XXL Nutrition

Vortexx's Log (The Rise Of A Titan)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Je kan RPT ook alleen voor die oefening doen dus hang je 5kg onder je en doe je chins zo vaak je kan in reprange 6-8, daarna doe je op BW verder je sets (of niet). De week erop als je reprange hebt gehaald doe je weer 1-2,5kg erbij. Zou hiermee niet tot failure gaan en geen pullups erbij.

Ik snap je redenering, maar pull-ups gaan op de powerdagen voor chin-ups.
Wat ik wel kan doen is jou redenering toepassen op de rug & schouders hypertrophy dag, want dan moet ik eigenlijk 3 sets chin-ups doen
in de reprange 8-12 maar dat ga ik de eerste weken toch niet redden.
Dus dan doe ik idd eerst een set met extra gewicht en daarna drop ik gewicht in de 2e en 3e set.

Thanks for the tip bro ;)

Lekkere zware training man!

Thanx man :)

LB Power

SQ

5x92,5
5x92,5
5x92,5

Walking lunges

10x16
10x16

Leg extensions

10x84
10x84

SLDL

8x75
8x75
8x75

Lying leg curls

10x43
10x43

Standing calf raises (smith)

10x70
10x80
10x80

Seated calf raises

8x32,5
8x32,5
8x32,5

Note

SQ ging goed, volgende week 3x5x95 en dan wil ik eigenlijk door naar de 100 KG met belt.
De smith was bezet dus walking lunges als alternatief en dit beviel zo goed dat ik deze als vervanging voor de hack squat doe.
SLDL ging nog easy dus volgende week ook naar de 80 KG en vandaar elke week 2,5 KG erbij.
Morgen rust en 's avonds ff de makro plunderen, kijken voor eiwitten in pakken en misschien rijst/pasta en noten in grotere verpakkingen.

Hoe ziet jou UB/LB er eigenlijk uit? :)
Ben zelf aan het kijken op voor een UB/LB schema, maar ben er gewoon niet goed in om schema's te maken.. haha. Je SQ gaat lekker bro!

Hoe ziet jou UB/LB er eigenlijk uit? :)
Ben zelf aan het kijken op voor een UB/LB schema, maar ben er gewoon niet goed in om schema's te maken.. haha. Je SQ gaat lekker bro!

Ik volg op het moment het P.H.A.T. schema van Layne Norton (google) dus de UB/LB die ik nu volg is niet een typische zoals ik die zou doen
als ik alleen UB/LB 2x per week zou doen.
Ben zelf ook geen ster in het fabriceren van schema's, daarom volg ik meestal een voorgekauwd schema en pas hem dan gaande weg een beetje aan.
Je hebt ook zoveel keus in schema's wat het ook weer verwarrend maakt (wat werkt voor mij) dus daarom probeer ik nu verschillende schema's uit en kijk of het werkt.
M'n squat is nog niet echt super, ben nu ook weer aan het opbouwen en hoop dit jaar toch een setje met 120 KG te kunnen maken (doel)

Jij hebt in je gym een hack squat?
Jelly :)
Sterke training trouwens!

Jij hebt in je gym een hack squat?
Jelly :)
Sterke training trouwens!

Nope :(, maar wel een smith waar je de alternatieve hack squat op kunt doen.
Alleen is het nadeel hierbij dat je bewegingsbaan i.v.m. je rug beperkt is, daarom doe ik liever ook geen
reguliere squats in de smith.
Walking lunges vind ik dan prettiger aanvoelen en die traint in principe dezelfde spieren als de hack squat dus vandaar.
Misschien dat m'n toekomstige sportschool er wel één heeft, maar dat is ff afwachten.

Thanx bro :)

Back and Shoulders Hypertrophy

BOR

6x3x47,5 (explosief met 30 sec. rust)

Chin-ups

10xBW
8xBW
8xBW

Seated cable row

12x50
12x50
12x50

Db row

15x20
15x20

Close grip pulldown

20x46
20x46

Seated db press

12x12
12x12
12x12

Upright bb row

15x22,5
15x22,5

Side lateral raises

20x7
15x7
10x7

Note

Een wat mindere training dan normaal en was m'n belt ook weer vergeten. :rolleyes:
Heb chin-ups niet tot failure gedaan, dus vandaar wat minder reps.
Side lateral raises heb ik ook van failure af gehouden, maar wel doorgegaan tot ik het voelde branden.

Wel lekkere BOR hoor! Altijd lekker een explosive workout :D

Wel lekkere BOR hoor! Altijd lekker een explosive workout :D

Haha lekker licht ja ;) het zijn meer opwarm setjes met de potentie tot spiergroei, maar dat komt pas als het gewicht ff hoger ligt
dan nu (ongeveer 70% van werksets UB powerdag)

Low body Hypertrophy (vrijdag)

SQ

6x3x62,5 (explosief met 30 sec. rust)

Walking db lunges

12x12
12x12
12x12

Leg press

12x160
12x160

Leg extensions

20x50
15x50
15x50

SLDL

12x55
12x55
12x55

Lying leg curl

15x35
12x35
10x35

Seated calf raises

15x22.5
15x22.5
15x22.5
15x22.5

Calf raises (leg press)

20x90
20x90
15x90

Chest & Arms Hypertrophy (zaterdag)

Incline db press

6x3x20 (explosief met 30 sec. rust)

Flat db press

12x18
12x18
12x18

Hammer strength chest press

15x55
15x55
12x55

Incline db fly's

15x16
15x16

EZ-bar preacher curls

12x25
12x25
12x25

Concentration curls

15x10
15x10

Spider curls

15x20
15x20

Seated EZ-bar tricep extension

12x17,5
12x17,5
12x17,5

Cable pushdown (onderhands)

15x32
15x32

Cable kickback

15x14
15x14

Note

Na een drukke week en een mindere training op donderdag, waren vrijdag en vandaag toptrainingen.
Vrijdag lowbody met een dikke pomp in de benen door de combi lunges/leg press, van ellende maar hanging leg raises gedaan
want leg extensions was onmogelijk (vergelijkbaar met de backpomp die je kan ervaren na veel volume op de DL)

Vandaag ging ook lekker met vooral een dikke pomp in de triceps aan het einde.
Vorige week voor het eerst hammer strength chest press gedaan en die voelt ook lekker aan, maar ik moest eerst wel ff de goede houding vinden
(alleen achterkant schouder tegen rugsteun) om volle contractie te ervaren in de chest anders gebruik je ongemerkt meer je armen.

Trainingen zien er netjes uit. Heb je al gemerkt dat je wat in omvang bent toegenomen?

Trainingen zien er netjes uit. Heb je al gemerkt dat je wat in omvang bent toegenomen?

Thanx bro, nu nog niet echt gains gemaakt i.v.m. terugval laatste week december en eerste week januari maar ik denk dat als ik weer
de 90 KG raak en door kan stomen er zeker progressie aan komt.
Merk nu al wel dat ik breder oog vanwege het tweemaal in de week optrekken (chin/pull-ups)
En het belangrijjkste is dat m'n BF weer redelijk stabiel is (ongeveer 13-14%)

Benen moeten straks ook komen, dat kan haast niet anders met twee keer per week trainen.
Herstel is ook al weer sneller, want ik had gisteren geen spierpijn meer toen ik benen voor de tweede keer moest trainen.
Heb nu nog energie over als ik klaar ben met de training, maar ik ben nu wel meer gefocused om elke rep te laten tellen vooral op de powerdagen.
Ik ben nu gemiddeld een 60 min. bezig, terwijl ik de laatste paar maanden altijd rond de 90 min. zat en dat is ook wel chill.

Zal nog een paar kleine aanpassingen maken zoals bijvoorbeeld een extra oefening voor de chest op UB power dag, omdat die in verhouding
minder aandacht krijgt in dit schema en misschien wat cardio (20 min. 2x per week)

Ah fijn man! Dat geeft dus aan dat je op goede weg bent, leangains ftw! Benieuwd naar de volgende progressiefotos :)

Lekker bezig nieuwe schema klinkt leuk

Lekker bezig nieuwe schema klinkt leuk

Hij doet nog steeds dezelfde layne norton phat routine hé ;)

Lol kan gebeuren hendrie ;) :D

Vanochtend gewogen uit bed na wc bezoek 89,1 KG (+ 0,5 KG) :)
Van de week geen rustdag, want zaterdag help ik iemand verhuizen en er wordt verwacht dat
ik het meeste tilwerk ga doen :p
Morgenochtend al vast m'n dip-belt in de auto gooien anders vergeet ik em weer ;)

Laatst bewerkt:
UB Power

BOR

5x70
5x70
5x70

Pull-ups (breed/bovenhands)

7xBW +5 KG
5xBW +5 KG

Chin-ups (smal/onderhands)

8xBW
6xBW

Incline db press

5x30
5x30
5x30

10x20
10x20

Dips

10xBW +5 KG
10xBW +5 KG

Seated schoulder press

8x16
8x16
8x16

Cambered curl

10x22,5
10x22,5
10x22,5

Skull crushers

10x25
8x25
8x25

Note

I ****ed up bij de BOR, tijdens het laagste punt moest ik corrigeren en ging ik tegelijkertijd opwaarts.
Het stomme is dat dit mij volgens mij al een keer eerder is overkomen op dezelfde manier.
Kon wel gewoon verder trainen, maar aan het eind begon het toch te zeuren in m'n onderrug.
Voor de rest ging de training wel lekker, dus mag niet klagen.

Klasse workout hoor top

Dat is weer een lekkere training!

Dat is weer een lekkere training!

Thanx guys :)

Gisteravond toch nog behoorlijk last gehad van m'n rug (stijf) en kon vannacht ook niet op m'n buik liggen. (stralingspijn)
Vanochtend ging het al een stuk beter en kwam ik makkelijker uit bed, maar het blijft nog ff gevoelig dus
kijken wat ik vanavond eventueel nog kan qua belasting en anders ff rusten. (cardio ofzo)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven