Fitness Seller

Verkapt ik ben bodybuilder topic (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Gelukkig na een dag laag in carbs vandaag al weer 87kg bw in de ochtend.

Mooie gewichten die je daar pakt.

Thanks!

Wat zijn je maxes nu op de 3 denk je?
Ik merkte dat als ik alleen maar bench dat chest niet hard genoeg omhoog gaat daarom nu meer volume en variatie werkt goed! (Chesticle dag)

Dat zal nu rond de 195 / 145 / 225 liggen. Dit zonder belt en knee sleeves (die ik sinds begin cut niet meer gebruikt heb).
Al met al niet heel veel krachtverlies voor 7~8 kg bw minder.
 
28-03-19

Squat
180 x 1 @8
160 x 5 @9
150 x 5 @8
150 x 5 @9
140 x 5 @9

Paused bench press

135 x 1 @8
120 x 5 @9
115 x 5 @8
115 x 5 @9
110 x 5 @9

Glute ham raise

bw x 8 x 3

paired met

Chin up

bw x 8 x 3

DB butterfly raise
(30 seconden rust)
4 x 8 x 6

Unilateral cable curl
(om en om arm zonder rust)
10 x 8 x 5


Beetje verkouden en ietjes stijf in de botten aan de training begonnen. Had meer warmup sets nodig dan normaal en alles voelde stukken zwaarder. Uiteindelijk ging het nog best aardig. Had nog best wat spierpijn van de deadlifts, dus maar besloten om stiff legged deadlift een keertje over te slaan en op de squat en bench een extra set te doen. BW was vanochtend 86.6kg.
 
Mag ik je benchpress lenen voor de wedstrijd. Dat zou me goed doen. :D
 
31-03-2019

Paused high bar squat

130 x 4 @7
135 x 4 @8
140 x 4 @9
135 x 4 @9
130 x 4 @8
130 x 4 @9

Pinn bench press (chest level)
110 x 5 @7
115 x 5 @8
120 x 5 @9
115 x 5 @9
110 x 5 @8
110 x 5 @9


Helaas ging de sportschool een half uur eerder dicht dan op de website stond, dus geen military press kunnen doen. Toch wel beetje balen gezien deze training aardig lekker ging. Besloten om het volume op elke oefening met 1 set te verhogen, gezien deze development cycle mij al veel te lang duurt. Denk dat als ik weer ga bulken ik het volume drastisch ga verhogen.

Morgen krijgen we de sleutel van ons huis, dus april zal een drukke maand zijn qua klussen en verhuizen. Gelukkig geen grote klussen maar vooral schilderen, begang en kleine klusjes. Als binnen redelijk is afgerond ga ik mijn homegym weer opbouwen in de schuur :D

Mag ik je benchpress lenen voor de wedstrijd. Dat zou me goed doen. :D

Haha tuurlijk, kom je het zelf ophalen :p
 
03-04-19

Deadlift

210 x 1 @8
185 x 5 @9
175 x 5 @9
170 x 5 @8.5
170 x 5 @9

Bench press
100 x 8 @7
105 x 8 @8
110 x 8 @10 :o
100 x 5 @9 :o

Glute ham raise
bw x 7 x 3

Chin up
bw x 7 x 3


Overdag werken en s'avonds bezig in het huis hakt er toch wel in moet ik zeggen. Daarbij loop ik ook veel van binnen naar buiten bij het verhuizen en klussen zonder jas of trui aan, waardoor ik ook niet top fit ben de afgelopen dagen. Ook een stuk slechter en korter geslapen dan normaal. ik heb nu 10x mijn a/b/c schema doorlopen. Denk dat dit het ideale moment is om een pivot te doen. Klussen, verhuizen, trainen en cutten is niet echt een ideale combinatie.
 
09-04-2019

Squat

160 x 3 @9

Paused bench press
110 x 3 @8

Military press
50 x 3 @8

Glute ham raise
bw x 8 x 2

Pullups
bw x 8 x 2

Bulgarian split squat ladder
be x 1-4-1


Drukke week achter de rug met verhuizen en klussen. Toch veel meer werk allemaal dan gedacht. Daarbij iets minder gegeten dan ik zou willen, eiwitten wel redelijk hoog kunnen houden. Schrok vanochtend wel toen ik op de weegschaal ging staan 84 kg. Training viel ook zeer zwaar :( Nu eens een weekje weer eten zoals de weken hiervoor en kijken waar ik dan op uit kom.

Ik heb al jaren hooikoorts, wat dit jaar erger lijkt dan afgelopen jaren. Daarbij sinds 3 a 4 dagen ook flink aan het hoesten, kortademig, zo nu en dan benauwd en een piepend geluid met ademhalen. Afgelopen nacht ging totaal niet goed, dus vanochtend de dokter gebeld en kon er gelijk terecht. Dokter denkt aan astma :( heb bloed laten prikken en een puffer meegekregen. Volgende week moet ik terug komen om te kijken hoe het gaat en een blaastest doen.

Al met al niet echt een lekkere week gehad dus. Niet echt een ideale situatie verhuizen, te weinig eten, al lang aan het cutten zijn en nu wellicht astma erbij. Komende anderhalve week doe ik even rustig aan met trainen. Ook even volgende week de dokterafspraak afwachten. Ik was van plan om guided programming te gaan doen van RTS. Voorlopig even 2 weken minder volume draaien.
 
Laatst bewerkt:
84 kg? Straks mag je hier niet eens meer loggen! :p

Hoop niet dat het astma is, maar inderdaad hooikoorts.
 
Astma zou erg vervelend zijn. Hooikoorts is al vervelend genoeg.
Ik duim voor een resultaat in je voordeel.
 
12-04-19

Deadlift

170 x 3 @7
180 x 3 @8
190 x 3 @9

530 tempo bench press

75 x 3 @6
80 x 3 @7
85 x 3 @8
90 x 3 @9

Glute ham raise

bw x 9, 8, 7

Chin up

bw x 9, 9, 6


14-04-19

Squat

140 x 3 @7
150 x 3 @8
155 x 3 @9
150 x 3 @9
140 x 3 @8
140 x 3 @8.5
140 x 3 @9

Paused bench press
100 x 3 @7
105 x 3 @8
110 x 3 @8.5
115 x 3 @9
110 x 3 @9
100 x 3 @7.5
100 x 3 @8

Chin up

bw x 10, 10, 4

Glute ham raise

bw x 10, 9

Bulgarian split squat

bw+18 x 10 x 3


Zo het houd allemaal niet over op het moment. Squat echt tering zwaar en flink buiten adem tussen de sets :mad:

84 kg? Straks mag je hier niet eens meer loggen! :p

Hoop niet dat het astma is, maar inderdaad hooikoorts.

Gister zelfs 83,9kg bw :eek:

Astma zou erg vervelend zijn. Hooikoorts is al vervelend genoeg.
Ik duim voor een resultaat in je voordeel.

Thanks, ik hoop op het beste, al zijn de afgelopen dagen nou niet echt beter gegaan.
 
16-04-19

530 tempo high bar squat

90 x 3 @6
100 x 3 @7
110 x 3 @9
100 x 3 @8
100 x 3 @9

320 tempo bench press

100 x 3 @7
105 x 3 @8
110 x 3 @9
105 x 3 @9
100 x 3 @8
100 x 3 @9

Chin up

bw x 9, 7, 7, 7

Glute ham raise

bw x 9, 8, 7, 7

Bulgarian split squat

bw+18 x 10


Zo was weer flink afzien, blijft toch gek dat je gewoon erg fit bent maar naar lucht moet happen. Tempo werk is niet echt handig nu, laatste reps was steeds net aan met ademhalen. Na beide benen 1 set bulgarian split squat werd het wat wazig voor mijn ogen, dus maar gestopt. Duurde ongeveer drie kwartier voor de waas weg was.

Eens kijken wat handig is qua trainen de komende tijd. Ik kan nu even niet geven wat ik normaal wel kan tijdens een training.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me geen slecht plan om de RPE wat te laten zakken voorlopig.
Misschien meer setjes maar met weinig reps doen? Dat wat het zuurstoftekort betreft helpen. Dan kan je nog steeds wat met de rusttijden spelen om nog wat fatigue in je lijf te krijgen.
 
Lijkt me geen slecht plan om de RPE wat te laten zakken voorlopig.
Misschien meer setjes maar met weinig reps doen? Dat wat het zuurstoftekort betreft helpen. Dan kan je nog steeds wat met de rusttijden spelen om nog wat fatigue in je lijf te krijgen.

Dat is een optie, al zat ik eerder aan minder sets te denken, maar dan op een hoger rpe. Bij sets @7 ben ik ook al buiten adem/kort ademig. Dan ben ik wellicht iets heviger buiten adem maar wel minder vaak. Het zal sowieso wat uitproberen zijn de komende tijd qua oefeningen en reps/sets.
 
Dat is een optie, al zat ik eerder aan minder sets te denken, maar dan op een hoger rpe. Bij sets @7 ben ik ook al buiten adem/kort ademig. Dan ben ik wellicht iets heviger buiten adem maar wel minder vaak. Het zal sowieso wat uitproberen zijn de komende tijd qua oefeningen en reps/sets.
Je RPE loopt nu al snel op van set tot set. Als je aan nog hogere intensiteit gaat liften zie ik dat eerlijk gezegd niet goed komen. Ik vrees dat het je herstel zeker niet gaat bevorderen.
 
Je RPE loopt nu al snel op van set tot set. Als je aan nog hogere intensiteit gaat liften zie ik dat eerlijk gezegd niet goed komen. Ik vrees dat het je herstel zeker niet gaat bevorderen.

Het herstel zit momenteel wel goed nog. Ben voorzichtig weer wat meer aan het eten (op trainingsdagen 100gr havermout en 2 boterhammen extra en op niet trainingsdagen 50gr havermout en 1 boteham extra ten opzicht van wat ik gemiddeld at tijdens de cut). BW was vanochtend 83.7kg. Dus voor nu heel rustig aan voeding wat opschroeven. Qua slapen ben ik wel elke nacht minstens 1x benauwd wakker geworden. Kan wel weer doorslapen na het nemen van inhalatie medicijn. Voor als nog ondervind ik daarvan overdag geen last qua moeheid/vermoeidheid.
 
Het herstel zit momenteel wel goed nog. Ben voorzichtig weer wat meer aan het eten (op trainingsdagen 100gr havermout en 2 boterhammen extra en op niet trainingsdagen 50gr havermout en 1 boteham extra ten opzicht van wat ik gemiddeld at tijdens de cut). BW was vanochtend 83.7kg. Dus voor nu heel rustig aan voeding wat opschroeven. Qua slapen ben ik wel elke nacht minstens 1x benauwd wakker geworden. Kan wel weer doorslapen na het nemen van inhalatie medicijn. Voor als nog ondervind ik daarvan overdag geen last qua moeheid/vermoeidheid.
Jij eet meer dan mij heb ik de indruk en ik weeg 8kg meer.
 
18-04-19

Deadlift

170 x 3 @7
180 x 3 @8
190 x 3 @9
180 x 3 @8
180 x 3 @9

Bench press

100 x 5 x 5

Chin up

bw x 9, 9, 8, 8

paired met


Glute ham raise

bw x 10, 9, 9, 8

Bulgarian split squat

bw+18 x 12 x 2


Vanochtend naar de dokter geweest. Uitslag van bloedonderzoek is zeer allergisch voor boompollen (waarde >100), graspollen (48) en een heel klein beetje voor huisstofmijt. De boompollen zijn massaal aanwezig in de lucht dus ik denk dat de astma wel triggered. Gister en vandaag een zeer goede dag gehad, waarbij ik alleen s'nachts 1 x de puffer nodig had en vandaag preventief voor het trainen. Training ging behoorlijk goed, alleen bij de laatste oefening merkte ik een beetje kortademigheid. Over een paar weken moet ik een blaastest doen en dan zal meer duidelijk worden of het astma is. Sta er nu toch wel positief in en geloof erin dat het met de boompollen te maken heeft en het dus niet het gehele jaar zal zijn.
 
Ik duim voor je.
Hoewel zo'n mega allergie ook niet leuk is. Maar toch een stuk beter dan astma.
 
Gaat van de week weer regenen volgens mij, dat zal ook wel een positief effect hebben denk ik?
 
23-04-19

Squat w/belt

150 x 3 @6
160 x 3 @7
170 x 3 @8
175 x 3 @9

Paused bench press

100 x 3 @6
105 x 3 @7
110 x 3 @8
115 x 3 @8.5

Glute ham raise

bw x 12, 12

Chin up

bw x 12, 11

Bulgarian split squat
(kettlebell)
bw+18 x 8
bw+30 x 8

Pushdown

3 sets

Cable curl

3 sets

DB butterfly raise

3 sets


De goede dagen zetten door, helemaal geen astma symptomen gehad het afgelopen paasweekend! Heel apart dat ik er nu helemaal geen last meer van heb ??? Wel super fijn natuurlijk. Zo als het er nu voor staat ga ik deze week nog even rustig aan doen met de kcals en vanaf volgende week echt beginnen met de bulk. Vanaf vandaag ook weer een riem en kneesleeves gebruiken.

Nog even kijken wat ik ga doen qua schema de komende tijd, ik zou eigenlijk wel een keer gecoached willen worden, guided programming van rts of wellicht meer specifiekere 1 op 1 coaching (hoeft niet percee van RTS te zijn). Even de komende week kijken qua geld wat mogelijk is en welke opties er zijn. Even kijken of het mij waard is, of dat ik toch gewoon zelf weer een schema maak.

Ik duim voor je.
Hoewel zo'n mega allergie ook niet leuk is. Maar toch een stuk beter dan astma.

Opzich is de hooikoorts wel prima te doen, neus zit vaak dicht maar heb geen last van jeukende ogen. Heb nu al een weekje hooikoortspillen van de lidl, die geven behoorlijke verlichting :D

Gaat van de week weer regenen volgens mij, dat zal ook wel een positief effect hebben denk ik?

Ik hoop het, geen idee of regen echt invloed heeft.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven