XXL Nutrition

Verkapt ik ben bodybuilder topic

Bezoekers in dit topic

Met astma is vooral de luchtvochtigheid van invloed, is die hoog dan heb je weinig lucht. Ik heb sinds mijn geboorte astma en merk dat ik in landen met weinig luchtvochtigheid echt perfect functioneer. Daarentegen heb je in NL van die dagen dat opstaan al Kut is en ik moet puffen om maar een beetje op gang te komen. Je leert er wel mee omgaan en die aanvallen houden hopelijk snel op.
 
Opzich is de hooikoorts wel prima te doen, neus zit vaak dicht maar heb geen last van jeukende ogen. Heb nu al een weekje hooikoortspillen van de lidl, die geven behoorlijke verlichting :D
He? Kan je dat gewoon in de lidl kopen?
 
25-04-19

Deadlift w/belt

170 x 3 @6
180 x 3 @7
190 x 3 @8
200 x 3 @9.5

Bench press

100 x 6 x 5

paired met

Chin up

bw x 6 x 5

Bulgarian split squat
(kettlebel)
bw x 8
bw+18 x 8
bw+30 x 8
bw x 15

DB butterfly raise

8 reps 6 sets


Flink wennen weer om met een belt te liften. BW is nu 84.5 in de ochtend.

Met astma is vooral de luchtvochtigheid van invloed, is die hoog dan heb je weinig lucht. Ik heb sinds mijn geboorte astma en merk dat ik in landen met weinig luchtvochtigheid echt perfect functioneer. Daarentegen heb je in NL van die dagen dat opstaan al Kut is en ik moet puffen om maar een beetje op gang te komen. Je leert er wel mee omgaan en die aanvallen houden hopelijk snel op.

Klinkt kut man! gelukkig heb ik nog steeds alleen maar goede dagen zonder ook maar 1 sympthoom van astma.

He? Kan je dat gewoon in de lidl kopen?

Zeker, werkt goed voor mij en behoorlijk goedkoop vergeleken met dezelfde pillen van een merk bij de drogist.
 
Laatst bewerkt:
28-04-19

Squat w/belt

170 x 1 @8
130 x 5 x 7

Paused bench press

120 x 1 @8
90 x 5 x 7

Military press

40 x 8 x 2
50 x 8
40 x 8 x 3

paired met

Pendlay row

50 x 8
60 x 8
70 x 8
60 x 8 x 3

Glute ham raise

bw x 8 x 2

Band side raise

band x 12 x 3


Zo toch besloten zelf mijn nieuwe emerging strategies schema te maken en de knaken te gebruiken voor kwaliteitseten voor de bulk :D
Vanaf vandaag echt serieus bulken en lekker veel volume draaien, op naar gains.
 
Laatst bewerkt:
Zo toch besloten zelf mijn nieuwe emerging strategies schema te maken en de knaken te gebruiken voor kwaliteits eten voor de bulk :D
Lekker 4x per week AYCE bij de lokale sushiboer! :p
 
Lekker 4x per week AYCE bij de lokale sushiboer! :p

Haha nee zo gek ga ik het niet maken, wil nu een lange tijd kunnen bouwen.
Vandaag ongeveer 3k aan kcals gegeten, waarvan 195gr eiwit.
 
Is je "time to peak" voor elke lift eigenlijk hetzelfde? Of scheelt dat toch enkele exposures van lift tot lift?
 
Is je "time to peak" voor elke lift eigenlijk hetzelfde? Of scheelt dat toch enkele exposures van lift tot lift?

Bij mij is het tot nu toe gelijk geweest, rond de 12 exposures. Hopelijk heb ik door nu meer volume te doen een kortere time to peak, het word toch wat saai om 12 weken hetzelfde te doen qua schema.
 
Bij mij is het tot nu toe gelijk geweest, rond de 12 exposures. Hopelijk heb ik door nu meer volume te doen een kortere time to peak, het word toch wat saai om 12 weken hetzelfde te doen qua schema.
12 exposures? Da's best veel. Is het gemiddeld niet zo rond de 7?
Je doet elke lift maar 1x/week?
 
12 exposures? Da's best veel. Is het gemiddeld niet zo rond de 7?
Je doet elke lift maar 1x/week?

Geen idee wat gemiddeld is, hoorde Mike T ergens in een filmpje over lifters die 3 exposures nodig hebben, maar ook tot 12-16 exposures. Ja doe de comp lifts 1x per week.
 
Geen idee wat gemiddeld is, hoorde Mike T ergens in een filmpje over lifters die 3 exposures nodig hebben, maar ook tot 12-16 exposures. Ja doe de comp lifts 1x per week.
Ja 3 was zowat het minimum wat hij zelf ooit had gezien bij een atleet die hij coacht.
Je telt enkel de comp variant als je exposures telt? Ik dacht variaties ook meetellen. Heb ik dat verkeerd begrepen?
 
Ja 3 was zowat het minimum wat hij zelf ooit had gezien bij een atleet die hij coacht.
Je telt enkel de comp variant als je exposures telt? Ik dacht variaties ook meetellen. Heb ik dat verkeerd begrepen?

Voor zover ik het heb gehoord alleen de comp lifts zelf, kan het goed mis hebben hoor.
 
Voor zover ik het heb gehoord alleen de comp lifts zelf, kan het goed mis hebben hoor.
Het is nogal zoeken naar echt concrete info over het hele emerging strategies concept vind ik. Je vindt overal wel flarden en korte stukjes over details en bedenkingen. Maar als je het hele verhaal netjes bij elkaar wil hebben is het toch echt goed zoeken. (of ik mis ergens een cruciaal artikel of filmpje/podcast:dunno:)

Edit: Eindelijk gevonden
Weet niet waarom ik die telkens gemist heb. :o
 
Laatst bewerkt:
Geen idee wat gemiddeld is, hoorde Mike T ergens in een filmpje over lifters die 3 exposures nodig hebben, maar ook tot 12-16 exposures. Ja doe de comp lifts 1x per week.
Het is nogal zoeken naar echt concrete info over het hele emerging strategies concept vind ik. Je vindt overal wel flarden en korte stukjes over details en bedenkingen. Maar als je het hele verhaal netjes bij elkaar wil hebben is het toch echt goed zoeken. (of ik mis ergens een cruciaal artikel of filmpje/podcast:dunno:)

Edit: Eindelijk gevonden
Weet niet waarom ik die telkens gemist heb. :o
https://articles.reactivetrainingsystems.com/2018/06/07/peaking-with-emerging-strategies/
 
Yep, die had ik al gevonden.
Maar echt super in-depth over het basis concept gaat hij hier ook niet he.
Ik ga straks dat filmpje eens kijken.
Ik moet sowieso zeggen dat ik zijn uitleg over ES vrij weinig concreet vind. In zijn video heeft die wel wat voorbeelden, maar mist er nog veel van de magie. Ik vraag me ook af hoe hij de keuze maakt om dan x3 en dan weer x2 te doen @8 of @9. Ben al even aan het zoeken naar uitleg die daarover gaat.
 
Ik moet sowieso zeggen dat ik zijn uitleg over ES vrij weinig concreet vind. In zijn video heeft die wel wat voorbeelden, maar mist er nog veel van de magie. Ik vraag me ook af hoe hij de keuze maakt om dan x3 en dan weer x2 te doen @8 of @9. Ben al even aan het zoeken naar uitleg die daarover gaat.
Ik denk dat het in het begin veelal "informed guessing" is. De basis hangt af van je intake info volgens mij. Maar hoe langer je onder zijn vleugels zit, hoe minder hij moet "gokken". Hij kan beter zien aan hoe je in het verleden reageerde hoe hij je training moet aanpassen. En dat zal voor iedereen een beetje individueel zijn.
De grote vraag is: hoe pas ik dit op mezelf toe?
En daar heb je gelijk dat de info redelijk wazig blijft.
 
30-04-19

Deadlift w/belt

200 x 1 @8
140 x 5 x 6

3ct paused bench press
100 x 3 @7
105 x 3 @8
110 x 3 @9
100 x 3 @6
100 x 3 @7
100 x 3 @7

Bench press

75 x 8 @6
80 x 8 @7
85 x 8 @7.5
90 x 8 @8
90 x 8 @8.5
90 x 8 @9

Bulgarian split squat (kettlebell)
12 x 8
16 x 8
20 x 8
24 x 8
28 x 8 x 3

Chin up

bw x 10, 8


Weer redelijk rustig in komen zo qua gewichten. Rusttijden tussen de sets allemaal onder de 2 minuten.
 
02-05-19

Pinn squat w/belt

175 x 1 @8
150 x 5 @9
140 x 5 @9
135 x 5 @8
135 x 5 @8.5

Close grip bench press

75 x 8 @6
80 x 8 @7
85 x 8 @8
80 x 8 @7
80 x 8 @7.5
80 x 8 @8

Stiff legged deadlift

75 x 10 @6
80 x 10 @7
85 x 10 @8
85 x 10 @8.5
85 x 10 @9


Lekkere training, squat vielen me niks tegen. Laatste set knakte er wel iets in mijn schouder, dus op de bench nog iets ingehouden. Niet dat ik er last van heb, maar voel het wel iets. Wellicht wel handig om een aantal sets bench te verlagen. Wellicht is deze verhoging van volume in 1x keer een beetje te veel.

Eten gaat ook beter dan verwacht, nu 2 dagen achter elkaar 3k kcals. bw is nu al paar dagen 85.5kg en zie er al weer een stuk voller uit.
 
Laatst bewerkt:
Toch iets meer last gehad van mijn linker schouder dan na de training dan tijdens de training. Gister was sowieso de gym dicht dus heb mooi wat dagen extra rust gehad. Voel nu mijn schouder een stuk minder, dus hopelijk heb ik er morgen helemaal geen last meer van tijdens en na de training.

Moet ook even werk gaan maken van de opbouwen van mijn homegym, dan kan ik makkelijker ook kortere trainingen extra doen en altijd weer op dagen en tijden trainen dat het mij uitkomt.
 
Back
Naar boven