MuscleMeat

Wordt ie nou echt serieus? - Koppie's log

Okay guys and girls, hierbij de log van mijn training van gisteravond. Weer redelijk rustig in de gym en dat terwijl ik er niet eens vroeg was (17:45)......meestal is het dan toch een stuk drukker.
Ja hoor, januari is weer voor n jaartje voorbij :D Mooie vooruitgang!

• Topic Starter Topic Starter
Had nog een training te loggen, dus here we go.......

UB2:

Pull ups;
8xBW
7xBW
5xBW, had besloten deze maar extra te doen (schema geeft 2x8 aan), maar wil hier wat meer op vooruitgaan. Heb hier ook altijd meteen lekkere pomp van. Trouwens wel progressie dusssss :flexbiceps:

One arm DB row;
1x10x24
1x10x26
1x10x28, Ook hier progressie........ging echt lekkerrrrrr:flexbiceps:

DB BP;
3x10x22, Geen vooruitgang, voelde op de een of andere manier ook heel zwaar, moest de laatste er echt uit persen.....

Incline DB BP;
3x10x18, pffffff wist bij de tweede set al dat ik niet kon verhogen en dus hier zelfs ietsje achteruit gegaan......(hoop dat het eenmalig is)

Skull Crushers;
1x10x30 (twee reps teveel volgens schema......niet goed gekeken haha)
2x8x35, whoot whoot.....ook hier vooruitgang:flexbiceps:

Incline DB curl;
1x12x12, ook hier twee reps teveel volgens schema
1x10x12, pffff burrrrrnnnnnnnnn:fire::fire::fire:

Shoulder press;
3x10x16, zelfde gebleven. Voelde nu wel iets makkelijker dan vorige keer

Al met al lekker getraind weer. Voel nu een lichte spierpijn, lekkerrrrrrrr.........vanavond niet trainen maar lekker draaien......
Morgen een FB training aangezien er morgenavond een goed feestje op de planning staat en ik dus zondag niet in staat zal zijn om te trainen :eyes::eyes::eyes:

Had nog een training te loggen, dus here we go.......

UB2:

Pull ups;
8xBW
7xBW
5xBW, had besloten deze maar extra te doen (schema geeft 2x8 aan), maar wil hier wat meer op vooruitgaan. Heb hier ook altijd meteen lekkere pomp van. Trouwens wel progressie dusssss :flexbiceps:

One arm DB row;
1x10x24
1x10x26
1x10x28, Ook hier progressie........ging echt lekkerrrrrr:flexbiceps:

DB BP;
3x10x22, Geen vooruitgang, voelde op de een of andere manier ook heel zwaar, moest de laatste er echt uit persen.....

Incline DB BP;
3x10x18, pffffff wist bij de tweede set al dat ik niet kon verhogen en dus hier zelfs ietsje achteruit gegaan......(hoop dat het eenmalig is)

Skull Crushers;
1x10x30 (twee reps teveel volgens schema......niet goed gekeken haha)
2x8x35, whoot whoot.....ook hier vooruitgang:flexbiceps:

Incline DB curl;
1x12x12, ook hier twee reps teveel volgens schema
1x10x12, pffff burrrrrnnnnnnnnn:fire::fire::fire:

Shoulder press;
3x10x16, zelfde gebleven. Voelde nu wel iets makkelijker dan vorige keer

Al met al lekker getraind weer. Voel nu een lichte spierpijn, lekkerrrrrrrr.........vanavond niet trainen maar lekker draaien......
Morgen een FB training aangezien er morgenavond een goed feestje op de planning staat en ik dus zondag niet in staat zal zijn om te trainen :eyes::eyes::eyes:
Nette training! :)

Als je het gevoel hebt dat je met de DB BP niet verder komt dan helpt het om ze niet naar elkaar toe te bewegen en je te concentreren op het naar elkaar toebrengen van de ellebogen. Ook knijp ik in de bovenste positie mijn borstspieren even flink aan om daarna langzaam te zakken. Hielp mij echt verder.

Succes! :)

Leuke log @Koppie! Ik ga je volgen. Die kleine stapjes vooruit herken ik hoor. Het gaat naar je gevoel nooit snel genoeg :)

Kleine stapjes vooruit is ook progressie denk ik dan maar...

Succes! :thumb:

Als je het gevoel hebt dat je met de DB BP niet verder komt dan helpt het om ze niet naar elkaar toe te bewegen en je te concentreren op het naar elkaar toebrengen van de ellebogen. Ook knijp ik in de bovenste positie mijn borstspieren even flink aan om daarna langzaam te zakken. Hielp mij echt verder.

Goede tip.....ga ik zeker gebruiken. thanks......

Leuke log @Koppie! Ik ga je volgen. Die kleine stapjes vooruit herken ik hoor. Het gaat naar je gevoel nooit snel genoeg :)

Kleine stapjes vooruit is ook progressie denk ik dan maar...

Succes! :thumb:

Leuk dat je volgt......nog meer motivatie voor mij en je hebt helemaal gelijk.....progressie is progressie......:D

Van het weekend weer lekker getraind.......alleen de zaterdag omdat er die avond ook een feestje op de planning stond wat wel eens uit de hand kon lopen........en dat had ik dus goed ingeschat........zondag een heerlijke brakdag tot gevolg.

BOR
2x8x60
1x8x65
1x8x67,5. Nog steeds gaan we vooruit

Reverse lat pull down
1x10x65
1x10x70......pffffff
1x10x65, moest terug om aantal reps te kunnen halen.......

Bench press
1x8x50
1x8x55
1x7x60 (laatste rep fail), 1 rep vooruitgang.......

Incline DB BP
3x10x20, zelfde gebleven

Dips
2x12, zelfde gebleven

Preacher Curl
1x12x30
1x12x32,5, zelfde gebleven

Side raises
3x10x8, zelfde gebleven

Squats
3x8x80, iets achteruit, merkte ook dat er nu even niet meer in zat. Misschien toch een nadeel om squats pas halverwege een training te doen

RDL
1x8x80
2x8x90, was vorige keer 3x90, had dus beter gekund

Leg Press
3x10x160, zelfde gebleven, wel helemaal kapot gegaan

Nu helemaal leeg.......lekker getraind, maar weinig vooruitgang. Had mijn lijstje ook thuis laten liggen dus wist niet precies de gewichten.....dom dom.

Deze week nieuwe ronde.....dus nieuwe kansen......

Blijft de log met de meeste "pfff"'s :D Vooruitgang komt er wel. Zwaar feestje?

Drunk training, nieuwe methode? ;)

Vind het dan wel weer sterk dat je toch gaat trainen terwijl je zo'n brakke dag hebt. Hulde. :)

Drunk training, nieuwe methode? ;)

Vind het dan wel weer sterk dat je toch gaat trainen terwijl je zo'n brakke dag hebt. Hulde. :)
Ofwel heb ik het verkeerd begrepen ofwel jij maar volgens mij is hij zaterdag gaan trainen en zondag met n kater in de zetel gebleven ;)

Ofwel heb ik het verkeerd begrepen ofwel jij maar volgens mij is hij zaterdag gaan trainen en zondag met n kater in de zetel gebleven ;)
Jij hebt het goed begrepen, maar als je zondagochtend thuis komt dan ben je volgens mij de komende 24 uur niet helemaal nuchter. :)

EDIT: lees het nu pas goed, hahaha, volgens mij ben ik zelf niet helemaal nuchter. ;)

Hahaha......zo was het inderdaad @Banshee maar @RaceRookie ik was gelukkig wel zo verstandig om het van te voren goed in te schatten en dus zaterdag een flinke training neer te zetten.....:D:D

Jup!

Btw, normal train ik altijd alleen, maar kreeg nu een appje van een maat van me die mee wilde. Is voornamelijk een hardloper, maar heeft vroeger wel heel veel in de gym gestaan. Omdat er zoveel sneeuw lag kon hij niet gaan lopen dus wilde wel eens mee.......kreeg net een appje dat hij niet eens normaal zijn reet meer kon afvegen......haha. Ik weet hoe het voelt......heb daar nu gelukkig geen last meer van (gewoon consistent blijven trainen!).......

Dat ken ik. :)
Tot nu toe heb ik verschillende trainingsmaatjes gehad maar er is er geen 1 echt serieus. Na een paar keer willen ze niet meer omdat het zeer doet. :rolleyes:
Het moet ook zeer doen!! :cool::D

Dat ken ik. :)
Tot nu toe heb ik verschillende trainingsmaatjes gehad maar er is er geen 1 echt serieus. Na een paar keer willen ze niet meer omdat het zeer doet. :rolleyes:
Het moet ook zeer doen!! :cool::D

Ja vind ook dat je het moet voelen, maar ik weet ook wel dat als ik een tijd niet getraind heb en er daarna weer tegenaan ga ik wel een paar dagen serieuze pijn heb.....zo erg dat ik daarvoor trainingen uitstelde (bij de laatste nieuwe start niet gedaan trouwens). Hij heeft nu aangegeven 1 keer per week mee te willen. Vind het prima, heb ik tenminste een spotter bij het benchen......hopelijk helpt me dat wat in de vooruitgang......

Log freewheel training

BP
1x10x40
1x10x50
4x5x60

BOR
2x8x60
1x8x80

Chin ups
3x6xBW

Incline DB press
1x8x18
2x8x20
1x8x22

Skullcrushers ss preacher curls
4x8x30

Triceps cable pushdown
3x8x20

Hammer curls
1x8x10
2x8x12

Lekkere training vandaag. Iets vooruit op BP. Nu lang weekend weg dus pas dinsdag weer in de gym helaas.

Grtz

Terug
Naar boven