wat voor kleutervak is dat?
beleidsinformatica
Ik zet ff een stukje op van onze cursus wiskunde in 1ste semester. Die jongen die het heeft geschreven heeft een iq van 160fzo en snapt niet dat je ten eerste het antwoord niet kan weten op een vraag en tweede je nog tijd nodig hebt om te denken ook =)
"Door ontkennen gaat een uitdrukking die begint met een universele kwantor dus over in een uitdrukking die begint met een existentiële kwantor." -> voetnoot: "Spijts het misschien wat academisch woordgebruik is dit feit overigens volledig in overeenstemming met het gewone gezonde boerenverstand. Hoe zou je bijvoorbeeld moeten argumenteren dat het niet waar is dat alle moslims terroristen zijn?"
"Het spreekt vanzelf dat al de (reken)eigenschappen die we hierboven zagen, niet dienen om enkel in kadertjes te prijken en voor de rest mogen vergeten worden. Je moet ze feilloos op automatische piloot kunnen toepassen" -> voetnoot: "Eigenlijk moet je deze rekenvaardigheid al lang verworven hebben tijdens je middelbare schooltijd!"
"Test jezelf meteen even met volgende opdrachten. Ze zouden een fluitje van een cent moeten zijn..." -> voetnoot: Indien niet, ga overwijld naar de monitor die je raad kan geven hoe jij hieraan kan én moet remediëren."

Is hiet een ziekte fzo als je die niet kan ^^
"We hebben immers volgende markante eigenschap..." -> voetnoot: "Een test om na te gaan of je iets van de essentie van wiskunde begrijpt, is je bij elk resultaat af te vragen of je het markant/verrassend vindt of niet. Als je het niet verrassend of "triviaal" vindt, zou je gemakkelijk in staat moeten zijn uit te leggen, dus te bewijzen, waarom het resultaat juist is. Anders heb je natuurlijk niet het recht om iets als "triviaal" of "evident" te omschrijven. Als je echter alles niet-triviaal vindt (al dan niet uit schrik het te moeten uitleggen), heb je een probleem. Velen hebben totaal geen gevoel voor wat evident en niet-evident is en vinden vaak de verkeerde dingen evident. Wie bijvoorbeeld vindt dat Propositie 3.2 evident is, heeft er duidelijk helemaal niets van begrepen. Behalve wanneer hij/zij in staat zou zijn zelfstandig de propositie te bewijzen..."
"Zomaar klakkeloos de gegevens inpluggen in een al dan niet gememoriseerde vergelijking zoals (9.10) is andermaal niet zo wijs. We illustreren hoe een klein beetje inzicht en wat gezond boerenverstand ons toelaat die vergelijking te vinden zonder dat we ingewikkelde formules moeten gaan memoriseren." -> 5 regels verder maakt hij een fout omdat hij de formules niet wou gebruiken
En zo staan er nog een heel pak in
