AndroidHealthClinic

Verkapt ik ben bodybuilder topic

Bezoekers in dit topic

De beste training is inderdaad niet altijd het meest optimale. Als je mentaal het niet meer leuk vindt dan gaat het tegen je werken. Maar je hebt bij RTS toch een exploration blocks ver weg van je comp waarbij je wat nieuwe dingen probeert?
 
Deadlift w/belt
215 x 1 @8
200 x 4 @9
180 x 4 @8
180 x 4 @9
Hmmm, interessant.
Ik doe tegenwoordig 190 x 4 @8 ~ 9. Maar ik kan me voor mezelf niet voorstellen dat ik 215kg @8 kan trekken. (dat zou een 5kg PR zijn voor mij.)
Gaan die 1@8 over het algemeen goed voor jou of vielen je reps wat tegen?
 
De beste training is inderdaad niet altijd het meest optimale. Als je mentaal het niet meer leuk vindt dan gaat het tegen je werken. Maar je hebt bij RTS toch een exploration blocks ver weg van je comp waarbij je wat nieuwe dingen probeert?

Ja je probeert dan wel nieuwe dingen, maar nog steeds doe je dan 12 weken hetzelfde in mijn geval. Al is dit voor zover ik emerging strategies interpreteer.
In het verleden heb ik zeer goede gains gemaakt op cyclussen van 6 weken, 3 weken volume en 3 weken intensiteit.
De komende tijd zullen de trainingcyclussen sowieso wat versplinterd zijn door 2 vakanties en een lang weekend lowlands.

Hmmm, interessant.
Ik doe tegenwoordig 190 x 4 @8 ~ 9. Maar ik kan me voor mezelf niet voorstellen dat ik 215kg @8 kan trekken. (dat zou een 5kg PR zijn voor mij.)
Gaan die 1@8 over het algemeen goed voor jou of vielen je reps wat tegen?

Best kans van dat het een 8.5 op de single was en een 9.5 op de deadlift. Al klopt de verhouding wel gezien de percentages. Beide gingen in mijn ogen goed deze training.
 
12-06-19

bbm peaking template (fast) 1.3

Paused high bar squat w/belt

160 x 1 @8
150 x 3 @9
140 x 3 @8
140 x 3 @8

3ct paused bench press
135 x 1 @8
125 x 3 @9
115 x 3 @8
115 x 3 @8

Military press
50 x 6 @7
55 x 6 @8
55 x 6 @8
55 x 6 @9

Inverted ring rows
bw x 10 x 2


Zo dan wat een spierpijn en stijfheid in mijn onderrug van de deadlift van dinsdag. Ik had gewoon moeite om de schijven van de grond te pakken en om na het benchen overeind te komen. Kon moeilijk spanning houden met squaten en daardoor minder gewicht pakken dan zou moeten, bijna 20kg verschil met gewone high bar squat w/belt single is veel te veel anders. Positief puntje van deze training is wel de military press, die gingen zonder pijn in de schouder. paar weken geleden ging het met de lege bar niet pijnvrij. Hopelijk kan ik na een weekje rust op vakantie weer lowbar squats oppakken.

Qua volume was deze training trouwens behoorlijk karig, maar ik zal de eerste keer braaf het schema volgen (behalve dan de GPP sessies).
 
Ze wisselen vaan hoog volume met lager volume af in hun trainingen, zodat je een beetje de kans krijgt om te herstellen.
En da's bij jou precies wel nodig ook. :D
 
Ze wisselen vaan hoog volume met lager volume af in hun trainingen, zodat je een beetje de kans krijgt om te herstellen.
En da's bij jou precies wel nodig ook. :D

Haha klopt, ben deze week ook weer TRAC gaan bijhouden, en kom nu op het punt "continue as normal".
Ik moet even kijken of ik alle trainingen kan doen van de bbm peak template, aangezien ik de 27e op vakantie ga voor een week.
Wel leuk om dan eens te kijken waar ik sta. Daarna heb ik 7 weken voor ik weer (16 dagen) op vakantie ga.
 
Hoe is het gesteld met je huidige bw trouwens? Je was tot 83-84 kg gegaan, daarna weer een goede bump richting de 90 kg. Wil je rond een bepaald gewicht blijven of...?
 
Haha klopt, ben deze week ook weer TRAC gaan bijhouden, en kom nu op het punt "continue as normal".
Ik moet even kijken of ik alle trainingen kan doen van de bbm peak template, aangezien ik de 27e op vakantie ga voor een week.
Wel leuk om dan eens te kijken waar ik sta. Daarna heb ik 7 weken voor ik weer (16 dagen) op vakantie ga.
Waar stond je TRAC dan voorheen?
De mijne staat nu op "Conditions warrant a SLIGHT DECREASE in training load. Reduce volume by 1 set on each movement.". Maar ik denk dat het meerdere sets gaan worden. Als ik al in staat ben om een beetje te trainen.

Ik ben benieuwd wat het geeft als je gaat maxen.
 
Hoe is het gesteld met je huidige bw trouwens? Je was tot 83-84 kg gegaan, daarna weer een goede bump richting de 90 kg. Wil je rond een bepaald gewicht blijven of...?

Op zijn laagste was ik 83kg inderdaad. Vanochtend 89.1kg. Ik zet deze lijn van gainen denk ik nog even door. Ik vind mijn nieuwe look met een stuk lager vetpercentage dan toen ik 94-95kg woog in de ochtend wel stukken beter. Ik ben van plan in december weer een wedstrijd te doen. Dan blijf ik nu gewoon heel rustig gainen en zal waarschijnlijk ergens halverwege een mini cut doen zodat ik in de laatste aanloop naar de wedstrijd toe weer iets kan bulken.

Eigenlijk was dit mijn eerste cut die ik echt voor langere tijd heb doorgezet. Ik heb echt jaren rond de 93-95kg gezeten. Ik moet zeggen dat het cutten en daarna weer rustig bulken mij eigenlijk wel bevalt.

Waar stond je TRAC dan voorheen?
De mijne staat nu op "Conditions warrant a SLIGHT DECREASE in training load. Reduce volume by 1 set on each movement.". Maar ik denk dat het meerdere sets gaan worden. Als ik al in staat ben om een beetje te trainen.

Ik ben benieuwd wat het geeft als je gaat maxen.

Mijn TRAC heeft een week op "Conditions warrant a LARGE DECREASE in training load. Minimize volume or move training to a different day." gestaan. Vandaag staat het op "Continue Training as normal.". Ik kan behoorlijk veel volume aan en herstel snel van zo'n periode van overreaching. De eerste week van de peak template heeft er dus eigenlijk al voor gezorgd dat ik dus weer gas moet kunnen geven. Ik heb nu dus 3 traingen gedaan met half volume vergeleken met de 6 weken daarvoor.

Ik ben ook wel benieuwd. Vind echt jammer dat ik al zoveel weken geen lowbar kan squaten, aangezien mijn high bar echt een stuk minder sterk is. Al zou het wel tof zijn om ergens rond de 195 uit te komen op high bar squat. Bench verwacht ik rond de 150 uit te komen, al zou het ook wel weer tof zijn om mijn pr van 155 te evenaren dan wel te verbreken, al denk ik dat dat net te kort dag is om te halen. Mijn conventional deadlift is nooit echt goed geweest helaas. Als je mijn vorige prs van 240 en 242.5 kijkt heb ik behoorlijk veel tijd nodig om daar weer over heen te gaan. als ik ergens op 230-235 uitkom zou dat weer een leuke stap de goede richting op zijn. Voor de wedstrijd moet ik sowieso op sumo overstappen aangezien ik daar zoveel sterker op ben. Ik weet nu al dat ik binnen een week of 3 mijn conventional prs voorbij ben. Toen ik voor het eerst sumo deadlifts probeerde was ik in 2 weken mijn conventional al voorbij.
 
13-06-19

bbm peaking template (fast) 1.4

Paused deadlift w/belt

190 x 1 @8
180 x 3 @9
170 x 3 @8.5
170 x 3 @9

2ct paused bench press

140 x 1 @8
130 x 3 @9
120 x 3 @8
120 x 3 @8

Glute ham raise

bw x 6 x 3

Chin up

bw x 7 x 3

DB butterfly raise

10 x 8 x 3


Nog steeds was de spierpijn en stijfheid in de onderrug aardig beperkend tijdens de training. Eigenlijk moest ik deficit deadliften. Kreeg geen goede setup en met een verhoging van een centimeter of 3 voelde het al super akward. Denk dat het nu te veel mijn techniek zou fucken, dus maar besloten paused deadlifts te doen. Romanian deadlift geprobeerd maar die liep ook voor geen meter met de onderrug.

Gelukkig ging bench wel heel aardig. Bij opwarmen voelde 120 zwaar, toen single met 130 en 135 gedaan en die voelde weer veel te licht voor een @8.
 
Mijn TRAC heeft een week op "Conditions warrant a LARGE DECREASE in training load. Minimize volume or move training to a different day." gestaan. Vandaag staat het op "Continue Training as normal.". Ik kan behoorlijk veel volume aan en herstel snel van zo'n periode van overreaching. De eerste week van de peak template heeft er dus eigenlijk al voor gezorgd dat ik dus weer gas moet kunnen geven. Ik heb nu dus 3 traingen gedaan met half volume vergeleken met de 6 weken daarvoor.

Ik ben ook wel benieuwd. Vind echt jammer dat ik al zoveel weken geen lowbar kan squaten, aangezien mijn high bar echt een stuk minder sterk is. Al zou het wel tof zijn om ergens rond de 195 uit te komen op high bar squat. Bench verwacht ik rond de 150 uit te komen, al zou het ook wel weer tof zijn om mijn pr van 155 te evenaren dan wel te verbreken, al denk ik dat dat net te kort dag is om te halen. Mijn conventional deadlift is nooit echt goed geweest helaas. Als je mijn vorige prs van 240 en 242.5 kijkt heb ik behoorlijk veel tijd nodig om daar weer over heen te gaan. als ik ergens op 230-235 uitkom zou dat weer een leuke stap de goede richting op zijn. Voor de wedstrijd moet ik sowieso op sumo overstappen aangezien ik daar zoveel sterker op ben. Ik weet nu al dat ik binnen een week of 3 mijn conventional prs voorbij ben. Toen ik voor het eerst sumo deadlifts probeerde was ik in 2 weken mijn conventional al voorbij.

Als je TRAC al een tijdje aangeeft dat je best een heel stuk mindert, wil dat dan niet zeggen dat het volume van je micro cycle gewoon te hoog is voor je herstelvermogen?
Als je een micro cycle opstelt voor ES dan moet je niet kijken of je die wel een week aankan, maar of je die ook kan herhalen de week erna.

Hopelijk vallen er dan wat PR's op je "alternatieve" comp lifts. :)

Als ik mijn heup helemaal in orde krijg ga ik over een tijdje ook sumo DL iets serieuzer inplannen. Ik heb ze ooit gedaan, maar nooit met de bedoeling er goed in te worden. Eigenlijk puur uit nieuwsgierigheid en om iets anders te kunnen doen dat mijn quads goed aan het werk kan zetten.
Maar ik wil eigenlijk wel eens weten of ik er iets mee kan. Nu ik een beter beeld van de techniek heb vallen ze misschien goed mee. :)
 
Nog steeds was de spierpijn en stijfheid in de onderrug aardig beperkend tijdens de training. Eigenlijk moest ik deficit deadliften. Kreeg geen goede setup en met een verhoging van een centimeter of 3 voelde het al super akward. Denk dat het nu te veel mijn techniek zou fucken, dus maar besloten paused deadlifts te doen. Romanian deadlift geprobeerd maar die liep ook voor geen meter met de onderrug.
Die vermoeide onderrug had ik ook tijdens die peaking. Maar ik heb het me niet aangetrokken en er doorheen getraind. Was wel aardig doorbijten bij RDL en DL.
Deficit vervangen door paused DL lijkt me geen probleem te zijn.
 
15-06-19

bbm peaking template (fast) 2.1

High bar squat w/belt

180 x 1 @8
145 x 5 @7
165 x 3 @8
165 x 3 @8.5
165 x 3 @9

Paused bench press

142.5 x 1 @8
130 x 3 @8
130 x 3 @8
130 x 3 @8
130 x 3 @8
130 x 3 @8.5

Pinn bench press

117.5 x 4 @7
122.5 x 4 @8
127.5 x 4 @9
120 x 4 @7.5

Glute ham raise

bw x 6 x 2

Chin up

bw x 6, 8


Had behoorlijk tijd nodig om erin te komen vandaag. Normaal train ik altijd op zondag ochtend, alleen is er morgen 1 of ander event waardoor ik niet mijn training kan doen. Had best nog een dagje rust kunnen gebruiken. Maar goed dan heb ik nu mooi 2 volledige rustdagen tot de volgende training. Met bench aardig tevreden, toch lekker om 5 sets met 130 te draaien.
 
Ik werd vandaag wakker en voelde mij echt goed fit en fris. TRAC gaat al weer bijna richting de increase range. Was ook tot afgelopen weekend vergeten dat ik aankomend weekend op vriendenweekend ga. Dus ik moet even kijken of ik vrijdag de 4e training van de 2e week van het peak template kan doen. Dan ga ik maandag tot singles @8, dan wel openeners, vervolgens op woensdag of donderdag eens kijken waar ik sta en dan lekker op vakantie.
 
Ik werd vandaag wakker en voelde mij echt goed fit en fris. TRAC gaat al weer bijna richting de increase range. Was ook tot afgelopen weekend vergeten dat ik aankomend weekend op vriendenweekend ga. Dus ik moet even kijken of ik vrijdag de 4e training van de 2e week van het peak template kan doen. Dan ga ik maandag tot singles @8, dan wel openeners, vervolgens op woensdag of donderdag eens kijken waar ik sta en dan lekker op vakantie.
Ik ben benieuwd wat je gaat trekken!
 
18-06-19

bbm peaking template (fast) 2.2

High bar squat

150 x 6 @7
155 x 6 @8
155 x 6 @9
150 x 6 @8

Close grip bench press

135 x 1 @8
130 x 3 @8.5
125 x 3 @8
120 x 3 @8
120 x 3 @8

Deadlift w/belt

215 x 1 @8
205 x 3 @9
195 x 3 @9
190 x 3 @9


Squat en bench voelde goed sterk, helaas de deadlift niet. Rug trok volgens mij behoorlijk krom. Belt zit ook net te strak eigenlijk en een gaatje loser is dan weer net te los. Laatste set belt toch maar gaatje losser gedaan, daardoor ging het iets beter. Ik hoop dat ik niet weer een paar dagen krom loop van de spierpijn van de deadlift.
 
Ik hoop het met je mee.

Het valt mij allezins mee, meer spierpijn in mijn quads.

Het viel mij gister ook op dat de squats erg goed gingen door dat ik goede focus had en de juiste effort kon brengen tijdens de oefening.
Zo zijn 4 sets best zwaar in vergelijking met 6 a 7 sets waarbij je minder effort geeft. Merk helaas wel dat ik langere rusttijden aanneem.
En ik nu over deze trainingen even lang doe als de trainingen van 3 weken gelden waarbij het volume bijna dubbel zo hoog lag.

Ik kan ook eindelijk beginnen met de wederopbouw van mijn homegym in de schuur nu alle spullen verkocht zijn die in de weg stonden.
De bedoeling is om een platform te maken en daar mijn powerrack op te zetten. Ik heb iets meer ruimte als bij mijn vorige homegym dus hopelijk is er genoeg ruimte om buiten het rack te kunnen deadliften. Moet wel een stuk van het plafond eruit zagen omdat ik anders geen chin ups meer kan doen.
 
Aha, je home-gym her-opbouwen! Nice!
Ik ben ook aan het denken een platform te maken in de home-gym, i.p.v. de simpele 3cm rubber tegels die ik nu gebruik. Die tegels veren toch een beetje teveel mee. En als ik een platorm maak waar mijn half rack op kan, kan ik ook tegen bands deadliften.
 
Aha, je home-gym her-opbouwen! Nice!
Ik ben ook aan het denken een platform te maken in de home-gym, i.p.v. de simpele 3cm rubber tegels die ik nu gebruik. Die tegels veren toch een beetje teveel mee. En als ik een platorm maak waar mijn half rack op kan, kan ik ook tegen bands deadliften.

In mijn vorige homegym had ik een egale betonnen vloer. Nu zijn het tegels van ongeveer 50 bij 100cm en is het helaas niet perfect egaal. Hopelijk kan zo'n platform het gewicht wat verdelen.
 
Back
Naar boven