AndroidHealthClinic

Vortexx's Log - Beast From The East (Mass Construction)

• Topic Starter Topic Starter
Update:

Drukke week achter de rug, maar me wel gehouden aan alle trainingen volgens schema.
Donderdag had ik een goede dag op de DL/BP waardoor ik twee VPR's kon noteren (7x170 & 7x87,5)
Vrijdag 5x5x115 op de SQ en die liep wat minder soepel, waarschijnlijk vanwege de DL rep-out de dag er voor.
Zat qua gewicht redelijk laag in de 91 KG, maar in het weekend nogal hectisch en sinds maanden weer eens wezen
stappen, dus dat gaf de nodige extra kcal. waardoor ik weer wat gestegen ben.

Deze week een wat andere opzet dan de vorige weken.
Met een extra rustdag op vrijdag erbij om voldoende te herstellen voor de rep test (5RM op 85%) op de grote drie.
Daarna beslissen of ik deze vier weken over ga doen met meer gewicht of door te gaan met de volgende vier weken.

c4e1ef4e939ad32d24698ab8432f57f0546063c9f21b2a4096946f5e54dc357e.jpg

Day 22 - Squat, Bench, Deadlift

BP

4x4x85

SQ

4x4x112,5

DL

2x4x155

Note:

Kort maar krachtig, maar wel voldoende om nog flink te zweten.
Squatrek was bezet door een sinner (bb curl) dus eerst maar de BP gedaan.
Weinig rust gehouden bij de werksets van de SQ (30-45 sec.) omdat het conditioneel kon ondanks
dat de hamstrings nog niet helemaal hersteld waren van zaterdag.
DL was easy shit, twee vingers in de neus....

Day 24 - Squat, Bench, Deadlift

BP

3x5x75

SQ

3x5x100

DL

2x4x155

Note:

Dinsdag een full body workout op stapel, maar niet echt heel boeiend om te loggen.
Gisteren dus een semi-deload training met wat meer t.u.t. om de intensiteit wat te verhogen.
Na het benchen nog moeten wachten, omdat het squatrek weer bezet was door een member
van de half squat crew.
En tot slot had ik eigenlijk nog intervallen willen doen, maar alle goede loopbanden waren bezet
of deden het niet.

Day 27 - Squat, Bench, Deadlift

SQ

1x10x120

BP

1x7x90

DL

1x?x175

Note:

Ben een beetje klaar met mijn huidige sportschool.
Kan niet zeggen dat het ligt aan de mensen, want zowel het personeel als de meeste sporters zijn relaxt.
Maar vanochtend was de bekende druppel en ik denk er serieus over om eens bij een andere sportschool te gaan kijken.

Ik had eigenlijk in de planning om de BP als eerste te doen, omdat deze lift mijn minste is.
Maar zoals altijd was deze bezet en het squatrek gelukkig niet, dus toch maar eerst begonnen met de SQ.
Ik probeerde in mijn concentratie te komen tijdens mijn WU, maar dat faalde totaal omdat er vlak naast mij een dude op z'n matje z'n handstand
aan het oefenen was zodat ik net aan er langs kon om de gewichten te verwisselen en niet geraakt te worden door meneer zijn onderlichaam.
Na een kleine 10 min. begonnen met mijn rep-out, gaat een groepje gasten vlak achter mij tegelijker tijd met de dude (van de handstand) lunges doen
in tegengestelde richting.
Gelukkig liep het goed af, maar vorige week was een instructrice ook al zo aardig om mij goedemorgen te wensen terwijl ik 115 KG op mijn rug had en ik
in mijn automatisme goedemorgen terug zei en ter plekke een verrekking op liep in mijn linker lat omdat ik net de daling in deed zetten (WTF)
Einde van het verhaal wel mooi 10 reps in de pocket, maar de manier waarop geeft gewoon veel irritatie.

Daarna de BP zonder spotter de rep-out gedaan en 7 reps gehaald, waardoor de 110 KG toch in het zicht blijft.
De DL heb ik helaas niet kunnen doen, want er kwam een atletiek ploeg binnen die redelijk wat ruimte in beslag nam en de dude (van de handstand) was na mij
zijn overige oefeningen gaan doen in het squatrek en was nog niet klaar.
Er was nog een plek met spiegel, maar die was ook bezet en toen de plek eindelijk vrij kwam waren en geen goede stangen (met voldoende grip) meer aanwezig.
Dus na 20 min. was mijn geduld op en was ik inmiddels afgekoeld en er klaar mee.
Ben er wel redelijk zeker van dat ik minimaal 5 reps had kunnen doen op de DL, dus besloten om de volgende vier weken van het schema te gaan doen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Day 29 - Squat, Bench, Deadlift

SQ

2x8x107,5

BP

1x8x82,5
1x7x82.5 (+1)

DL

2x5x160

Note:

SQ ging lekker en BP was ook goed te doen ondanks dat ik die laatste rep net niet kon pakken.
Helaas ging het bij de DL weer mis, waardoor ik uit mijn concentratie werd gehaald.
Had al gezocht naar twee dezelfde matjes, maar die kon ik niet vinden dus dan maar zonder.
Ondertussen tijdens de zoektocht naar plates, werd ik weer bijna geraakt door de benen van de dude (van zaterdagochtend)
die deze keer achter me bezig was.
Had eigenlijk m'n belt moeten meenemen, maar was deze vergeten dus de reps kwamen wat langzamer dan normaal waardoor
grip bij de laatste reps wat minder werd.

Ik was me net bezig met de laatste rep (6e) toen een instructeur zonder waarschuwen achter me vandaan kwam en al graaiend naar een klein matje
(formaat 25x50) vroeg of ik deze niet wou gebruiken (vanwege geluid/belasting schijven)
In mijn boosheid heb ik in een kleine discussie kortaf aangegeven dat het zo niet ging en dat als de schijven kapot zouden gaan (wat in de 3 jaar dat ik daar train nog nooit is gebeurd)
het zou komen doordat het materiaal op is.
Normaal gesproken had ik zijn verzoek zonder problemen aangenomen, maar de onwetendheid van het storen tijdens de DL door nota bene een instructeur....zucht....
Heb daarna toch maar provisorisch twee "matjes" gemaakt en de tweede set daar op gedaan om eventuele escalatie te voorkomen.

Vanavond eerst een wedstrijdje van 10K rennen en daarna een UB training, hopelijk zonder drama.......

Day 31 - Squat, Bench, Leg Hypertrophy

SQ

3x6x115

BP

3x6x87,5

Leg Extension

3x12x45

Seated Calf Raises

3x15x72,5

SLDL

3x8x80

Standing Calf Raises (Smith)

4x12x30

Note:

Dinsdag 10K wedstrijdje gerend, maar na 4K kreeg ik al redelijk veel druk op mijn linker knie.
Toch doorgelopen en een eindtijd genoteerd van 50:52 (5:05) wat al sneller was dan een loop die ik
zaterdag had gelopen (5K)
Daarna omgekleed, omdat we onderweg een flinke hoosbui kregen waardoor iedereen zeiknat was.
En weer door naar de sportschool voor een UB training, die uiteraard wat zwaarder aanvoelde na het lopen (minde energie)
Het BFR gedeelte van de armen overgeslagen en rond 21:45 - 22:00 richting huis.

Gisteren lekker getraind al ging de SQ wat moeizamer en heb ik de leg extensions lichter gedaan omdat ik weer wat meer last had van mijn knie.
Kon gelukkig meteen verder met de BP en ook die ging goed (alle reps gehaald)
De leg curl gewisseld met de SLDL en deze ook wat lichter en minder volume, omdat de hamstrings nog behoorlijk op waren van het rennen.
Wel iets extra focus op de kuiten dan vorige weken, maar nog geen BFR omdat ik nog flink kan profiteren zonder....

Update:

Vrijdag de DL op 3x3x180 (belt + chalk) en daarna de BP op 4x4x92,5 dus niks te klagen
Zaterdag nog wat stijf van de DL, maar toch de 4x4x122,5 op de SQ gehaald ondanks dat ik bijna
weer had opgegeven na 20-25 min. wachten op het squatrek.
Zondagochtend nog een 5K gerend op 5:15 per K dus niet fanatiek hard gegaan.

Day 36 - Squat, Bench, Deadlift

BP

2x8x82,5
1x7x82.5 (+1)

SQ

3x8x107,5

DL

3x6x160

Note:

Squatrek was bezet, dus eerst begonnen met BP en dat ging beter als vorige week, maar net te weinig over voor die f*cking laatste rep.
Daarna verder met de SQ, wat conditioneel/technisch toch altijd een uitdaging blijft met dit volume ondanks dat het maar 107,5 KG is.
Meteen over gegaan naar de DL voor het squatrek wat redelijk goed ging, maar waarbij voor mijn gevoel toch iets te veel gevraagd werd
van de erector spinae, misschien omdat deze keer de stang hoger lag dan normaal vanwege dikkere matjes.
Eenmaal klaar meteen naar huis en verkleden, omdat ik deze week (4e jaar) ook weer mee doe aan de zwemvierdaagse.
Rond acht uur weer thuis om vervolgens de pastasaus voor deze week klaar te maken (gehakt/kruiden/saus/linzen/champignons)

Vandaag in de planning om eerst wat te klussen aan m'n huis na het werk, daarna zwemmen en als laatste een UB training.

lekkere trainingen. Wat een kut sportschool, ben je al weg daar?

lekkere trainingen. Wat een kut sportschool, ben je al weg daar?

Qua gewichten loopt het idd lekker en had dat zelf niet kunnen bedenken, omdat ik in de cut eigenlijk alle jaren redelijk krachtverlies heb gehad.
Maar dit jaar heb ik echt een sprong gemaakt op de SQ en dat voelt zeer goed.

Ik zal nooit zeggen dat mijn gym kut is, maar het werkt voor mij niet meer vanwege de veranderingen die wel & niet door zijn doorgevoerd.
Heb het idee dat de nadruk/investeringen steeds meer gaan liggen op het kickboksen/lessen en dat het fitness/kracht gedeelte stil blijft staan.
Er is duidelijk vernieuwing nodig als het om apparatuur/(dumbbells)-rek/schijven en een degelijke ondergrond (rubberen tegels) gaat.
Ook wordt de ruimte steeds verder verkleind en komt alle apparatuur te dicht op elkaar te staan en dat zorgt soms voor extra irritatie.
Ik kan niet kijken in de portemonnee van de eigenaar, dus het is voor mij makkelijk conclusies te trekken als het gaat om de praktijk.
Al is het in de drie jaar dat ik hier sport wel veel drukker geworden en dat betekend toch ook extra inkomsten.
Ondanks alles is de omgang met de andere sporters er niet minder om, maar dat compenseert niet voor de minpunten.

Mijn abbo loopt z.w.z. nog door tot september, maar zal voor die tijd een paar keer proef trainen bij andere sportscholen om te kijken
wat voor mij de beste optie is.
Ik wissel niet graag van sportschool, maar dit werkt voor beide zijden niet......

Duidelijk man. Ik irriteer mij persoonlijk al snel aan mensen. Ik heb een super Gym (trainen redelijk wat mensen die serieus trainen vooral 'middags en 'avonds wel), maar ik mijd expres de drukke tijden. Er zijn helaas zoveel mensen die hun gewichten niet opruimen.

Niet te doen om in de middag of de avond te squatten of te deadliften veel te druk.

Dus ik ga echt als de Gym net open is rond 7.00. Helaas lukt dit niet altijd en zit ik in een overvolle gym. ;-)

Update:

Donderdag eerst wezen zwemmen en daarna getraind.
High light was de SQ 4x6x115 en de BP 4x6x87,5 (waarbij ik de laatste set weer de laatste rep heb laten liggen)
Vrijdag voor de laatste keer het koude water in en daarna eerst aan de espresso om op te warmen.
Het werd een lange training daarna van 20:30 t/m 22:30 met de DL 3x3x180 + 1x5x180 (VPR) en bij de BP was ik ff
de weg kwijt en heb ik eerst 3x4x85 gedaan waarna ik over ben gegaan op 2x4x92,5 en 1x5x92,5 al laatste.

Zaterdag geen tijd kunnen maken voor trainen (vandaar de lange training van vrijdag)
Zondag nog wel een 5,5K in de namiddag gerend (5:08 per K) dus niet te gek gedaan, omdat ik me behoorlijk
moe voelde van de lange week (werk, trainingen, zwemvierdaagse, klussen)
Gisteravond om 21:15 naar bed gegaan en er vanochtend pas uitgekomen om 6:45....
Gewicht was van het weekend onder de 90 KG maar heb gisteren wat losser gegeten (meer koolhydraten) dus zit
nu weer iets er boven.

Day 43 - Squat, Bench, Deadlift

SQ

4x8x107,5

BP

1x8x82,5
2x7x82.5
1x5x82 (+1/+1)

DL

4x6x160

Note:

De SQ ging redelijk, alleen de vierde set gingen de laatste reps wat moeizaam.
Bij de BP kon ik al merken dat het niet veel werd, omdat de eerste set al moeizaam ging.
De derde set net de 7e rep kunnen pakken met een grinder (hulp was al onderweg.....lol)
Dus vierde set maar 5 reps kunnen maken met 2 singles en uiteindelijk een dikke chest pump....hue..hue..hue
De DL was qua reps en sets heel wisselend van kwaliteit en snelheid.
Nog ff deze week doorkomen (de zwaarste van deze cycle) en dan maxen volgende week.
Dan houd ik nog een week over om wat te deloaden met waarschijnlijk twee keer een FB training

Update:

Dinsdag de UB training gedaan incl. de BFR varianten voor de biceps/triceps.
Gisteren alleen de SQ gedaan 5x6x115 en geen BP, omdat deze constant bezet was.
De SQ ging redelijk tot de derde set, maar de laatste twee sets was echt pittig met veel grind werk.
Weet dat dit de zwaarste week is en ik ook nog midden in een cut zit, dus ik snap dat alles moeizamer gaat of
zoals in het geval van de BP ik sommige reps mis.
Ben zo toe aan vakantie, maar eerst volgende week nog ff maxen op 87,5 % (3-5 reps min.)
Dat betekent voor mij SQ 127,5/BP 95/DL 185

2951841d5accb2f085907bdfcb4689d8b02e75b8daacbf7ee776f39ef4b1d97d.jpg

Update:

Vrijdag echt zwaar lopen twijfelen om überhaupt naar de sportschool te gaan.
Heb eerst nog 30 min. op bed gelegen, omdat ik gewoon op was van de hele week (werk/training/slecht geslapen)
Toch besloten om heen te gaan en de DL & BP gedaan incl. de assistance maar zonder de BFR versie voor de armen.
De BP ging moeizaam, maar wel alle reps gehaald 5x4x92,5
De DL voor mijn gevoel met slechte vorm (back curls) maar reps wel gehaald 5x3x180

Zaterdag het zelfde gevecht met mezelf, ondanks dat ik redelijk geslapen had.
Toch heen gegaan en de SQ met heel veel grind werk volbracht 5x4x122,5 en daarna nog de BFR sets voor de benen (no calves)
Blij dat ik achteraf door gezet heb, omdat ik aankomende week toch ook moet reppen met de 127,5
Dan geeft het wat extra zelfvertrouwen om in deze vorm toch nog dit volume te kunnen squatten.

Day 50 - Squat, Bench, Deadlift

SQ

5x3x120

DL

3x3x160

BP

2x5x90

Note:

De benen voelden al wat beter dan afgelopen zaterdag, maar merk dat techniek toch minder is geworden.
Doordat ik mijn core stability heb verwaarloost en daardoor vooral de laatste sets niet optimaal op spanning kan blijven.
Hetzelfde geldt dus ook voor de DL en dat was vooral afgelopen vrijdag goed te merken.
Heb trouwens ook flink last van mijn rechterarm tijdens het benchen, vandaar dat ik maar 2 setjes heb gedaan i.p.v. de voorgeschreven 5 sets.
Denk dat het m'n tricep betreft of i.i.g. een aanhechting van de tricep naar de elleboog en dat dit erger wordt na het squatten/deadliften.
Vandaag een FB, maar laat de isolatie oefeningen voor de triceps vervallen en de BFR versie voor de biceps.

Update:

Tot dinsdagavond ging alles volgens plan, maar ben helaas in de loop van de week naast de hooikoorts ook nog
eens verkouden geworden (waardoor mijn keel nog meer is opgezet)
Dus de donderdag & vrijdag nacht weinig geslapen en heel benauwd (vergelijkbaar met meerdere astma aanvallen per nacht)
Ondanks dat toch zaterdagochtend naar de gym gegaan, maar toen ik begon aan de rep-out op de BP (die ik als eerste deed vanwege
mijn rechter arm) sloeg mijn keel dicht en kreeg ik haast geen lucht binnen.
Toch nog door gegaan tot de 4e rep en die halve wege naar boven geracked, omdat het niet meer ging.
Had eigenlijk nog de intensie om de squat te proberen, maar die was nog lang bezet dus naar boven gegaan om wat op te warmen op de leg extension.
Tijdens de leg extension toch maar bedacht en besloten dat ik waarschijnlijk net zo benauwd zou worden tijdens de squat/deadlift.
Het idee was dat ik vandaag nog een keer zou proberen als het wat beter zou gaan, maar vannacht was de zwaarste nacht tot nu toe.
Ik baal enorm, omdat ik voor mijn gevoel hier flink voor heb moeten werken om deze rep-out te doen (vooral de SQ)

Update:

Gisteren toch nog een poging gedaan voor de rep-out test, omdat ik gewoon gaal koppig ben.
Deze keer begonnen met de SQ en tegen de verwachting in 7x127,5 als resultaat (goede diepte/geen riem)
Daarna de BP en deze keer gelukkig geen last, maar toch niet echt tevreden 5x95 (zonder spotter)
Als laatste de DL met een bar die ik anders nooit gebruik, maar de stang die ik normaal gebruik (meer profiel)
was al bezet, dus helaas door falende grip niet verder gekomen dan 2x185
Ondanks dat de DL niet ging, ben ik toch blij met de rep-out op de SQ (VPR) een mooie afsluiter zo voor de vakantie.

Update:

Weer terug van twee weken vakantie met af en toe wat plyomatrie, maar helaas geen mogelijkheid
voor een paar duurlopen vanwege ligging vakantiewoning.
Dus deze week wat meer aandacht voor het hardlopen, omdat ik volgende week donderdag al weer m'n eerste
wedstrijdje ga rennen (10K)
Heb de afgelopen maanden eigenlijk vrij weinig tot niets aan hardlopen gedaan vanwege hooikoorts/blessure/trainingsschema
dus probeer ondanks alles om deze loop toch nog waardig uit te lopen.

Ben gisteren begonnen met UB te trainen met repranges 12-15 en ben niet tegen failure gaan zitten.
Uiteraard vandaag wel de nodige spierpijn, maar dat is logisch en niet te vermijden.
Ook nog een loopje 's avonds gedaan van 4/5 K zonder sporthorloge, maar ging wel redelijk en geen last meer van hooikoorts.
Vanochtend minimaal LB aangepakt, dus verwacht daar geen flinke spierpijn van te krijgen morgen zodat ik nog een loopje 's ochtends
kan doen voor het te warm word.

Update:

Vandaag de 10K run met een pittige temperatuur, waardoor ik wat meer van te voren drink en tijdens de run
waarschijnlijk toch wat ga inhouden om niet volledig kapot te gaan.
Heb de afgelopen week drie loopjes gedaan (4,5/7,5/7,5) en geen last gehad van enig ongemak, dus qua belasting moet het
wel goed gaan.
Heb van de week maar één keer UB getraind, maar geen last gehad van spierpijn ondanks dat ik tegen failure aan zat.
Ben van plan om volgende week weer te starten met een periodiek lineair schema in combinatie met het hardlopen.
Hoop dat de combinatie er voor zorgt dat ik wat droger/harder oog dan dat nou het geval is (soft/te hoog vp)

Terug
Naar boven