AndroidHealthClinic

Youri Strongman Log

Ik bedoel in de zin van iets verkeerds.

• Topic Starter Topic Starter
Recovery

Recovery
3*10*GHR
paar back extensions
schouders stretchen

GHR's zoals in dat nieuw marteltuig @SMTK ?!

Damn nice dan son !

GHR's zoals in dat nieuw marteltuig @SMTK ?!

Damn nice dan son !
Ja, maar bij de mijne zit de pad verkeerd, zodat je met je bovenbenen op de rand van de plank eronder zit. :D
Moeilijkheid van de GHR hangt sterk af van hoe hoog de voetsteunen staan en hoe goed je met je voeten tegen de plaat achter de steunen kan duwen.

Ja, maar bij de mijne zit de pad verkeerd, zodat je met je bovenbenen op de rand van de plank eronder zit. :D
Moeilijkheid van de GHR hangt sterk af van hoe hoog de voetsteunen staan en hoe goed je met je voeten tegen de plaat achter de steunen kan duwen.

heeft het ook niet te maken hoe breed je je voeten kan plaatsen. die van WSB hebben een vrij wijde basis. (wsl door het feit dat ze wide stance squatten? ) of dit allemaal zo veel verschilt weet ik niet, ken er de ballen van.
Enfin, good trains stapelen zich op. Benieuwd we je gaat presteren eens je op volle petrol zal strijden.:D

Trainingssessie 745

heeft het ook niet te maken hoe breed je je voeten kan plaatsen. die van WSB hebben een vrij wijde basis. (wsl door het feit dat ze wide stance squatten? ) of dit allemaal zo veel verschilt weet ik niet, ken er de ballen van.
Ik heb ook al gelezen dat 'stance' iets is dat ze bij westside variëren op de GHR. Ik weet niet of dat gemakkelijker of moeilijker is; wide stance GM vind ik net gemakkelijker dan close stance, maar hip extension vind ik dan met wide stance weer moeilijker...

possessed zei:
Enfin, good trains stapelen zich op. Benieuwd we je gaat presteren eens je op volle petrol zal strijden.:D
Thanks. Het gaat weer goed, ja. :) One of those bursts. Dat deze nog lang mag doorbranden en de volgende niet lang op zich laat wachten. :p
Zondag eerste wedstrijd, dus ook een goede test van waar ik sta (t.o.v. de competitie dan; enfin, tenminste degenen die meedoen :p ).

Training:

(schouders stretchen)

Bench press
5*60kg
(+ double mini bands)
3*60kg
3*80kg
6*3*90kg (3 grips)
(medium grip)
3*120kg
3*130kg PR

Seated DB press
2*10*20kg
2*8*30kg

Laatste rep duurde 5 seconden of zo, dus daarna maar gestopt.
icon_smile.gif

Dip
6*BW
6*(BW+10kg)
6*(BW+20kg)
10*(BW+30kg)
Misschien RPR, maar vorige keer dat ik fatsoenlijk dips deed was 4 of 5 jaar geleden (en 20kg lichter
icon_tongue.gif
).

Pull-/chin-up
10*BW (pull-up)
5*(BW+20kg) (pull-up)
5*(BW+20kg) (chin-up)
5*(BW+20kg) (pull-up)
10*(BW+20kg) (chin-up)
Weer (te) lang geleden.

Plank
3*50"

zieke getallen op de BW oefeningen!

zieke getallen op de BW oefeningen!
Dankje.
In pull-ups ben ik goed (en chins nog beter :p), omdat ik al zoveel triljarden herhalingen heb gedaan in mijn leven. :D En dips trekken goed bij na ze jaren niet gedaan te hebben (hoewel BW dips zeker een minste vereiste is voor mij :p ).
Alleen de 'getallen' op plank zijn niet zo mooi. Ben er achter aan het komen dat ik ontzettend slecht ben in deze oefening! :p 3*50" was al zwaar afzien.

Lekker man, flinke bench en lekker dippen met behoorlijk wat gewicht extra. Die tetjes zul je wel voelen morgen!! Wanneer doe je mp? ;)

bodyweight oefeningen zijn iets wispelturig heb ik gemerkt, bijvoorbeeld, bij mijn allereerste krachtschema ooit deed ik al 5x25 bij de weighted dip en mijn bench was een 5x100

nu doe ik 5x30 op de dip, al weeg ik wel een 15kg meer, en das al een hele tijd geleden :D dus dan is de vraag, ben je sterker geworden of ni echt?

Lekker man, flinke bench en lekker dippen met behoorlijk wat gewicht extra. Die tetjes zul je wel voelen morgen!! Wanneer doe je mp? ;)
Bij gebrek aan andere tetjes, is het natuurlijk wel fijn om tenminste die van mezelf goed te kunnen voelen. :D Hoewel ik vrees dat die dit volume te zeer gewoon zijn om erg stijf te worden...
Military press zal voor donderdag zijn. Hopelijk ben ik tegen dan hersteld van de log lift, zodat ik mezelf niet ten schande zal maken. :p

Guts zei:
bodyweight oefeningen zijn iets wispelturig heb ik gemerkt, bijvoorbeeld, bij mijn allereerste krachtschema ooit deed ik al 5x25 bij de weighted dip en mijn bench was een 5x100

nu doe ik 5x30 op de dip, al weeg ik wel een 15kg meer, en das al een hele tijd geleden :D dus dan is de vraag, ben je sterker geworden of ni echt?
Ja, dan ben je zeker sterker geworden, he. ;) Maar relatief misschien niet...
Ik ben blij dat mijn pull-ups algemeen beter worden, hoewel mijn BW algemeen ook blijft toenemen. Zou wel kunnen dat ik ze minder strikt doe dan vroeger. :D

Maar je hebt wel een goed punt door BW-oefeningen 'wispelturig' te noemen. Enerzijds is er de factor kracht, maar anderzijds kan je BW zelf ook variëren. Maar één manier om er echt goed mee om te gaan, volgens mij, en dat is ze altijd hard blijven trainen (wat ik bij dips dus ook had moeten doen :p ).

Trainingssessie 746

Gisteren heel de dag weggeweest, en veel gezeten, waardoor mijn rug redelijk vast zat. 's Avonds toch nog iets kunnen doen van training:

DE box squat
(+ average bands)
2*2*60kg
2*80kg
3*2*100kg
3*2*110kg
3*2*120kg
Moeilijker dan vorige week, dus ook niet zwaarder gegaan. Ik lijk nog niet helemaal hersteld van de events op zondag.
icon_tongue.gif

Hip extension
40*average bands (2 stances)
2*60*average bands (2 stances)
80*average bands (2 stances) + hold

:janken:
Ik ben elke dag de hele dag weg, en ik moet veel zitten... ;-)

Ach we bus pullen het er wel uit vanavond...

Event training special

:janken:
Ik ben elke dag de hele dag weg, en ik moet veel zitten... ;-)

Ach we bus pullen het er wel uit vanavond...
Haha, maar ik ben dat niet zo gewoon! :p

Vandaag was mijn rug beter, maar na de bus pull voelde ze helemaal top. :)

Vanavond dus afgesproken met de harde kern van SMTK om bus pulls (naar verluidt 12-13 ton) te doen ter voorbereiding van het BK vrachtwagentrekken op zondag. Fijn dat Raf zo'n dingen weet te regelen.
icon_smile.gif

De deadlifttraining valt deze week daardoor weg, en presstraining is naar morgen verschoven.

Harnas pull
3*'20m'*bus
Eerste pull was traag en lui. Maar toen in Raf in sprint door zijn tweede pull zag gaan, heb ik wel serieus mijn best gedaan, en ging het veel sneller. Voelde totaal anders, zodat dit een zeer nuttige training was! Nu heb ik een idee van wat ik zondag moet doen om een naar mijn vermogen goede tijd neer te zetten.

Hand over hand
2*'20m'*bus
Dit ging lekker. Kostte wel wat moeite om in gang te krijgen, maar daarna telkens een mooi tempo en goed ritme. Pittig einde ook.

Zeer fijne extra training! Op snelheid en techniek gewerkt en niet all out gegaan op vlak van conditie (dat gaat waarschijnlijk ook zondag niet de bedoeling zijn). En zeer tevreden over de hand-over-hand.
icon_smile.gif

Lekker jongen! Beloofd wat voor zondag!

Was gezellig vandaag!

Terug
Naar boven