Fitness Seller

Verkapt ik ben bodybuilder topic

Bezoekers in dit topic

24-07-2019

Squat

150 x 4 @6
155 x 4 @7
160 x 4 @7.5
165 x 4 @8
165 x 4 @9

3ct paused bench press

140 x 1 @8
130 x 3 @9
125 x 3 @8
125 x 3 @9

Pinn bench press

110 x 6 @8
115 x 6 @9.5
110 x 6 @10

Sumo deadlift

140 x 5
150 x 5

Chin up
bw x 8, 8, 6

paired met


Glute ham raise

bw x 10, 10, 7

DB curl

8 x 15 + 4, 4, 3 (myo)

Seated calf raise
5 x 21, 20
10 x 10

paired met


Band side raise

3 sets


Zeer lekkere training! Squat gaat echt lekker nu ik weer 3x per week squat. Bench lijkt ook weer iets bij te trekken, verzuurde alleen wel snel bij de pinn bench.
Bij sumo deadlift moet ik even rustig de tijd nemen voor de set up. De beweging begint al enigzins "normaal te voelen".

Deze training ook weer een timer gezet tussen de sets (squat en bench) zodat ik niet te veel rust pak. Dat wil ik er weer inhouden om tijd te besparen.
 
Als je als onderste laag een dunne (1cm) rubber mat gebruikt kan dat al veel helpen.

Zijn er nog mensen die tips hebben hoe ik het beste een ondervloer kan maken voor mijn homegym. De homegym komt in een schuur waarin grote betontegels liggen. Ik schat dat de tegels iets van 100cm bij 50cm zijn. Het ligt allemaal niet perfect egaal helaas. Het liefst had ik gewoon een betonnen ondervloer gehad en daar rubbertegels opgelegd. Ik gok dat als ik alleen rubbertegels neerleg dat de betontegels hier en daar gaan verzakken.

Ik heb nu in gedachten om zoals Rik zegt een 1cm rubber ondervloer op de tegels te leggen en daarop een platform te maken. Die bestaat uit 2 lagen van 2 platen en daarop aan de zijdes rubbertegels en in het midden hout. Ongeveer zoals https://www.artofmanliness.com/articles/how-to-build-a-weight-lifting-platform/

Mocht iemand tips hebben qua materialen dan hoor ik het graag. De bedoeling is dat de betontegels niet verzakken en het geluid bij deadlifts dempt.
 
Laatst bewerkt:
Is het geen optie om de betontegels op te breken en recht te leggen op de plaats waar je platform gaat komen? Da's misschien nog de makkelijkste oplossing.
 
Is het geen optie om de betontegels op te breken en recht te leggen op de plaats waar je platform gaat komen? Da's misschien nog de makkelijkste oplossing.

Eerlijk gezegd heb ik daar niet zoveel zin in :o
 
26-07-2019

Paused squat w/belt

185 x 1 @8
175 x 4 @9
165 x 4 @8.5
165 x 4 @9

Close grip bench press
140 x 1 @8
130 x 5 pr @9
120 x 5 @8
120 x 5 @8

Sumo deadlift

170 x 3
180 x 3 @6

Chin up

bw x 9, 8, 8

paired met


Seated calf raise

5 x 17 krampppp
10 x 15 x 2


Zeer lekkere training. Heb eens wat gefilmd en denk dat ik hier en daar harder kan/moet pushen en RPE's te licht inschat, zeker op de singles op rpe 8.

 
Een filmpje laat niet altijd zien hoe zwaar een lift in werkelijkheid is. Dus daar zou ik niet te zeer op focussen.
Er zijn mensen waarvan je denkt dat rep 1 al @10 is en die doen dan nog 5 reps en raten de set @8.

Aardig sterke training wel!
 
Een filmpje laat niet altijd zien hoe zwaar een lift in werkelijkheid is. Dus daar zou ik niet te zeer op focussen.
Er zijn mensen waarvan je denkt dat rep 1 al @10 is en die doen dan nog 5 reps en raten de set @8.

Aardig sterke training wel!
Juist net wel? Een filmpje laat perfect zien hoe snel de bar beweegt en of er een sticking point is en hoelang deze duurt. Aan de hand van dat kun je bepalen of het @8 is of niet. Op basis van het filmpje zou ik een @7.5 of @8 raten.
 
Juist net wel? Een filmpje laat perfect zien hoe snel de bar beweegt en of er een sticking point is en hoelang deze duurt. Aan de hand van dat kun je bepalen of het @8 is of niet. Op basis van het filmpje zou ik een @7.5 of @8 raten.
Onderzoek wijst uit dat ervaren powerlifters net heel erg goed hun RPE kunnen raten en dat filmpjes en snelheden daar vaak erg weinig over kunnen zeggen.
 
Onderzoek wijst uit dat ervaren powerlifters net heel erg goed hun RPE kunnen raten en dat filmpjes en snelheden daar vaak erg weinig over kunnen zeggen.
Welk onderzoek? RTS en powerlifting to win zeggen namelijk het tegenovergestelde
 
Welk onderzoek? RTS en powerlifting to win zeggen namelijk het tegenovergestelde
Mike T. Zegt zelf dat die toestellen om de snelheid te meten van een lift erg weinig nuttige info geven.
Luister eens naar de laatste podcast van Stronger by Science, daar hebben ze het er over (onderzoeken die uitwijzen dat PL-ers goed RPE kunnen schatten).
 
Mike T. Zegt zelf dat die toestellen om de snelheid te meten van een lift erg weinig nuttige info geven.
Luister eens naar de laatste podcast van Stronger by Science, daar hebben ze het er over (onderzoeken die uitwijzen dat PL-ers goed RPE kunnen schatten).

Hier zegt die toch het tegenovergestelde
 
Ik denk dat in mijn geval ik er wel vaak een handje van heb om lifts te zwaar in te schatten. Denk dat ik door het te filmen een iets objectiever beeld krijg. Of het nu wel of niet helpt we gaan het wel zien. Feit is wel dat ik nu weer mooie gains maak en hopelijk mijn squat weer frequent in de 200+ range krijg op de single @8 en mijn sumo mijn conventional pr kan evenaren voor ik op vakantie ga. Dan zou ik aardig tevreden zijn.
 
RTS Classroom: Emerging strategies framework: Athlete monitoring. ;)
Ik dacht dat je die ook aan het volgen was?
Dat zegt die niet? En als je Mike op insta volgt weet je dat hij dit zelf al jaren tracket om objectief te kunnen meten. Sheiko doet dit ook en je kunt vanaf rpe 8 een versloming van de bar zien die bij een.rpe 9 een sticking point. Mike raadt dit ook aan omdat je subjectieve waarneming niet klopt en je daarom ook.moet filmen om.zo de bar speed te zien. Subjectief je RPE raten werkt niet want een 180kg Squat voelt altijd zwaar en zonder dat je iets kan zien klopt het ook vaak niet. Verklaart mogelijk jouw vreemde rpe ratings. Want een +5% jump is bijna altijd een rpe hoger en -5% een rpe lager. Als je een @8 herhaalt is het ook vaak een @8-@9 en zeker niet lager want dan was die vorige geen rpe @7. Dat tart alle logica wetten.
Ik denk dat in mijn geval ik er wel vaak een handje van heb om lifts te zwaar in te schatten. Denk dat ik door het te filmen een iets objectiever beeld krijg. Of het nu wel of niet helpt we gaan het wel zien. Feit is wel dat ik nu weer mooie gains maak en hopelijk mijn squat weer frequent in de 200+ range krijg op de single @8 en mijn sumo mijn conventional pr kan evenaren voor ik op vakantie ga. Dan zou ik aardig tevreden zijn.
Dit doen dus meer mensen en vooral bij Squat hebben veel.mensen het gevoel dat ze een @9 sqauten wat dan een @8 is.
 
Dat zegt die niet? En als je Mike op insta volgt weet je dat hij dit zelf al jaren tracket om objectief te kunnen meten.
Hij zegt dat het je "best bet" is maar dat ook dit niet erg goed is. (begint vanaf 18:15) Het zegt duidelijk dat er geen correlatie is tussen de gemeten snelheid en de performance van de dag. Een trage lift kan dus de ene dag een RPE9 opleveren en de volgende een RPE7.
 
29-07-19

Squat w/belt

200 x 1 @8
180 x 5 @9
170 x 5 @8
170 x 5 @8.5
170 x 5 @9

Paused bench press

142.5 x 1 @8
130 x 5 @9
120 x 5 @8
120 x 5 @8.5
120 x 5 @9

Sumo deadlift

200 x 4 @9

Chin up

bw x 9 + 3, 3, 2 (myo)

Seated calf raise

5 x 15
10 x 5 + 5, 5, 4 (myo)


Zeer lekkere training, squat zit mooi in de lift :cool: Lol nu in totaal 10 sets sumo gedaan, waarvan 8 sets op 140-150kg, en hij klikt weer. Nu al de zwaarste x4@9 op conventional geëvenaard van afgelopen piek. Er zat nu ook goed veel snelheid in de lift, 140 voelde bijna als een lege stang, tijd om nu door te pakken.
 
Laatst bewerkt:
Hij zegt dat het je "best bet" is maar dat ook dit niet erg goed is. (begint vanaf 18:15) Het zegt duidelijk dat er geen correlatie is tussen de gemeten snelheid en de performance van de dag. Een trage lift kan dus de ene dag een RPE9 opleveren en de volgende een RPE7.
Dan begrijp je hem compleet fout want het gaat over atleet performance voorspellen en dat kun je niet met bar speed. Voor RPE is het volgens hem de beste manier om dit objectief te meten en zeker in combinatie met video. Je gevoel vertelt verre van het hele verhaal en is hij geen fan van. Maar het is duur om deze apparatuur aan te schaffen en daarom kun je het beste filmen.
 
Dan begrijp je hem compleet fout want het gaat over atleet performance voorspellen en dat kun je niet met bar speed. Voor RPE is het volgens hem de beste manier om dit objectief te meten en zeker in combinatie met video. Je gevoel vertelt verre van het hele verhaal en is hij geen fan van. Maar het is duur om deze apparatuur aan te schaffen en daarom kun je het beste filmen.
Maar hangt RPE niet (on)rechtstreeks vast aan performance?
Als je performance varieert, varieert je score van de RPE voor een bepaalde set toch ook?
Hmmmm, ja maar dat is achteraf ... de vraag is dan idd of je dat op voorhand had kunnen weten door gebruik van die snelheidsmeting.
Maar dat was hier het punt niet. Hier willen we achteraf analyseren of de RPE score wel juist was. Daar moet ik je gelijk geven.
 
Back
Naar boven