AndroidHealthClinic

UB/LB Log vol met motivatie en sletjes

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
hahah ja maar eerst trainen:)

Thx man was er zelf ook wel redelijk tevreden over:)
ik ga ook die chins lekker afwisselen (pull up, chin up, hammer chins) en de incline db press afwisselen met incl bench e.d. gewoon lekker veel blijven afwisselen:)
Denk dat ik vanavond toch nog even benen ga pakken!

Ik wilde dus deze ochtend even trainen maar het is vandaag niet mijn geluksdag merk ik al. melk was op dus ik dacht ik maak even wat minder clean eten en ga gewoon trainen. maar door de rare openingstijden van m'n gym heb ik nu dus beetje junk naar binnen gewerkt zonder dat ik daarna kan trainen.. wordt hem dus om 4 uur als hij open gaat..
wel ga ik beginnen met de leg press vandaag en daar zeker een PR op zetten van op z'n minst 120 kg aan plates. en moet toch echt eens vragen hoeveel dat decline leg press apparaat weegt want dan weet ik hoeveel ik weg druk exclusief m'n benen.. ga voor alles trouwens nieuwe PR's zetten (zijn tenslotte allemaal nieuwe oefeningen voor me) behalve voor de squat.
wanneer de training is gedaan wordt er in deze post geupdate.

Had beloofd PR's te zetten en is goed gelukt:)

Warming up
leg press aantal setjes

Decline leg press plate loaded
10x160 kg PR
10x160 kg
10x160 kg

Squat
5x90 kg
5x90 kg
7x80 kg

seated calve raise
10x40 kg PR

standing calve raise
10x120 kg PR
10x100 kg

Hanging knee raises (eerste set om en om gewisseld met leg raises, volgehouden tot 2e set, 3e werd het te zwaar)
10x
10x
10x

Seated leg extensions
10x30 kg PR
10x30 kg
10x25 kg

Lying leg curl ss Db shrugs
10x30 kg PR---- 10x16 kg
10x25 kg ---- 10x16 kg
8x30 kg ---- 10x20 kg PR

Zoals te zien, veel nieuwe PR's, ben er zeer tevreden over:)

Laatst bewerkt:
Lekker gevlamd :) Dat je dr energie voor heb zeg!

Lekker gevlamd :) Dat je dr energie voor heb zeg!
Thx man:) ik was er ook zeer tevreden over!
Nou ik ben dus blij verrast door de koffie (cafeïne) dus dextrose laat ik voortaan uit me voeding en gebruik ik voorlopig koffie..

maar hoezo dat ik waar energie voor heb :o?

Koffie pewpew.

Doe je die legpress als een soort voorvermoeien voor je squat?

Doe je die legpress als een soort voorvermoeien voor je squat?
Was een beetje experimenteren meer;)
Want ik wilde 20 kg meer erop gooien dan de vorige training dus wilde ik hem als eerst. Wel gemerkt dat squat nu voortaan weer voor gaat.
Maar denk je dat het misschien wel handig is om de volgorde van die twee om te wisselen in het kader van afwisseling?

Ik ben echt heel erg aan het kloten met veranderingen in hetzelfde schema zodat ik me spieren blijf prikkelen, dus setjes van 10 draaien, soms 15 of 8? dropsets? volgorde van de oefeningen wisselen..? nog ideeën robke? die stel ik zeer op prijs:)

Was een beetje experimenteren meer;)
Want ik wilde 20 kg meer erop gooien dan de vorige training dus wilde ik hem als eerst. Wel gemerkt dat squat nu voortaan weer voor gaat.
Maar denk je dat het misschien wel handig is om de volgorde van die twee om te wisselen in het kader van afwisseling?

Je quads geven normalitair pas na je lowerback op. Dus daarom zou je eerst horen te
squatten en dan pas leg press te doen. Om ze echt gaar te krijgen zeg maar. Maar sommige
vermoeien de quads liever voor, net zodat je niet zo zwaar moet gaan op je squat.
Het is maar net wat je verkiest en je kan idd mss best gewoon roteren tussen ...

En als je je lowerback wilt sparen, kan je eventueel ook front squats gebruiken. Ook altijd fun :D

Ik ben echt heel erg aan het kloten met veranderingen in hetzelfde schema zodat ik me spieren blijf prikkelen, dus setjes van 10 draaien, soms 15 of 8? dropsets? volgorde van de oefeningen wisselen..? nog ideeën robke? die stel ik zeer op prijs:)

+10 reps zou ik enkel houden voor je benen. Voor de rest kan je rest pauze setjes doen,
dropsets en idd gewoon eens van reprange wisselen. Wat ook wel goed is om je dagen
soms te verschuiven. Dus als je bv altijd lb voor ub doet, eens draaien dat je ub voor lb doet.

Je quads geven normalitair pas na je lowerback op. Dus daarom zou je eerst horen te
squatten en dan pas leg press te doen. Om ze echt gaar te krijgen zeg maar. Maar sommige
vermoeien de quads liever voor, net zodat je niet zo zwaar moet gaan op je squat.
Het is maar net wat je verkiest en je kan idd mss best gewoon roteren tussen ...

En als je je lowerback wilt sparen, kan je eventueel ook front squats gebruiken. Ook altijd fun :D

+10 reps zou ik enkel houden voor je benen. Voor de rest kan je rest pauze setjes doen,
Oke hou het wel gewoon bij squat voor leg press. maar die +10 reps alleen voor de benen houden? niet voor UB? en wat betdoel je precies met rest pauze setjes? supersets?
dropsets en idd gewoon eens van reprange wisselen. Wat ook wel goed is om je dagen
soms te verschuiven. Dus als je bv altijd lb voor ub doet, eens draaien dat je ub voor lb doet.
ja nja de basis is week 1 UB LB UB en week 2 LB UB LB maar ik wil gewoon gaan trainen wanneer ik tijd heb dus dan zit er sowieso weinig regelmaat in..

thx voor je adviezen Robke:)

Lekkere training. Aardig wat PR's dat geeft denk wel een lekker gevoel :D

Oke hou het wel gewoon bij squat voor leg press. maar die +10 reps alleen voor de benen houden? niet voor UB? en wat betdoel je precies met rest pauze setjes? supersets?

Tja, je ub zou niet meer nodig hebben dan 6-8 reps, terwijl je lb beter reageerd op hogere
repranges. Nu ja, dat is de theorie erachter :p

Rest Pauze: als je bv 8 reps moet halen, neem je een gewicht dat je maar 4 a 5 keer kan reppen.
Dan rack je hem, tel je tot 10, 15 en ga je verder ermee, tot je je 8 reps hebt.

Supersets: bv als je gaat benchen ... 1 setje benchen, gelijk erachter 1 setje BOR doen.
En dan even rust en terug benchen, BOR ... tot je je setjes hebt.

Tja, je ub zou niet meer nodig hebben dan 6-8 reps, terwijl je lb beter reageerd op hogere
repranges. Nu ja, dat is de theorie erachter :p

Rest Pauze: als je bv 8 reps moet halen, neem je een gewicht dat je maar 4 a 5 keer kan reppen.
Dan rack je hem, tel je tot 10, 15 en ga je verder ermee, tot je je 8 reps hebt.

Supersets: bv als je gaat benchen ... 1 setje benchen, gelijk erachter 1 setje BOR doen.
En dan even rust en terug benchen, BOR ... tot je je setjes hebt.
ok ok dat is nieuw voor mijn over het verschil in reprange tussen benen en upperbody:) ga ik eens proberen!
rest pauze klinkt erg nice inderdaad, vooral omdat je dan zwaarder kan:) maar dat moet je zeker niet elke UB training flikken?

supersets kende ik al ja Robke:) ga het zéker even vanmiddag proberen die rest pauze sets.. en alles wat zwaarder pakken en 6-8 reps, kijken hoe dat voelt. Echt dikke meerwaarde ben je aan mijn Log Robke:)

ok ok dat is nieuw voor mijn over het verschil in reprange tussen benen en upperbody:) ga ik eens proberen!
rest pauze klinkt erg nice inderdaad, vooral omdat je dan zwaarder kan:) maar dat moet je zeker niet elke UB training flikken?

supersets kende ik al ja Robke:) ga het zéker even vanmiddag proberen die rest pauze sets.. en alles wat zwaarder pakken en 6-8 reps, kijken hoe dat voelt. Echt dikke meerwaarde ben je aan mijn Log Robke:)

Rest pauze kan je toepassen zolang je je lichaam het aankan :p Moet je een beetje in de gaten
houden hé. Een je voelt dat je gewrichten en pezen het niet meer leuk gaan vinden,
ga je terug een tijdje naar de gewone 8 rep set dan. Normaal hoor je die dan zwaarder te kunnen
doen. Zeker als je je rest pauzes echt kort houdt.

Sommige gebruiken bv 30sec rest pauze, en gaan dan omlaag naar gelang de weken vorderen.
Dus dan 20sec, dan 10sec, en dan proberen ze bv de set ineens te doen. Heb ik ook
wel eens geprobeerd, goede resultaten ook, maar loeizwaar op je lichaam :p

Klinkt allemaal nice:) alleen wel zal het een stuk langere training worden.. misschien doe ik het wel gewoon met de oefeningen waarvan ik vind dat ze achter lopen:)

Klinkt allemaal nice:) alleen wel zal het een stuk langere training worden.. misschien doe ik het wel gewoon met de oefeningen waarvan ik vind dat ze achter lopen:)

Ja, ik gebruik het eigenlijk ook enkel voor de grote compounds hoor. (squats, bench, deads bv)

Merci:)
Mijn lichaam zal het wel even zwaar krijgen man. Gister 5tal PR's gezet op benen oid, vandaag dus nieuwe PR's zetten op UB en dan vanavond na het eten tennis :eek:

ik zelf doe om de zoveel weken leg-presses, afgelopen 4 weken gesquat bij die andere gym.
afgelopen training had ik dan leg-presses, sldl, leg-curls,lunges - een totaal verschillende spierpijn voel ik momenteel.
ik denk dat ik voortaan om de 2 weken doe wisselen, 2 weken squats, 2 weken leg-presses met de oefeningen die ik net noemde.

goeie training bro, ziet er intensief uit!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven