dik over dit totaal te gaan.

Heenreis was wellicht ook dagje te laat voor mij, zeker aangezien ik max halfuurtje heb kunnen slapen in auto kan dat dubbel zo zwaar, maar het was een leuke (vooral in terugreis :D ) en goedkope manier natuurlijk. Is goede leerschool gewoon ook voor eerste keer, volgende keer dus wat investeren in ofwel vliegreis, ofwel 1-2 dagen langer hotel nemen dagen ervoor. Benen voelden echt helemaal opgeblazen, dat herstelde wel nog ok, maar rug bleef wel stram zitten. Wellicht grotendeel daardoor dat sq en dl matig tot slecht gingen, en bench daarintegen gewoon goed.

Voor volgende internationale wedstrijd dus gewoon wat meer investeren. Ben ik deels al aan begonnen, heb maatje kleiner squatpak gekocht. Want eigelijk is het gewoonweg belachelijk natuurlijk dat bv. Joachim Lindseth met een beenomvang van dik 10-15cm meer in een maat kleiner squat dan ik... Moet ik dus gewoon ook kunnen. De Duitser die eerste werd in mijn groep had zelf 3 maten kleiner als ik... Daar gaat dus ook aan gewerkt worden.
Gaan in m'n schema voor squats ook aantal andere oefeningen inkomen komende maanden om uitstappen vlotter te maken.

M'n squat opgewarmd tot 265, eigelijk te vroeg begonnen met opwarmen omdat ik in training of belgische wedstrijden ook zoveel tijd neem, dan komt dat gewoon goed uit omdat je met veel op zelfde rack zit, nu had ik rack voor mij alleen dat scheelt wel... Maar gewoon wat sets dubbel gedaan dat mag niet zo uitmaken.

Eerste beurt 285 3wit, voelde wel goed, duizelde alleen wel wat vanaf pak los ging en banden uit... Maar opzich makkelijk
2e beurt verhoogde naar 302.5... Dit was een helse beurt. door een vergissing stond ik 1 of 2 beurten (ik weet het niet precies het leek allesinds een eeuwigheid) al klaar in m'n veel te strakke banden... Resultaat was wel zichtbaar, uitstappen was nog moeizamer dan anders en ik kon na m'n beurt niet blijven stilstaan, zakte iets door knieen.. Heel jammer maarja. Had na deze beurt ook echt niet het idee dat ik dit ging kunnen overdoen want ik was helemaal kapot. Zeker nog extra omdat er aantal kerels hogere 3e beurt gingen nemen en ik daardoor dus minder rust ging hebben. Uiteindelijk gelukkig toch goed met 3 wit, dus 2.5 kg pr.

Even 5min uitgbelazen en begonnen met bench opwarming, doordat het 2 groepen waren had ik tijd tot de hele 2 groep klaar was dus dat gaf me zo'n 10tal min extra dan normaal dus dat was minder gehaast, en opwarming ging goed. Wedstrijd ook
190 3goed
195 3goed
200 3goed en 5kg pr, was ik wel blij om en had dus echt veel zin in dl, had wat recht te trekken

helaas bleek dat anders...

opgewarmd tot 262.5 omdat ik m'n opener verhoogde naar 282.5 om zo een niet te grote stap te hoeven maken en in 2e beurt 800 totaal te kunnen doen, had vooraf gedacht dat tot en met 285 openen zeker te doen zou zijn.

opener 282.5 ging dus redelijk ok, voelde niet echt moeilijk maar snelheid was niet echt top zag ik achteraf
297.5 voor 800 totaal ging helemaal de mist in. Ik weet echt niet wat er mis ging, voelde achteraf ook totaal niet alsof die te zwaar was, was duidelijk technische fout maar ik weet totaal niet wat er mis ging... Terecht afgekeurd natuurlijk maarja heel jammer. Omdat die niet zo zwaar voelde verhoogde ik 3e beurt toch naar 300 toen ik zag dat de duitster met 802.5 1e werd in m'n groep, eigelijk boeide m'n plaats me niet zo, maar 297.5 voelde niet te zwaar dus ik dacht why not... heb het al getrokken dusja... Helaas kansloze beurt, rug bolde hier wat ik anders al een tijd niet meer gehad heb. Daardoor deze gemist.

Heel jammer en dus wel serieus teleurgesteld over de deadlift, de squat kan ik mee leven omdat ik weet wat er mis ging de 2e beurt en omdat ik weet wat ik moet doen om te verbeteren.
Achteraf gezien als ik gewoon die 2e deadlift niet zakte voor het uitstrekken had ik gewoon heel blij geweest met m'n meet ondanks dat ik dan nog steeds niet haalde wat ik op gehoopt had.

http://www.youtube.com/watch?v=pX7q0HLnlb4

Toch een hele mooie ervaring en 2 pr's erbij. Netjes Jeroen

Die bench ging snoeihard,zeker je 200 attempt. Jammer van die deadlift, zag het live en was niet zo leuk :(

Next time bettah ! je komt er wel

Toch een prima prestatie Jeroen. Well done.

Proficiat met je PRs.
Een paar stomme foutjes hebben je veel gekost, maar nochtans heb je het er goed vanaf gebracht. ;) Volgende keer kan je dus een veel hoger totaal verwachten.

Erg nette prestatie, gefeliciteerd Jeroen.
Over 2 weken BK?

• #1.449
Thx kerels

over 2 weken idd weer wedstrijd, maar gelukkig is het geen BK, toch niet zo'n onbelangrijke wedstrijd, nationale interclubfinale en we staan met onze club 4e en podium is nog mogelijk al zal er serieus moeten getild worden...
Ga wellicht gewoon bij sq en dl een lichte opener doen en dan zie ik wel nog of ik eventueel een 2e beurt neem. Allesinds geen 3. Bench wil ik wel 205 proberen denk ik.

Belangrijker is wel BK raw 8 juni, daar wil ik toch weer goed in vorm zijn. Daarna vol focussen op WEC waar ik hoop aan te mogen deelnemen...

goed gedaan bro, jammer van je deadlift maar dat ben je zo vergeten :)

Heb je ook live gevolgd, Jeroen. Was erg vet!

Mooie gewichten jeroen, 2/3 PR is gewoon verekte goed. En Lekker druk zo met de wedstrijden:P

Goed gedaan kerel!

• #1.454
thx nog, deadlift blijft zuur, zeker omdat ik hem gewoon getrokken heb, ookal was het terecht afgekeurd.

Lichte training vandaag, beetje 2 weken tussenin rustig nu. Daarna wel 6 weken goed voorbereiden voor BK raw.

Highbar squat beltless
5x70
5x70
5x110
5x110
3x150
3x150
3x150
3x150
3x150

wide bench paused
5x70
5x70
5x100
5x100
3x120
3x120
3x120

snatch grip deadlift
5x70
5x70
3x120
3x120
3x120
3x120
3x120
aantal sets wat gespeeld met hookgrip

pullups
3x10x

• #1.455
Bench wide grip paused
10x20
5x70
5x70
5x100
5x120
3x130
3x140

pff wat last van schouder, facepulls tussendoor

hammer grip pullups
4x10x

reverse band squat (light band choked, de paarse van FS)
5x70
5x120
5x170
riem
3x205
3x225
3x235

eens set-up getest, deze komt er zeker vaker in na BK raw, wel serieus moeten duwen eens de banden bijna geen spanning meer geven. Eerste 15-20 cm ofzo is ook helemaal los.

Conclusie: helemaal niet in vorm momenteel, wedstrijd zit er zeker nog in... Weet niet wat dat gaat geven volgende week.

• #1.456
Week 2 van de tussendoor-trainingsweekjes, vanaf volgende week wat structuur en weer zwaardere gewichten erin naar aanloop van raw bk

squat beltless
5x70
5x70
5x120
5x120
5x150
5x150
3x175
3x175
3x175
3x175

paused bench, medium grip
10x20
5x70
5x70
5x100
3x120
3x120
3x120
3x120
3x120
3x120

schouder voelt weer ok, kan ook door de gripbreedte zijn.

conv deadlift beltless
5x70
5x120
3x160
3x170
3x170

time was up....

Hoe lang duurt zo'n training? Want het lijkt an sich niet veel maar zelf kan ik voor een SQ-BE-DE training ook gerust een uur bezig zijn :)

• #1.460
Deze was ong. 1u30
meestal idd rond de 2u, te zien hoeveel sets ik doe natuurlijk...

Terug
Naar boven