AndroidHealthClinic

Vortexx's Log - Beast From The East (Mass Construction)

Hoe gaat het hier verder? Lees af en toe in je log mee.
Ik probeer de laatste tijd ook hard te lopen en dat gaat best aardig.

Vind het toch wel lastig te combineren met KT.
Ik volg het schema Build like a badass van Joe de Franco en op een rustdag loop ik minimaal 6km hard.

September heb ik wedstrijd voor 10 km.
Nog tips verder?

• Topic Starter Topic Starter
Hoe gaat het hier verder? Lees af en toe in je log mee. Ik probeer de laatste tijd ook hard te lopen en dat gaat best aardig. Vind het toch wel lastig te combineren met KT. Ik volg het schema Build like a badass van Joe de Franco en op een rustdag loop ik minimaal 6km hard. September heb ik wedstrijd voor 10 km. Nog tips verder?

Gaat redelijk, wat last van m'n lichaam maar daar wordt nu aan gewerkt.
Het is idd niet makkelijk om hardlopen/KT te combineren, maar je zou na het trainen van LB nog wat intervallen kunnen doen op de loopband (bijvoorbeeld 3x800 of 6x400)
Ruim voor de wedstrijd eten (2/3 uur) en 45/60 min van te voren nog iets van een sportdrank of en banaan nemen.
Vooral bij het begin niet te snel gaan, dus eigen tempo bepalen hoe verleidelijk het ook is om mee te rennen met de "snellere" lopers.

Update

Vrijdag LB op kracht wat lichter aangepakt vanwege bekken probleem (3x8x100 SQ)
Zaterdag UB op kracht kort gehouden vanwege een geplande afspraak, dus intensiteit opgeschroefd en gaan met die banaan.
Van het weekend naar een all-inclusive hotel in Assen (met sportschool) en me redelijk kunnen inhouden tijdens de buffetten.
Vanochtend naar de fysio geweest en die is weer flink bezig geweest, zou eigenlijk vanavond een 10K rennen maar die sla ik ff over.
Deze week 100 kcal. naar beneden (2500 kcal.) wat ik voornamelijk bij de vetten weg haal.
Ook een deload vanwege het fysio gebeuren, maar ook omdat m'n onderarmen/polsen het wel fijn zullen vinden.
Dus deze week drie keer trainen i.p.v. de standaard vijf keer.

Update

Gisteravond een FB gedaan met als "nieuwe" oefening de low bar squat, omdat ik al geruime tijd last heb van ossale groei op één van m'n wervels (tussen m'n trapezius)
Dit begint nu ook te verkleuren en krijg er ook steeds meer last mee na "zwaar" high bar squatten.
Kan er verder weinig aan doen, omdat ik de stang op m'n trapezius leg, maar kennelijk de stang dan alsnog de wervel raakt.

Dus gisteren toch maar begonnen met low bar, wat erg wennen is qua gewicht op de achterkant schouders.
Ben tot 80 KG gegaan, omdat de plaatsing nogal pijnlijk was (gewenning) maar eenmaal bezig merk ik er minder van.
Ga nu dus proberen om elke LB training gewicht te verhogen met setjes 5-8 en bij uitzondering de zwaardere sets high bar te doen met pussypad.

Klinkt alsof je overal bewust mee bezig bent. Goeie shit. Is frontsquat niet iets voor je?

Klinkt alsof je overal bewust mee bezig bent. Goeie shit. Is frontsquat niet iets voor je?

Ik probeer op het moment zo efficiënt mogelijk om te gaan met m'n tijd/energie om m'n VP te verlagen.
Helaas schiet de tijd voor het hardlopen daarbij in, ook omdat ik op het moment zit met blessure/fysio.
Toch hoop ik na 7 juni (halve marathon) dit weer wat meer op te pakken en wat meer aan mijn snelheid/uithoudingsvermogen te werken.

FSQ is leuk voor erbij/assistance, maar zie mijzelf nog niet over 100 KG tillen op korte termijn, dus dan ga ik liever voor een "aangepaste" BSQ.
Bij de FSQ is het trouwens niet anders, daar zal ik ook moeten wennen aan hogere gewichten i.v.m. de extra stress op de polsen en de drukpunten op de front delts.

HITT

WU OHP BB 15 KG (60 sec. op 20 sec. af)
20x 15x
15x 15x
15x 15x

Clean & Press (zandzak 20KG)
25x
25x
25x
25x
25x
25x

SQ (zandzak 20KG)

25x + 20 sec hold in squat positie
25x + 20 sec hold in squat positie

Traplopen (zandzak 20KG)

2 trappen + bordes (4 rondes)
2 trappen + bordes (4 rondes) 1 trede overslaan per stap

Crunches (onderrug van vloer) + Oblique Twist (allebei + 10KG schijf)

25x
25x
25x
25x

Crunches (V-up) + (Twisting Sit)

4x 40 sec. op 10 sec. af

Push-ups (speed + small range) & (standaard)

4x 40 sec. op 10 sec. af

Jump SQ

2 min. zonder rust

Note:

Weer eens mee gedaan met een les en helemaal kapot aan het eind.
Na de derde set van C&P kon ik al pleisters gaan halen voor blaren op mijn wijsvingers vanwege de wrijving van de hendels van de zandzak.
Tijdens het traplopen veel zweet verloren onderweg, maar tempo was goed te doen.
Ik train buik eigenlijk veel te weinig en dat kon ik behoorlijk merken bij de crunches, waar alles al brande na de tweede serie.
De afsluiter was ook pittig en had niet veel gescheeld of er had een kipsalade met grapefruit op de mat gelegen.....lol
Daarna nog voor alle spiergroepen een oefening gedaan met max. drie setjes (rep range 8-20) Na het eten als beloning nog wat zure haring en 85% chocolade....

giphy.gif

Update

Zondag nog wezen rennen, maar door de weersomstandigheden en omdat ik nog niet volledig hersteld was van de les van vrijdag het bij 7K gehouden.
Gisterochtend voor de tweede keer naar de fysio, die flink bezig is geweest waardoor ik de rest van de dag nog last had. (triggerpoints)
Gisteravond wel lekker getraind (rug/schouders/abs) en volume/gewicht wat aangepast zodat ik alleen de laatste sets van elke oefening tegen failure aan zat.
Ook gisteren m'n pakketje van bulkpowders binnen gekregen (5 dagen levertijd) en heb onder andere CLA besteld, dus kijken of dit effect gaat hebben.

Zure haring en chocola, wat een combi :roflol: Wat is CLA precies? En wat doet die fysio zoal met je triggerpoints?

Zure haring en chocola, wat een combi :roflol: Wat is CLA precies? En wat doet die fysio zoal met je triggerpoints?

Haha allebei goed te doen, natuurlijk wel apart van elkaar op eten ;)

CLA zou volgens ingewijden kunnen bijdragen aan een gunstigere lichaamssamenstelling met een verhoogde spiermassa en een lager vetpercentage.

De fysio probeert de triggerpoints (spierknopen) te behandelen door triggerpoint compressie d.m.v. aanhoudende druk op het triggerpoint, wat behoorlijk pijnlijk kan zijn en naderhand nog lang een zeurende pijn veroorzaakt.

Update

Dinsdag benen getraind, met het idee om minder volume te maken en wat zwaarder te tillen.
Maar op één of andere manier lukt mij dat nooit, met als resultaat dat ik weer flinke spierpijn heb.
Dat kwam vooral door de eerste oefening (low bar SQ) die qua bar plaatsing nu veel beter ging.
Setjes van tien herhalingen (40/60/80/90/100/80/60/40) waarbij de zwaarste set nog redelijk in tempo ging.

Hoe gaat het hier verder?
Op welk BF hoop je uit te komen in de cut?
Ik merk zelf hoe lichter ik ben hoe makkelijker het lopen gaat.
Dus dat wordt vast tijd voor pr's voor jou.

Hoe gaat het hier verder? Op welk BF hoop je uit te komen in de cut? Ik merk zelf hoe lichter ik ben hoe makkelijker het lopen gaat. Dus dat wordt vast tijd voor pr's voor jou.

Naar omstandigheden redelijk, qua VP hoop ik rond de 10-11% uit te komen zodat ik dit nog redelijk makkelijk vast kan houden zonder heel afgewogen/extreem te moeten diëten.
Dat klopt zeker, hoe lichter ik weeg hoe makkelijker het rennen mij af gaat (lichtere afzet)
Ondanks dat ik de laatste paar weken weinig gerend heb, kon ik idd nog een PR pakken op de halve marathon van afgelopen zondag :D

Update

Donderdag/vrijdag rust gehouden en vrijdagavond begonnen met laden voor de wedstrijd van zondag.
Begonnen met sorbetijs + proteïne shake gevolgd door pistoletjes + smeerkaas.
Vervolgens zaterdag de hele dag door blijven eten, sushi (24 stuks) kip + rijst + citroensaus en pistoletjes + smeerkaas en nog meer sorbetijs :p
Veel gedronken (3,0 - 4,0 L) en de creatine inname wat verhoogd om de ATP goed aan te vullen.
De ochtend van de wedstrijd alleen nog een banaan + flesje extran en om 10:30 van start gegaan.

Het eerste stuk was redelijk windstil met de volle zon op ons, maar toen wij de dijk op kwamen hadden we lekker de wind in de rug.
Alleen het tweede gedeelte terug dus alleen maar wind tegen, wat de snelheid er wat uithaalde.
De man met de hamer kwam wat eerder dan de vorige keer in Amsterdam (16K) maar ik had gelukkig iemand die naast me bleef rennen en me mee trok.
Flink afgezien, maar toch nog onverwacht een PR gelopen 1:54:25 (netto) een verbetering van 1:43

Borst & Armen

BP

8x40
8x50
8x60
8x70
6x80
dropsets 70/60/50/40

Cable Fly's

2x12x30 (high)
2x12x20 (parallel)
2x12x15 (low)

Incline BP (smith)

15x30
2x12x40
2x08x50 + 3x3 myo reps

Skull Crusher

2x12x15
15x10

Db Curls (concentration/alternate/incline)

15x13
12x13
10x13

Db Pullover

3x15x22

Incline Db Fly's

3x12x17

Tricep Pushdown

3x12x25

Cable Kickback

3x12x15

Cable Curl

3x12x30

Hanging Leg Raises

3x10

X-Crunches

3x16

Twisting Sit

3x30

Note:

Maandag rug & schouders getraind, maar kon merken dat energiepeil nog laag was en ik zondag te weinig had gegeten om volledig hersteld te zijn.
Hooikoorts is op het moment op z'n hoogtepunt, maar probeer ondanks dat voeding en training goed bij te houden.
Heb waarschijnlijk van het rennen op zondag of de airco in de auto een flinke hoest overgehouden, dus abs worden automatisch getraind en de nachten die al kort waren zijn nog korter geworden.

Training van gisteravond ging redelijk goed, dus daar geen klagen over.
Vanavond waarschijnlijk benen trainen op kracht, want morgen wordt het me te warm om voluit te gaan.
Hoop alleen dat de rijstepap er niet uitkomt, want ik eet vandaag voor de training wat meestal niet goed uitpakt op benendag.

Update

Zondag nog wezen rennen, maar gekozen voor een andere aanpak dan normaal (duurloop)
Ben eerst 3K gaan rennen op een snelheid van 4:39 per km (13) en daarna rust van enkele min. gevolgd door 4K in 4:58 per km (12)
Ben sinds gisteren ook weer wat gedaald in calorieën door vooral koolhydraten te schrappen.
Probeer dit schema 6 dagen te volgen en op de 7e dag een lichte refeed te plannen met één cheatmeal.
Ga volgende week mee doen aan een zwem vierdaagse + een 10K wedstrijd, dus dinsdag geen LB op kracht.

UB POWER

BOR

3x5x90
1x10x60 (TUT)

Pull-ups

2x8xBW (incl. deadhang)

Lat Pulldown

2x10x60

Incline Db Press

1x10x30
1x08x30
1x06x30

Incline Db Fly's

2x10x19

Seated Db Press

2x8x19

Scull Crusher

2x10x20

Barbell Curl

2x10x20

Cable Crunch ss Cable Twisting Sit

3x15x30 ss 3x15x10

Note:

De laatste vijf weken voor de vakantie probeer ik het PHAT schema weer te volgen incl. intervallen op de LB power dagen en een korte afstand op donderdag.
Was verbaast dat ik op de ICDP nog zoveel herhalingen kon maken, want had eigenlijk 3x5 herhalingen moeten doen.

LB POWER

SQ (low bar)

5x3x110
2x10x80 (TUT)

DL

2x5x145

SLDL

3x8x85

Leg Extensions

3x10x72,5 (TUT)

Kneeling Leg Curl

2x10x20

Intervallen

4x800 (13)
4x200 (6)

Note:

Had gisteren tijdens de training beduidend meer last van verminderde energie (lusteloos gevoel)
Dus moest vooral pushen bij de SQ om mijn reps te maken, ondanks dat deze redelijk gingen.
Daarna viel het wel weer mee, maar wel zweten als een MF net als bij de intervallen die me conditioneel
redelijk goed afgingen.
Geen kuiten getraind vanwege de intervallen, maar zal die wel meenemen tijdens de hypertropy training van vrijdag.

Update

Donderdag rug & schouders gedaan en vrijdag benen + 5K (11,5) op de loopband.
Zaterdagochtend op een proteïne reep + banaan + espresso de borst & armen aangepakt.
Gisteren nog 7K gerend (12,2) met te warm weer en eindige in een koude douche tijdens het uitlopen.
Deze week wordt passen en meten, omdat ik de zwemvierdaagse ga doen, dinsdag een 10K wedstrijd heb en vrijdag belooft heb om weer een les (crossfitish) mee te doen op de sportschool.
Ergens tussendoor probeer ik zoveel mogelijk van m'n schema uit te voeren.
Toch maar weer eens een PWO besteld (white pump) van controlled labs, die tot nu toe goed bevalt.

Update:

Maandag eerst wezen trainen (UB Power) en daarna nog 500 meter zwemmen voor de zwemvierdaagse.
De eerste paar meter was flink doorzetten, omdat het water zo koud was dat het aanvoelde of ik aan het verbranden was.
Na het zwemmen mij zo snel mogelijk verkleed en naar huis, waar ik maar aan de thee ben gegaan omdat ik anders niet genoeg kon opwarmen.

Dinsdag de 10K gerend in 48:28 (bruto tijd) die voor me gevoel zeer soepel verliep, ondanks dat er nog een redelijk straffe wind stond.
Was vooral bang onderweg last te krijgen van steken in mijn zij, omdat ik flink het tempo er in kon houden.
Maar gelukkig was dat niet het geval, wat ik gedeeltelijk toe schrijf aan de semi-depletie/carbload die ik doordeweeks en in het weekend hanteer.

Gisteren op mijn rustdag de 2e 500 meter gezwommen en had het idee dat het water iets warmer was als maandag, maar had nog steeds de thee nodig om op te warmen.
Vandaag weer een combi-dag rug & schouders + zwemmen, alleen nog kijken in welke volgorde ik dat ga doen.

Lekker bezig man! Ook met die marathon. Lekker is dat he, dat laden voor een wedstrijd :D Leuk dat je ook PHAT doet. Hoe richt je m in, heb je zin om m eens uit te typen?

Lekker bezig man! Ook met die marathon. Lekker is dat he, dat laden voor een wedstrijd :D Leuk dat je ook PHAT doet. Hoe richt je m in, heb je zin om m eens uit te typen?

Ik houd het afwisselend wat soms ten koste gaat van het fysieke (massa), maar wel mooi om te doen.
Net als een halve marathon of een conditionele les in de sportschool die je drijven tot het uiterste.
Koolhydraten laden voor een halve marathon was idd echt top, lekker veel eten zonder de consequenties.
Heb natuurlijk niet super fanatiek geladen (junkfood/snoep/etc.) maar wel wat losser dan wat ik nu doe doordeweeks.
PHAT doe ik eigenlijk al sinds maart, maar ik heb hanteer soms wel eens een andere uitvoering/reprange dan wordt voorgeschreven.
Zal van de week alle trainingen in m'n log noteren, zodat je een idee krijgt hoe ik PHAT implementeer.

Update:

Donderdag toch eerst wezen zwemmen en daarna wezen trainen, maar werd tijdens het trainen van de schouders aangesproken en dat duurde zo'n 10 min. waardoor ik totaal uit m'n ritme raakte.
Heb de training wel gewoon afgemaakt, maar geen positief gevoel er aan overgehouden.
Voor mij ook meestal de reden om met oordopjes in te trainen en onnodig contact met anderen te vermijden.

Vrijdag eerst een pittige conditionele les gedaan in de sportschool, met heel volume op de db squat en overhead press.
Daarna vlug door naar de laatste 500 meter zwemmen van de zwemvierdaagse en m'n medaille opgehaald na het omkleden.
Snel naar huis, andere kleding aan, gegeten en nog sociaal wezen doen met wat vrienden in de kroeg (cola light)

Zaterdagochtend de laatste training (borst & armen) maar was nog herstellende van de les van de avond er voor, dus noodgedwongen wat lichter getraind maar wel volle bak tot failure.
Gisteren kwamen de DOM'S gruwelijk opzetten in de quads, dus ben ik i.p.v. hardlopen maar wezen fietsen op relax-mode (15K) om toch enigszins wat beweging te krijgen.

UB POWER

Pendlay Row

8x50 wu
8x70 wu
5x85 wu

3x5x95 ws

8x80 ds
10x70 ds
12x60 ds

Incline Db Press

3x5x34 ws

2x10x26 bo sets

Pull-ups (neutral grip)

3x8xBW incl. deadhang

Incline Db Fly's

3x8x22 tut

Seated Db Press

3x8x19

Skull Crushers (gewicht excl. stang)

3x8x15 tut

Db Curls

3x8x16 nazi-style

Cable Crunches

3x20x30

Note:

Na een weekend met redelijk wat improvisatie (IIFYM) stonden m'n UB goed vol en dat geeft altijd een goede boost tijdens het trainen.
Het was heel druk in de gym (ondanks de warmte) dus heb voor de schouders wat anders gedaan, maar deze in het schema aangegeven met wat ik normaal hanteer.
Zelfde geld ook voor de triceps, deze heb ik gisteravond getraind met een cable pushdown maar normaal doe ik skull crushers.

LB POWER

SQ

12x40 wu
10x60 wu
08x80 wu
06x100 wu

3x4x110

06x100 ds
08x80 ds
10x60 ds
12x40 ds

DL

5x70 wu
5x110 wu
5x140 wu

3x3x150

Leg Extensions

3x12x62,5

Seated Leg Curl

3x15x45

Paused SQ

3x8x70

SLDL

3x8x80

Note:

Dinsdag niet kunnen trainen, omdat ik om kom in het werk dus 's avonds ook nog wat uurtjes gemaakt.
Gisteren eigenlijk het zelfde, maar ik merkte al weer dat m'n heup begon te zeuren dus het werd een late training aangepast aan de warmte.
Intervallen was geen optie, omdat ik door de training al behoorlijk thermisch was en al een ammoniak lucht rook tijdens de leg extensions.

Terug
Naar boven