Fitness Seller

Week 1, oftewel ongetraind, wish me luck.

Bezoekers in dit topic

Niet helemaal mee eens. Ik denk dat je in het begin met relatief weinig middelen al een hoop vooruit kan gaan. Later ga je natuurlijk meer nodig hebben om de grens te verschuiven. En zoals gezegd, een van de eerste dingen is denk ik, een betere setup (rack) voor squats. Een soort pull-up rek voor aan de deurpost is een goede kleine investering.
Dit is m'n spullenboel, denk je dat dit niet gaat werken?

Bekijk bijlage 432866

Tenzij benen niet belangrijk. Want met wat dumbbel squats en lunges ga je er niet komen.

Als je thuis wil trainen zorg er dan voor dat je de minimum in huis hebt van int begin. En een squatrack of squatstands horen bij de minimum imo. Zo veel geld kost dit uiteindelijk niet.

En ik zou zeker een ez baar kopen.Uw polsen gaan u mss dankbaar zijn.De mijn allesinds wel.Weet dit alleen jammer genoeg jaren te laat.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind BP van DeVliegvisser al redelijk sterk om nog maar zo kort bezig te zijn, hetgeen me de indruk geeft dat de uitvoering misschien niet echt is wat het zou moeten zijn (onvolledige ROM).

Voel je vrij om filmpjes te plaatsen van de belangrijkste oefeningen, gezien het feit dat je thuis traint kan je in de gym geen feedback krijgen dus wij kunnen/willen wel opbouwende kritiek geven ;)
 
Hoi
Ik vind BP van DeVliegvisser al redelijk sterk om nog maar zo kort bezig te zijn, hetgeen me de indruk geeft dat de uitvoering misschien niet echt is wat het zou moeten zijn (onvolledige ROM).

Voel je vrij om filmpjes te plaatsen van de belangrijkste oefeningen, gezien het feit dat je thuis traint kan je in de gym geen feedback krijgen dus wij kunnen/willen wel opbouwende kritiek geven ;)

Ik zal binnenkort filmpjes maken zodat jullie feedback kunnen geven. Bankdrukken en deadliften.
 
Tenzij benen niet belangrijk. Want met wat dumbbel squats en lunges ga je er niet komen.

Als je thuis wil trainen zorg er dan voor dat je de minimum in huis hebt van int begin. En een squatrack of squatstands horen bij de minimum imo. Zo veel geld kost dit uiteindelijk niet.

En ik zou zeker een ez baar kopen.Uw polsen gaan u mss dankbaar zijn.De mijn allesinds wel.Weet dit alleen jammer genoeg jaren te laat.

Benen vind ik zeker belangrijk. Eerder deed ik de bulgarian split squat maar vanwege een minder stabiele knie doe ik die oefening niet meer. (Nieuwe voorste kruisband en deel meniscus is verwijderd, brommers geluk 6 jaar geleden)
Enige been oefening die ik nu doe is de deadlift. Ik wil er dus zeker wel wat bij doen. Dumbell Squat heeft weinig zin aangezien ik geen super zware dumbell heb. Ik heb 1 dumbell van 30kg als ik de zwaarste gewichten daar op doe, die gebruik ik voor triceps en lats.

Op niet al te lange termijn moet ik dus inderdaad een eenvoudig squatrek aanschaffen
 
Benen vind ik zeker belangrijk. Eerder deed ik de bulgarian split squat maar vanwege een minder stabiele knie doe ik die oefening niet meer. (Nieuwe voorste kruisband en deel meniscus is verwijderd, brommers geluk 6 jaar geleden)
Enige been oefening die ik nu doe is de deadlift. Ik wil er dus zeker wel wat bij doen. Dumbell Squat heeft weinig zin aangezien ik geen super zware dumbell heb. Ik heb 1 dumbell van 30kg als ik de zwaarste gewichten daar op doe, die gebruik ik voor triceps en lats.

Op niet al te lange termijn moet ik dus inderdaad een eenvoudig squatrek aanschaffen
Ez baar heb je al zie ik net op de foto. Beter voor de polsen imo.
 
Ik heb een filmpje gemaakt maar kan hem hier niet posten want is te groot zegt ie...
 
https://ufile.io/36s2z

Filmpje zit in de link maar weet niet hoe ik hem hier afspeelbaar krijg... Vast wel een of andere techneut die dat voor me kan regelen
 
Laatst bewerkt:
Na de training. Cut verloopt wat moeizaam vind ik. Ik sta helemaal stil qua kracht en het vet gaat er maar langzaam vanaf. Nu ruim 4 weken aan het cutten. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik maar wat doe, vooral minder eten en alle rommel laten staan en wel m'n eiwitten blijven pakken gewicht nu 86 vanmorgen Begonnen met 88 kg

image1543663565962.jpg
 
Zo'n 500 g vet verliezen per week is een mooi tempo. Maar uitgespreid over je lichaam is dat een heel dun laagje om te zien. Dus gewoon lekker doorgaan zou ik zeggen,een paar weken verder zie je het resultaat echt wel.
 
Zo'n 500 g vet verliezen per week is een mooi tempo. Maar uitgespreid over je lichaam is dat een heel dun laagje om te zien. Dus gewoon lekker doorgaan zou ik zeggen,een paar weken verder zie je het resultaat echt wel.
Thanks ik ga door en we merken het vanzelf
 
Vraagje, ik sta echt helemaal stil qua kracht opbouw vooral bankdrukken dat lijkt zelfs iets achteruit te gaan. Ik vind dat frustrerend en het voelt niet bepaald motiverend om al 5 weken op hetzelfde gewicht te trainen.

Nu heb ik m'n doel van 12% nog niet bereikt, zit eerder op 14% is mn schatting.

Wat adviseren jullie, door cutten tot 12% en verlies in kracht accepteren, of weer clean gaan bulken en kracht opbouwen?
 
Dat is natuurlijk aan jou. Maar kan me voorstellen dat je een keer wilt zien hoe je eruit ziet op een laag %. Maar dat kost je idd kracht. Dat haal je later wel weer in.
 
Ik zou persoonlijk lekker bulken, pak nog even 2 maanden (clean)bulk en cut dan wat terug. Dan ben je ruim op tijd voor de zomer :D
 
Update: dit is m'n laatste foto, vp wat lager dan twee maanden geleden, maar nog lang geen 12% wat ik graag zou willen. Ik ben echter gestopt met cutten en weer gaan bulken. Ik stond al bijna 2 maanden stil qua kracht ontwikkeling. Nu ben ik sinds 1,5 week weer aan het vreten en m'n kracht gaat meteen weer vooruit, terwijl ik (tijdelijk) gestopt ben met creatine.
Ik ga nu door bulken en trainen tot ongeveer 90 kilo en wil dan qua kracht ongeveer 15-20% gewonnen hebben, dat wil ik ongeveer eind februari bereikt hebben.

IMG_20181220_211540492.jpg
 
Update: dit is m'n laatste foto, vp wat lager dan twee maanden geleden, maar nog lang geen 12% wat ik graag zou willen. Ik ben echter gestopt met cutten en weer gaan bulken. Ik stond al bijna 2 maanden stil qua kracht ontwikkeling. Nu ben ik sinds 1,5 week weer aan het vreten en m'n kracht gaat meteen weer vooruit, terwijl ik (tijdelijk) gestopt ben met creatine.
Ik ga nu door bulken en trainen tot ongeveer 90 kilo en wil dan qua kracht ongeveer 15-20% gewonnen hebben, dat wil ik ongeveer eind februari bereikt hebben.

Bekijk bijlage 438542

Rug ziet er 'redelijk' droog uit. Sterk trouwens dat je armen zo sterk bruin afgelijnd zijn van de zon, en dat in de winter :eek:
 
Mooie progressie sinds je bent begonnen :)
 
YES!! Na die waardeloze cut met peren, nu weer lekker aan het bulken en vandaag EIN-DE-LIJK 10x80 kilo gehaald. Vanaf komende week weer het gewicht omhoog, dat werd tijd!

Meteen een vraagje, hoe doen jullie dat met overhemden? Al m'n overhemden zijn te klein, slim fit past niet meer en gewone vorm die groot genoeg is voor m'n borst en armen slobbert belachelijk om m'n buik... Graag jullie mode advies.
 
Back
Naar boven