Fitness Seller

Aankondiging Wegens suc6 geprolongeerd: Beginnerswedstrijd NPB!

haha Hummer je bent wel een lekkere 30 kg squat.
Tja hij kan je niet ongelijk bewijzen hij doet niet mee trouwens :D

maarre jullie komen toch wel kijken en dan met ze allen lekker naklesten onder het genot van een gele rakker en wat biittre ballen aan de bar in papendal

Gele rakker :) Ik kom ook kijken.

haha Hummer je bent wel een lekkere 30 kg squat.
Tja hij kan je niet ongelijk bewijzen hij doet niet mee trouwens :D

maarre jullie komen toch wel kijken en dan met ze allen lekker naklesten onder het genot van een gele rakker en wat biittre ballen aan de bar in papendal

Ik aanbid Cor, ben 'm maar wat aan het klieren. ;)
Cork'n Squat op zijn slechtste dag meer dan ik ooit nog voor elkaar ga krijgen... :o

Ik zou het best leuk vinden om weer te komen, maar beloof niks.
Al sla ik een bitterballetje niet gauw af. ;)

Nou Hummer als je ook komt dan krijg je mijn bitterbal en gele rakker!

• Topic Starter Topic Starter
Hoe zit het trouwens met de opbouw van deze wedstrijd?
Begin je met zn alle bijvoorbeeld vanaf 100 kilo te squaten en dan steeds 5 kilo erbij o.i.d. ? Hoe werkt het?

Zoals alreeds is aangegeven heeft iedereen 3 beurten.
Een eerste beurt dient een safe beurt te zijn...een safebeurt is een gewicht waar je 2-3 reps mee kunt maken (ook op een slechte dag).
2e beurt is evenaring PR en 3e beurt kun je benutten voor een eventueel nieuw pr.

De indeling is vrij simpel...iedereen heeft immers een bepaald gewicht opgegeven tijdens het wegen waarmee hij de 1e beurt doet...die wat het laagste gewicht heeft opgegeven mag beginnen en die wat het hoogste gewicht heeft opgegeven eindigt de 1e ronde. Het gewicht aan de halter gaat dus van laag naar hoog. Vervolgens krijgen we de 2e ronde en beginnen we weer met de persoon die dan het laagste gewicht heeft opgegeven enz. Duidelijk?
Er worden geen minimumgewichten gehanteerd.
Als bijvoorbeeld 50kg je max is op de bench, dan zij dat zo...we respecteren elkander en zijn er om kennis en ervaring op te doen.

Nog een vraagje, ik weet dat je op officiële wedstrijden schoenen aan moet hebben voor de deadlift, maar ik wou deadlift slippers kopen alleen die waren uitverkocht.
Op dit moment heb ik alleen schoenen waar ik echt totaal klote op lift (ga zomaar op me tenen drukken).

Maar is het hier ook verplicht schoenen of iets aan schoeisel aan te hebben?

Nog een vraagje, ik weet dat je op officiële wedstrijden schoenen aan moet hebben voor de deadlift, maar ik wou deadlift slippers kopen alleen die waren uitverkocht.
Op dit moment heb ik alleen schoenen waar ik echt totaal klote op lift (ga zomaar op me tenen drukken).

Maar is het hier ook verplicht schoenen of iets aan schoeisel aan te hebben?

In het Technisch Reglement wat je kunt terug vinden op de site van de NPB staat dat er altijd schoenen gedragen moeten worden, vervolgens wordt uitgelegd wat men onder schoenen verstaat:

Onder schoenen wordt verstaan, indoor sportschoenen, gymnastiekschoenen, powerliftingschoenen, gewichthefschoenen of deadliftslippers

Het is echter een beginnerswedstrijd en dan doen ze meestal niet zo heel erg moeilijk ;).

Ok, ja dat was me vraag of er nu ook niet zo moeilijk werd gedaan :D
Het officiele reglement was ik van op de hoogte :)

Ok, ja dat was me vraag of er nu ook niet zo moeilijk werd gedaan :D
Het officiele reglement was ik van op de hoogte :)

Maaaaaaaaaaaaaaaar, ik heb het op die wedstrijd niet voor het zeggen...voor alle zekerheid maar effies afwachten wat Pjotr ervan vindt.

Inderdaad, anders moet ik snel van die slippers fixen.

Vorige keer deden ze over schoeisel niet al te moeilijk, maar je MOEST wel schoeisel aan hebben... Safety first, denk ik...

Hoe zit het eigenlijk met de racks? Die moeten bij squat en bench ook op hoogte ingesteld worden op de individu toch? Hoe weet je welke hoogte en zo? Neem aan dat je dat niet even kan doen als je met paar man op een plankier aan het opwarmen bent...

Ja, zijn verstelbaar. En ja, die moet je dus van tevoren even uitproberen.
Er is tijd zat om dat even te doen tijdens wegen, etc.

Opwarmen doe je niet op het wedstrijd "plankier", maar in andere racks.

koop gewoon gymnastiek schoentjes. die hebben pjotr en ik zelf ook. lift gewoon net als sokken eigenlijk. bij beetje sportwinkel kan je ze wel krijgen.

Ja? Heb je daarmee goed grip?
Ga er morgen denk voor kijken, bedankt voor de tip iig.

ja heb je wel goeie grip mee. en ja vind je ze nie fijn heb je paar euro verspilt want volgens mij kosten ze geen drol. geen dank;)

Zijn er nog mensen in Amersfoort die ook gaan en bij wie ik mee kan liften? Ik zag namelijk dat ik met de eerste reis mogelijkheid pas tegen 10 uur aanwezig kan zijn laat staan wanneer de NS weer eens de boel verknald...

Het is maar een uur en kwartier met de trein van Amersfoort naar Arnhem. Eerste trein gaat al om 5.11 elk half uur. Meer dan genoeg tijd om een bus of tram of iets te vinden naar de specifieke locatie of dat iemand je van Arnhem station ophaalt. Hoe kun jij het dan voor elkaar krijgen pas om 10:00 daar te zijn o.O

Ik moet om 7:30 al in de auto zitten. Bleh erg vroeg.

vanavond komt de mail met de definitieve uitnodiging en wat extra info.

tot zondag ieder geval

Het is maar een uur en kwartier met de trein van Amersfoort naar Arnhem. Eerste trein gaat al om 5.11 elk half uur. Meer dan genoeg tijd om een bus of tram of iets te vinden naar de specifieke locatie of dat iemand je van Arnhem station ophaalt. Hoe kun jij het dan voor elkaar krijgen pas om 10:00 daar te zijn o.O

Ik moet om 7:30 al in de auto zitten. Bleh erg vroeg.

Volgens 9292 kan ik er pas tegen 10 uur zijn als ik de eerste reismogelijkheid neem.
Het is wel op zondag he, dus waarschijnlijk kan je dan niet zo vroeg reizen

edit:

Doordeweeks kan je er tegen 7 uur al zijn, maar op zondag dus niet.

Laatst bewerkt:
Kijk eens via ns.nl :)

Terug
Naar boven