Fitness Seller

Verkapt ik ben bodybuilder topic

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.961
07-05-19

Paused bench press

120 x 1 @8
92.5 x 5 x 7

Stiff legged deadlift
80 x 10 @6
85 x 10 @7
90 x 10 @8
90 x 10 @8
90 x 10 @8.5
90 x 10 @9

Bulgarian split squat (kettlebell)
20 x 8 @6
25 x 8 @7
30 x 8 @8
30 x 8 @8
30 x 8 @8.5
30 x 8 @9

Chin up

bw x 9, 9, 5

Geprobeerd te squaten, maar lowbar ging hem echt niet worden, kon de bar niet vast houden zonder pijn.
High bar ging met stuk minder pijn maar voelde ook niet goed genoeg.
Gelukkig met benchen totaal geen last, dus toch nog een redelijke training kunnen afwerken.

Voeding gaat ook best aardig, kan wellicht gemiddeld gezien carbs nog wel iets verhogen en eiwit iets verlagen.
Overigens is zo een beetje alleen de lunch elke dag het zelfde.
Heb nu door de dag wel veel meer trek/honger dan tijdens de cut.

KtZWJgP.png

Laatst bewerkt:
  • #1.962
09-05-19

Deadlift w/belt

200 x 1 @8
150 x 5 x 5

Bench press

85 x 8 @6
90 x 8 @7
95 x 8 @7.5
100 x 8 @8
100 x 8 @8.5
100 x 8 @9

Pendlay row

60 x 8 @6
65 x 8 @7
70 x 8 @8
70 x 8 @8
70 x 8 @8.5
70 x 8 @9

Bulgarian split squat

bw ladder van 1-6-1

Gevoel dat ik nu wel weer redelijk op de gaintrain ben gestapt. Training voelde al stukke sterker dan afgelope training.
Schouder was nog wel te gevoelig voor squats helaas. bw was vanochtend 86.3kg

URv9zAn.png

Programmeer je nog steeds op basis van emerging strategies?

• #1.964
Programmeer je nog steeds op basis van emerging strategies?

Ja. Werk nu niet met vast staande trainingen, maar met prioriteiten. Al zijn die prioriteiten meer een leidraad.
Zo kan ik per week kijken wat ik op welke dagen ongeveer kan/wil doen. Dan heb ik ook per training nog enige afwisseling om het leuk te houden.
12 weken lang elke training dezelfde oefeningen met hetzelfde protocol doen vind ik toch te saai.

Prio 1
squat comp x1@8 75%x5x7
bench comp x1@8 75%x5x7
deadlift comp x1@8 70%x5x5
3ct paused bench press x3@7, x3@8, x3@9 -10% 3 down sets

Prio 2
pinn squat x1@8 x5@9 3 down sets
bench press x8@6, x8@7, x8@8 3 repeat sets
stiff legged deadlift x10@6, x10@7, x10@8 3 repeat sets

Prio 3
bulgarian split squat x8@6, x8@7, x8@8 4 repeat sets
close grip bench press x8@7, x8@8, x8@9 3 down sets

Prio 4
pendlay row x8@6, x8@7, x8@8 3 repeat sets
military press x8@6, x8@7, x8@8 3 repeat sets

En kan je hier nog steeds met voldoende betrouwbaarheid je TTP uit halen?
Of staat die zo goed als zeker vast en kan je zo mooi je blokken indelen?

12 weken? Is je TTP 12 weken? Damn, da's wel lang.

• #1.966
En kan je hier nog steeds met voldoende betrouwbaarheid je TTP uit halen?
Of staat die zo goed als zeker vast en kan je zo mooi je blokken indelen?

12 weken? Is je TTP 12 weken? Damn, da's wel lang.

Ik hoop nu door meer volume te doen dan afgelopen emerging strategies blokken toch wel een kortere TTP te hebben.
Ik heb nu zeker 3 emerging strategies cycles gedaan waarbij mijn TTP 12 a 13 weken was. Dat maakt het na een week of 6 toch wel te saai.
Grote kans dat als het weer 12 weken is en het saai word, dat ik terug switch naar kortere volume en institeit blokken achter elkaar zoals ik eerder trainde met oldskool fatigue percentages.

Ik hoop nu door meer volume te doen dan afgelopen emerging strategies blokken toch wel een kortere TTP te hebben.
Ik heb nu zeker 3 emerging strategies cycles gedaan waarbij mijn TTP 12 a 13 weken was. Dat maakt het na een week of 6 toch wel te saai.
Grote kans dat als het weer 12 weken is en het saai word, dat ik terug switch naar kortere volume en institeit blokken achter elkaar zoals ik eerder trainde met oldskool fatigue percentages.
Was het 2x experiment geen success. Dus ipv ABC in 1 week ABAB in 1 week.
Hielp dat niet om je TTP in te korten?

• #1.968
  • #1.970
12-05-19

High bar squat

165 @8
130 x 5 x 3

Paused bench press
125 x 1 @8
100 x 5 x 7

Bulgarian split squat (kettlebell)
20 x 8 @6
25 x 8 @7
30 x 8 @8
30 x 8 @8
30 x 8 @8
30 x 8 @8.5
30 x 8 @9

Close grip bench press
80 x 8 @6
85 x 8 @7
90 x 8 @8
90 x 8 @8
90 x 8 @8
90 x 8 @8.5

paired met

Pendlay row
60 x 8 @6
65 x 8 @7
70 x 8 @8
70 x 8 @8
70 x 8 @8.5
70 x 8 @9

Low bar squat is nog niet te doen met de schouder, gelukkig high bar wel. Wel beperkt volume gedaan omdat ik de schouder nog wel iets voel.
Zag net in mijn RTS training log, dat deze training ongeveer 2x zoveel volume is als het gemiddelde volume per training van nu tot een jaar terug.

Vanochtend 88.8kg bw :eek: Neem nu ongeveer anderhalve week creatine, dus denk vooral dat ik vocht vasthoud. Aangezien het 4 dagen geleden 86.3kg was.

Laatst bewerkt:
Een verdubbeling in volume, u wot m8:o En dat nog een pak lichter haha! Dat wordt knallen op je volgende wedstrijd. ;)

• #1.972
Een verdubbeling in volume, u wot m8:o En dat nog een pak lichter haha! Dat wordt knallen op je volgende wedstrijd. ;)

haha dat zal niet elke training zijn hoor. Het is natuurlijk wel veel volume op lagere intensiteit. Zo was de laatste set paused bench @8. Heb ook best vaak x1@8, x5@9 en 2 downsets als protocol gedaan in het afgelopen jaar. Dan draai je ook niet veel volume natuurlijk.

haha dat zal niet elke training zijn hoor. Het is natuurlijk wel veel volume op lagere intensiteit. Zo was de laatste set paused bench @8. Heb ook best vaak x1@8, x5@9 en 2 downsets als protocol gedaan in het afgelopen jaar. Dan draai je ook niet veel volume natuurlijk.
@8 is lage intensiteit?

• #1.974
Een x8@8 geeft in de RPE chart 74% van 1RM, dat vind ik lage intensiteit. Overigens heb ik er wel een handje van om sets te zwaar in te schatten, zeker bij een 5+ rep range.
Mja, als je het zo bekijkt. Procentueel is dat niet geweldig. Maar als je er 8 reps mee doet is het toch een aardige hoop stress die je genereert.
Ook al is het "maar" 74%, zou ik het bij een set van 8 reps toch niet onderschatten.

• #1.976
Mja, als je het zo bekijkt. Procentueel is dat niet geweldig. Maar als je er 8 reps mee doet is het toch een aardige hoop stress die je genereert.
Ook al is het "maar" 74%, zou ik het bij een set van 8 reps toch niet onderschatten.

Ik heb na zulke trainingen ook wel het gevoel dat ik aardig wat gedaan heb hoor en de volgende dag voel ik het ook behoorlijk qua spierpijn/stijfheid. Gelukkig kan ik behoorlijk wat volume aan. Als je RTS project momentum van (volgens mij) 2016 ziet die ik gedaan heb. Daar was ik 4x in de week 3 uur per training bezig. Dan ben je helemaal verrot en dan weer 3 uur trainen XD. Als je ook ziet dat ik in mijn cut van -12kg bw geen moment het gevoel heb gehad dat ik niet kon herstellen. Sinds mijn laatste wedstrijd in december 2016 ook behoorlijk onder mijn stand geleefd qua volume.

Laatst bewerkt:
Ik heb na zulke trainingen ook wel het gevoel dat ik aardig wat gedaan heb hoor en de volgende dag voel ik het ook behoorlijk qua spierpijn/stijfheid. Gelukkig kan ik behoorlijk wat volume aan. Als je RTS project momentum van (volgens mij) 2016 ziet die ik gedaan heb. Daar was ik 4x in de week 3 uur per training bezig. Dan ben je helemaal verrot en dan weer 3 uur trainen XD.
Daar ben ik wel jaloers op.
Ik ga echt kapot van een beetje volume. Ik herstel er gewoon niet van.
Ik kan mijn kracht goed demonstreren onder zware vermoeidheid, maar ik krijg dan steeds meer last om volume te maken. Ik moet dat echt héél traag opbouwen.
Op zich heeft dat wel het voordeel dat ik waarschijnlijk nooit aan trainingen van 3 uur zal komen.
Maar de gains komen dan ook erg traag.

• #1.978
Daar ben ik wel jaloers op.
Ik ga echt kapot van een beetje volume. Ik herstel er gewoon niet van.
Ik kan mijn kracht goed demonstreren onder zware vermoeidheid, maar ik krijg dan steeds meer last om volume te maken. Ik moet dat echt héél traag opbouwen.
Op zich heeft dat wel het voordeel dat ik waarschijnlijk nooit aan trainingen van 3 uur zal komen.
Maar de gains komen dan ook erg traag.

Ieder nadeel heeft zijn voordeel :p
Bovenstaande training heb ik 2 uur over gedaan. Gemiddeld gezien doe ik ongeveer 1,5 uur over een training.
Moet wel zeggen dat ik nu een stuk korter rust dan tijdens mijn cut. Bij de comp lifts ongeveer 1,5 min en de rest 2 a 2,5 min.

Ieder nadeel heeft zijn voordeel :p
Bovenstaande training heb ik 2 uur over gedaan. Gemiddeld gezien doe ik ongeveer 1,5 uur over een training.
Moet wel zeggen dat ik nu een stuk korter rust dan tijdens mijn cut. Bij de comp lifts ongeveer 1,5 min en de rest 2 a 2,5 min.
Damn ... als ik een beetje goed hersteld ben doe ik 2 a 2,5 minuut tussen de comp lifts en 2 minuten tussen de rest.
Korter dan dat loopt de RPE gewoon te snel op om goed te zijn.
Als ik vermoeid ben lopen de rusttijden ook aanzienlijk op maar probeer toch rond de 3 a 4 minuten te blijven en zeker niet boven de 4 minuten te gaan.

Doe je dit jaar wel weer een wedstrijd mee?

Terug
Naar boven