AndroidHealthClinic

Wordt ie nou echt serieus? - Koppie's log

Bezoekers in dit topic

De training van gisteren........een UB in een niet al te drukke gym, gelukkig.

BOR
1x20x20
1x12x40
1x10x60
3x8x70, was al een tijdje geleden, wel lekker om deze er weer bij te pakken

Chin ups
3x8xBW

Incl DB BP
1x10x22
1x8x26
3x8x30, :fire::fire:

Incl DB flyes
1x8x16
3x8x18

DB Curls
3x8x16

Skull crushers
3x10x30

DB Shoulder press
1x10x14
1x8x16
2x8x18, pfoe heavy op het eind

Een okay training.
Gewichtupdate vanmorgen 78.1......de weg omhoog is goed ingezet.
Zit erover na te denken om nu eens niet door te bulken tot einde van het jaar en daarna weer te cutten t/m de zomer, maar om nu eens 3 maanden te bulken en dan proberen 1 maand wat aggresiever te cutten en zo verder.......wat is jullie idee? Zou dit meer zoden aan de dijk zetten?
 
Heb ook al wel gelezen over de mini-cuts tijdens bulken, om de vet-aangroei in toom te houden...
Maar zoals altijd, elk lichaam reageert weer anders en je zal moeten zien hoe dit uitpakt...
 
BOR's zijn zeker lekker, ik heb ze nu even niet in mijn programma zitten (je kan niet alles in 70-80 min)....

Bulken? Ik weet het nog steeds niet, mijn idee is als je als natural met meer dan 5-7 jaar effectieve training tijdens een calorieneutrale periode geen spiermassa meer aanzet, het tijdens bulken niet plotseling veel beter zal gaan, tenzij je door dat extra eten plotseling veel zwaarder en intensiever kan trainen. Als dat niet het geval is, zit je alleen vetlaagjes te kweken.
 
Zit erover na te denken om nu eens niet door te bulken tot einde van het jaar en daarna weer te cutten t/m de zomer, maar om nu eens 3 maanden te bulken en dan proberen 1 maand wat aggresiever te cutten en zo verder.......wat is jullie idee? Zou dit meer zoden aan de dijk zetten?
Dat is heel persoonlijk. Voor mijzelf werkt het beste om een tijdje op onderhoud te trainen en daarna een korte bulk van maar 200/300 kcal extra. Dan weer cutten.
 
BOR's zijn zeker lekker, ik heb ze nu even niet in mijn programma zitten (je kan niet alles in 70-80 min)....

Bulken? Ik weet het nog steeds niet, mijn idee is als je als natural met meer dan 5-7 jaar effectieve training tijdens een calorieneutrale periode geen spiermassa meer aanzet, het tijdens bulken niet plotseling veel beter zal gaan, tenzij je door dat extra eten plotseling veel zwaarder en intensiever kan trainen. Als dat niet het geval is, zit je alleen vetlaagjes te kweken.

Je kan inderdaad zwaarder gaan hoor, maar zoals ik zei, elk lichaam reageert daar weer anders op, aanmaken van spieren/vet... en in welke verhouding...
 
Heb ook al wel gelezen over de mini-cuts tijdens bulken, om de vet-aangroei in toom te houden...
Maar zoals altijd, elk lichaam reageert weer anders en je zal moeten zien hoe dit uitpakt...

Tja ik heb nu steeds lange periodes licht gebulkt en weer gecut......ik weet niet hoe mijn lichaam erop zal reageren. Enige waar ik dan wel tegenop zie is de overgang van bulk naar cut, daar heb ik altijd even tijd voor nodig om van mindset te veranderen.:(

BOR's zijn zeker lekker, ik heb ze nu even niet in mijn programma zitten (je kan niet alles in 70-80 min)....

Bulken? Ik weet het nog steeds niet, mijn idee is als je als natural met meer dan 5-7 jaar effectieve training tijdens een calorieneutrale periode geen spiermassa meer aanzet, het tijdens bulken niet plotseling veel beter zal gaan, tenzij je door dat extra eten plotseling veel zwaarder en intensiever kan trainen. Als dat niet het geval is, zit je alleen vetlaagjes te kweken.

Ja BOR's zijn zeker lekker, ga ze nu er gewoon weer een tijdje inhouden! :flexbiceps:

Dat is heel persoonlijk. Voor mijzelf werkt het beste om een tijdje op onderhoud te trainen en daarna een korte bulk van maar 200/300 kcal extra. Dan weer cutten.

Wat is voor jou een korte bulk? En cut je dan langer dan dat je bulkt?

Je kan inderdaad zwaarder gaan hoor, maar zoals ik zei, elk lichaam reageert daar weer anders op, aanmaken van spieren/vet... en in welke verhouding...

Ik merk het in ieder geval ook wel aan mijn kracht, maar goed ik train nog geen 5-7 jaar consequent.....
 
Lekker pindakaas smeren :D
 
Wat is voor jou een korte bulk? En cut je dan langer dan dat je bulkt?
Maandje of twee. Ik cut meer dan ik bulk idd, maar wel een slow cut. Ik houd tot nu toe al mijn kracht zo goed als vast tijdens de cut.
 
Van het weekend 2 keer kunnen trainen! Lekkerrrrrr........zal eerst de training van zaterdag ff loggen.

LB training it was.

Squats
1x20x20
1x10x60
5x10x80, lekker zweten.....op naar de 10x10

Rack pulls
1x16x20
1x10x60
1x8x80
3x6x100

Leg extensions
1x10x40
1x10x45
1x10x50
1x10x55
1x10x60, :fire::fire:

Leg curls
1x10x40
1x10x45
1x10x50
1x10x55, :fire::fire::fire:, man wat voel ik deze toch altijd goed zeg!

Leg raises
3x12, :fire:

En klaar ermee......prima LB training. Voelde mijn benen nog na de vorige LB dus dit was prima qua volume!
 
Terug lager in de squats met meer volume?
 
Terug lager in de squats met meer volume?

Wissel het af..... Ene keer zwaar 5x5 en dan de eropvolgende keer meer volume inderdaad. Zo deed ik het vorig jaar ook en dat beviel me wel. Heb namelijk vaak het gevoel dat ik nog niet helemaal hersteld ben van de zware squats en dan is het squatten met lichter gewicht wel fijn!
 
Training van zondagochtend was een UB training. Was rond 10:00 uur in de gym en daar was het lekker rustig!

Side raises als W/U
1x20x4

Incl DB BP
1x10x22
1x8x26
1x4x30
2x5x34, man man man de eerste 2 keer kreeg ik de DB's niet in positie, zag er vast erg lullig uit, niet genoeg focus ofzo?
2x8x30, om het af te maken

Incl DB flyes
1x8x16
3x8x18

Reverse lateral pull down
1x10x50
1x10x60
3x8x70, heerlijke pomp hiervan :fire:

BOR
1x12x20
1x8x40
3x8x60, mweh okay

Side raises
1x10x6
3x10x8

DB curls
3x10x14

Klaar. Gun het lichaam nu even 2 dagen rust en dan woensdag er weer tegenaan! :flexbiceps::flexbiceps::flexbiceps:
 
Heb namelijk vaak het gevoel dat ik nog niet helemaal hersteld ben van de zware squats en dan is het squatten met lichter gewicht wel fijn!
Ik vind hoog volume squats ook altijd pittig hoor, en ik vind je leg extensions en curls ook zwaar (al hangt het heel erg van het apparaat af...)
 
Ik vind hoog volume squats ook altijd pittig hoor, en ik vind je leg extensions en curls ook zwaar (al hangt het heel erg van het apparaat af...)

Is ook pittig, maar makkelijker te handelen vind ik. Leg extensions en curls zijn wel ok, maar dat verschilt inderdaad enorm per apparaat. Heb ook niet de bedoeling om daarop enorm progressie te moeten maken, eerder op mijn compounds natuurlijk.
 
Heb ook niet de bedoeling om daarop enorm progressie te moeten maken, eerder op mijn compounds natuurlijk.
Nee, maar ze hebben wel invloed op je herstel natuurlijk.... je moet toch 1-2 dagen bijkomen.
 
Nee, maar ze hebben wel invloed op je herstel natuurlijk.... je moet toch 1-2 dagen bijkomen.

Klopt daarom train ik ook UB/LB, omdat ik nog weleens 2 dagen achter elkaar wil trainen en zo hou ik tenminste een dag tussen de LB trainingen.
 
En gister weer lekker LB kunnen knallen! Had eigenlijk niet zo heel veel zin, want nog zoveel andere zaken te doen, maar schop onder mijn kont en gaan.......

Squats
1x20x20
1x8x60
1x6x80
1x4x100
5x5x110, hoppa!!!! En nu kunnen we dus weer verhogen!

Hyper extensions
15,:fire:
15,:fire::fire:
15,:fire::fire::fire:
15,:fire::fire::fire::fire::splat:

Decline crunches
17
17
17, elke keer nog met 1 rep verhogen per set

Leg curls
1x10x40
1x10x50
2x10x55

Calf raises in horizontal leg press
1x10x90
1x10x100
1x10x110
1x10x120
1x10x130, :fire::fire::fire: en waggelen naar de volgende :lol:

Leg extensions
1x10x40
1x10x50
2x10x60

En klaarrrrrrrrr. Was blij dat ik toch gegaan ben en blij dat de squats zo lekker liepen!
Vandaag helaas geen mogelijkheid om te gaan, dus morgen pas weer UB!
 
Back
Naar boven