AndroidHealthClinic

Vortexx's Log (The Rise Of A Titan)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Op papier een nette training man! Een ader gesprongen in je vinger? Hoe krijg je dat voor elkaar? Zoiets heb ik nog nooit gehad!

• Topic Starter Topic Starter
Op papier een nette training man! Een ader gesprongen in je vinger? Hoe krijg je dat voor elkaar? Zoiets heb ik nog nooit gehad!

Thanx bro, ik deed de stang van de haken en legde deze op de grond en toen ik omhoog kwam begon m'n vinger te branden.
Heb het ook wel vaker gehad met volleyballen als ik een harde bal bovenhands probeerde te spelen, maar dit is de eerste keer met trainen.

Thanx bro, ik deed de stang van de haken en legde deze op de grond en toen ik omhoog kwam begon m'n vinger te branden.
Heb het ook wel vaker gehad met volleyballen als ik een harde bal bovenhands probeerde te spelen, maar dit is de eerste keer met trainen.

Dat is niet zo best, kan het verder geen kwaad?

Dat is niet zo best, kan het verder geen kwaad?

Niet echt, de betreffende vinger is nog een beetje gevoelig en kleurt nu roze/bruin maar dat is met een paar dagen weer verdwenen.
Heb op het moment meer last van m'n linker trapezius, als ik m'n arm al recht vooruit strek begint deze flink te steken/branden.
Roep al vanaf de kerst dat ik nodig naar de masseur moet, maar stel het steeds uit.
Misschien aankomende week toch maar werk van maken, want het wordt alleen maar erger.

Niet echt, de betreffende vinger is nog een beetje gevoelig en kleurt nu roze/bruin maar dat is met een paar dagen weer verdwenen.
Heb op het moment meer last van m'n linker trapezius, als ik m'n arm al recht vooruit strek begint deze flink te steken/branden.
Roep al vanaf de kerst dat ik nodig naar de masseur moet, maar stel het steeds uit.
Misschien aankomende week toch maar werk van maken, want het wordt alleen maar erger.

Dat kan je beter maar even doen ja, voordat je een blessure op loopt. Of ff laten dry needlen, daar heb ik sinds kort goede ervaring mee. Een golfbal/tennisbal tussen je rug en de muur wil ook wel eens werken als je geen tijd/geld hebt voor de andere opties.

Oei klinkt niet goed van die lat inderdaad! Even naar laten kijken dus ;). Massage is altijd wel fijn :D

Dat kan je beter maar even doen ja, voordat je een blessure op loopt. Of ff laten dry needlen, daar heb ik sinds kort goede ervaring mee. Een golfbal/tennisbal tussen je rug en de muur wil ook wel eens werken als je geen tijd/geld hebt voor de andere opties.

Ga normaal gesproken één keer in het jaar naar mr. miyagi maar die leeft ook niet eeuwig dus heb al gezocht naar een vervanger in het witte circuit.
Dus binnenkort maar eens proberen om een afspraak te maken.
Zal es kijken of ik wat tennisballen kan scoren, hehe with the balls against the wall :D

Oei klinkt niet goed van die lat inderdaad! Even naar laten kijken dus ;). Massage is altijd wel fijn :D

Niet als het is om je spieren los te maken, ben altijd blij als mr. miyagi klaar is cause it hurts like hell :(
Daarom ga ik ook waarschijnlijk maar één keer per jaar heen.

T-bar row 60% (explosief)

3x6x30

Chin-ups (onderhands smal grip)

10xBW
10xBW
08xBW

lat pulldown

12x64 (breed/bovenhands)
12x64 (breed/bovenhands)
12x64 (smal/onderhands)
12x64 (smal/onderhands)

Seated cable row

15x55
15x55

Seated db press

12x20
12x20
09x20

Dumbbell lateral raises ss Plated front raises

12x12 ss 12x20
12x12 ss 12x20

Seated reverse db fly's

15x7
15x7

Note:

Training voor elke spiergroep met één oefening ingekort en dat beviel me goed, al was het nog afzien bij sommige oefeningen. (tijdens training paar keer behoorlijk misselijk)
Na training weer 30 min. interval gedaan, maar qua energie is het op dit moment gewoon slecht.
Misschien dat ik langzamerhand ziek aan het worden ben (hoop het niet)
Voor het slapen maar wat glutamine bij m'n caseine shake doen voor de zekerheid.

Je chin-ups zijn nice man!

Thanx, doe reps explosief omhoog en laat me langzaam zakken om zo goed mogelijk de contractie te focussen op de lats.
Heb gemerkt dat als ik te snel ga bij chins de nadruk sneller bij de biceps komt te liggen, dus vandaar deze manier.
Hierdoor maak ik niet veel progressie met reps maar BW gaat ook redelijk omhoog dus behoud ik indirect toch enige vooruitgang :D

Vandaag maar een vest over m'n t-shirt aangetrokken, want ik heb het constant koud.
M'n eetlust is ook beduidend minder dan normaal en kon vanochend met moeite m'n pannenkoek wegkrijgen.
Ik neem vandaag voor de training wat rozijnen om te kijken of ik m'n energie wat langer kan vasthouden.
Ben blij dat het morgen weekend is, lekker uitslapen en geen verplichtingen :)

Thanx, doe reps explosief omhoog en laat me langzaam zakken om zo goed mogelijk de contractie te focussen op de lats.
Heb gemerkt dat als ik te snel ga bij chins de nadruk sneller bij de biceps komt te liggen, dus vandaar deze manier.
Hierdoor maak ik niet veel progressie met reps maar BW gaat ook redelijk omhoog dus behoud ik indirect toch enige vooruitgang :D

Vandaag maar een vest over m'n t-shirt aangetrokken, want ik heb het constant koud.
M'n eetlust is ook beduidend minder dan normaal en kon vanochend met moeite m'n pannenkoek wegkrijgen.
Ik neem vandaag voor de training wat rozijnen om te kijken of ik m'n energie wat langer kan vasthouden.
Ben blij dat het morgen weekend is, lekker uitslapen en geen verplichtingen :)

Knowthatfeelbro.jpg
Helemaal vermoeid van de afgelopen week en mijn eetlust lijdt er ook onder. Maar inderdaad dit weekend even lekker rust nemen! Zal je goed doen :thumbs:

2. Squat

12x75
12x75
12x75

5. Leg press

15x164
15x164
15x164
15x164

6. Abductor

15x50
15x50
15x50
15x50

4. Seated calf raises

20x25
20x25
20x25
20x25

1. SLDL

15x75
15x75
15x75
15x75

3. Hyper extensions

10xBW + 15KG
10xBW + 15KG
10xBW + 15KG

Note:

Natuurlijk was de squatcage weer bezet, dus begonnen met de SLDL en vanuit daar verder gegaan met de SQ.
Heb de oefeningen verder genummerd in de volgorde dat ik ze gedaan heb.
Energie was veel beter als gisteren, dat heeft waarschijnlijk toch aan de rozijnen gelegen.
Toen ik vanmiddag thuis kwam had ik heel ff een wow moment voor de spiegel, waarschijnlijk hadden de rozijnen hier ook aandeel in (them dere raisins)
Volgende week dus voor elke training 35 gram rozijnen (25 gram carbs) voor de pump en de energy.

Rozijnen zijn nice ja, at ik ook wel eens voor de training. Na een tijdje was ik er abrupt mee gestopt, nu maar eens weer post/pre workout eten!

Waarom gebruik je eigenlijk abductor machine?

Van die rozijnen moet ik precies eens proberen als m'n depletion voorbij is. Goed voor m'n moreel en motivatie :D

Rozijnen??? really? Waarvoor kan je dat allemaal voor gebruiken dan, als vervanging van dextro?

Rozijnen zijn nice ja, at ik ook wel eens voor de training. Na een tijdje was ik er abrupt mee gestopt, nu maar eens weer post/pre workout eten!

Waarom gebruik je eigenlijk abductor machine?

Ter ondersteuning van m'n squat, maar nu blijkt dat bij deze oefening precies dat gedeelte word getraind wat eigenlijk sinds m'n blessure aan m'n onderrug een zwakke plek bleek te zijn.
Ik zelf heb het vermoeden doordat mijn benen niet even lang zijn de druk om mijn rechter been/heup en dus juist op deze plek meer belast wordt dan normaal.
Nu ik al een paar weken deze oefening doe, merkte ik ook bij toeval dat ik een oefening als hyperextension waar ik normaal ook last kreeg, op die plek nu helemaal geen pijn meer ondervind.

Van die rozijnen moet ik precies eens proberen als m'n depletion voorbij is. Goed voor m'n moreel en motivatie :D

Juist als je de laatste training doet voor je refeed, zijn rozijnen zeer geschikt om als pre-workout meal te nemen.
Het hielp me gisteren en vanochtend super om goed door een redelijk zware training te komen zonder energie-dip.
Ik gebruik het ook alleen omdat de tijd tussen de laatste maaltijd (12:00) en de training (17:30) te lang is om je energie vast te houden.

Rozijnen??? really? Waarvoor kan je dat allemaal voor gebruiken dan, als vervanging van dextro?

Dextrose gebruik ik niet, heb het wel een tijd als post-workout gebruikt (zogenaamd als catalysator voor de eiwitsynthese) maar dat blijkt nu niet zo te zijn.
Een eiwitshake op zich geeft al voldoende insuline response om eiwitsynthese op gang te krijgen.
Voor de uitgebreide info kun je best kijken op de site waar GetXXL webmaster is.

Juist als je de laatste training doet voor je refeed, zijn rozijnen zeer geschikt om als pre-workout meal te nemen.
Het hielp me gisteren en vanochtend super om goed door een redelijk zware training te komen zonder energie-dip.
Ik gebruik het ook alleen omdat de tijd tussen de laatste maaltijd (12:00) en de training (17:30) te lang is om je energie vast te houden.

Die laatste training voor je refeed, is dat nog steeds een depletion training of kan je dan beter power/hypertrophy workout neerzetten?
Had jij een bepaalde richtlijn van de hoeveelheid carbs die je post-workout innam dan? :)

Die laatste training voor je refeed, is dat nog steeds een depletion training of kan je dan beter power/hypertrophy workout neerzetten?
Had jij een bepaalde richtlijn van de hoeveelheid carbs die je post-workout innam dan? :)

Als je vanuit UD 2.0 beredeneerd had je drie verschillende trainingen: depletion (hoge volumes), intensity (gangbare 6-12 reps) & powertrainingen (3-5 reps)

De intensity training kwam altijd voor de refeed, waarbij je dus die 25 gram carbs (rozijnen) neemt.
Ik neem aan post-workout als in het begin van de refeed, want daar gebruikte ik de voorgeschreven hoeveelheden volgens UD 2.0 (12-16 gr. khdr. per kilo aan vvm)
De eerste twee maaltijden met snelle khdr. + eiwit in de vorm van een shake en als het kan nog een vaste maaltijd.
Omdat ik tegen de zomer dit dieet heb gedaan, nam ik ook sorbetijs bij m'n shake (als snelle khdr.) maar dat was een persoonlijke keuze.
Ik heb heb volgens mij altijd de khdr. redelijk evenredig verdeeld over het aantal maaltijden van donderdag tot vrijdagavond.

Als je vanuit UD 2.0 beredeneerd had je drie verschillende trainingen: depletion (hoge volumes), intensity (gangbare 6-12 reps) & powertrainingen (3-5 reps)

De intensity training kwam altijd voor de refeed, waarbij je dus die 25 gram carbs (rozijnen) neemt.
Ik neem aan post-workout als in het begin van de refeed, want daar gebruikte ik de voorgeschreven hoeveelheden volgens UD 2.0 (12-16 gr. khdr. per kilo aan vvm)
De eerste twee maaltijden met snelle khdr. + eiwit in de vorm van een shake en als het kan nog een vaste maaltijd.
Omdat ik tegen de zomer dit dieet heb gedaan, nam ik ook sorbetijs bij m'n shake (als snelle khdr.) maar dat was een persoonlijke keuze.
Ik heb heb volgens mij altijd de khdr. redelijk evenredig verdeeld over het aantal maaltijden van donderdag tot vrijdagavond.

Top, bedankt voor de klare, duidelijke uitleg bro! :thumb:

1. Bench press

5x70
5x75
5x80
4x85 PR :)

5. Incline db press

5x30
5x30
5x30

2. T-bar row (gewicht excl. stang)

5x55
5x55
5x60
4x60

7. Pull-ups (bovenhands normal grip)

8xBW
8xBW
5xBW

3. Military press

5x50
5x55
5x55
4x60

4. Dips

8xBW + 15 KG
6xBW + 15 KG
5xBW + 15 KG

6. Barbell curls

8x40
8x45
7x50

Note:

Ik denk dat het een combi was van de drukte in de zaal, het ontbreken van m'n mp3 en de creatine die uitgewerkt raakt (oja en vergeten pre-workout in te nemen)
Kon gelukkig wel als eerste de BP pakken, durfde alleen de vijfde rep niet aan gezien ik geen spotter heb.
Dips gingen wel lekker en de bb curls waren ook strict dus tevreden.
Alleen had ik met de IDP minder kracht, waardoor ik niet verhoogd heb en dus maar 3x5 gedaan heb.
Gauw naar morgen, kijken of er nog een PR valt te halen bij de DL :D

Damn die barbell curls, sterk bro!
Het leukste moment is wanneer je een tijd geen pre-workout inneemt om dan meteen eens een goede dosis te nemen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven