XXL Nutrition

Verkapt ik ben bodybuilder topic

Bezoekers in dit topic

03-12-19

Squat w/belt

205 x 7.5

Paused bench press

140 x 1 @7

Chin up

bw x 6 x 2

Ab wheel

bw x 6 x 2


Niet te zwaar gegaan. Openers zaterdag zullen ongeveer dit zijn: 205 - 145 - 230. Qua gewicht zit ik de afgelopen dagen op ongeveer 92.5kg. Komende dagen rustig aan doen met eten en op vrijdag met carbs rustig aan doen. Idealiter wil ik zaterdag wel kunnen ontbijten voor de weging, dus afhankelijk van hoe zwaar ik ben bij opstaan kijk ik wat ik kan eten. Zal waarschijnlijk een high kcals zeer low volume ontbijtje worden.

harde homegym man

Thanks steen, behoorlijke upgrade ten opzicht van mijn vorige 2 homegyms, met name meer ruimte en een platform :D
 
Ik hoop dat je een top wedstrijd draait, kerel!

Thanks! ik hoop het ook.

Hier ook even een soort van stukje reflectie over de voorbereiding en trainen in het algemeen.
Ik heb nu een veel betere balans gevonden tussen trainen en alles niet trainings gerelateerd. Qua tijd steek ik er nog ongeveer de helft in ten opzichte van de reeks vorige wedstrijden in 2014-2016. Het plezier in de trainingen waarbij ik voornamelijk squat/bench/deadlift gaat met ups en downs moet ik zeggen. Het is mij wel goed bevallen om een voorbereiding van 2 maanden te hebben, waarbij ik ook niet veel eerder weet dat ik een wedstrijd ga doen. Al met al ben ik niet meer bereid om er alles voor te doen en er veel voor te laten om op een platform een paar kg extra te tillen. Ik leg mijzelf druk op om beter te presteren dan een voorgaande meet. In de afgelopen jaren heb ik wel geleerd om dat minder te doen. Bijvoorbeeld na een lange vakantie, dan weet ik gewoon dat ik best een stuk terug val qua kracht. Ik bekijk de situatie nu meer zoals die op dat moment is en kijk naar progressie die ik op dat moment kan maken.

Neemt niet weg dat ik nu wel zin begin te krijgen in de meet van zaterdag en nog altijd fanatiek train. Ik sla vrijwel nooit een training over. Zaterdag probeer ik gewoon een zo'n goed mogelijk totaal te halen wat op dat moment mogelijk is.

Na de meet ga ik waarschijnlijk qua training ook even totaal andere dingen doen dan puur powerliften, meer bb/pompen. Ergens begin volgend jaar zal ik ook weer een tijdje gaan cutten. Belangrijkste voor mij nu is plezier hebben in het trainen en daarbij dat het iets positiefs toevoegd aan het leven qua fysieke en mentale gezondheid.
 
Het zou me niet verwonderen als je met je nieuwe aanpak betere resultaten behaald dan ooit tevoren.
 
Mooi reflectiestuk! Je beschrijft echt nagenoeg precies hoe ik er nu ook in sta, alleen heb ik de ballen nog niet gevonden om de plankier op te gaan :o

Hoe hou je voor jezelf nu de training leuk, waardoor je gemotiveerd en gedisciplineerd er met frisse zin tegenaangaat?
 
DRC cup powerlifting 2019

Bij het opstaan voelde ik me aardig fit, dus ik wist dat het een goede dag ging worden. Op nuchtere maag 91,4kg, dus ruimte genoeg voor een stevig ontbijt. Naar mijn zin eigenlijk ook te laag in gewicht, omdat ik de weken daarvoor steady rond de 93 zat. Voor ik wegging van huis nog even gewogen, 92.5kg. Dus dat zat meer dan prima, aangezien ik toch nog naar de wc zou moeten voordat ik zou wegen. Daar aangekomen heb ik voor ik ging wegen nog wat AA drank en een high kcals reep genomen. Ingewogen op 91.45kg tot mijn verbazing. Nu zo achteraf heb ik woensdag tot vrijdag te veel water gedronken, waardoor ik toch een onbedoelde watercut heb gedaan. Na de eerste beurt squat schoot de kramp vol in mijn benen. Echt epische dat mijn coach een potje zout had mee genomen. Ik heb wel 10 shots tequila genomen maar dan zonder de tequila en citroen :p

Mijn openers heb ik bewust laag gedaan, aangezien ik vooraf toch wat zenuwachtig dacht te worden, maar ook om gewoon goed de wedstrijd te beginnen met vertrouwen.
Bij het squaten kreeg ik dus na de eerste beurt flinke kramp in mijn benen. Gelukkig zaten we in een grote groep en was ik echt net op het nippertje met laten zakken van de kramp.
Na de eerste beurt die ram hard ging schoot de kramp er weer vol in. Gelijk neergeploft op een stoel die naast het platform stond en daarna door gestrompeld en op de grond gaan liggen in de opwarmruimte. Hierdoor helaas niet mijn derde beurt op tijd kunnen doorgeven, waren echt net een paar seconden te laat. Kan mijn coach verder niks kwalijk nemen omdat hij zich eerst over mij ontfermde. 3e squat dus maar een verhoging van 2,5kg helaas. waar ik eigenlijk met 10kg wou verhogen en gezien hoe die 212.5 ging had die 220 er zeker in gezeten.

Gelukkig was bij aanvang van het opwarmen voor de bench de kramp wel aardig over. Bij het opwarmen schoot het bij de lege stand nog even in mijn rug, maar daarna gelukkig niet meer. Net als bij de squat gingen alle opwarm setjes echt super hard. Wat een verschil met mijn trainingen. Zo hard is alles al jaren niet gegaan. Zeer conservatief geopend op 145kg. daarna voorzichtig verhoogd naar 152.5kg omdat ik deze dag kwam voor een bench pr en ik hou dan ook 160 ging doen. Zo mooi dat die goed ging, dat maakte mijn dag echt, toch nog een all time pr kunnen pakken! Nu ik hem op film terug zie zat er nog wel meer in.

Deadliften ook weer zeer licht geopend, 230kg en uitgekomen op 252.5kg. Prima beurt keuze. Al met al echt super blij met dit resultaat. Ik was amper zenuwachtig en deed gewoon rustig mijn ding. Voelde ook totaal geen druk bij de lifts eigenlijk. Dus echt super tevreden met hoe het is gelopen. Stiekem toch weer gemotiveerd geraakt om verder te willen bouwen aan dit totaal met de huidige trainingstijd die ik er in steek. Ik laat het de komende dagen even bezinken en kijk wel wat ik ga doen qua training de komende tijd.

Hier al mijn beurten

Squat
200
210
212.5

Paused bench press
145
152.5
160 pr

Sumo deadlift
230
242.5
252.5

625kg totaal en een 3e plek gehaald

Weet het niet helemaal zeker, maar ik geloof dat ik alleen maar witte lichten kreeg van al mijn beurten :D

Het zou me niet verwonderen als je met je nieuwe aanpak betere resultaten behaald dan ooit tevoren.

Dat is wel aardig gelukt ja :D

Mooi reflectiestuk! Je beschrijft echt nagenoeg precies hoe ik er nu ook in sta, alleen heb ik de ballen nog niet gevonden om de plankier op te gaan :o

Hoe hou je voor jezelf nu de training leuk, waardoor je gemotiveerd en gedisciplineerd er met frisse zin tegenaangaat?

Thanks steen. Omdat ik nu gewoon kijk met wat ik het doe qua trainingstijd en de kracht niet perse meer is wat het was en dat accepteer heb ik echt een heerlijke wedstrijd kunnen draaien. Zo kon ik voor mijzelf lekker onbevangen weer eens een wedstrijdje doen.

Wat het voor mij leuk houd is denk ik progressie maken. Iedere keer iets beter worden. Als ik na een vakantie een flink strength drop heb, dan is dat nieuw krachtniveau gewoon wat het is en kun je weer lekker progressie maken. Vaak heb ik dan weer echt 2 a 3 maanden nodig om weer op het niveau te zijn van daarvoor. Maar dan heb je wel 2 a 3 maanden weer een stijgende lijn te pakken en vaak kom je dan weer in een flow.

Gelukkig kost trainen mij totaal geen moeite en is het gewoon een onderdeel van mijn identiteit geworden. Nu wel met een gezonde balans met andere zaken, aangezien het toch maar een hobby is, maar wel een verdomd leuke. Verder heb ik niet echt tips hoe je het leuk kunt houden aangezien ik een maand geleden vaak ook dacht daar gaan we weer, weer squaten, benchen en deadliften. Ik zou ook gewoon isolatie kunnen pompen. Voor nu ga ik denk ik gewoon iets minder specifiek trainen, dus frequentie op de comp lifts iets naar beneden en iets minder volume. Wat meer isolatie en pompwerk, daarin een balans zoeken en mocht ik weer een wedstrijd op het ook hebben dat naar de wedstijd toe gewoon weer specifieker volume en frequentie draaien.
 
Laatst bewerkt:
Proficiat met je wedstrijd!
Heel mooi dat je een all time PR op bench hebt gehaald. 160kg is een stevige bench voor een -93kg lifter.
 
Mooie wedstrijd. 3de plaats is not bad! Jammer van je krampen waardoor je niet je 3de beurt kon doen die je voor ogen had. Maar wel sterk gedraaid. Moet zalig zijn als je lifts zo hars gaan!
En das een dikke bench man! Heel nice
 
Laatst bewerkt:
10-12-19 Push

Paused bench press, legs up
100 x 5,5,5,5

Seated db press
14 x 12,12,12,15

Lying decline db extension
6.5 x 12,12,12,12

Incline db side raise
5 x 12,12,12
5 x 8 + 2.5 x 8 + 1.25 x 8

Band pushdown
groen x 20,20,20


Kutzooi bij opwarmen van squaten met 100 kilo steek aan de voorkant van mijn rechter knie. Komende tijd even push/pull split. Elke keer krachtwerk en afsluiten met pompen. Aangezien ik eind december 1 week op vakantie ga en de 2e week van januari op wintersport, ga ik nu tot februari push pull trainen zonder al te vaste indeling. Daarna even kijken hoe ik het ga aanpakken. afgelopen jaar was trainingswise best wel een lekker jaar. iets van 5 maanden gecut (-12kg) en weer gebulkt tot aan de drc cup naar 93kg. Een prima meet gedraaid met een all time bench pr en een iets beter fysiek dan voor de cut. Ik vermoed dat ik afgelopen jaar nog eens over ga doen wat indeling betreft. begin van het jaar een x aantal maanden cutten en dan weer een lange bulk en zoals ik er nu insta lijkt mij een meet in december wel weer leuk, maar eens kijken hoe het loopt.

Proficiat met je wedstrijd!
Heel mooi dat je een all time PR op bench hebt gehaald. 160kg is een stevige bench voor een -93kg lifter.

Thanks Rik, ben ook wel behoorlijk blij met mijn bench pr. Het kost veel tijd om pr's te halen.

Mooie wedstrijd. 3de plaats is not bad! Jammer van je krampen waardoor je niet je 3de beurt kon doen die je voor ogen had. Maar wel sterk gedraaid. Moet zalig zijn als je lifts zo hars gaan!
En das een dikke bench man! Heel nice

Thanks man! echt een wereld van verschil van snelheid in de lifts met tijdens de trainingen. BMM peak schema nu 2x gedaan en werkt als een trein voor mij.

Lekkere wedstrijd gedraaid man!!!

Dank steen.
 
Laatst bewerkt:
12-12-19 pull

Chin up
bw x 6
bw+10 x 6 @9.5
bw+5 x 6 @9.5
bw x 8 @9

Glute ham raise
bw x 6,6,6

Pendlay row
60 x 12,12

Chest supported db row
4 x 20,20

Incline db curl
6.5 x 10,10,10

Ab wheel
bw x 5,5,5


Alleen op de chin ups zwaar gegaan en meer rust gepakt, 3 minuten. Op de rest 1 tot 1,5 minuut rust. Ook wel eens lekker om in 3 kwartier klaar te zijn. Vanaf hier gewoon rustig opbouwen.
 
Laatst bewerkt:
13-12-19 push

Bench press
100 x 8,8,8,8

Incline db press
14 x 20,20,20

Incline db side raise
5 x 12,12,12

Lying decline db extension
7.75 x 15,15,15

Band pushdown
groen x 20,20

Bulgarian split squat
bw x 15,15


Geen squats nog om de knie te ontzien.
 
Laatst bewerkt:
15-12-19 pull

Sumo deadlift
100 x 5,5
110 x 5,5
120 x 5

Pendlay row
80 x 8
70 x 10
60 x 12

Kneeling band hip thrust
groen x15,15

Chest supported db row
6 x 20,20,20

Incline db curl
7 x 10,10,10

Face pull
mini x 20,20,20


Weer een easy training om er rustig in te komen na de meet. Op sumo deadlift ga ik even een tijdje experimenteren met een wat wijdere voetenstand, vandaar extra lage gewichten om er aan te wennen.
 
17-12-19 push

Squat

120 x 6,6,6,6

Paused bench press
102.5 x 5,5,5,5,5

Seated db press

16.5 x 12,12,12,12

Incline db side raise
6 x 12,12,12

Lying decline db extension
7 x 12,12,12,12

Ab wheel

bw x 6,6,6

Band pushdown
3 sets high reps
 
18-12-19 pull

Chin up
bw+11.25 x 7
bw+6.25 x 7
bw x 7

Glute ham raise
bw x 6,6,6,6

Pendlay row
62.5 x 12,12,12

Chest supported db row
7 x 20,20,20

Incline db row
8 x 12,12,12

Face pull
minix 20,20,20
 
20-12-19 push

SSB squat

108.5 x 10,10,10

Bench press
102.5 x 8,8,8

Incline db bench press
16.5 x 23,23,23

Lying decline db extension
8 x 12,12,12

DB side raise
6 x 15,15,15
 
27-12-19 pull

Sumo deadlift
110 x 5
120 x 5
130 x 5,5

Pendlay row
82.5 x 10
72.5 x 12
62.5 x 14

Kneeling band hip thrust
groen x 15,15,15

Chest supported db row
8 x 20,20,20

Incline db curl
10 x 10,10,10

Face pull
mini x 25,25


Gister thuis gekomen van een weekje vakantie en in de middag getraind.
 
Laatst bewerkt:
28-12-19 push

Squat

125 x 5,5,5,5,5

Paused bench press
105 x 5,5,5,5,5

Incline db press

19 x 20,20,20

Lying decline db extension
9 x 12,12,12,12

DB side raise
6 x 15,15,15


29-12-19 pull

Chin up

bw+12.5 x 8
bw+7.5 x 7
bw+2.5 x 6

Glute ham raise
bw x 7,7,7,7

Pendlay row

65 x 12,12,12

Chest supported db row
9 x 20,20,20

Incline db curl
10.25 x 12,12,12

Ab wheel
bw x 5,5,5

Face pull
mini x 30,30,30
 
  • Like
Waarderingen: BB_
30-12-19

SSB squat

113.5 x 12,12,12

Bench press
105 x 8,8,8

Seated db press
19 x 12,12,12

Bulgarian split squat
bw x 12,12,12


Even geen triceps isolatie, aangezien ik nog behoorlijk spierpijn in mijn chest en triceps heb van de vorige training.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven