Fitness Seller

Youri Strongman Log

• Topic Starter Topic Starter
Trainingssessie 744

Korte deadlifttraining:

DE deadlift
(+ monster mini bands)
5*3*110kg
1*140kg
1*160kg
Goede spanning. Explosief en goede form.

OOP block pull (mini bands op de heupen)
3*110kg
5*3*140kg
Pull initiëren met de glutes begint te lukken.

Standing crunch
2*30*double monster mini band
20*double monster mini band (side crunch)

Band GM
3*20*average band

superset
Grippers
10*#1 (L/R)
10*#1.5 (L/R)
10*#2 (L/R)
4*#2.5 (L)
10*#2.5 (R)
Blijkbaar is er een kleine productiefout met #2.5. De handvatten zitten in rust dichter bij elkaar dan zou mogen, zodat de beginpositie gemakkelijk te halen is. Meteen groot verschil met #3 dus. Ditter info van de easy reps met de #2.5.
icon_tongue.gif

Waarom wor ik steeds gelinkt met zulke emo shit.

Begin cut

Gisteren was de laatste dag van mijn bulk; now it's cutting time. :)

BW vanochtend was een teleurstellende 112,7kg (-0,4kg!). 115kg duidelijk niet gehaald dus. Nochtans goed gegeten deze week, maar blijkbaar niet genoeg. Anderzijds lijkt mijn BF% al weken niet meer gestegen te zijn (op zicht). Dit kwam vanochtend uit op 17%. Dat is dus de baseline. Bedoeling is naar ca. 10% te gaan; binnen één of twee weken zal ik daar een deadline op plakken.

Wacht je niet beter tot na het BK ?! Lijkt me dat elke kg goed meegenomen is ?

Of wil je stiekem de lichte klasse gaan doen ?

Events @ SMTK

Wacht je niet beter tot na het BK ?! Lijkt me dat elke kg goed meegenomen is ?

Of wil je stiekem de lichte klasse gaan doen ?
Heb ik ook aan gedacht, maar veel gaat dat niet schelen. Ik ga er mijn planning niet voor veranderen. :)

Weer een mooie groep @ SMTK vandaag, met enkele nieuwe gezichten.

Log lift (eerste rep clean)
3*70kg
3*80kg
3*100kg
(belt)
3*105kg
2*110kg (3de met beetje hulp van Raf)
3*110kg
3*110kg (2de eigenlijk ook met een beetje hulp van Raf, maar deze tel ik toch
icon_tongue.gif
)
Holy shit, dik VPR!
icon_biggrin.gif

3*100kg voelde al zwaar, maar daarna ging het beter. Ik had echt niet verwacht zo ver te geraken, maar werd heel goed gemotiveerd door de crew (vooral Raf). In de tweede set 2de rep gefaild, maar toch - zonder adem - opnieuw kunnen doen, + een derde! En dan die derde set nog. A good start!
icon_biggrin.gif

*Biggie's Medley*
(belt aan)
20m*310kg yoke
40m*100kg farmer's walk (1 turn)
20m*310kg yoke
40m*100kg farmer's walk (1 turn)
(paar minuten rust; belt uit)
20m*250kg sled
Normaal ben ik niet zo gevoelig voor aanmoediging bij dit soort dingen, maar nu was het wel nodig. Dankzij Yannick (en de anderen) erdoor geraakt, waarvoor dank!
icon_wink.gif

Daarna naar buiten gestrompeld en 10min op de grond gaan liggen met kloppende hoofdpijn... Had niet gedacht dat ik hier vandaag nog van zou kunnen recupereren, maar na een kwartier ging het al veel beter.

Terwijl ik aan het recupereren was, beëindigde ook Raf de medley en kwam meteen af met zijn volgende plan: Christie opnieuw doen.
icon_mrgreen.gif
Mijn hart brak even, maar ik heb me - net als de anderen - toch bij elkaar gepakt en we zijn er aan begonnen. Crazy shit, dit.
icon_tongue.gif

*Christie* (alles back2back met Raf en deels met Mario)
12*400kg tire flip
12*90kg stone schouderen (afwisselend links/rechts)
(even rust)
9*400kg tire flip
9*90kg stone schouderen (afwisselend links/rechts)
(even rust)
6*400kg tire flip
6*90kg stone schouderen
Boom! Moeilijkere tire deze keer en 90kg stone ipv 80kg. En na die zieke medley! Maar het ging beter dan vorige week. Onvoorstelbare supercompensatie.
icon_biggrin.gif

Meeste tire flips gingen in één beweging, waar ik ook heel blij mee ben.
Alles b2b doen maakt het eerlijk gezegd ook een pak aangenamer.

Drie events, en toen was het mooi geweest. Wat een knaltraining weer, maar ongelofelijk zwaar. Om het in Sanca's woorden te zeggen: "Raf, you sick bastard! I love to hate you."
icon_mrgreen.gif

Dit is de shit.
icon_smile.gif

Daarna nog wat de grippers gespeeld, 90kg stone op mijn schouder gedragen om op te ruimen (ca. 20m) etc.

Strong words are strong :D

Congratz met de log matey, zieke medley's ook !!

Jezus Christus gast! Wat een fokking sterke training neer gezet zeg!!
Paar sets 3x110 log en daarna medley met 310 yoke!
Ik ben zeer onder de indruk vandaag ;)

Strong words are strong :D

Congratz met de log matey, zieke medley's ook !!
Tja, ben helemaal geëmotioneerd. :D
Ik heb mezelf positief verrast vandaag. Maar die sfeer ook, he!

dannyh1983 zei:
Jezus Christus gast! Wat een fokking sterke training neer gezet zeg!!
Paar sets 3x110 log en daarna medley met 310 yoke!
Ik ben zeer onder de indruk vandaag ;)
Thanks!
Trainingen met Raf zijn sick. :p Ik kijk er op zaterdag eerlijk gezegd een beetje tegenop, maar dat gevoel achteraf maakt alles ruimschoots goed.
Heel de week staat nu eigenlijk in functie van recupereren van zondag en aan de zwakke punten werken. Maar het werkt wel goed; kracht komt terug (and beyond) aan sneltempo!

zo, dat ziet er vermoeiend uit :p

Is je lichaam ook aan het nagenieten zoals hier? :D

De intensity was through the roof. Als je voordien geen work capacity hebt opgebouwd ga je hier gewoon aan dood.

PS: de aanmoediging heb ik dubbel en dik terug gekregen bij het laatste deel van christie :D

De intensity was through the roof. Als je voordien geen work capacity hebt opgebouwd ga je hier gewoon aan dood.

PS: de aanmoediging heb ik dubbel en dik terug gekregen bij het laatste deel van christie :D

Aaaahrrrg, ik ga het verdomd moeilijk hebben wanneer ik weer mee kan doen, zieke shizzle

Bij wijze van spreken eh sanca ;). En als je dood gaat zal ik je wel reanimeren, mond op mond wel!!! ;)

zo, dat ziet er vermoeiend uit :p
Mjaaaa... :D Hoewel het tijdens de training nog wel ok voelde (op sommige momenten na). Net op de zetel gecrasht voor een paar uurtjes. :p

girovaki zei:

Zoals je zegt: zoiets kan je heel moeilijk alleen doen. :) In die zin is strongman een teamsport.

sanca zei:
Aaaahrrrg, ik ga het verdomd moeilijk hebben wanneer ik weer mee kan doen, zieke shizzle

girovaki zei:
Bij wijze van spreken eh sanca ;). En als je dood gaat zal ik je wel reanimeren, mond op mond wel!!! ;)

sanca zei:

Bulck approves!

Ach, Sanca, zoiets bouw je wel snel op, met zo'n ziek karakter als het jouwe. :D

Bulck approves ?

Heb ik vandaag dan iets gedaan ?

Nette presses en die medley is sowieso dodelijk.

Terug
Naar boven