AndroidHealthClinic

Wordt ie nou echt serieus? - Koppie's log

• Topic Starter Topic Starter
Gewoon een paar lichte banden kopen en meenemen, je kan er zo ontzettend veel goede oefenkngen voor je schouders mee doen. Als je wat lichte oefeningen tussen je BP sets door doet kost het je ook geen tijd. Persoonlijk vind ik YTWL’s zoals Alan Thrall ze doet erg fijn.

Inderdaad is dat ook een optie! Deze doe je altijd als warming up? En hoe zou jij dat dan aanraden? 3 setjes van 12 ofzo?
Je kunt ze als warming up doen of als een volwaardige oefening in je schema, desnoods supersetten met bench of OHP. Maar behandel ze als een serieuze lift: ze mogen zwaar aanvoelen en geleidelijk aan meer weerstand gebruiken werkt prima. Zijn ook perfect voor die dikke rear delts. Qua sets reps gebruik ik veel variatie: 5x10, 3x12, 3x15, 5x20 etc.

Gewoon een paar lichte banden kopen en meenemen, je kan er zo ontzettend veel goede oefenkngen voor je schouders mee doen. Als je wat lichte oefeningen tussen je BP sets door doet kost het je ook geen tijd. Persoonlijk vind ik YTWL’s zoals Alan Thrall ze doet erg fijn.

Ik zal zo ook eens kijken naar die YTWL's die je noemt! Ik vermoed dat ik het zelf het fijnste vind om ze voor mijn BP te doen en zo als warming up te gebruiken. En misschien zelfs wel te gaan integreren als volwaardige oefening zoals Starx hieronder zegt.

Je kunt ze als warming up doen of als een volwaardige oefening in je schema, desnoods supersetten met bench of OHP. Maar behandel ze als een serieuze lift: ze mogen zwaar aanvoelen en geleidelijk aan meer weerstand gebruiken werkt prima. Zijn ook perfect voor die dikke rear delts. Qua sets reps gebruik ik veel variatie: 5x10, 3x12, 3x15, 5x20 etc.

Thanks voor de info, hier kan ik wat mee! :thumb:

Ik gebruik de bands vooral om mijn schouders gezond te houden (heb een dubbele blessure rechts) en spieren te activeren om mijn schouderbladen beter te “retracten en depressen” bij de BP. Dan is het dus relatief licht werk.

Kracht opbouwen kan er natuurlijk ook prima mee, maar dat doe ik zelf liver met facepulls.

Gisteravond stond, zoals gezegd, een LB training op de planning waar ik lekker de tijd voor had! Heb die ook lekker genomen en heb echt zo'n (voor mij) dikke training weggezet. Was echt helemaal happy toen ik naar huis strompelde :o....

Moest heel even wacht tot ik in het powerrack terecht kon, maar dat was het wel waard.....

Squats
1x20x20
1x8x60
1x6x80
1x4x100, dit voelt allemaal zo lekker aan.........schijt aan alles!!! Op naar een nieuw PR
2x5x110 PR :D:D:D, yessssss en nog twee setjes ook, hierna toch maar iets verlagen
3x5x105, potver wat is dit een super begin van de training!

Rack pulls
1x20x20
1x10x60
1x8x80
1x6x100
2x5x120, mhmmmm ook dit ging nog echt lekker......verhogen? JA :p
1x5x140, PR!!!

Leg Press
1x10x120
1x10x160, ik zit nou toch in een goede flow dussssss
2x10x180, dit is geen PR, maar wel als je ziet dat dit na een squat-sessie is!

Leg raises
3x12, afzien die laatste reps......:fire::fire:

Calf raises in horizontal leg press
1x10x90
1x10x100
1x10x110
1x10x120
1x10x130, :fire::fire::fire:

Leg extensions
1x10x45
1x10x50
1x10x55
1x10x60

Leg curls
1x10x40
1x10x45
2x10x50

En klaarrrrrrrrrr........wat ging dit super zeg! Vandaag hopelijk eerder stoppen op het werk en dan een snelle UB-training ertussendoor knallen. Weinig tijd maar wel heel veel zin om te trainen!

Super LB training! :)

Wow, lekkere Squats man :eek:

Hahaha nee man (zou je bijna gaan denken, misschien zit er iets in mijn crea???).........wil ik niet en zou al niet eens weten waar ik het vandaan zou moeten halen.......en ik weet zeker dat er nog genoeg inzit zonder middelen........

Hahaha nee man (zou je bijna gaan denken, misschien zit er iets in mijn crea???).........wil ik niet en zou al niet eens weten waar ik het vandaan zou moeten halen.......en ik weet zeker dat er nog genoeg inzit zonder middelen........
Ah! Creatine! Dat is hetzelfde als Winny. :D

Dat verklaart een hele hoop :roflol::roflol::roflol:..........maar niet voor jou toch? Jij was een non-responder op creatine meen ik me te herinneren?!
Yep, ik reageer helemaal niet op crea. Geen gewichts- en krachttoename. Misschien reageer ik ook niet op AAS... :D

Terug
Naar boven