MuscleMeat

Youri Strongman Log

• Topic Starter Topic Starter
Trainingssessie 751

Mijn schouder is nog niet in orde (hoewel al wat beter). Het probleem is dat ik veel last heb als ik mijn rechterarm recht omhoog strek (maar niet wanneer ze een beetje naar voor gekanteld zijn). Dus in plaats van alles naar boven te sleuren, mijn schouder weer kapot te pressen en boos en gedesillusioneerd mijn plaats onder de mensen weer in te nemen, besloot ik het deze week anders aan te pakken, en nog eens een poging te wagen tot het creëren van een stabiele set-up voor incline bench press. Dit lukte.

(schouders opwarmen met mini band; voelde goed)

High incline bench press
5*40kg
5*60kg
5*70kg
4*80kg
4*90kg
3*100kg dikke grinder
9*10*60kg
9*60kg (10F) looool
icon_mrgreen.gif

Got pump?
Beetje onwennig, want ik doe dit nooit; werd daardoor plots veel moeilijker bij zwaardere gewichten. Daarna evenwel een mooi volume kunnen afwerken, met amper last van mijn schouder.

Pull-up
5*BW
5*(BW+10kg)
5*(BW+20kg)
5*(BW+30kg)
5*(BW+20kg)
10*(BW+10kg)
15*BW

'Competition' EZ bar curl
2*5*45kg
7*45kg
Rug tegen de muur.

Band assisted ab roll
2*5*BW
Plots rugpijn met uitstraling...
icon_confused.gif

Even lopen nadenken, want dit is niet ok. Opnieuw kwam ik uit bij het feit dat mijn rompflexors (rectus abdominis etc.) voorlopig sterk genoeg zijn, maar ik mijn onderrug amper gestabiliseerd krijg in een voorover gebogen positie (zelf een bankje wegzetten zonder dit tegen mijn lichaam te houden is moeilijk). Steve's advies van Out Of Position-training en de zaken die ik daarover heb opgezocht indachtig, kwam ik tot een set-up die het bewuste gebied efficiënt lijkt aan te pakken:

OOP RDL
4*10*40kg
50*40kg
Essentieel fixeer ik mijn benen en laat de bar door bands van me wegtrekken, zodat ik ver voorovergebogen (de bar pakweg 20cm van mijn benen af) korte RDLs doe.
Hierna was alle pijn in mijn rug weg en de uitstralingen al helemaal. Dikke pump in de erectors. Opvallend: links een veel sterkere pump dan rechts (en dit is niet de eerste keer; hoewel deze keer het meest uitgesproken)... ???

(shoulder dislocates en gerelateerde stretches)

Door mijn schouderkanker ben ik er dus niet toegekomen mijn achtervolging van Danny's press-challenge vol te houden. Jammer; hopelijk kan ik volgende week weer meedoen. Maar toch een goede en leerrijke training.
icon_smile.gif

Interessant !

Misschien domme vraag, maar hoe doe je zo iets zonder zelf zo'n toestel te hebben ?

Misschien domme vraag, maar hoe doe je zo iets zonder zelf zo'n toestel te hebben ?
Ik doe niet hetzelfde, maar iets in die aard. ;)

Mijn benen kan ik op dezelfde manier fixeren met een fat bar die in mijn rack ligt. En de bar laat ik van me wegtrekken door bands, ipv deze te laten schuiven over zo'n frame.

Moet ik ook eens proberen ! Ziet er gruwelijk uit :D

Ik doe niet hetzelfde, maar iets in die aard. ;)

Mijn benen kan ik op dezelfde manier fixeren met een fat bar die in mijn rack ligt. En de bar laat ik van me wegtrekken door bands, ipv deze te laten schuiven over zo'n frame.

Nice. Slim gezien. Zou ook handig zijn voor me, werkt aardig op de onderrug gok ik ?
Ben "bezig" me rackpulls en decifits voor men onderrug aan te pakken. En ook hyperextensions

BW vanochtend: 112,9kg (+0,3kg)
Why? Because **** logic, that's why!
icon_mrgreen.gif

BF% is ongeveer hetzelfde als vorige week (15,5%).
Prioriteit is sterker worden, dus ik ga het nog wat aanzien.
icon_smile.gif

Ken weinig mensen (niemand) die zo hun verstand gebruiken met het trainen. Waar haal je die kennis vandaan?
Zit ook al een maand of 2 met een probleempje in de rechterschouder. Gebruik nu bands om op te warmen (endo & exo rotatie, pull apart), en doe het even rustiger aan wat pressen betreft. Deze week geef ik UB een weekje rust en blijf mijn schouders met de bands wat mobiliseren. Het is onder een bepaalde schuine hoek dat het een onaangenaam gevoel geeft. Overhead drukken is geen enkel probleem. Cable flyes (doe ik zelden, nvdr) is bijvoorbeeld een oefening die het gevoel teweegbrengt.

Je zal mij na al die jaren ook niet meer zien pressen zonder degelijke opwarming :)
Gaandeweg leren we wel wat hé. Good trains Youri

Ken weinig mensen (niemand) die zo hun verstand gebruiken met het trainen. Waar haal je die kennis vandaan?
Zit ook al een maand of 2 met een probleempje in de rechterschouder. Gebruik nu bands om op te warmen (endo & exo rotatie, pull apart), en doe het even rustiger aan wat pressen betreft. Deze week geef ik UB een weekje rust en blijf mijn schouders met de bands wat mobiliseren. Het is onder een bepaalde schuine hoek dat het een onaangenaam gevoel geeft. Overhead drukken is geen enkel probleem. Cable flyes (doe ik zelden, nvdr) is bijvoorbeeld een oefening die het gevoel teweegbrengt.

Je zal mij na al die jaren ook niet meer zien pressen zonder degelijke opwarming :)
Gaandeweg leren we wel wat hé. Good trains Youri
Tja, gewoon hier en daar iets opsteken, en goed luisteren als iemand met meer kennis/ervaring iets vertelt he. :) Af en toe is er die keuze van of jezelf verder de dieperik inwerken, of je kijk op de dingen aanpassen en verder gaan. Dat is waarschijnlijk iets dat iedereen hier kent.

Morgen smtk ?

Event training @ SMTK

;)

Log lift (eerste rep clean)
3*70kg
3*80kg
3*90kg
3*100kg
(belt)
F*110kg
F*110kg
(belt uit)
2*3*100kg
Ik had eigenlijk wel kunnen weten dat die UB-training van eergisteren er nog in zou zitten.
icon_tongue.gif

Weliswaar maar weinig last van mijn rechterschouder; daar ben ik blij om! Gisteren wat rehab stuff gedaan met bands, en dat lijkt te werken.

Farmer's walk
(belt)
20m*100kg
20m*130kg *krak*
Ergens in de run met 130kg een of ander spiertje ingescheurd (tussenribspier of seratus post-/anterior gok ik). Verder farmer's walk doen zat er in ieder geval niet in...
Speed bij 130kg zat wel goed, denk ik. Hopelijk een volgende keer nog eens poging doen.

Sled drag
Veel*20m*140kg
Yannick zat ook met een blessure, dus hebben we hier wat volume ingestoken.

DE deadlift
50*1*140kg
Back2back met Raf en Sanca.
Goed gewicht hiervoor; alle reps explosief en (redelijk) mooi. Beetje gewerkt om het *bar ****ing* bij de lock-out eruit te krijgen, maar dit kende geen absoluut succes.
icon_mrgreen.gif

Plate RDL
6*20*50kg

(stretchen en zeveren)

Niet de training waarop we gehoopt hadden (het viel bij de meesten een beetje tegen), maar uiteindelijk toch nog redelijk wat goede dingen kunnen doen.

Epic, nu ben ik eens redelijk tevreden over een training, ging het bij de rest k*t :roflol:

Doe voorzichtig met dat scheurtje makker !

Toch lekker wat reps gepakt op die log. Ik ken het gevoel als er een training nog goed in zit van een paar dagen eerder.
Kijk uit met dat pijntje bij de farmers kerel. Ff stapje terug zou ik doen.

Ik ga voelen hoe het evolueert. Na DL etc. voelde het een pak beter. Ik vreesde dat het na het koud worden van de spieren weer zou opspelen, maar nog steeds weinig last van.
Morgen dan maar wat doorbloeden en dinsdag voorzichtig doen wat ik gepland had. :)

goed wat slee trekken is ook nooit slecht!

Trainingssessie 752

(schouders opwarmen met mini band)

Seated DB press
5*20kg
5*30kg
F*40kg
F*40kg
11*30kg RPR
Beetje teveel gewild na deze oefening een hele tijd niet gedaan te hebben. Met 30kg ging het wel goed. Ik denk dat ik volgende keer 35kg pak en daarna nog eens voor 40kg ga.
Schouder voelt redelijk goed (zoals anders eigenlijk
icon_smile.gif
).

Foam bench press
5*60kg
3*80kg
3*3*100kg (3 grips)
3*3*110kg (3 grips)
(medium grip)
3*120kg
3*130kg
3*140kg
6*150kg
Een flink stuk mousse op mijn borst/buik gebonden om de nadruk weer op de triceps te leggen.
Voelde best goed aan, maar het is moeilijk om een goede set-up te doen met een hoop mousse in mijn gezicht.

Dip
10*BW
3*8*(BW+20kg)

Barbell row
3*20*70kg
Pumpzz

Ab roll (partials tegen muur): 5*BW; maar voelde niet goed in mijn schouder.

Plank
2min complex
30" straight
Dit wordt er dus echt niet gemakkelijker op. Ongelofelijk.
icon_mrgreen.gif

(heupbuigers stretchen en shoulder dislocates)
@Guts: shoulder dislocates voelen precies toch redelijk goed. :)

Btw, gisteren na het opstaan nog redelijk wat last gehad van dat vermoedelijke spierscheurtje, maar daarna steeds minder, en nu is het nog amper voelbaar. :)

Terug
Naar boven