Lang niet actief geweest hier op het forum, wel zo nu en dan volg ik nog wat logs en topics.
Altijd blijven trainen maar dan meer bb achtige trainingen zonder focus op de powerlifts.
Mijn log eens doorgelezen hier en een thema dat altijd terug komt is het switchen tussen "puur" powerliften en meer bb achtig pompen.
Wel gaaf om mijn log nog eens door te kijken en de periodes te lezen waarbij ik flinke progressie maakte en wedstrijden draaide.
Jammer dat de powerlift sectie niet meer zo actief is als 5 a 10 jaar geleden. Voor mij een van de redenen geweest om niet meer hier te loggen jaren geleden.
Zo af en toe kriebelt het toch wel eens om te kijken of ik nog bij mijn oude kracht niveau kan komen op de powerlifts.
Jaren niks van het powerliften gevolgd, maandje geleden zat ik weer eens wat wedstrijd uitslagen en filmpjes te kijken op youtube.
Begon weer zo te kriebelen dat ik dacht laat ik eens zeer rustig de powerlifts herintroduceren in mijn trainingen.
Leek mij wel weer leuk om mijn log nieuw leven in te blazen en wat verbinding te hebben met gelijkgestemde.
Ik ben sinds eind maart aan het cutten. Op mijn zwaarste woog ik 94,3. Cut is behoorlijk succesvol, inmiddels zit ik op 80,6.
Meer dan een gewichtsklasse eraf gecut. Nog nooit zo droog geweest en zo lang/diep gecut.
Train al een tijdje upper/lower split 3x per week. Zeer lage volume (ongeveer 3 sets per spiergroep per week) op hoge intensiteit (RPE).
Behoorlijke tijd geen squats en deadlift gedaan. Bench press wel, maar dan zonder pauze. Ook al jaren geen belt meer gebruikt.
Plan is nu om squats, paused bench en deadlift weer langzaam te introduceren, en nog even upper/lower split aan te houden.
Als ik weer ga bulken switch ik naar een full body en verhoog ik het volume op de powerlifts.
01-09-24 LB
Squat
120 x 3 @8
Paused bench press
110 x 1 @7
Deadlift
140 x 1 @7
SSB Squat
100 x 6,6
Glute ham raise
BW x 5,5
Leg extension
37,5 x 20,17
Ab wheel
x5,5
Zeer conservatief eens gekeken waar ik nu sta op de powerlifts, voelde natuurlijk allemaal zeer onwennig.
Plan is nu om op de powerlifts x1 @8, x3 @7, x3 @8 te doen. Merk wel dat mijn RPE inschatting ook aardig roestig is geworden.
03-09-24 UB
Paused bench press
110 x 1 @7
115 x 1 @8
102,5 x 3 @6
107,5 x 3 @7
Chin up
bw + 20 x 5
bw + 15 x 6
Bench press (paired met pulldowns)
107 x 9 @9
107 x 8 @10
Seated cable pulldown A90
47 x 14 @9
47 x 13 @10
Seated incline DB side raise
6,5x 17 myo 4443
Incline DB curl
10,5x13 myo 332
Cable row pushdown
12,5 x 17 myo 4443
Na 2 keer voelt de paused bench qua techniek al best prima weer.
Niet zo gek gezien ik wel ben blijven bench pressen en mijn DB presses wel met pauzes heb gedaan.