MuscleMeat

Youri Strongman Log

• Topic Starter Topic Starter
Trainingssessie 735

Seated DB press
5*20kg
3*5*35kg
3*35kg (4F)
Wellicht een kleine VPR.

Bench press
5*60kg
(+ double mini bands)
3*60kg
3*3*70kg (3 grips)
3*3*80kg (3 grips)
3*3*90kg (3 grips)
(bands eraf)
(medium grip)
5*60kg
3*100kg
3*120kg
2*140kg
2*160kg
2*150kg

Pull-/chin-up
(+ mini bands)
6*5*BW
4*4*BW
2*3*BW

(heupbuigers stretchen)

Dan ben jij toch zeker de betere bank drukkert!!

Dan ben jij toch zeker de betere bank drukkert!!
Haha, I guess so. :p Hoewel het zoveel niet zal schelen.

Altijd goed om competitief te zijn met iemand. Voor mij in ieder geval heel motiverend om je log te volgen en op de meeste vlakken ruwweg mijn eigen niveau te zien. Kijk er al naar uit om hopelijk ooit in een wedstrijd met je te strijden! ;)

Haha, I guess so. :p Hoewel het zoveel niet zal schelen.

Altijd goed om competitief te zijn met iemand. Voor mij in ieder geval heel motiverend om je log te volgen en op de meeste vlakken ruwweg mijn eigen niveau te zien. Kijk er al naar uit om hopelijk ooit in een wedstrijd met je te strijden! ;)

Dat zal zeker spannend worden! En dus goed voor beide pr's! ;)

Je seated dumbbell press ligt toch relatief laag ivm de rest of zie ik dat verkeerd?

Wat is je 1rm op de bank? Behoorlijke press trouwens

Je seated dumbbell press ligt toch relatief laag ivm de rest of zie ik dat verkeerd?
Is een heel moeilijke oefening voor mij; grinden van de eerste tot de laatste rep. Vandaar ook dat ik er veel belang aan hecht. Strikt press (en log etc. ook) is duidelijk sterker geworden sinds ik wat met de DBs speel.

Strongman1988 zei:
Wat is je 1rm op de bank? Behoorlijke press trouwens
Dank je.
1RM op bench press is 170kg (met korte pauze). Nog maar een paar weken geleden gezet. Het wordt tijd dat ik eens 4 plates pak op bench.:D

Trainingssessie 736

Training @IG

GHR
2*8*BW

SSB squat
5*70kg
3*120kg
1*150kg (2F)
(belt)
3*150kg
(+40kg chains)
8*3*100kg

Axle clean
3*65kg
2*2*85kg
(continental)
2*1*105kg beltless PR
1*105kg (gewoon)
F*115kg
1*115kg beltless PR
Zonder rotatie van de schijven duidelijk nog een stuk moeilijker dan mijn fat bar.
Beltless continental clean ging ook behoorlijk moeilijk; goed dat ik geoefend heb dus.
icon_smile.gif

GHR (hogere stand)
2*8*BW
20*BW

Das een flinke PR op axle man! Doe ik je exht niet na

Is een heel moeilijke oefening voor mij; grinden van de eerste tot de laatste rep. Vandaar ook dat ik er veel belang aan hecht. Strikt press (en log etc. ook) is duidelijk sterker geworden sinds ik wat met de DBs speel.

Dank je.
1RM op bench press is 170kg (met korte pauze). Nog maar een paar weken geleden gezet. Het wordt tijd dat ik eens 4 plates pak op bench.:D

+ Youri zijn seated db presses zijn zonder back support.
Dat maakt ook wel een groot verschil.

Das een flinke PR op axle man! Doe ik je exht niet na
Continental toch wel?

Rybeara zei:
+ Youri zijn seated db presses zijn zonder back support.
Dat maakt ook wel een groot verschil.

Willem9 zei:
Ja, dat is ook wel relevant om te vertellen, ja. :D
Hoe zou ik ze anders doen... :D

Normaal vermeld ik elke vorm van cheat. Behalve bij m'n curls. :D

BW vanochtend: 112,5kg (+1,4kg)
Nu weer goede vooruitgang, maar niet genoeg om het verlies van vorige week goed te maken... Ik vrees dat ik de 115kg niet zal halen voor mijn cut, maar dan is het zo. Volgende keer beter.

Wanneer ga je juist cutten en wat is het plan dan?

Event training @ SMTK

Wanneer ga je juist cutten en wat is het plan dan?
Binnen 2 weken BW en BF% meten en dan neerwerken naar ca. 10% (eigen meting, dus kan afwijken van de werkelijke waarde). Ik heb sinds ik diabetes heb ongeveer een half jaar op 10% (eigen meting) gezeten, en dat was goed. Paar weken geleden was het 15%.
Dan ga ik zien hoe dat loopt tijdens de eerste twee weken of zo, en dan ook weer een deadline zetten om weer te beginnen bulken (zodat ik niet in een eindeloze cut terecht kom mocht het minder goed lopen dan verwacht).

Ik ben nog niet helemaal zeker van wat ik precies ga veranderen. Vooral de kleine dingen, denk ik. Geen half pak boter meer in de post-WO meal en ook die paar centimeter boter bij het ontbijt ga ik laten. Ook geen kwart liter mayonaise meer bij mijn tonijnsla.
Eventueel ga ik mijn post-WO meals verkleinen (i.e. minder KH), maar daar ben ik nog niet zeker van. En mogelijk ga ik mijn ontbijt (spek + eieren + boter + olijfolie +...) op enkele dagen van de week vervangen door een wheyshake en een paar eieren.
Dat zou al makkelijk 1000kcal per dag moeten schelen, dus ik veronderstel dat het zo wel zal lukken. :)

-----

Events @SMTK vandaag:

Log lift (1 clean)
3*70kg
3*90kg
(belt)
3*100kg
1*110kg
2*F*115kg
110kg ging goed omhoog, maar behoorlijk slordig. Kreeg 115kg niet waargemaakt, hoewel die er wel in moet zitten. Vrij snel afgekapt.
Volgende week misschien wat volume maken in de +100kg regio.

Yoke
40m*150kg
(belt)
20m*230kg
20m*310kg
310kg was enorm zwaar. Duidelijk dat ik al lang geen zware yoke meer gelopen heb! Drie weken geleden 10 runs gedaan met 270kg, wat goed ging, dus ik had het wel beter verwacht. Maja, zal wel snel beter gaan.

Tire flip
10*400kg(1) b2b
10*400kg(2) b2b
Back to back met Raf en Yannick; goed tempo. De meeste flips waren easy en snel; vooral met de tweede band. Cool dat ik weer iets kan doen op mijn beste event.
icon_tongue.gif

Geen last van mijn rug hier, trouwens.

Medley: farmer's walk + sled drag
3*(20m*110kg + 20m*240kg)
Ging redelijk vlot, maar ik ging helemaal stuk (de anderen ook trouwens
icon_mrgreen.gif
). Good stuff.

Daarna deden de andere stones. Ik heb 90kg even op 1m40 gelegd. Op zich geen pijn in mijn rug hiervan, maar ik voelde dat dit soort spanning snel verkeerd zou gaan.
Dan nog twee tire flips gedaan, maar ik was op.
Vervolgens 1*140kg reverse grip bench press (no warm-up
icon_mrgreen.gif
) omdat Glenn aan het benchen was. Voelt best goed, maar moeilijk lock-out.
Geen toptraining, maar wel fijn. Ik denk dat ik morgen overhead ga doen, aangezien daar vandaag niet veel van gekomen is.

Die yoke en tyre zijn beestachtig sterk zeg! Doe ik je wederom niet na! De log komt wel... Idd meer reps gaan maken

Die yoke en tyre zijn beestachtig sterk zeg! Doe ik je wederom niet na! De log komt wel... Idd meer reps gaan maken
Thanks. :)
Yoke ging niet zo goed als gehoopt, maar 20m*310kg zonder drops na lange periode van blessure mag ik niet over klagen natuurlijk.

Ik denk dat ik morgen meteen wat reps ga maken op de log. :) Niet dat ik je beestige 125kg verwacht te halen binnenkort, maar 115-120kg zou er toch in mogen gaan zitten. :rolleyes:

Thanks. :)
Yoke ging niet zo goed als gehoopt, maar 20m*310kg zonder drops na lange periode van blessure mag ik niet over klagen natuurlijk.

Ik denk dat ik morgen meteen wat reps ga maken op de log. :) Niet dat ik je beestige 125kg verwacht te halen binnenkort, maar 115-120kg zou er toch in mogen gaan zitten. :rolleyes:

Haha je zit er dicht bij toch. Bij een goede dag pak jij die wel binnenkort. Ging bij mij ook sneller dan verwacht

wat is jou strict MP PR eigelijk?

Terug
Naar boven