Fitness Seller

Youri Strongman Log

• Topic Starter Topic Starter
Binnen 2 weken BW en BF% meten en dan neerwerken naar ca. 10% (eigen meting, dus kan afwijken van de werkelijke waarde). Ik heb sinds ik diabetes heb ongeveer een half jaar op 10% (eigen meting) gezeten, en dat was goed. Paar weken geleden was het 15%.
Dan ga ik zien hoe dat loopt tijdens de eerste twee weken of zo, en dan ook weer een deadline zetten om weer te beginnen bulken (zodat ik niet in een eindeloze cut terecht kom mocht het minder goed lopen dan verwacht).

Ik ben nog niet helemaal zeker van wat ik precies ga veranderen. Vooral de kleine dingen, denk ik. Geen half pak boter meer in de post-WO meal en ook die paar centimeter boter bij het ontbijt ga ik laten. Ook geen kwart liter mayonaise meer bij mijn tonijnsla.
Eventueel ga ik mijn post-WO meals verkleinen (i.e. minder KH), maar daar ben ik nog niet zeker van. En mogelijk ga ik mijn ontbijt (spek + eieren + boter + olijfolie +...) op enkele dagen van de week vervangen door een wheyshake en een paar eieren.
Dat zou al makkelijk 1000kcal per dag moeten schelen, dus ik veronderstel dat het zo wel zal lukken.

Ik zou gewoon voor een longontsteking gaan, -3.5kg op anderhalve dag :)

Poging tot training

Ik zou gewoon voor een longontsteking gaan, -3.5kg op anderhalve dag :)
Mja, ik heb al diabetes. It's super effective! :D

De bedoeling was vandaag overhead te doen, aangezien ik gisteren weinig volume deed op de log. Maar dat ging niet zoals ik het in gedachten had...

(heupbuigers stretchen)

Press
3*3*50kg
3*60kg
3*70kg
1*80kg
Schouders nu al vol... :\

Dan maar afkappen en overgaan naar de lift die er toe doet:

Log lift (1 clean)
3*70kg
3*80kg
(belt)
2*90kg (3F) ...
3*90kg
2*90kg (in 1 beweging)
1*90kg

Hier was ik al bang voor, al had ik niet gedacht dat ik zo slecht hersteld zou zijn... Dit had geen enkele zin, dus afgekapt.

Deze nonsens heeft me aangezet tot enige reflectie. Nu ik weer events train (sinds een week of drie), doe ik er wellicht goed aan mijn wekelijkse planning wat aan te passen.
Ik ga denk ik eens beginnen met dit:

zondag - EVENTS
maandag - rust of recovery
dinsdag - bench + seated OH + triceps + ...
woensdag - squat + ...
donderdag - standing OH + triceps + ...
vrijdag - DL + ...
zaterdag - rust of sled dragging
zondag - EVENTS

Eens zien hoe dat gaat. Als blijkt dat mijn benen/rug sneller recupereren dan mijn schouders, draai ik di/woe en do/vr om.

Een bijkomende uitdaging zal erin bestaan mijn steeds deze trainingen gedaan te krijgen, onafhankelijk van hoe mijn week eruit ziet. Mijn huidige/vorige trainingsaanpak was zeer flexibel (niet echt een groot plan), zodat ik gemakkelijk een dag niet kon trainen om welke reden dan ook. Met deze aanpak zal ik evenwel zeker 5/7 moeten trainen, zonder een dag te kunnen verschuiven. Dus ik zal moeten leren waar nodig the bear necessities te doen en PWO meal te laten vallen. In theorie is het zeker doenbaar, maar het zal aanpassen zijn.

Trainingssessie 737

High pull
4*70kg
4*90kg
2*4*110kg

Squat
3*100kg
(belt los aan)
3*120kg
7*3*140kg
Dan gestopt, want form werd shitty: heupen schieten sneller omhoog dan borst. Dus beetje aan de hamstrings werken...

...RDL (+ double mini bands)
5*60kg
5*5*100kg
Weer even inkomen, maar voelt zeer goed.

Ab roll (standing partials tegen muur)
3*5*BW

Stomach vacuum
2*60 tellen

(heupbuigers en rechterbiceps stretchen)

Good train! Rug voelt goed. Nu work capacity weer opbouwen, en dan zullen de training weights een stuk mooier worden.
icon_smile.gif

Goed dat de rugproblemen min of meer voorbij zijn!

Trainingssessie 738

Goed dat de rugproblemen min of meer voorbij zijn!
Yep!
Nu, voorbij is het nog niet (max DL en zware stones zitten er zeker nog niet in), maar mijn training wordt amper nog gehinderd, en ik heb zeker niet meer heel de dag pijn. Ben er tevreden mee; het had een pak langer kunnen duren. :)

Ochtendtraining

Bench press
(+ double mini bands)
3*60kg/70kg/80kg/90kg/100kg/110kg (3 grips)
(bands eraf)
5*60kg
5*100kg
3*120kg op...
icon_smile.gif

Daarna wilde ik reverse grip benches doen, maar zonder spotters voelde ik me plots heel alleen en kwetsbaar.
icon_mrgreen.gif
Mijn onderarmen draaien bij gestrekte armen niet de volledige 180° en de bar ligt dus totaal niet stevig in mijn handen.

Pendlay row
3*8*90kg

Dip
10*BW
3*10*(BW+10kg)

EZ bar curl
3*10*55kg

Plank
side en straight complex > 3min
Lalas zegt 'plank' --> ik doe plank!

(heupbuigers stretchen)

Trainingssessie 739

Deadlifttraining:

Band hooks voor deadlift nu aan 2mm-staaldraad bevestigd ipv 1mm. Deze kan 240kg (per kant) aan ipv 100kg en de klemmetjes zitter er ook veel steviger over. Ik denk dat ze nu wel gaan houden.
icon_smile.gif

DE deadlift (+ mini bands)
10*1*110kg
1*120kg
1*130kg
1*140kg
1*150kg
1*160kg (belt)

Block pull (iets boven halverwege schenen)
3*110kg
1*120kg
1*130kg
1*140kg
1*150kg
1*160kg
5*1*170kg
3*1*170kg OOP
Hard geoefend op heupen doorduwen (tip van Steve). Reps met 170kg gefilmd en telkens wat aangepast. Ging uiteindelijk toch wel wat vlotter.
Daarna twee mini bands rond mijn heupen gedaan om een out-of-position situatie te bekomen. Ondanks de extra weerstand ging en voelde dit beter. Dus het is echt een kwestie van mijn heupen te leren gebruiken.

Hip extension vs. bands
3*40*2 average bands (20 wide en 20 close stance)
Ook deze was een tip van Steve. Bands achteraan mijn rack vastgemaakt en rond mijn heupen gedaan; vooraan een fat bar gelegd om mijn rug tegen te fixeren. En dan gewoon heupextensies.
Absolute topoefening voor mij! Glutes en onderrug voelen fabulous!
Na de tweede en derde set de extensie nog een hele tijd aangehouden.
Deze blijft er zeker in, met de bedoeling het volume stevig op te bouwen.
En ook belangrijk: na deadlift en blockpull voelde mijn rug niet zo goed, maar na deze extensies was ze zo goed als nieuw.
icon_smile.gif

Dit soort dingen moet ik zeker in mijn training blijven implementeren.

Ben wel benieuwd naar de filmpjes van die 2 oefeningen.

Ja ik ook, lekker getraind weer. Slim dat je t op die manier doet trouwens

iets zoals hiptrusts ofzo?

Trainingssessie 740

willem9 zei:
Ben wel benieuwd naar de filmpjes van die 2 oefeningen.
Hip shizzle heb ik niet gefilmd (zat vast aan de bands :p ) en van de blockpulls met OOP set-up is er wel een video, maar valt weinig aan te zien. :) Misschien dat ik ze nog upload wanneer ik wat meer tijd heb.

dannyh1983 zei:
Ja ik ook, lekker getraind weer. Slim dat je t op die manier doet trouwens
Wijsheid komt met de jaren. :p

possessed zei:
Ja, maar dan rechtstaand en tegen bands.
Hip trust heb ik nooit gedaan, dus ik kan niet zeggen hoe het ene voelt t.o.v. het andere. Dit voelde in ieder geval heel 'natuurlijk'. :)

Korte training vanavond (vanaf 22u30, wegens eerder geen tijd). Preworkout een halve fles wijn binnen, dus ik zat gebeiteld.
icon_mrgreen.gif

(heupbuigers stretchen)

Press
2*5*40kg (2 grips)
2*5*50kg (2 grips)
2*3*60kg (2 grips)
2*3*70kg (2 grips)
2*3*80kg (2 grips)
3*87,5kg (close grip) moeilijk
(stretch-reflex)
2*8*70kg (medium grip)
Ik had al eerder zo'n vermoeden, maar nu werd het echt duidelijk: ik heb amper work capacity in mijn schouders... Bij 50/60kg al aan het verzuren. Dus in de toekomst meer van dit soort dingen.
Schouders helemaal gaar nu

Ab roll (vanop knieën)
61*BW
Ongeveer 4min bezig geweest (rustig, constant tempo).

(stretchen)

Voeding was nogal paleo vandaag
icon_tongue.gif

ontbijt: spek&eieren
lunch: braadkip (opgegeten in een bos)
avondmaal: twee grote zeetongen met rauwe groenten

Laatst bewerkt:
BW vanochtend: 113,1kg (+0,6kg)

Nu laatste week van deze bulk.

Event training @ SMTK

Block pull (ca. halverwege schenen)
3*70kg
3*100kg
3*130kg
3*150kg
3*190kg
(belt)
3*220kg (eerste twee gewoon overhand grip; derde hook grip) grip rep PR
icon_mrgreen.gif

F*230kg (kon geen spanning houden op mijn rug)
30kg meer dan ik het laatste half jaar getrokken heb. Rug was beetje bol, omdat ik per se overhand wilde grippen.
icon_tongue.gif
Maar weinig last van.

Komt stilaan weer terug.
icon_smile.gif

Medley (deel I)
12*400kg tire + 16*80kg stone schouderen

Carry & drag (belt)
20m*110kg farmers's walk + 20m*280kg sled
20m*120kg farmers's walk + 20m*280kg sled
20m*120kg farmers's walk + 20m*280kg sled
Kreeg eerst 120kg niet uitgetild, dus maar een run gedaan met 110kg. Daarna lukte 120kg wel; zal wel eens spelletje zijn geweest van de Mind Fox!
Speed voelde goed met farmer's walk (en tempo op sled was ook goed).

Medley (deel II)
9*400kg tire + 9*80kg stone schouderen (b2b met Raf)
(even op de grond gaan liggen en daarna buiten wat gaan ademen...)

Medley (deel III)
6*400kg tire + 6*80kg stone schouderen (b2b met Raf)

Plate RDL
5*20*50kg
Raf-style: in een kringetje.
icon_tongue.gif
Voor de laatste set the zone ingegaan in een poging Raf in te halen, maar net niet geluk (op 2 reps na).

Fat dumbbell lift (alles rechts) (eerste rep clean)
3*40kg
2*50kg
(vanaf hier clean met 2 handen)
1*60kg
Dit was van de zomer geleden. Nu 60kg halen met een core die in pulp ligt = nice.

'Formulator' (wrist extension device)
10*10kg
6*10kg (laatste hold)
10*5kg (laatste hold)

Toptraining! Supersfeer weer. Iedereen diep gegaan (zelfs degenen die wegens blessure niet met alles konden meedoen). Dit is een intensiteit die ik alleen zeer moeilijk zou kunnen halen.
Mogelijk de zwaarste training van mijn leven (tot nu toe).
icon_mrgreen.gif

Trainingssessie 741

(heupbuigers stretchen)

One hand DB press
(L+R)
5*20kg
3*30kg
4*3*40kg
3*45kg
3*50kg (R) rechts RPR
1*50kg (L) (2F)
Twee fails met links tijdens de set met 45kg (dumbbell 'viel' achter mijn hoofd), en daarna was die schouder op. Maar algemeen wel goed volume gemaakt.

Paused bench press
5*60kg
3*3*80kg
3*3*90kg
(close grip)
3*100kg
3*120kg
6*140kg RPR (op video)
Geen superprestatie, aangezien ik paused ook al 4*152,5kg gedaan heb, maar toch een solide set. Zeker omdat paused alweer een hele tijd geleden was.

Reverse grip bench press
20*60kg

Push-up
10*(BW+light band)
10*(BW+light+monster mini band)
14*(BW+light+monster mini band) (15F)

Plank
80" + 20"
Bedoeling was voor 2min te gaan, maar ik lag al te trillen na vijf seconden. Core duidelijk nog niet hersteld van zondag. Toch redelijk diep gegaan nu.

www.youtube.com/watch?v=jcBQVDn4P7M

Ik vind het wel een superprestatie

Kom op, Youri. Je had makkelijk voor de 10 kunnen gaan met een goede psyche up!

Jezus gast 6x 140 en dan ook nog paused is echt wel sterk gek!!

Terug
Naar boven