XXL Nutrition

Ub/lb vs split.

• Topic Starter Topic Starter
Thread kan voor mij best gesloten worden. Komt alleen maar bashing van de usuals.

Ben alvast wel zeker benieuwd naar de progressie pics van de ub/lbers binnen een jaartje. Tot over januari 2017 :)

nvm

Laatst bewerkt:
5 jaar getraind vr die fysiek van je :roflol:
Maar das omdat je niet kuurt natuurlijk.
Succes met cutten

De wetenschappelijke methode bestaat niet. Tot zover u kennis van wetenschapsfilosofie :roflol:

2 problemen kunnen makkelijk opgelost worden, studies,waar ze bbers jarenlang volgen en/of meer gevorderden als test subject nemen.

Untrained subjecten kan je gwn negeren, is egt waardeloos als je zelf jaren draait.
http://science-explained.com/nl/theorie/de-wetenschappelijke-methode/

Wat wat wat:o 2 problemen met jouw studie. Er moet dan ook onderscheid worden gemaakt tussen bb'ers die juicen en die niet juicen en voeding speelt, zoals je hopelijk weet, een grote rol in het proces van muscle gains. Daarbij levert het de wetenschap vrij weinig op om deze vraag beantwoord te krijgen, dus acht ik de kans klein dat ze jarenlang bb'ers gaan volgen. Feit blijft dat het belangrijkste qua trainingen is om er geen te missen. Als jij een programma draait, voldoende eet om spiergroei te bewerkstelligen, zullen de meeste schema's werken. Het is daarbij wel belangrijk te noteren dat bepaalde programma's gericht zijn op krachtgains en anderen op (kleine) spiergroei. Wat ik met dat laatste wil zeggen is dat je bij een powerliftschema meer de grote 3 traint en daarom dus vooral je benen, rug en borst traint, hierbij zijn de kleine spiergroepen: bicep, achterkant schouder van minder belang en ligt de focus dus ergens anders. Bij bb schema's zie je vaak dat de focus meer ligt op de kleinere spiergroepen, omdat dit gewenst is voor de wedstrijden. Het totale volume is dus voor die spiergroepen (per week) groter en meer geïsoleerd. Een beginner waarbij alles achterligt kan dus beter een FB schema draaien. Iemand die al de basis heeft, kan dus de focus op achterliggende spiergroepen leggen. En iemand die nog maar een kleine ruimte qua groei heeft, moet de focus dus leggen op een of meerdere spiergroepen om te groeien.

Wat ik dus wil zeggen is dat elk programma kan werken, maar dat dit programma's wel gericht moet zijn op jouw doel. Een powerliftschema zal je niet wedstrijd ready maken en een BB schema zal een powerlifter niet de maximale krachtgains geven. Een split zoals jij voorstelt kan werken, maar is dat schema het beste geschikt voor een beginner? Ik denk het niet. Voor een wedstrijdatleet is dit dan wel weer een uitkomst, maar vergeet toch echt niet de invloed van kuren en hun effect op je herstel en lichaam.

Bij bb schema's zie je vaak dat de focus meer ligt op de kleinere spiergroepen, omdat dit gewenst is voor de wedstrijden.

Nope. Bij BB ligt de focus op de grote spiergroepen plus de kleinere spieren. Omdat je alle spieren optimaal ontwikkeld wilt hebben als goed bodybuilder en voor wedstrijden.

Een beginner waarbij alles achterligt kan dus beter een FB schema draaien. Iemand die al de basis heeft, kan dus de focus op achterliggende spiergroepen leggen. En iemand die nog maar een kleine ruimte qua groei heeft, moet de focus dus leggen op een of meerdere spiergroepen om te groeien.

Als iemand een basis heeft vanuit fullbody zou er niets achter moeten liggen en is er geen focus nodig op achterliggende spiergroepen.
Meestal is er sprake van achterlopende spieren doordat er spieren worden overgeslagen of spiergroepen minder cq verkeerd verdeelde aandacht krijgen zoals bijvoorbeeld bij enkele 5x5 bro systemen.

Maar wie was science? Science is er niet eens over uit maar jij precies wel. :roflol:

Kijk, daar hebben we die wat-ben-ik-toch-superieur-schaterlach ook weer in veelvoud.........:rolleyes:

Als ik er helemaal over uit was dan had ik ook geen reden om nog uberhaupt op een forum discussies aan te gaan.

Wetenschap is er eigenlijk nooit 100% over uit, spreekt altijd over mate van waarschijnlijkheid en geen absolute zekerheid.
Zo lang falsificatie van theorieen en onderzoeksresultaten mogelijk blijft, gaan het proces van zoeken stug door. Dat houdt het ook interessant en de discussies scherp.

In de tussenliggende tijd is het beste om te doen wat Martin zegt in een van zijn laatste posts en daar zo goed mogelijk je eigen weg in te zoeken.

Overigens, hoe kom je er in vredesnaam bij dat de wetenschappelijke methode niet bestaat???

Overigens, hoe kom je er in vredesnaam bij dat de wetenschappelijke methode niet bestaat???

Kga,da ier nie uitleggen, koop een standaard wetenschapsfilosofisch boek en dan heb je dat ook geleerd. Vb diderik batens menselijke kennis.

Als ik er helemaal over uit was dan had ik ook geen reden om nog uberhaupt op een forum discussies aan te gaan.

Wat jij post zijn gewoon pasklare antwoorden, een soort to do list zonder wetenschappelijke onderbouwing (je hebt vb geen deftige bronnen gepost voor al je claims)

2 problemen met jouw studie. Er moet dan ook onderscheid worden gemaakt tussen bb'ers die juicen en die niet juicen en voeding speelt, zoals je hopelijk weet, een grote rol in het proces van muscle gains.

Waar jij hiervoor pleit is standaardisatie. Kan je makkelijk incorporeren natuurlijk. Dit is toch geen "probleem" in die zin dat het onmogelijk is.

Als jij een programma draait, voldoende eet om spiergroei te bewerkstelligen, zullen de meeste schema's werken.

Een claim zonder onderbouwing. Dag harpep.

Het is daarbij wel belangrijk te noteren dat bepaalde programma's gericht zijn op krachtgains en anderen op (kleine) spiergroei.

Onzinnig punt want tgaat hier om hypertrofie en welke schema/principes/input beste werkt. Je vgl met pl vs bbers is totaal irrelevant mbt dit topic.
Split vs ub/lb wordt met elkaar gecontrqsteerd mbt hypertrofie. Degenen die ub/lb doen, willen ook hypertrofie. Zij doen ub/lb net omdat ze geloven dat ze beter zullen gainen. Je zou zeggen dat ze na 5 jaar wel inzien dat ze nergens geraken gezien hun kutfysiek.
Maar jah, dat komt ook door hun iffm levensstijl en dat ze niet juicen.

Een split zoals jij voorstelt kan werken, maar is dat schema het beste geschikt voor een beginner? Ik denk het niet.

Waarom niet?

(En nu ga je weer met claims komen zonder wetenschappelijk onderbouwing). Harpep all over :roflol:

Idd ist beste wat martinoppert en 3xl zegt. Gezien science lacking is, kan je beter ook naar je eigen ervaring kijken.
En dus ist eig zeer moeilijk om te bepalen welke traingsprincipe beter is
Stomme luie wetenschappers

Laatst bewerkt:
Never argue with an idiot.

En toch gewoon blijven doen he.

Als jij een programma draait, voldoende eet om spiergroei te bewerkstelligen, zullen de meeste schema's werken.
Klik om te vergroten...

Een claim zonder onderbouwing. Dag harpep.

Een split zoals jij voorstelt kan werken, maar is dat schema het beste geschikt voor een beginner? Ik denk het niet.
Klik om te vergroten...

Waarom niet?
(En nu ga je weer met claims komen zonder wetenschappelijk onderbouwing). Harpep all over :roflol:

Dit zijn helemaal geen 'claims' van mij, misschien eerst even beter kijken voordat je weer eens wat roept.

- Voldoendegewicht/belasting toepassen.
- Voldoende variatie in type oefeningen, compounds EN isolatie, zowel met loaded stretch (flyes bijv.) en piekcomtractie (bijv. pec-deck)
- Voldoende volume met die belasting toepassen. (voldoende metabole uitputting in de spiercel, voldoende TUT, pomp)
- De spiergroep vanuit verschillende hoekenbelasten zodat alle vezels maximaalgestimuleerd worden.
- Een zeker mate van tot falen gaan in je sets.
Allemaal claims.
Allemaal gn bron erbij

Dus allemaal claims zonder wetenschappelijke onderbouwing.

Aub harpep

Ik laat dit open staan omdat een deel van de posters nog steeds inhoudelijk bezig is maar ik heb geen behoefte aan massale opschoon acties dus als er te veel "opmerkingen" geplaatst worden die meer op de persoon gericht zijn dan de inhoud volgt een slotje en kans op waarschingen.

Bijlagen

Bijlagen

Ik vermoed dat ze conv split verkiezen omdat ze beter kunnen focussen op de spiergroep, intensiever daarop kunnen trainen en de spier afmaken. In ub lb is dat niet mogelijk. Meestal is dat daar paar setjes bench, dan paar setjes rug, ean een mil press, een dip en een curl. Geen van die oefeningen gaan een bep spiergroep "compleet" trainen.

Je geeft zelf het antwoord al...
+ de grote compounds stagneren na een tijd, dan heb je echt geen drol aan een op stronglifts gebaseerd schema.

Terug
Naar boven