AndroidHealthClinic

Youri Strongman Log

• Topic Starter Topic Starter
Trainingssessie 757

Nice Press Youri!

Good bar speed.

> Nu deze Upper Body strength omzetten in een dikke log press...
Yep, DAT is de uitdaging! Gelukkig houd ik van uitdagingen. :D

GoHeavyLifter zei:
willem9 zei:
Dit is potverdikke sterk, Youri!
Thanks!

Training: "squatting the way God intended"

Vandaag had ik nog veel last van mijn rug (vorige week redelijk wat mis gedaan) en ik vreesde dat het squatspelletje snel gespeeld zou zijn. Derhalve heb ik mijn intellect eens opengetrokken en het volgende gedaan:
- self myofascial release: quads en lower back
- stretchen: hordezit (2min/kant) en gewone hamstringstretch (2min))
- warm-up: 3*10*BW squat, 10*lege bar squat
- nieuwe squattechniek: zakken tot ik niet dieper kan zonder mijn rug te bollen, en dan al omhoog komen!

Squat
5*60kg
5*80kg
4*2*100kg
4*2*110kg
4*2*120kg
(belt)
1*130kg
1*140kg
1*150kg
1*160kg
1*170kg
Amper last van mijn rug! Ook steeds mijn rug recht kunnen houden. Eindelijk het gevoel dat squatten een beenoefening is...
Het ziet ernaar uit dat mijn rug en squats toch nog goed kunnen komen.
icon_smile.gif

RDL
(+ double light bands)
5*60kg
4*5*100kg
25*100kg DAMN IT FEELS GOOD TO BE ALIVE!

stretchen: hordezit (2min/kant) + gewone hamstring-stretch + heupbuigers

dus ik neem aan dat dat een oly high bar squat is?

dus ik neem aan dat dat een oly high bar squat is?
Bar ligt redelijk hoog (pak hoger dan vroeger), maar niet maximaal hoog, denk ik; is nog in contact met mijn schouders.
Op die manier blijft mijn bovenlichaam rechter. Voelt redelijk goed (in de mate dat dat mogelijk is met een onwennige techniek en een rugblessure). :)
En de diepte is zeker niet oly. :p Eerder net parallel, denk ik.

Petje af voor die bench, en zeker voor iemand die vooral strongman gericht traint!

Thx. :)

Weekendje weg geweest. Zodoende ook geen events getraind op zondag... Wel wat hill sprints in de plaats gedaan. :p

Anyway, eindelijk aan het cutten precies, want BW vanochtend was 11,9kg (-1,0kg). :)

Trainingssessie 759

(schouders opwarmen met mini band)

Seated DB press
3*10*20kg
9*32,5kg RPR?

Reverse band floor press (- mini bands)
5*60kg
3*4*100kg (3 grips)
3*4*110kg (3 grips)
(medium grip)
4*120kg
4*130kg
4*140kg
4*150kg
4*160kg
11*140kg (12F)

Chin-up
8*BW
8*(BW+30kg)
16*BW

Side bend
8*20kg
2*10*40kg
Licht gewichtje, maar dit voel ik hard in mijn onderrug + het geeft wat uitstraling. Het is duidelijk dat die tussenwervelschijf nog niet helemaal terug in zijn holletje gekropen is...

Face pull
3*30*mini band

(stretchen)

Laatst bewerkt:
Sterke bench hier zeg!

side bends lijken me niet echt een goeie oefening als je van een slipped disc recupereert, alles waarbij je torso lateraal buigt

Beetje laat maar gvd wat een bench!!

Thx. ;)

@Guts: blijkbaar niet, nee. :) Niet dat er nu iets 'kapot' is gegaan, maar het is een teken dat ik nog niet in orde ben. Binnenkort nog eens proberen.

Trainingssessie 760

(myofacial release, stretchen en opwarmen)

Deadlift
5*70kg
5*110kg
5*140kg
5*160kg
5*170kg
Laatste set gefilmd, en zag er heel goed uit. Maar hier begon ik mijn rug al te voelen, dus gestopt.

Block pull
2*170kg
(belt)
1*170kg
1*200kg
F*220kg (kwam niet los)
1*220kg (van de grond; met rechte rug)

Plate RDL
4*25*50kg

(stretchen)

(myofacial release, stretchen en opwarmen)

Deadlift
5*70kg
5*110kg
5*140kg
5*160kg
5*170kg
Laatste set gefilmd, en zag er heel goed uit. Maar hier begon ik mijn rug al te voelen, dus gestopt.

Block pull
2*170kg
(belt)
1*170kg
1*200kg
F*220kg (kwam niet los)
1*220kg (van de grond; met rechte rug)

Plate RDL
4*25*50kg

(stretchen)

dat klink euh raar. hehe, anywayzzz..ge zijt terug op goede weg, harde bench trouwens!!

Die bench is echt wel epic/

Ook mooi aantal chin-ups. 8xBW+30 kg is niet niks

Rustig weer opbouwen idd. Goed dat t al beter voelt? Heb je r al iemand naar laten kijken?

Yep, bovenlichaam gaat goed.

Mijn benen zijn ook sterk (+ meer massa dan ooit, denk ik), maar mijn rug limiteert me nog altijd heel erg. Niet alleen is er die blessure, maar ze lijkt ook gewoon zwak te zijn t.o.v. de rest. Mogelijk had ik dit vroeger al (een onderliggende oorzaak van de blessure), maar ik moet dus een sterke onderrug zien te krijgen, zonder mijn blessure weer te verergeren...

filmpje

Filmpje van de facial ?

Ik heb alleen een vid van de 5*170kg. Willen jullie dat echt zien? :p
Mja, ik zal hem YT zwieren. Wie zich geroepen voelt, mag foam chex doen. ;)

www.youtube.com/watch?v=SMxDBhYgffg

Ik heb het idee dat je knieen niet volledig gelockt zijn bij de deadlifts, ofwel komt dat omdat je na het locken nog een stuk naar achter gaat hangen en je heupen naar voor duwt om de bar te ****en.

Ik heb het idee dat je knieen niet volledig gelockt zijn bij de deadlifts, ofwel komt dat omdat je na het locken nog een stuk naar achter gaat hangen en je heupen naar voor duwt om de bar te ****en.
Ja, *bar ****ing*, dat wel. :p Maar dat gaat weg naarmate de bar zwaarder wordt. En dan lock ik ook gewoon. De echte lock-out is nooit het probleem, omdat mijn grip veel sterker is dan mijn rug.

Terug
Naar boven