Poging tot training
Ik zou gewoon voor een longontsteking gaan, -3.5kg op anderhalve dag
Mja, ik heb al diabetes. It's super effective!
De bedoeling was vandaag overhead te doen, aangezien ik gisteren weinig volume deed op de log. Maar dat ging niet zoals ik het in gedachten had...
(heupbuigers stretchen)
Press
3*3*50kg
3*60kg
3*70kg
1*80kg
Schouders nu al vol... :\
Dan maar afkappen en overgaan naar de lift die er toe doet:
Log lift (1 clean)
3*70kg
3*80kg
(belt)
2*90kg (3F) ...
3*90kg
2*90kg (in 1 beweging)
1*90kg
Hier was ik al bang voor, al had ik niet gedacht dat ik zo slecht hersteld zou zijn... Dit had geen enkele zin, dus afgekapt.
Deze nonsens heeft me aangezet tot enige reflectie. Nu ik weer events train (sinds een week of drie), doe ik er wellicht goed aan mijn wekelijkse planning wat aan te passen.
Ik ga denk ik eens beginnen met dit:
zondag - EVENTS
maandag - rust of recovery
dinsdag - bench + seated OH + triceps + ...
woensdag - squat + ...
donderdag - standing OH + triceps + ...
vrijdag - DL + ...
zaterdag - rust of sled dragging
zondag - EVENTS
Eens zien hoe dat gaat. Als blijkt dat mijn benen/rug sneller recupereren dan mijn schouders, draai ik di/woe en do/vr om.
Een bijkomende uitdaging zal erin bestaan mijn steeds deze trainingen gedaan te krijgen, onafhankelijk van hoe mijn week eruit ziet. Mijn huidige/vorige trainingsaanpak was zeer flexibel (niet echt een groot plan), zodat ik gemakkelijk een dag niet kon trainen om welke reden dan ook. Met deze aanpak zal ik evenwel zeker 5/7 moeten trainen, zonder een dag te kunnen verschuiven. Dus ik zal moeten leren waar nodig the bear necessities te doen en PWO meal te laten vallen. In theorie is het zeker doenbaar, maar het zal aanpassen zijn.