AndroidHealthClinic

Wordt ie nou echt serieus? - Koppie's log

Bezoekers in dit topic

Die bp ging zo goed omdat je eerst 2 goeie rugoefeningen hebt gedaan!
Lats en onderrug staan lekker strak en dat geeft je een boost bij benchen.
Dat moet je gewoon elke keer zo doen! Hierdoor is mijn bench 10kg gestegen in 1.5 maand..
Dus bijvoorbeeld pullups, bp, dl en dan incline bp, niet de 2e pressoefening meteen na de eerste.
Maar das mijn eigen positieve ervaring. ;)
 
Die bp ging zo goed omdat je eerst 2 goeie rugoefeningen hebt gedaan!

Het vreemde is dat ik dat eigenlijk altijd doe, zo staat het namelijk ook in mijn schema???
 
Lying triceps extensions (harpep)
3x8x25, was wel even wennen, maar dat is normaal......eerste set voelde ik het in mijn rechterelleboog? Daarna geen probleem meer.

Uiteraard, de fine-tuning voor de beweging zal een paar trainingen duren....

Voor zover van toepassing: Het is niet de bedoeling dat je eerst de neerwaartse beweging maakt zoals bij een skull crusher en pas daarna een soort pullover doet.
Let er dus op dat je niet pas op het allerlaatste moment je ellebogen naar beneden brengt, maar dat dit een geleidelijk gecoördineerd gebeurt vanaf het begin van de beweging. (hoop dat je begrijpt wat ik bedoel)
 
Die bp ging zo goed omdat je eerst 2 goeie rugoefeningen hebt gedaan!
Lats en onderrug staan lekker strak en dat geeft je een boost bij benchen.
Dat moet je gewoon elke keer zo doen! Hierdoor is mijn bench 10kg gestegen in 1.5 maand..
Dus bijvoorbeeld pullups, bp, dl en dan incline bp, niet de 2e pressoefening meteen na de eerste.
Maar das mijn eigen positieve ervaring. ;)
Hey Conwa, welke rug oefening zou jij aanraden om te doen voor de BP? Ik strech nu af en toe vooraf met een inverted row, ik leg de bar klaar voor de BP en ga er dan onder liggen, grijp de bar vast precies zoals ik doe met de BP en dan trek ik me omhoog. Heeft dit zin of kan ik die tijd beter besteden?
 
Hey Conwa, welke rug oefening zou jij aanraden om te doen voor de BP? Ik strech nu af en toe vooraf met een inverted row, ik leg de bar klaar voor de BP en ga er dan onder liggen, grijp de bar vast precies zoals ik doe met de BP en dan trek ik me omhoog. Heeft dit zin of kan ik die tijd beter besteden?

Op zich ook prima lijkt mij, maar ik doe altijd deze: seated cabel row met brede stang (die je gebruikt voor pulldown). Heb ik gejat van deze dude. Weet alleen niet of jij dat kan in je homegym. Maar ik denk dat elke lats activatie oefening al een positief effect heeft.

 
Conwa doe je dit alleen als warming up of doe je dan ook meteen werksets?

Voel vandaag een lekkere spierpijn in de borst. Kan eigenlijk niet wachten tot ik weer bp kan doen. Haha
 
Conwa doe je dit alleen als warming up of doe je dan ook meteen werksets?

Voel vandaag een lekkere spierpijn in de borst. Kan eigenlijk niet wachten tot ik weer bp kan doen. Haha

Als ik ook rug doe die dag, meteen werkset. 2 smal en 2 breed. Anders 2 breed.
 
Conwa ik zal volgende keer bij UB eerst een warm up set voor de rug doen en daarna meteen BP. Kijken wat dat doet........ben wel benieuwd naar het verschil.
 
weeds.gif
 
Banshee je hebt helemaal gelijk. Carnavalsvakantie met de kleine, maar de komende 4 dagen is het sowieso weer lekker knallen. Vanavond UB, zin an
 
Leuk, welkom ook!

Ach, beetje stimulans en aanmoediging voor de medemens is nooit slecht toch?
In ieder geval al goed bezig zie ik!, keep up the good work :)

Ik zal vanavond eens een begin maken aan een log, vanavond ook weer ff lekker richting de gym:flex:
 
Ik zal vanavond eens een begin maken aan een log, vanavond ook weer ff lekker richting de gym:flex:

Ja ik heb ook heel veel zin om vanavond weer te trainen.
 
Zow ik heb weer wat te loggen en ik ben behoorlijk tevreden over deze training, weer lekkere progressie......so me happy

Begonnen met BP, wilde rugoefeningen eerst doen (zoals Conwa maar ook mijn schema aangeven), maar dat was nou eens bezet en BP niet

BP
Warm up 20x20
1x10x40
1x8x55
1x6x60
3x5x65, en hop weer een stap vooruit!!!!! :flexgrin:
1x5x60

BOR
Warm up 20x25
1x10x50
4x8x80, ook hier iets vooruit


Incline DB press
2x10x22
1x10x24, zowwwww die laatste rep..........:eek:, maar weer vooruit en dat terwijl BP ook al omhoog gegaan was

Triceps dips
2x12xbw

Preacher curl
2x12x32,5

Side Raises
3x8x10 (ipv 3x10x8, 8kg DB's waren in gebruik.....)

Dus een erg lekkere training al zeg ik het zelf........morgen LB knallen........nu in relax modus
 
Zal wel zijn! Gaze geven!
 
Ziet er goed uit! De goede motivatie door zetten naar morgen en ook daar wat progressie zien te maken :pressing:
 
Back
Naar boven