Fitness Seller

Youri Strongman Log

Nice press!

Zie maar dat de schouder ok is zondag.

Zondag ook in t-shirt pullen? ;-)

• Topic Starter Topic Starter
Nice press!

Zie maar dat de schouder ok is zondag.

Zondag ook in t-shirt pullen? ;-)
Dank :)
Mijn schouder voelde na de presses al veel beter; alleen tijdens de sets last... Vreemd. Zal dus morgen wel ok zijn, zodat ik me zal kunnen weren. ;)

Ik neem alleszins een trui mee; zeker omdat de kans bestaat dat we redelijk lang gaan moeten stilstaan...

Metingen:
BW vanochtend: 112,6kg (-0,1kg)
BF (berekend via weightrainer.net) 15% (vorige week ook opnieuw berekend daar, met 16,5% als resultaat).
But this shit is so random. De meetfouten op de huidplooimetingen swingen de pan uit... Maarja, beter dit soort data dan geen data, alleen zal ik een paar weken nodig hebben om zeker te zijn van een dalende trend...

haha humor log. Voor de schouder endo en exorotaties doen voor de training met band

haha humor log. Voor de schouder endo en exorotaties doen voor de training met band
Ik intimideer Sanca niet genoeg, anders zou hij zich wel beter gedragen. :D

Bedankt voor de tips! Ga ik zeker mee experimenteren. Ik weet dat jij heel veel ervaring hebt met blessures (en trainen door/rond blessures), dus deze info is goud waard.
Waarschijnlijk is dit soort van warm-up/ROM werk voor de training sowieso wel beter dan stretchen.

BK vrachtwagentrekken

Gisteren deelgenomen aan het BK vrachtwagentrekken, in de +105kg klasse.

Harnas pull (met touw)
5de plaats (van de 6)
Twee trucks aan elkaar gebonden, met een totaalgewicht van 24ton. Dat was te zwaar, want niemand haalde de lijn. Het werd dus meters tellen. Ik kan niet tevreden zijn van deze pull. Vond mijn ritme niet, en toen de 90" gedaan waren, was ik niet zo moe... in training heb ik dat ook gehad op een paar pulls, dus iets om aan te werken de volgende keer als er de kans is om een harnas pull te doen.
Raf werd uiteraard eerste hier, hoewel ook hij de lijn niet haalde. Ik had niet verwacht te winnen, maar toch iets beters dan vijfde plaats...
icon_smile.gif

Hand-over-hand
1ste plaats (van de 6)
Een truck van 16ton. Ook hier haalde niemand de lijn binnen de 90".
Van deze pull ben ik wel heel tevreden. Goed diep kunnen gaan. Uiteindelijk was het de grip die opgaf (bij iedereen trouwens). Toch goed moe achteraf. En eerste plaats natuurlijk.
icon_tongue.gif
Pascal zal wel maar een halve meter achter me hier!

Overall gedeelde tweede plaats met Raf (elk 1ste en 5de in een event, dus mooi evenwicht
icon_tongue.gif
). Pascal werd tweede in beide events en haalde zo een solide eerste plaats.

Zoals verwacht was het een sterke groep tegenstanders. Ik heb me verder goed geamuseerd; het was een mooie seizoensopener.
icon_smile.gif
Ook weer fijn dat zoiets dichtbij huis georganiseerd werd (voor mij dan toch
icon_tongue.gif
).

Goeie pulls, heb de longen uit mijn lijf geroepen bij jouw! :D Brutal and sick mentallity gets you far in this sport!

son I am prioud :)

exo/endo rotaties is dat niet hetzelfde als shoulder dislocates dan?

Jammer van de harnaspull maar dikke ownage op de hand over hand, goed gestreden matey !!

Goeie pulls, heb de longen uit mijn lijf geroepen bij jouw! :D Brutal and sick mentallity gets you far in this sport!
En roepen kan jij! :p
Yep, arm-over-arm felt good. Alleen jammer dat de grip het opgaf. :)

Ik heb mijn keel ook wel schor geschreeuwd bij jou en de andere SMTK'ers (en ook bij Filip; eerlijk is eerlijk :p ).

Guts zei:
son I am prioud :)

exo/endo rotaties is dat niet hetzelfde als shoulder dislocates dan?
Ik denk dat dezelfde beweging daar wel inzit, maar bij shoulder dislocates heb je maar één keuze van 'baan' en die verdomde *knak* die slecht kan voelen.

Sanca zei:
Jammer van de harnaspull maar dikke ownage op de hand over hand, goed gestreden matey !!
Danku, Sancu!
Op zich was de harnas pull niet 'slecht', maar achteraf gezien kon het beter. En gezien de redelijk kleine verschillen tussen de tegenstanders, had me dat wel punten kunnen opleveren (hoewel waarschijnlijk nog niet genoeg om Pascal te verslaan in het totaal :p ).

Laatst bewerkt:
Goed gewerkt daar!!

Trainingssessie 748

Dank je. Het was een goede seizoensopener (hoewel de volgende pas in juli zal zijn). :)

DE deadlift
(+ monster mini bands)
3*70kg
2*3*110kg
2*3*130kg
2*3*150kg
Felt good. Een set met 150kg gefilmd, en techniek ziet er vlekkeloos uit (zeker ook rechte rug).

Deadlift
3*1*180kg (korte pauze)
(belt aan)
1*200kg
1*220kg
Het zwaarste dat ik in lange tijd van de grond heb getrokken.
220kg was easy, maar niet mooi (gefilmd). Bar begon te ver naar voor en onderrug trok wat bol. Volgende keer mijn belt iets minder vast aandoen en wat meer tijd nemen voor de set-up.
Alles met gewone overhand grip; niet het minste probleem hiermee.
icon_smile.gif

Double pause deadlift
2*3*140kg
t*ring zwaar dit (zie video), hoewel slechts 50% van mijn max.
icon_tongue.gif
Zo te voelen/zien wel heel interessant om de deadlift meer onder controle te krijgen.

Hip extension
3*60*average bands (lange hold na de laatste)

Plank
3min complex (straight en side planks)
75" straight

En dan wat geëxperimenteerd met shoulder dislocates en endo-/exoratie met een mini band, zoals Guts en Gijs me respectievelijk hebben aangeraden. Nog veel last van mijn schouder (veel meer dan een paar dagen geleden verwacht), maar dit leek wel wat te helpen, hoewel slechts kort. Een paar weken aanhouden en kijken wat het geeft.
icon_smile.gif

www.youtube.com/watch?v=KjLz-u-X9l0

Ziet er goed uit, waar is die film van de 220 dl?

Als je je Deadlift meer "onder controle" wilt krijgen, zou ik je eccentrische fase ook wat gecontroleerder doen.

Recht is recht he bij een deadlift :p

en wat voor schoenen lift je toch altijd op? hoezo geen volledig platte?

Laatst bewerkt:
Leuke strijd tussen jou en Danny!! Lekker die truck pulls!! Congrats ermee

Jongen je staat binnen 2 seconden!! En zo erg is t echt niet

Als je je Deadlift meer "onder controle" wilt krijgen, zou ik je eccentrische fase ook wat gecontroleerder doen.
Bij de paused deads bedoel je?
Normaal is de excentrische fase wel totaal niet van belang bij DL. RDL en zo is ook vooral squat assistance. Kan ook geen enkele strongmanbeweging bedenken waarbij negatieve deadlifts van belang zijn...
Als het mijn onderrug sterker/beter gecontroleerd krijgt, sta ik er natuurlijk wel voor open. Dus wat bedoel je precies? :)

Eddine zei:
Recht is recht he bij een deadlift :p

en wat voor schoenen lift je toch altijd op? hoezo geen volledig platte?
Oude schoenen die redelijk stevig zitten en goed zijn voor events. De zolen zijn vol en stevig (denk ik), dus gaat best om mee te trainen. :)
Waarschijnlijk zouden andere schoenen de lift iets gemakkelijker maken, maar 100kg meer kunnen deadliften zou de lift *meer* gemakkelijker maken. :p Dus keuze van schoeisel boeit me zo niet. :D

strongman1988 zei:
Leuke strijd tussen jou en Danny!! Lekker die truck pulls!! Congrats ermee
Thanks.
Competitie werkt altijd goed en is gewoon leuk. :)

dannyh1983 zei:
Jongen je staat binnen 2 seconden!! En zo erg is t echt niet
Ja gaat best. Maar ik zit nog altijd met een slipped disc/hernia, he. ;) Een paar maanden geleden kon ik geen 60kg deadliften.
En als die nu bij een max DL was, zou ik heel tevreden zijn over mijn techniek. Maar dat mijn rug hier al bolt, wijst erop dat ze bij 300kg nog veel meer gaat bollen (en dan haal ik die pull niet). Dus daar moet ik nog wat aan sleutelen. :)
Verder ben ik wel gewoon blij dat mijn blessure zo netjes geneest dat dit alweer mogelijk is.

Je zegt dat je rug bolt bij dit gewicht, maar ik zie je rug niet echt verder bollen dan dat die voordat je pullt is? Denk dat het gewoon een kwestie van beter je borst erin drukken is en je borst niet laten droppen. Liftoff wordt wel een stuk zwaarder, maar zal je deadlift ten goede komen (gezien het je zwakte ook direct aanpakt).

Gecontroleerde negatieve beweging is wel goed voor de techniek heb ik gemerkt. Krijg je goed het gevoel in welke positie je moet blijven.

Lol, nog steeds speed deadlifts!

Terug
Naar boven