20-12-24 2.3 Strength valley
Squat w/belt
175 x 3 @8
Paused bench press
120 x 4 @8
Sumo deadlift
170 x 1 @7
Naar strength valley in Zwolle geweest. Samen met een coach naar mijn techniek gekeken.
Zeer leerzame sessie en best wat feedback al mee gekregen op mijn techniek. Heel kort samengevat:
Bij squat moet ik leren iets meer voorover te leunen zodat de heupen en glutes meer werk kunnen verrichten.
Hier voornamelijk zorgen dat de voetdruk even verdeeld is (door iets meer voorover te leunen), was nu te veel op de hak.
Dit zal ook mijn squat minder bouncy maken, beter voor de knieen/pezen en op langere termijn de sterkere squat.
Op bench schouderbladen niet bij elkaar knijpen (schouders vrijer laten bewegen), borst naar de stang duwen.
Op sumo's ook weer voetendruk even verdeeld, verdeelde voetendruk zoeken en van daaruit "leg pressen".
Armen laten hangen, niet shrugen boven in en kruim van je hoofd naar het plafond.
Verder nog feedback gehad voor DB bench press, romanian deadlifts, pulldowns. Echt een zeer leerzame sessie en intake wordt nu ingepland.
Ik verwerk de feedback alvast in mijn eigen schema qua techniek en oefeningen voor zwakkere punten.
Heb er zeer veel vertrouwen in dat met de techniek aanpassingen en de juiste oefeningen om zwakke punten op te trainen ik richting mijn oude krachtniveau kan gaan!
Ik zal even een paar stapjes terug moeten doen om beter en sterker terug te komen.
22-12-24 3.1
Squat w/belt
177.5 x 3 @8
Squat
100 x 5 x 4
Paused bench press
125 x 1 @7.5
120 x 3 @8
115 x 3 @7
115 x 3 @7
Incline chest supported cable row A90
51 x 12 @10
51 x 12 @10
Military press
60.5 x 8 @10
55.5 x 8 @10
Leg curl
51.57 x 14 @10
51.57 x 11 @10
Ab wheel
x 12
Gelijk de feedback toegepast. Op squat voetdruk even verdeeld en dus iets meer voorover leunen.
Squat voelde al iets minder bouncy. Backoff sets zeer licht ingezet. iets rustiger zakken en echt focus dat heupen en glutes ook goed meedoen.
Ondanks dat het maar 100 was, moest ik er wel echt voor werken, tijd om dit patronen in te slijten.
Voelde al als een veel beter samenspel tussen quads, heupen en glutes.
Bench voelde alsof ik iets meer vanuit mijn chest kon duwen en iets minder schouders.
Voelder wel iets minder sterk, maar ook dit moet opgetraind worden.
Ha mijn notificaties van zo'n tien jaar geleden stonden nog aan, dus eens ff neuzen hoe het hier een decennium later gaat 😉
Back in dus maar een kijken of er weer wedstrijdplannen zijn.
Haha leuk! nog steeds ijzer smijten hier.
Hoe gaat het daar, nog altijd lekker aan het liften?