Fitness Seller

Aankondiging Wegens suc6 geprolongeerd: Beginnerswedstrijd NPB!

Heeft er trouwens iemand mijn 3e beurt bench gefilmd? (125)

jij was elke keer voor of na mij. dus zal wel al je beurten hebben. maar zit zelf nog te wachten tot me pa het uur lange materiaal van de camera heeft gehaald. laat het je nog weten

haha ze kijken wel boos ja :p

Hey allemaal,

Heb me even geregistreerd hier. Vond het echt heel erg leuk. Niet al te veel mensen maar wel allemaal serieus met de sport bezig. Organisatie was super!
Veel nuttige tips gekregen van de mensen van de NPB, ga daar mee aan de slag met de volgende trainingen.

Iedereen echt super gedaan, Sanne, Willie en alle heren, complimenten!

Tot op de volgende wedstrijd, sometime, somewhere!

35 min materiaal. Onbewerkt spul. Komende verschillende gasten en meiden voorbij.
[Link niet meer beschikbaar]

Ik kan 'm wel downloaden... volgens mij doet hij het gewoon hoor Jay.

hij doet het nu :)

Staat mijn 125 bench daartussen?

Mijn verslag van de wedstrijd.

Ten eerste ik vond het een hele leuke dag, veel geregeld en een beetje stress maar alles ging goed.

We hadden 23 aanmeldingen en 3 afmeldingen, en er waren 20 lifters overgebleven. Iedereen van harte bedankt voor jullie aanwerzigheid en voor het netjes afmelden.

Ik zou graag de andere selectieleden willen bedanken voor het meehelpen die dag, ielja als scheidsrechter, Sandra en Carmen achter het wedstrijdburo. Piet, Huub en Anne als vangers en laders. Leon en Pardeep als bandeerders en het helpen van de lifters.
Tevens anne bedankt voor de medailles, Leon voor het Platform en Sandra voor de laptop.
Ook wil ik Jorg bedanken die veel van de lifters ook geholpen heeft.

Wat ik mooi aan de wedstrijd vond. De mooie sumo techniek van Willie en sterke bankdruk van Suus( en hun leuke wandeling na de eerste beurt buigen:)).
Sanne haar 100 kilo kniebuig heel sterk en haar teleurstelling dat ze dacht dat ze tweede was en dan hoe blij zij was toen ze hoorde dat ze eerste was, maar wat was het close tussen Sanne en Suus.
De drie nette buigen en deadlift beurten van Carel 9 is de talentensqaud niet iets voor jou. Ruben die van een knieblessure terugkomt en een PR set op de buig, en wat een sterke deadlift, we moeten wel gaan schaven aan de techniek RUG RECHT.
jay die zijn eerste beurt buigen miste maar hem in de tweede beurt makkelijk nailde en zijn 230 dealift zag er ook goed uit.
Vincent die zich zorgen maakte om zijn diepte en dan zijn eerste beurt een pauzesqaut doet en zijn andere 2 beurten ook mooi op diepte. (maar op een gegeven moment met de deadlift dat ik dacht trek hem nou maar:))
Fawaz mooi techniek op je buig en flink vooruit gegaan op de bank technisch gezien mooi getild deze wedstrijd en hij was ook nog op tijd.
jan willem die zijn eerste beurt deadlift verlaagde en dan trekt hij hem alsof er 70 kilo op de stang zit. (volgende keer wel schoenen meenemen he).
Frank zijn 180 buig goed op diepte en zijn laatste beurt deadlift met 200 daar kan je mee openen put some weight on the bar.
Brend die ondanks last van zijn kuit zijn tweede en derde buigbeurt toch probeerde. En dat hij voordat hij ging liggen om te banken nog effe rustig een hapje zat te eten.
Mike die nadat hij zijn tweede beurt buigen miste en supermooie strakke derde beurt neerzette.
Jorrit zijn 240 kg deadlift die hij dan ook nog eens 10 seconden brullend vasthield.
Christophe die ondanks zijn geringe lengte:) een mooie 217,5kg boog, jammer van zijn laatste deadlift maar wat een vechtlust.
niels zijn 200 buig supermooi zonder banden en wat ook mooi was was zijn 250kg deadlift en minder mooi die hij dan niet teruglegde, wat zijn eerste plek gekost heeft bij de mannen tot 93kg.
Ziyed wat gaat die jongen hard vooruit met banken en deadliften mooie techniek harde 275kg dead daar zit ruimte we moeten allen effe werken op de squat.
Erwin wat een goede overal wedstrijd jammer van zijn derde squat en die derde deadlift net iets teveel maar superallround.
Dennis hetzelfde mooi alround , niet gewend om diep te squatten past zich snel aan en set 3 mooie beurtenn die laatste deadlift ook nog ruimte.
Destrey mooi dat hij gekomen was ondanks dat hij zich niet lekker voelde jammer van de squat, maar was mooi hoe hij de strijd aanging met Gijs op de laatste deadlift en hem ook nog bijna trok.
Gijs een 9 uit 9 wedstrijd super gedaan en die laatse buig mooi gewerkt en de laatste 290 technisch mooie deadlift powerliftingstyle met ruimte.

Nogmaals iedereen bedankt voor de gezellige leuke dag.

Laatst bewerkt:
Weak een mooi en leuk verslag! Klasse.

weak01 top man ;)

mooi verslag weak! mooi dat je veel er persoonlijk in naar voren haalt.

mooi verslag Pjotr!

ff een vraagje heeft er iemand toevallig mijn 3e beurt van de squat op film?

Beginnerswedstrijd Papendal 12 december 2010

Afgelopen zondag heb ik meegedaan aan een powerliftwedstrijd voor beginners. BEGINNER, zo voelde ik me die dag zeker, al zou iemand op grond van mijn leeftijd denken dat ik al jaren meedraai.
Een goed georganiseerde wedstrijd, compleet met drankjes en reepjes, en met een superstrak tijdsschema. Toiletbezoek tussen de beurten door moest in loopppas naar het andere deel van het gebouw, maar desondanks miste ik mijn beurt( ook gaan werken aan mijn sprinttechniek dus).
Al met al hield ik aan die wedstrijd een K-gevoel over. Gelukkig, nu er wat dagen verstreken zijn, ebt het wat weg.
Na enig overpeinzen moet ik tot de conclusie komen dat dat geheel aan mijzelf ligt en niet aan de voortreffelijke coach of aan de wedstrijd zelf.
De voorbereidingen waren niet optimaal natuurlijk, als je de vorrafgaande week loopt te snotteren en te hoesten en er half gammel bijloopt.
Maar het mentale gedeelte hakte er nog het krachtigste in.
Het wegen bijvoorbeeld: 53kg! Shit! Wat voor de meeste powerlifters als ernstig anorexia wordt beschouwd, was dit voor mij al de eerste domper van de dag. Wel twee kilo teveel, en dat betekent dus twee kilo verlies, en twee kilo meer liften en drukken. Twee kilo zijn voor mij al heel veel.
Na een beroerde squat van slechts 65kg met f%&knellende kniebanden waar ik voor mijn gevoel gewoon niet doorheen kwam volgde een geruststellende bench press van (alweer!) 52,5kg. Maar dit was dan ook bekend terrein, ondanks de pauze op de borst, maar alweer, voor de zoveelste keer die 52,5 en weer niets meer..
Het deadliftopwarmen ging lekker( eindelijk een beetje vertrouwen) en ik kwam in de laatste beurt op 85kg uit. Maar mijn techniek was hopeloos( in andere bewoordingen gezegd) zei Leon en zo moest ik dus echt niet doorgaan! Tsjak, dat hakte er ook nog eens in. Trouwens die 85 had ik in training ook al een paar keer gehaald dus wat was er nou zo leuk nog aan die wedstrijd geweest??
Even terugkomen op het begin van mijn verhaal. Wat is er nou aan de hand?
Ik ben , denk ik, gewoon stikjaloers op al die mannen en op de twee meiden die goed gepresteerd hebben en die nog aan het begin van een powerliftcarriere staan.
Eigen schuld, had ik maar geen vijf kinderen moeten krijgen, dertig jaar geleden meer eten op mijn bord moeten scheppen én op moeten eten, harder moeten trainen en nu niet in afwachting van komende overgangsverschijnselen tussen al die buitenaards sterke wezens mijn dingetje hoeven doen.
Ik zit op de wip: mijn traingsschriftje is vol, kap ik er mee? Of koop ik een nieuw?

lekker doorgaan :) je bent nooit te oud om te leren en wat te presteren. niet kijken naar wat anderen liften maar naar of je jezelf verbetert

Terug
Naar boven