AndroidHealthClinic

Week 1, oftewel ongetraind, wish me luck.

Bezoekers in dit topic

YES!! Na die waardeloze cut met peren, nu weer lekker aan het bulken en vandaag EIN-DE-LIJK 10x80 kilo gehaald. Vanaf komende week weer het gewicht omhoog, dat werd tijd!

Meteen een vraagje, hoe doen jullie dat met overhemden? Al m'n overhemden zijn te klein, slim fit past niet meer en gewone vorm die groot genoeg is voor m'n borst en armen slobbert belachelijk om m'n buik... Graag jullie mode advies.
Ik zie regelmatig reclame voorbijkomen van hemden van tailored athlete, deze zouden speciaal aangepast zijn voor mensen die aan krachttraining doen:) let wel op, zelf geen ervaring mee maar misschien interessant om eens naar te kijken
 
Meteen een vraagje, hoe doen jullie dat met overhemden? Al m'n overhemden zijn te klein, slim fit past niet meer en gewone vorm die groot genoeg is voor m'n borst en armen slobbert belachelijk om m'n buik... Graag jullie mode advies.
Ik ben een beetje gestopt met overhemden. Vaak polo's, hoewel die vaak ook nog slobberen bij de buik. regular fit = dikke buik :(
 
Help, ik sta helemaal stil qua ontwikkeling, train nog steeds drie keer in de week en is in feite niet veel veranderd ten opzichte van eerder, maar groei echt 0,0 in spieren en kracht. Heel erg demotiverend en irritant. Als ik terugkijk naar foto's van een tijdje terug lijkt het zelfs eerder alsof ik spieren verlies.... Wat gaat er mis?
 
Voeding wel ok?
Genoeg rust in je trainingen?
 
Hoe ziet je voeding en training eruit?
Niet geheel onbelangrijk ook hoe lang je dat al op die manier doet.
Soms is het goed eens wat te veranderen;)
 
Ik train maandag, woensdag en zaterdag.
Er valt vat van alles aan te merken op mijn schema en voeding, maar dat is altijd al ongeveer hetzelfde geweest, dus daarin is niets veranderd. Het rare vind ik dat ik echt snel groeide en ineens stopte dat en al twee maanden groei ik niet in kracht en spiermassa.

Ik train meestal het volgende schema: warming up, bankdrukken (nu ongeveer 9x80, 7x80, 6x 80) dan deadliften (nu 3 setjes van 3x 125 kg) dan biceps curlbar (nu ongeveer 10x42,5 ,9 x 42,5, 8x 42,5) dan triceps net dubbel van 30 kg (kan nu ff geen zwaardere maken) 3 setjes van 10. Dan buikspieroefeningen een 4 minuten durend intensief rondje oefeningen. Dan afmaken met maximaal aantal push ups dat ik kan met borst tot aan de grond en dan weer tot aan gestrekte armen, ongeveer 35.

Ik heb met voeding wel een uitdaging vanwege gezin eet ik met de pot mee en vul ik dit aan met na elke training een shake, elke dag 1 bak kwark verdeeld over twee maaltijden en ik zorg voor nog wat extra eiwitten uit noten/kaas/vlees.

Ik begrijp precies wat aan dit alles verbeterd zou kunnen worden. Ik wil alleen de vraag beantwoord hebben hoe een snel stijgende lijn in kracht en massa ineens stopt.

Het stopte toen ik ging cutten, maar toen ik weer ging vreten kwam ik niet meer " op gang". Ik dacht na de feestdagen (veeeeel calorieen) even dat ik weer sterker werd, maar dat was van korte duur.

Nu ben ik bang dat mijn lichaam alleen nog wil groeiend als ik echt belachelijk veel calorieën naar binnen werk, maar ik merk dat ik ook veel makkelijker vet aan kom sinds ik krachttraining de dus ben ook wat huiverig om echt te bulken.
 
Nu ben ik bang dat mijn lichaam alleen nog wil groeiend als ik echt belachelijk veel calorieën naar binnen werk, maar ik merk dat ik ook veel makkelijker vet aan kom sinds ik krachttraining de dus ben ook wat huiverig om echt te bulken.
Dat laatste is niet waar hoor. Je kan prima spiermassa aanmaken met een vrij klein calorieen overschot, de rest wordt gemakkelijk in vet omgevet. Dus belachelijk veel eten, dat wil je idd niet.
Wissel de oefeneningen een beetje af. Doe eens wat andere chest oefeningen als je al een tijdje bench met 80 aan het doen bent enz....
En je moet ook geen zichtbare spiergroei in een maand verwachten. Als je goed bezig bent komt het echt wel goed op de langere termijn :P
 
Pas je schema een keer aan. Draai oefeningen om.Pak bij bankdrukken een periode incline presses ipv vlak.
Doe eens 5x5 op bepaalde oefeningen voor een tijdje. Breng er even een wijziging in aan.

Qua voeding kan je best een en ander bijhouden en ook met het gezin mee eten. Als jij bepaalde dagen gewoon door het inschatten te ver onder je onderhoud zit en andere dagen erop kan het best tegen elkaar wegvallen. En dan in ene een korte periode heel veel meer eten resulteert echt niet in ene in een kracht toename. Dus no worries..

Gewoon even een ander schema en doorzetten
Je voeding misschien toch eens een beetje inschatten (en dat kan echt ... een gemiddelde AGV maaltijd zal je zo een 500 kcal opleveren en wat meer rijst/pasta zo ongeveer een 800 kcal) daaromheen kan je best wat in elkaar brouwen zeg maar dat je net wat meer grip hebt.

Maar geduld... 2 weken 500 kcal boven onderhoud eten wil niet meteen zeggen dat je kracht evenredig toeneemt. Ook dat kost tijd.. je lijf moet wennen etc.. ;)
 
Inlezen over progressive overload en daar serieus mee aan de slag gaan. En inderdaad , plateau=omgooien die handel
 
Update: door een schouderblessure 4 maanden zo goed als stil gelegen, erg achteruit gegaan. Schouderblessure opgelopen door, je gelooft het niet, metaaldetecten haha.
Nu eindelijk weer trainen...
 
Dat is niet lekker. Rustig opbouwen maar weer, niet te gek in het begin :)
 
Update na lange tijd... Veel blessures gehad na de ene schouder ook de andere schouder en weer terug bij af. Toen ik eindelijk alles weer op de rit had een paar ribben gekneusd en weer 3 maanden niks kunnen doen. Bijna opgegeven, maar toch doorgezet. Laatst voor her eerst 110 gebankdrukt en helemaal geen last meer van blessures.

Ben nog steeds geen beest naar hoeft van mij ook niet.
 

Bijlagen

  • IMG_20210629_205208_edit_7569404699364.jpg
    IMG_20210629_205208_edit_7569404699364.jpg
    131,1 KB · Weergaven: 369
Laatst bewerkt:
Update na lange tijd... Veel blessures gehad na de ene schouder ook de andere schouder en weet terug bij af. Toen ik eindelijk alles weer op de rit had een paar ribben gekneusd en weet 3 maanden niks kunnen doen. Bijna opgegeven, maar toch doorgezet. Laatst voor her eerst 110 gebankdrukt en helemaal geen last meer van blessures.

Ben nog steeds geen beest naar hoeft van mij ook niet.
Nondeju echt insane goede gains gemaakt vriend ✌️
 
Thanks ak nu ik zo terug kijk zie ik dat ook, maar het gaat zo gestaag dat het soms niks lijkt.
Belangrijkste is dat ik in een mooie stabiele fase zit, kan langzaam wat vet afbreken en zo steeds meer in mn ideale shape komen ondanks dat ik al 35 ben, 3 kids heb een eigen bedrijf opzet en 80% van het huishouden doe :)
 
Thanks man, ik sta hier wel onder een spotje waardoor het allemaal wel wat overdreven oogt, zonder die lamp lijkt het niet heel indrukwekkend. Beest vind ik een stuk groter, six pack zichtbaar, aderen meer zichtbaar, en vooral veel forsere quads.
 
Thanks man, ik sta hier wel onder een spotje waardoor het allemaal wel wat overdreven oogt, zonder die lamp lijkt het niet heel indrukwekkend. Beest vind ik een stuk groter, six pack zichtbaar, aderen meer zichtbaar, en vooral veel forsere quads.
Ja, het kan altijd meer en beter..... Maar vergis je niet dat de mannen die 'groot' zijn, bijna allemaal AAS spuiten.
 
Okay dat is zo, maar mn benen kunnen zeker nog flink groeien want die heb ik echt veel te weinig getraind, nu sinds kort weer begonnen met deadliften wat ik heel lang heb verwaarloosd uit luiheid :)
 
Okay dat is zo, maar mn benen kunnen zeker nog flink groeien want die heb ik echt veel te weinig getraind, nu sinds kort weer begonnen met deadliften wat ik heel lang heb verwaarloosd uit luiheid :)
Met alles wat je er nog bij doet, zie ik die luiheid niet zo :thumb:
 
Haha thanks, ik bedoel met luiheid dat ik aan het einde van de training eigenlijk mijn deadlifts zou moeten doen, maar dan zonder goede reden besluit om die te skippen. Dat is toch wel een beetje lui ;)
 
Back
Naar boven