AndroidHealthClinic

Woopy returns (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Screenshot_20230311-122626__01.jpg
 
Axle press
3 x 60kg
2 x 80kg
1 x 95kg
1 x 105kg
1 x 115kg (Moeilijke! Vandaag niet zo'n goede dag als vorige week)
1 x 115kg (Beter. Meer agressie in gestoken. Clean meteen goed hoog kunnen doen. Vandaar in 1 keer goed op de schouders. Scheelt veel energie. Press was niet super vlot. Ik hoop op de wedstrijd op 122,5kg of meer, maar dat zal een strijd worden. De wedstrijdaxle is ook gladder.)

Sandbag carry
110kg - 20m (Snap niet hoe dit keer op keer voelt alsof ik letterlijk aan het sterven ben 😅)

Sled drag
100kg - 12m
140kg - 12m (Waarom doe ik mezelf dit allemaal aan 😅)

Airbike
910m - 1:30 (Goddamnit 😂. Terug drie rondjes tabata en helemaal kapot)


Ok training
 
Bodyweight
96.5kg

Axle squat
5 x 60kg
5 x 95kg (Benen gisteren precies toch wat moe gemaakt 😄)
5 x 115kg
5 x 135kg (Toch niet helemaal ok. Gevoel dat er niets van spanning of controle op de lifts zat)

Zercher squat
4 x 90kg (Aaw)
4 x 110kg
4 x 130kg (En waarom exact leek het me leuk om deze in mijn schema te steken? Dit is helemaal niet leuk 😂) PR

Hamstring raise

6 x (Met blauwe bands. Vorige keer met rode bands gedaan (dikker). Vandaag kon ik daar niet eens mee zakken. De setup moet in de herorganisatie van de gym wat veranderd zijn.)
6 x (Ok, genoeg 😄)

Axle deadlift (pronated)
3 x 90kg PR
2 x 100kg (Gaat toch al iets beter) PR


Chill training. Komt op de goeie moment. In de namiddag een en ander gebeurd waardoor ik nu weinig zin had. Oa de elektrieker die na maanden radiostilte toch nog eens een dag komt werken, en nu blijkbaar morgen ook nog zal nodig hebben, waardoor ik morgen niet kan thuiswerken en mijn plannen voor morgenavond ook overhoop gegooid worden.
 
Log press
3 x 76kg (Voelde alsof ik nog nooit een log gedaan heb)
3 x 76kg
3 x 96kg (Blijft raar voelen..)
3 x 106kg (Zwaar. Da's mooi met een 3RM die 15kg zwaarder dan dit is)
3 x 106kg (Iets beter)
7 x 106kg (Goeie moment om eindelijk in de training te komen 😄. 7de rep was zwaar. Eerste 3 waren zeer vlot) PR

Bench press

6 x 70kg
4 x 110kg (Positie op de bank voelt goed. Armen zijn mss beetje moe 😄)
4 x 130kg (Stevig)
4 x 130kg
4 x 130kg
4 x 130kg (Huh, de vorige drie sets waren echt zwaar maar deze was wel ok. Vooral uitpakken viel heel zwaar vandaag)

Rope pull up + Triceps cable pushdown
3 x + 5 x 25kg

Tweede set begonnen, maar grip is er niet vandaag, en die pushdowns waren ook best hevig na de log en bench, dus nvm 😄

Airbike
1100m - 2:00 (Omgekeerde tabata. 10 seconden hevig en 20 seconden rust. Geen idee of dat ook een naam heeft. Standaard programma op de airbike. Ik ga zo naar de 4 minuten opbouwen en dan naar "echte tabata" gaan. Gaat meer succes hebben denk ik 😄)


Goeie train, voor een vrijdagavond te zijn.
 
Axle block pull
3 x 120kg
3 x 160kg
3 x 190kg (Straps)
3 x 210kg
3 x 230kg (Toch wel heavy)
3 x 230kg
6 x 230kg (Dead 😄) PR


Hier bij laten. Weinig energie en snel duizelig vandaag. Ik ga terug vaker en vaker in de voormiddag trainen, dus zal er toch moeten aan wennen.
 
Axle press
3 x 60kg
2 x 80kg
2 x 95kg
2 x 105kg
2 x 115kg (Derde rep geprobeerd. Was boven mijn hoofd maar uitdrukken ging niet meer. Toch wel tevreden mee.) PR

Daar bij laten. Volgende week nog eens wat singles met 110kg ofzo, en dan rust tot de wedstrijd (2 apr).
Tijdens de opwarming ook elke eerste rep strict gedaan, met de techniek die Eddy Hall gebruikt. Werkt goed, maar 105 was dicht bij mijn max

Airbike
1350m - 2:30 (Vijf rondjes omgekeerde tabata. Eén rondje meer dan vorige keer en iets minder dood. Vooruitgang! Grappig dat schouderverzuring hier een grote rol speelt 😅)


Korte training. Beetje extra rust om klaar te zijn voor de wedstrijd. Ik weet van een tegenstander dat die onlangs 122,5kg deed, en iemand anders die wsl ook in dat gebied zit, maar die post niks op Instagram 😄 Zal een mooie strijd worden.
 
Squat
5 x 60kg
5 x 100kg
5 x 142.5kg
5 x 162.5kg
5 x 182.5kg (Stevig!)

Front Squat
3 x 100kg (Ineens is alle flexibiliteit uit mijn polsen verdwenen precies. Normaal geen problemen mee)
3 x 140kg (Heavy. Da's genoeg voor vandaag 😄)


Ging nog beginnen met stiff leg deadlifts, maar kon de energie niet meer opbrengen om 140kg beginnen op te tillen 😅
Van de gelegenheid gebruik gemaakt om een techniek te proberen die ik onlangs bij iemand gezien heb, om de slack goed uit de deadlift bar te trekken. Voelde bizar goed! De bar kwam al van de grond voor ik het goed doorhad. Dit weekend zo misschien eens proberen.
 
Log press
5 x 76kg
5 x 88.5kg
5 x 98.5kg (Vlot! Beetje meer focus op knieën naar buiten duwen bij de dip)
5 x 98.5kg
5 x 98.5kg (Begon zwaar te voelen, maar nog ok. In mijn vervolgschema zit een 3x8 om de twee weken, maar denk niet dat ik dat conditioneel lang ga volhouden 😄)

Bench press
6 x 70kg (Wel fijn om de bench eens te kunnen starten met armen die nog niet leeg zijn!)
4 x 110kg
4 x 120kg (Volgende week geen bench (rust voor wedstrijd) en de week daarna kleine deload, en voelt goed vandaag, dus mss eens maxen)
3 x 130kg
2 x 140kg (Voelt al zwaar in de handen. Is ook al maanden geleden dat ik dit gewicht vastgehad heb, denk ik)
1 x 150kg (Voelde vrij zwaar, maar ging wel snel omhoog. 160 zit er in maar gaat een mentaal spel zijn)
0 x 160kg (Nope. Oh well 😄 paar cm omhoog maar)

Airbike
1350m - 2:30 (Terug 5 rondjes omgekeerde tabata. Eerste 4 waren ok. Bij de 5de begon de verzuring in de schouders en was het conditioneel ook op)


Good train.
De cardio blijft dodelijk maar ik merk wel dat ik er sneller van begin te herstellen. Paar minuutjes sterven en dan ben ik weer de oude.
 
Deadlift (dl bar, straps)
3 x 100kg
3 x 140kg
3 x 165kg
3 x 185kg (Extra focus op slack uit de bar trekken. Veel druk op mijn hoofd!)
3 x 205kg (Tweede rep met mijn gewoonlijke techniek gedaan, maar voelde merkbaar zwaarder)
3 x 225kg (Heavy. Lift-off voelde wel goed)

Lift-off voelt goed, maar heb de indruk dat er meer druk op mijn onderrug komt, en heb nu niet de indruk dat het zoveel beter ging dan normaal. Nog wat mee experimenteren en dan conclusies trekken.

Frame carry
210kg - 10m
240kg - 6m (Grip weg. Energie is op vandaag. Mijn pa is hier intussen ook de elektriciteit aan het aanleggen dus focus is er niet 100% 😄)
210kg - 4m (Opruimen)


Korte training. Krachten sparen voor volgend weekend.
 
Ik kan het mogelijk gemist hebben, maar voor wat train je op dit moment specifiek woppel?

Groeten van Dave Lens en Davy Hellemans trouwens.
 
Holy shit, lang geleden dat ik die namen hoorde 😄

Volgende week Belgian Strongman Records waar ik enkel de axle press meedoe. Daarna is er een wedstrijd in Aalter in juli.
 
Axle press
3 x 60kg (Grip shirt besteld en vandaag geleverd. Meteen uittesten. De wedstrijd axle zal geen (center) knurling hebben, dus wil niet voor verrassingen komen te staan 😄)
3 x 80kg
3 x 90kg
2 x 100kg
1 x 110kg
1 x 110kg (Heel snelle press. Even overhead aangehouden. Good stuff. Grip shirt doet ook wat het moet doen, dus da's positief. Scheelt wat energieverlies bij de clean)

Airbike
1350m - 2:30 (Zelfde afstand en tijd als vorige keren. Conditioneel weer wat minder kapot van. Limiterende factor is momenteel duidelijk schouderverzuring!)


Goeie korte training. Klaar om zondag te knallen. Ben blij met alles boven de 120kg, maar het record op mijn naam kunnen zetten zou de kers op de taart zijn natuurlijk!

Axle press is gegaan van "ik haat deze oefening met een passie" 2 maand geleden, naar "ik ga de push presses in mijn volgende schema vervangen door axle press" 😄
 
Squat
3 x 60kg
3 x 100kg
3 x 132.5kg
3 x 152.5kg
3 x 172.5kg (Stevig al)
5 x 192.5kg (Eerste volume PR in jaaaaaren tijd! 5RM met 2,5kg verhoogd. Denk dat de 5x190kg wel met sbd sleeves was (+10 strength ofzo), dus wel blij mee. Laatste rep was ff zwart voor de ogen 😅) PR

Pin pull

1 x 20kg (Links + rechts. Probeerseltje voor toekomstige griptraining. Loading pin met gewicht op optillen)
1 x 40kg
1 x 50kg
1 x 60kg (Enkel rechts. Links niks 😄)
1 x 60kg (Links en rechts. Vorige set was zonder magnesium. Links ging nu net beter dan rechts 😄)
1 x 65kg (Rechts was rap terug naar beneden, links volledig onder controle)
1 x 70kg (Van de grond, maar met beide handen maar net. Goeie baseline) PR


Good train. Blij met de squat. Wou me voor de rest niet teveel uitputten, zodat ik goed hersteld ben voor zondag. Lichaam voelt goed!
 
Belgian Strongman Records (Axle Press)

Bodyweight

96.8kg (Met trainingsbroek en tshirt aan)

Axle press
1 x 115kg (Zwaar. Lang stilgezeten tussen laatste opwarmbeurt en dit. Was ook erg warm en was duizelig)
1 x 122.5kg (Clean sneller gedaan om de duizeligheid niet teveel kans te geven. Zware press en paar stapjes moeten zetten, maar gelukt. Geen derde beurt meer) PR


PR gezet, dus blij. Tegenstand was beter in vorm. Winnaar had 127,5 (130 gefaild). Iemand anders ook 122,5 en 125 gefaild.
Maar ben blij 😄
 
Laatst bewerkt:
Log press
5 x 76kg (Bij het opvangen na de rep al terug door de benen gaan om de volgende push in te zetten)
8 x 86kg (Ok! Dacht dat dit een licht genoeg gewicht ging zijn om wat volume mee te doen, maar was al best stevig!)
10 x 86kg (Conditioneel! Ademhaling is nog wat zoeken met dit tempo) PR

Bench press

6 x 70kg
4 x 110kg (En daarna met geladen bar het rek een gaatje lager proberen zetten. Dit weekend hebben 4 verschillende mensen, allen groter dan mij, de bench gebruikt, dus ze stond weer ontregeld 😄)
4 x 130kg (Vlot)
4 x 130kg
4 x 130kg (Elke set voelt heel duidelijk iets zwaarder)
8 x 130kg (Voor de set even gecheckt wat mijn volume PR met 130kg was. 8 reps. Ik dacht damn, die Johan uit het verleden is een sterke jongen, dat haal ik vandaag niet. Eerste 4 reps voelden goed dus gewoon verder gedaan. 8 reps geëvenaard 😁 9de kon misschien lukken maar ging grinden worden)

Rope pull up + Triceps cable pushdown
2 x + 5 x 25kg (Lol, geen grip op het touw)
3 x + 5 x 25kg
4 x + 5 x 25kg (Meer dan 4 reps in 1 set zal het toch niet worden in die pull ups vandaag 😄)
3 x + 5 x 25kg (3 lelijke reps op de pull ups. Als ik nog mooie reps wil doen, ga ik setjes van 1 rep moeten doen, dus ga het hier vandaag maar bij laten)

Airbike
1100m - 2:00 (Omgekeerde tabata. 4 rondjes. Weer dood 😅)


Good train. Eerste dag van het nieuwe schema, en ook nieuwe weekplanning (welke training op welke dag) doordat ik vanaf deze week 4/5 werk.
 
Bodyweight
98.2kg (Some wild stuff going on with my weight)

Squat
5 x 60kg
5 x 102.5kg
5 x 142.5kg
5 x 162.5kg
3 x 182.5kg (Valt tegen om vorige week nog 5x192,5kg gedaan te hebben)
1 x 202.5kg (Heavy. Tweede rep was mss wel gelukt)

Sandbag squat
5 x 110kg (Als posterior chain oefening kan dit best tellen 😅)
5 x 110kg
5 x 110kg (Vergeleken met vorige keer wel goed. Had de zak op een goeie manier vast telkens. Denk dat ik op deze manier wel kans maak om hem te schouderen. Blijft sowieso wel een oefening om van te kotsen. Letterlijk 😄)

Na elke set ook nog een paar meter met de zak gestapt, omdat iemand hem dit weekend na zijn training de verkeerde kant van de zaal had laten liggen, en ik had de moed nog niet gevonden om hem terug te leggen 😄
Onderrug voelt wel goed vermoeid aan nu. Stiff leg deadlifts even skippen.

Plate pinch walk
20kg - 22m (Nieuw probeerseltje voor de grip. Beginnen met easy mode: 1 schijf per hand. Mijn 20kg plates hebben erg weinig grip. 1 drop halfweg)
20kg - 22m (3 drops. Nog wat werk aan 😄)


Good train. Onderrug heeft er even genoeg van nu
 
Hoe vind je de sandbag squats als assistance? Hou je ‘m voor je vast of op je schouder?
 
Voor me. Voelt goed. Ik deed vroeger nog soms hetzelfde met atlas stones maar dit is iets praktischer.
 
Weight for height
18kg - 4m05 (x3. Beetje inkomen, lang geleden. Trainingspartner vandaag die lichtere (en zwaardere) zakken meehad, dus is handig)
18kg - 4m05 (x3)
18kg - 4m05 (One motion, gevolgd door)
20kg - 4m05 (Just just just niet 😄)
18kg - 4m05 (Plus)
20kg - 4m05 (Gelukt)

Nog een hele reeks gedaan. Uur mee bezig geweest ofzo. Was eigenlijk maar een extraatje dat ik met trainingspartner meedeed omdat ik toch een lichte training gepland had 😅

Weight for height
18kg - 5m (Beste worp: net de onderkant van de lat niet geraakt)

Axle press
3 x 60kg
3 x 80kg (Geen riem, polsbanden, whatever...)
3 x 80kg
8 x 80kg (Easy) PR

Press

10 x 60kg (Lang geleden)
10 x 60kg
10 x 60kg


Trage training door het gezelschap 😄
 
Screenshot_20230408-201258__01.jpg
 
Back
Naar boven