Fitness Seller

Youri Strongman Log

Bij de paused deads bedoel je?
Normaal is de excentrische fase wel totaal niet van belang bij DL. RDL en zo is ook vooral squat assistance. Kan ook geen enkele strongmanbeweging bedenken waarbij negatieve deadlifts van belang zijn...
Als het mijn onderrug sterker/beter gecontroleerd krijgt, sta ik er natuurlijk wel voor open. Dus wat bedoel je precies? :)

Bij de Paused Deads inderdaad.

Je haalt wel nogal gekke argumenten aan. Ik ken ook geen enkele strongmanbeweging waarbij je twee keer moet pauzeren bij een deadlift. Of waar een bolle bovenrug niet is toegestaan. Je doet dergelijke oefeningen om je overall techniek op de deadlift te verbeteren en een gecontroleerde neergaande beweging helpt daarbij.

• Topic Starter Topic Starter
Je zegt dat je rug bolt bij dit gewicht, maar ik zie je rug niet echt verder bollen dan dat die voordat je pullt is? Denk dat het gewoon een kwestie van beter je borst erin drukken is en je borst niet laten droppen. Liftoff wordt wel een stuk zwaarder, maar zal je deadlift ten goede komen (gezien het je zwakte ook direct aanpakt).
Inderdaad. Slechte set-up, omdat ik niet kan inademen in de beginpositie met een belt aan... Moet ik toch wat op vinden. :)
Wellicht kan ik nog wel een stuk zwaarder gaan met goede rug als ik die set-up goed krijg.

Eddine zei:
Gecontroleerde negatieve beweging is wel goed voor de techniek heb ik gemerkt. Krijg je goed het gevoel in welke positie je moet blijven.
Als jij én Willem dat zeggen, zal ik het zeker proberen. :)

girovaki zei:
Lol, nog steeds speed deadlifts!
140kg is dan ook maar 50% van mijn max he. :p

Willem9 zei:
Bij de Paused Deads inderdaad.

Je haalt wel nogal gekke argumenten aan. Ik ken ook geen enkele strongmanbeweging waarbij je twee keer moet pauzeren bij een deadlift. Of waar een bolle bovenrug niet is toegestaan. Je doet dergelijke oefeningen om je overall techniek op de deadlift te verbeteren en een gecontroleerde neergaande beweging helpt daarbij.
Valid arguments... :D

Ik heb trage negatives altijd gezien als bodybuildingbullshit. Wellicht vandaar mijn hesitatie. Maar zoals gezegd, ik zal ze implementeren in mijn paused/techniekgedoe. :)

Bedankt voor de tips!

Trainingssessie 749

Ik was aan het wachten tot het ging komen, haha :D
:engel:

Training:

(schouders opwarmen met een mini band)

Close grip floor press
5*60kg
3*80kg
3*100kg
3*120kg
3*140kg
4*2*150kg VPR

Pendlay row
5*10*100kg

Nog wat core-stuff en met de grippers gespeeld (o.a. fails met de #3, en een 15" hold met de #2.5).

(heupbuigers stretchen en shoulder dislocates)

Deadlift ziet er easy uit man!
Ga het hier eens in de gaten houden ;)

Jezus... Ja het wordt een beetje eentonig Youri maar dit is toch echt flink! Vooral 4 sets

Geen extra last van de schouder bij smal en zwaar drukwerk?
Deadlift van 220 ging tè makkelijk - sterk, en zeker met overhandse grip!

Deadlift ziet er easy uit man!
Ga het hier eens in de gaten houden ;)
Cool. :) Dan houd ik jouw log ook in het oog. ;)

dannyh1983 zei:
Jezus... Ja het wordt een beetje eentonig Youri maar dit is toch echt flink! Vooral 4 sets
Dank je.
Ik denk dat dit wel een goede carry-over heeft naar overhead; was zwaar tricep-werk (daarom ook niks anders meer gedaan voor de triceps).

biejest zei:
Geen extra last van de schouder bij smal en zwaar drukwerk?
Deadlift van 220 ging tè makkelijk - sterk, en zeker met overhandse grip!
Nee, geen last. Net daarom floor press gekozen. Helemaal onderaan in de bench press had ik misschien wel last gehad... (overhead sowieso ook). Vrijdag doe ik normaal standing overhead; dus tegen dan zou het beter moeten zijn. :)

Deadlift komt wel goed terug, als ik mijn rug heel kan houden en de techniekissues opgelost krijg (maar met de tips die ik gisteren kreeg, komt dat wel goed :) ).
Bedoeling is sowieso 300 en meer.

Netjes op weg naar de 200 BP!

impressieve floor press

(heupen 'zetten' met bands)

Squat
5*60kg
3*100kg
3*110kg
3*120kg
3*130kg
3*140kg
3*150kg
(belt)
3*160kg
3*150kg
(belt uit)
3*140kg
3*130kg
3*120kg
3*110kg
3*100kg
Toch nog wennen aan high bar, maar voelde algemeen wel goed aan.
Quads en bovenrug waren vanaf de eerste set met 150kg al serieus vermoeid; daarna was de kracht snel weg.

GM-squat
3*5*60kg

Superset
Band assisted body curl 5*BW
Plank 30"
3x

(heupbuigers en kuiten stretchen)

Jezus wat een squats!! Gek!

Hehe, dat noemen we op BStrong.net een 'Fields-trapje' (naar het forumlid dat deze opbouw heeft geïntroduceerd).
Eerdere keren dat ik dit deed was ik niet geblesseerd, en kwam ik tot 180kg. Dus dat (en meer) moet binnenkort weer lukken. Fields zelf deed ze de laatste keer btw tot 220kg of zo. :p

Voelt in ieder geval goed om de techniek er weer in te krijgen, te kijken waar ik momenteel sta qua squats en wat volume erin te krijgen.

Ziet er wel ver uit. Misschien ook eens proberen ;)

Fields = bigmonsteranimalbeast, dat is al reden genoeg om het eens te proberen :D

Wat is het nut hiervan? Verkeerde techniek aanleren voor squat? :p
You cynical bastard! :D

De bedoeling is net van een goed gevoel te krijgen van wat een squat moet zijn. Eerst GM tot de romp parallel is met de vloer, dan heupen droppen in een squat en netjes opsquatten. Mensen als Mark Bell en Brandon Lilly spreken er zeer lovend over, en voor mij voelde het ook goed/leerrijk.

Ah, voor mij was dat altijd een manier om een soort van zwaardere negatieve GM te kunnen doen, die je dan weer gewoon omhoog kan squatten :p

Terug
Naar boven