XXL Nutrition

Wordt ie nou echt serieus? - Koppie's log

Het is wel het seizoen van de gare ruggen geloof ik .... :(
Sterkte ermee!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.382
Het is wel het seizoen van de gare ruggen geloof ik .... :(
Sterkte ermee!

Dit is echt spiergerelateerd hoor. Het is gewoon helemaal verkrampt en hard.........vanavond wel naar een bevriende fysio die jarenlange ervaring heeft in de topsport. Dus dan moet het bij dit amateurtje ook wel goedkomen denk ik zo :o

Dit is echt spiergerelateerd hoor. Het is gewoon helemaal verkrampt en hard.........vanavond wel naar een bevriende fysio die jarenlange ervaring heeft in de topsport. Dus dan moet het bij dit amateurtje ook wel goedkomen denk ik zo :o
Kijk, dat is nog eens een nuttig contact, die moet je te vriend houden :D

Thanks @Derksen :)

Laatst bewerkt:
  • #1.384
Gisteravond dus naar de fysio.

Nek op twee plaatsen gemanipuleerd en de rug op drie. Voelde mijn nekspieren ineens ontspannen en datzelfde gold voor een aantal gevoelige plekken in de rug. De spier waar het om ging heeft hij ook nog aangepakt d.m.v. dry-needling (was mijn eerste keer) en dat was ook wel een aparte ervaring. Voelde daarna dik en beurs aan, maar vanochtend al een heel stuk beter gelukkig! Dus ik ben er blij mee.

Komt goed Koppie :thumb:

• #1.386
Zo na een maand weer eens terug. Wat is er allemaal gebeurd?
Ik heb in de tussentijd heerlijk 3 weken vakantie gehad, maar deze begon slecht door de verkrampte spier in mijn rug. Hiervoor ook nog naar de huisarts geweest en die heeft me diclofinac voorgeschreven (ik hou helemaal niet van medicijnen, maar de pijn was niet te harden). Hierna op vakantie gegaan en pas sinds vorige week is de verkramping uit de spier. In de tussentijd helemaal niet meer getraind en dus rust gepakt. De bedoeling om op onderhoud te blijven tijdens mijn vakantie is goed gegaan. Gewichtupdate van vanmorgen was namelijk 76,8 en dat is 700 gram zwaarder dan toen ik ging, mag niet klagen dus.

Vanavond eindelijk weer eens lekker naar de gym en ik kan je vertellen dat ik er zin in heb. Ben alleen nog aan het twijfelen of ik nu al ga bulken of dat ik het nog heel even uitstel. Waarschijnlijk ga ik in september ook nog een weekje zon,zee en strand doen......keuzes, keuzes......

In ieder geval lekker om weer terug te zijn. Heb nog genoeg hier bij te lezen, dus vermaak me wel de komende tijd :D:D

Heyy, wie ben jij?!!?

Welkom terug! Balen van je rug zeg.. dat kan zo pijnlijk zijn! Sporten maar weer rustig oppakken dan.. Super goed dat je zo op gewicht bent gebleven... daar kan ik nog wat van leren..... :roflol:

Yes, welkom terug!

• #1.390
Welkom terug! Balen van je rug zeg.. dat kan zo pijnlijk zijn! Sporten maar weer rustig oppakken dan.. Super goed dat je zo op gewicht bent gebleven... daar kan ik nog wat van leren..... :roflol:

Ja rugpijn is vervelend, maar ik mag nog niet klagen in vergelijking met @Punjab natuurlijk........

Enne v.w.b. de rustig oppakken van het sporten, ik hoop dat dat lukt hahaha......ik weet voor mezelf wat de consequenties zijn en dat is minimal 3 dagen heel veel spierpijn, maar goed pijn is fijn toch?

Vervelend van die rug, maar zo te zien heeft het je vakantie niet verknald....
Nu weer hier knallen :)

• #1.394
Vervelend van die rug, maar zo te zien heeft het je vakantie niet verknald....
Nu weer hier knallen :)

Nee ik laat niet zomaar mijn vakantie verknallen, maar heb er tijdens de vakantie nog wel last van gehad. Nu inderdaad weer lekker hier knallen en zeker in de gym. Vanavond beginnen met een UB denk ik!

Welcome back Koppie :)

• #1.397
De bedoeling was om meteen na mijn werk te trainen, maar eenmaal thuis gekomen stond het eten al zo goed als klaar en dat was maar goed ook. Energie was tot een dieptepunt gedaald door het warme weer, dus eerst lekker gegeten, even laten zakken en toen wel daar de gym!

Niet te gek gedaan aangezien ik al 4 weken ofzo niet in een gym was geweest.

DB BP
1x12x16
1x8x22
2x8x26
1x10x26, twee extra reps omdat het er nog inzat

Incl DB flyes
1x8x14
1x8x16
2x8x18
1x10x18, idem vorige oefening

Pull ups
5x6xbw, voorzichtig aan met de rug, maar ging wel goed

BOR
1x12x20
1x10x40
2x8x50
1x10x50, ook hier lichtgewicht ivm rug

DB curls
3x12x12

Lying one arm triceps extensions
1x10x8
2x10x10

Side raises
3x10x8

En klaar. Wat was het warm in de gym, helemaal leeggezweet, maar wel ontzettend lekker om weer wat gedaan te hebben. Moet wel zeggen dat ik het nu al voel (spierpijn), maar dat mag de pret niet drukken. Vanavond geen training, maar morgen een LB! Dat zal ik daarna vast wel lang voelen......

• #1.398
Owh ja gewicht was vanmorgen nog iets gedropped.......stond nu op 75,8 kg......kan me echt niet meer herinneren wanneer ik zo laag heb gestaan?! Ik heb voor mezelf besloten de cut door te trekken tot eind deze maand (augustus) en dan langzaam te gaan bulken. Wil gewoon nog iets droger beginnen aan de bulk. Zal het cutten trouwens rustig doen anders blijft er helemaal niks meer over :eek::o

Weer lekker bezig geweest in de gym! Goed bezig!

Misschien helpt dit ook voor jouw rug:
Op je rug liggen knieën op je borst en heen en weer wiegen. Hoe dichter je knieën op de borst hoe hoger je de rugspieren aanpakt. Als je je knieën wat minder aantrekt is het vooral goed voor je onderrug.

Ik doe dit na elke dans training en voelt goed.

Ps. Als je veel bent afgevallen pak een matje anders schuur je lelijk over de grond met je ruggengraat, en dat voelt niet chill xd

• #1.400
Weer lekker bezig geweest in de gym! Goed bezig!

Misschien helpt dit ook voor jouw rug:
Op je rug liggen knieën op je borst en heen en weer wiegen. Hoe dichter je knieën op de borst hoe hoger je de rugspieren aanpakt. Als je je knieën wat minder aantrekt is het vooral goed voor je onderrug.

Ik doe dit na elke dans training en voelt goed.

Ps. Als je veel bent afgevallen pak een matje anders schuur je lelijk over de grond met je ruggengraat, en dat voelt niet chill xd

Dank je. Al was het qua gewichten nogal lichtjes, maar dat komt wel weer......

Doe jij die rugoefening om je spieren te rollen? Ik heb zelf thuis een foam-roller dus die gebruikte ik regelmatig om die verkrampte spieren wat los te rollen. Heb nog wel wat tips van die bevriende fysio gekregen om de rug flexibeler te maken/houden.

Terug
Naar boven